Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, (...) Nr 4 oraz ... - zaproszenie do składania ofert

Termin ważności strony 2014-10-31
ZAPROSZENIENIE DO SKŁADANIA OFERT

ZAPROSZENIENIE DO SKŁADANIA OFERT

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 30000 EURO

Zamawiający informuje, że:

- do postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych,

- zastrzega sobie prawo odwołania lub zmiany warunków postępowania przed terminem składania ofert albo jego zamknięcia bez wybrania którejkolwiek oferty i bez podania przyczyny,

- zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji.

  1. Nazwa i adres Zamawiającego.

Gmina Miasto Augustów, ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów

E-mail: urzad.miejski@urzad.augustow.pl, strona: www.urzad.augustow.pl

Tel. 087 643 42 10, fax. 087 643 42 11

  1. Tryb zamówienia.

Do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ wartość zamówienia nie przekracza kwoty 30000 euro.

  1. Przedmiot zamówienia:

Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Zakres rzeczowy robót:

Podstawowy zakres rzeczowy robót:

a) Sporządzenie dla każdego placu zabaw (dla każdego z przedszkoli) projektu zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami, stanowiącego załącznik do zgłoszenia zamiaru montażu obiektów małej architektury.

b) Dostawa i montaż altan przy istniejących placach zabaw.

  1. Osoby uprawnione do kontaktów z oferentami:

- Jolanta Jasionowska-Sarat, Urząd Miejski w Augustowie, ul Brzostowskiego 2,

16-300 Augustów, tel. 532 364 018.

  1. Termin wykonania zamówienia:

- rozpoczęcie realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy,

- zakończenie realizacji zamówienia: nie później niż do dnia 15 grudnia 2014r.

  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

a) Posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, wykonał albo modernizował co najmniej 2 place zabaw, o wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł każdy.

b) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.:

- uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej

- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

Zamawiający zastrzega prawo do zweryfikowania spełniania warunków udziału
w postęp
owaniu na etapie oceny ofert.

  1. Kryteria oceny ofert.

Wybrana zostanie oferta, która spełnia wszystkie wymagania zawarte w niniejszym zaproszeniu.

  1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował w szczególności następującymi kryteriami: cena ofertowa.

  2. W przypadku zbliżonych cen, o wyborze oferty decydować będą parametry techniczne i użytkowe oferowanych urządzeń.

  3. Za najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ocenę oferty.

  1. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.

Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Augustowie (ul. 3 Maja 60,
16-300 Augustów) w godzinach urzędowania nie później niż do dnia 31 października 2014r., do godziny 10:00.

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 31.10.2014r. o godzinie 10:15.

Oferta powinna być złożona w zamkniętej, nieprzezroczystej kopercie. Na kopercie należy umieścić nazwę oraz adres Zamawiającego, nazwę i siedzibę (adres) Wykonawcy. Koperta powinna zostać opisana w następujący sposób:

………………………………………………

(Nazwa Wykonawcy)

………………………………………………

(Siedziba -adres Wykonawcy)

Gmina Miasto Augustów

ul. 3 Maja 60

16-300 Augustów

Oferta na:

Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4
oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

  1. Termin związania z ofertą: 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

  2. Zawartość oferty.

Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:

  1. Wypełniony formularz ofertowy - Załącznik Nr 1,

  2. Załącznik Nr 2 - oświadczenie Wykonawcy,

  3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do podpisania oferty albo reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, pełnomocnictwo wraz z dokumentami potwierdzającymi, że osoba wystawiająca pełnomocnictwo jest do tego uprawniona),

  4. Załącznik Nr 3 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia,

  5. Załącznik Nr 4 - wykaz wykonanych zamówień,

  6. Załącznik Nr 5 - formularz cenowy.

  1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

  2. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ustanawiać dynamicznego systemu zakupów oraz nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty
    z zastosowaniem aukcji elektronicznej i udzielenia zamówień uzupełniających.

  3. Zamawiający zastrzega:

- możliwość unieważnienia postępowania lub zmiany ilości zamawianych altan
w przypadku, gdy cena najniższej oferty przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na realizację robót.

-możliwość prowadzenia negocjacji cenowych z Oferentami przed zawarciem umowy; do negocjacji zostaną zaproszeni oferenci oferujący najniższe ceny i najwyższe parametry techniczne, użytkowe i jakościowe.

W wyniku negocjacji nie może zostać ustalona cena wyższa niż wskazana w ofercie.

Augustów 23.10.2014r.

Burmistrz Miasta Augustowa

Kazimierz Kożuchowski

W załączeniu do niniejszego zaproszenia:

1. Załącznik Nr 1 - formularz ofertowy,

2. Załącznik Nr 2 - oświadczenie wykonawcy,

3. Załącznik Nr 3 - wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia,

4. Załącznik Nr 4 - wykaz wykonanych zamówień,

5. Załącznik Nr 5 - formularz cenowy

6. Załącznik Nr 6 - opis przedmiotu zamówienia

4. Załącznik Nr 7 - projekt umowy.

Załącznik Nr 1

FORMULARZ OFERTOWY

do zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Wykonawca:

Niniejsza oferta zostaje złożona przez*:

Pełna nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Numer telefonu
i faksu

* W przypadku wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum) należy podać dane wszystkich partnerów.

Osoba(y) uprawniona(e) do reprezentowania wykonawcy:

L.p.

Imię i nazwisko

Podstawa umocowania do reprezentowania wykonawcy

1.

2.

W związku z zaproszeniem do składania ofert na Rozbudowę placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

  1. , oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentami postępowania na następujących warunkach:

Kwota netto: ....................................... PLN.

Słownie:……………………………………………………………………………………………………………………………

Należny podatek VAT według stawki................... % wynosi............................. PLN.

Kwota brutto: ..................................... PLN.

Słownie:……………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Jesteśmy związani niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

  2. Oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu.

  3. Zapoznaliśmy się z dokumentami postępowania i akceptujemy ich postanowienia bez zastrzeżeń.

  4. Oświadczamy, że otrzymaliśmy wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty.

  5. Oświadczamy, iż cena zawiera wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia. Podana cena gwarantuje pełną realizację zamówienia. Ponosimy wszelką odpowiedzialność z tytułu nieuwzględnienia okoliczności mogących wpłynąć na cenę zamówienia.

………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)

Załącznik Nr 2

OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

do zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Wykonawca:

L.p.

Pełna nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Numer telefonu
i faksu

1.

2.

3.

Oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia.

………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)

Załącznik Nr 3

WYKAZ OSÓB, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W REALIZACJI ZAMÓWIENIA

do zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Wykonawca:

L.p.

Pełna nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Numer telefonu
i faksu

1.

2.

Oświadczamy, że przy realizacji niniejszego zamówienia będą uczestniczyć niżej wymienione osoby:

Imię i nazwisko oraz podstawa dysponowania

Funkcja

Rodzaj uprawnień

Oświadczamy, że wymienione osoby posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.

………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)

Załącznik Nr 4

WYKAZ WYKONANYCH ZAMÓWIEŃ

do zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Wykonawca:

L.p.

Pełna nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Numer telefonu
i faksu

1.

2.

Lp.

Zamawiający

Nazwa, zakres i termin realizacji zamówienia

1.

2.

3.

………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)

Załącznik Nr 5

FORMULARZ CENOWY

do zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Lp.

Nazwa opracowania/elementu

Ilość

Cena jednostkowa netto

(z kosztami zakupu i montażem)

Wartość netto

(6=3×4)

Nazwa, producent, nr. katalogowy oferowanego urządzenia

1

2

3

4

5

6

1.

Projekt zagospodarowania terenu
z załącznikami i uzgodnieniami

(opracowanie w 4 egzemplarzach)

3 kpl

-

2.

Altana z wyposażeniem

6 kpl

-

RAZEM NETTO

PODATEK VAT ……%

RAZEM BRUTTO

Do zestawienia należy dołączyć informacje określające szczegółowe parametry techniczne, sposób wykonania, wykończenia i montażu altan np. (karty techniczne, karty katalogowe, instrukcje wykonania i montażu, certyfikaty itp.)

……………………………………………………………
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)

Załącznik Nr 6

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

dla zamówienia pn.: Rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu Nr 3, Przedszkolu Nr 4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie

Opis ogólny przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa placów zabaw zlokalizowanych
na działkach o numerach ew. 5010/1 (Przedszkole Nr 3), 3361/3 (Przedszkole Nr 4) oraz 849 (Przedszkole Nr 6)

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

a) Sporządzenie dla każdego placu zabaw (dla każdego z przedszkoli) projektu zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami, stanowiącego załącznik do zgłoszenia zamiaru montażu obiektów małej architektury.

b) Dostawę i montaż altan przy istniejących placach zabaw.

Na każdym z trzech placów należy przewidzieć montaż dwóch sztuk altan o konstrukcji drewnianej, krytych gontem bitumicznym (razem 6 szt.)

    1. Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia

      1. Wymagania dotyczące prac projektowych

W ramach prac przygotowawczych należy dokonać wizji lokalnej terenu, na którym ma być zlokalizowany plac zabaw oraz uaktualnić i uzupełnić dane geodezyjne w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zadania.

Obowiązkiem Wykonawcy jest pozyskanie map do celów projektowych w wersji papierowej i elektronicznej.

Dokumentację projektową należy wykonać w czterech egzemplarzach dla każdego
z placów zabaw. Dokumentacja powinna zostać sporządzona w formie projektu zagospodarowania terenu z dołączonymi informacjami technicznym dotyczącymi zaoferowanych altan (np. kartami technicznymi, rysunkami montażowymi itp.).

Projekt zagospodarowania terenu powinien zostać sporządzony w skali zapewniającej czytelność w zakresie układu oraz wymiarów poszczególnych elementów placu zabaw (wymagana skala nie mniejsza niż 1:100). Projekt zagospodarowania terenu powinien zostać sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu
i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 27 kwietnia 2012r., poz. 462) i powinien zawierać część opisową oraz graficzną. Opracowanie to powinno zawierać wszelkie niezbędne uzgodnienia wymagane przy zgłoszeniu robót obowiązującym przy wykonywaniu placu zabaw.

Dokumentacja ma być wykonana w języku polskim zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz powinna być opatrzona klauzulą
o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.

      1. Opis oraz wymagania dotyczące konstrukcji, technologii wykonania altan

Na trzech placach zabaw zamawiający zakłada montaż łącznie sześciu sztuk altan
o konstrukcji drewnianej, o podstawie sześciokąta, zadaszonych, krytych gontem bitumicznym. Altana wykonana z gotowych elementów drewnianych, co najmniej dwukrotnie impregnowanych. Dach wykonany z desek boazeryjnych pokrytych gontem bitumicznym. Podłoga altany drewniana. Altana powinna być wyposażona w ławki (na pięciu bokach) oraz stół wykonane z elementów drewnianych impregnowanych, dostosowane swoją wysokością dla dzieci w wieku przedszkolnym. Ścianki boczne altany częściowo ażurowe.

Altana montowana na bloczkach betonowych i folii, która będzie zapobiegała przerastaniu trawy.

Średnica altany: 3-3,5m. Wysokość altany: 3-3,5m Poglądowy wygląd altany przedstawia rysunek zamieszczony poniżej.

0x01 graphic

Montowane altany muszą być fabrycznie nowe i muszą posiadać dokumenty dopuszczające do ich zastosowania w placówkach przedszkolnych (np. certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty higieniczne).

Załącznik nr 7 - PROJEKT UMOWY

UMOWA NR ……………..

zawarta w dniu …………..2014r. w Augustowie pomiędzy Gminą Miastem Augustów, mającą swoją siedzibę w Augustowie, zwaną dalej "Zamawiającym" reprezentowaną przez:

mgr Kazimierza Kożuchowskiego - Burmistrza Miasta Augustowa

a "Wykonawcą"

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

w wyniku rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 30 000 EURO prowadzonego w trybie zaproszenia do złożenia oferty,

o następującej treści.

§1

Przedmiot umowy

1. Przedmiotem niniejszej umowy jest rozbudowa placów zabaw przy Przedszkolu
Nr 3, Przedszkolu Nr
4 oraz Przedszkolu Nr 6 w Augustowie.

2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:

a) Sporządzenie dla każdego placu zabaw (dla każdego z przedszkoli) projektu zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami, stanowiącego załącznik do zgłoszenia zamiaru montażu obiektów małej architektury.

b) Dostawę i montaż altan przy istniejących placach zabaw.

§ 2

Termin realizacji

1. Przystąpienie do prac związanych z wykonywaniem przez Wykonawcę przedmiotu umowy Strony ustalają na dzień jej zawarcia.

2. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć całość prac objętych niniejszą umową do
dnia 15.12.2014r.,w tym wykonanie dokumentacji projektowej w terminie do 10 dni od daty od daty zawarcia umowy.

§ 3

Obowiązki Zamawiającego

Do obowiązków Zamawiającego należy:

1. Wprowadzenie i protokolarne przekazanie Wykonawcy terenu robót.

2. Umożliwienie Wykonawcy korzystania na terenie robót z wody i energii elektrycznej za odpłatnością - rozliczenie nastąpi odrębnym protokołem.

5. Odebranie przedmiotu niniejszej umowy, zgodnie z jej postanowieniami zawartymi w §6.

§4

Obowiązki Wykonawcy

Do obowiązków Wykonawcy należy:

1. Wykonanie przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z postanowieniami dokumentów składających się na umowę, warunkami wykonania i odbioru oraz aktualnie obowiązującymi normami, przepisami prawa, w tym przepisami BHP i wiedzą techniczną. Za jakość robót odpowiada Wykonawca.

2. Wskazanie Zamawiającemu osób, które będą sporządzały dokumentację projektową tj. posiadające uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej.

3. Ubezpieczenie robót z tytułu szkód, które mogą powstać w związku z prowadzoną inwestycją. Ubezpieczeniu podlega w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników, osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami w tym także ruchem kołowym.

4. Strzeżenie mienia znajdującego się na terenie prowadzonych robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa realizacji robót.

5. Umożliwianie wstępu na teren budowy pracownikom nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych Prawem budowlanym oraz udostępnianie im danych i informacji wymaganych zgodnie z tą ustawą.

6. Zgłoszenie pisemne wykonanych robót do odbioru końcowego.

7. Na każde żądanie Zamawiającego okazywanie dokumentów (atestów, certyfikatów itp.) stwierdzających dopuszczenie do stosowania w budownictwie dla materiałów, wyrobów, urządzeń używanych przy realizacji przedmiotu umowy, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane (przed ich wbudowaniem). Zamawiający ma prawo
w każdym momencie
realizacji przedmiotu umowy zrezygnować z użytych materiałów, wyrobów jeżeli nie będą one zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, szczegółowego opisu przedmiotu umowy oraz projektu, a także z tych części robót, których one dotyczą. Rezygnacja ta nastąpi niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności w formie pisemnej.

8. Stosowanie w czasie realizacji przedmiotu umowy wszystkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, utylizacji odpadów. Ewentualne opłaty
i kary za
naruszenie w trakcie realizacji robót norm i przepisów dotyczących ochrony środowiska obciążają Wykonawcę.

9. Odpowiedzialność za ewentualne szkody wobec Zamawiającego oraz osób trzecich wynikłe na skutek prowadzenia robót lub innych działań Wykonawcy.

10. Ponoszenie odpowiedzialności oraz strzeżenie przed uszkodzeniem i kradzieżą materiałów przeznaczonych do wykonania robót od chwili rozpoczęcia robót do zakończenia realizacji przedmiotu umowy (m. in. utrzymanie ich w ciągu całego okresu trwania robót w należytym stanie i podjęcie wszelkich środków zapobiegawczych, aby nie zostały zniszczone lub skradzione, biorąc pod uwagę istniejące ryzyko).

11. Naprawienie na własny koszt strat lub uszkodzeń w robotach i materiałach powstałych w okresie, w którym Wykonawca był za nie odpowiedzialny, niezależnie od przyczyn ich powstania.

12. Ponoszenie odpowiedzialności także za szkody i straty spowodowane przez siebie podczas usuwania wad w okresie gwarancji i rękojmi.

13. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia już wykonanych robót albo ich części bądź urządzeń - naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego na koszt własny.

14. W przypadkach zawinionych poniesienie wszelkich wydatków koniecznych do naprawienia wyrządzonej szkody.

15. Zatrudnienie na okres wykonania prac stanowiących przedmiot umowy i usuwania wad:

a/ wykwalifikowanego personelu kierowniczego, wymienionego w ofercie oraz osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do kierowania,

b/ wykwalifikowanych, przyuczonych i niewykwalifikowanych robotników, niezbędnych dla odpowiedniego i terminowego wykonania zobowiązań Wykonawcy wynikających z warunków umowy,

c/ podwykonawców posiadających personel o kwalifikacjach opisanych w § 4 ust. 15 pkt a i b.

§5

Podwykonawcy

1. W celu sprawnego wykonania przedmiotu umowy i zapewnienia dobrej jakości Wykonawca może zlecić część przedmiotu umowy do wykonania podwykonawcom. Wykonanie przedmiotu umowy przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków niniejszej umowy. Wykonawca, zlecając przedmiot umowy podwykonawcom, zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 6471 Kodeksu cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje przedmiot umowy w sposób wadliwy, niezgodny
z założeniami niniejszej umowy i przepisami obowiązującego prawa.

2. Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji prac realizowanych przez podwykonawców.

3. Umowa pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą musi być zawarta zgodnie z odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego.

4. Wykonawca wykona przy udziale podwykonawców następującą część przedmiotu umowy:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5. W przypadku zamiaru zawarcia umowy z podwykonawcą, Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania uprzedniej zgody Zamawiającego.

6. Każda umowa zawarta przez Wykonawcę z podwykonawcami powinna zawierać postanowienie o obowiązku uzyskania zgody Zamawiającego i Wykonawcy na zawarcie umowy przez podwykonawcę z dalszymi podwykonawcami.

7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie umowy z podwykonawcami bez wymaganej zgody Zamawiającego, zaś skutki z tego wynikające, będą obciążały wyłącznie Wykonawcę.

8. Zlecenie wykonania części przedmiotu umowy podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonany przedmiot umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania usunięcia z terenu prowadzonych robót każdego z pracowników Wykonawcy lub podwykonawców, którzy przez swoje zachowanie lub jakość wykonanej pracy dali powód do uzasadnionych skarg.

9. Każda umowa zawarta przez Wykonawcę z podwykonawcami musi zawierać
w szczególności postanowienia dotyczące:

a/ zakresu robót przewidzianego do wykonania,

b/ terminów realizacji,

c/ wynagrodzenia i terminów płatności,

d/ rozwiązania umowy z podwykonawcą w przypadku rozwiązania niniejszej umowy.

§6

Odbiór końcowy

1. W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający przewiduje przeprowadzenie odbioru końcowego robót.

2. Odbiór końcowy robót.

W celu dokonania odbioru końcowego robót stanowiących przedmiot umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty wraz z pisemnym wnioskiem
o zakończeniu robót i o dokonanie odbioru końcowego robót nie później niż do dnia określonego w § 2 ust. 2.

3. Jeżeli Zamawiający uzna, że roboty zostały zakończone wyznaczy datę odbioru końcowego robót. Odbiór końcowy robót następuje w ciągu 7 dni od daty pisemnego złożenia wniosku.

4. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że roboty nie zostały zakończone, wyznacza termin ponownego złożenia wniosku o dokonanie odbioru końcowego robót, a kosztami uczestnictwa w odbiorze osób upoważnionych obciąża Wykonawcę.

5. Zamawiający dokona odbioru końcowego robót w terminie 7 dni od daty pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 4
i sporządzi protokół
zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru końcowego robót, podpisany przez strony.

6.Odbioru końcowego robót dokonuje komisja powołana przez Zamawiającego.

7.Zamawiający wyznacza pisemnie terminy na protokolarne stwierdzenie usunięcia wad z tytułu gwarancji ustalonej w umowie.

8.Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego robót zostaną stwierdzone wady nadające się do natychmiastowego usunięcia to Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia przez Wykonawcę.

9.Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru końcowego robót, jeżeli w czasie tych czynności zostaną ujawnione takie wady, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem. Czynności odbiorowe będą kontynuowane po zgłoszeniu przez Wykonawcę usunięcia tych wad.

10.Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego robót zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia, to Zamawiający może, jeżeli wady umożliwiają użytkowanie obiektu (placu zabaw) zgodnie z jego przeznaczeniem, obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej.

11.Jeżeli w trakcie realizacji robót Zamawiający zażąda badań, które nie były przewidziane niniejszą umową, to Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić te badania. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały. urządzenia bądź wykonane roboty są niezgodne z umową, to koszty badań dodatkowych obciążają Wykonawcę. W przeciwnym wypadku koszty tych badań obciążają Zamawiającego.

§7

Wynagrodzenie

1. Za wykonanie przedmiotu Umowy strony ustalają wynagrodzenie ryczałtowe.

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust 1., obejmuje wszystkie koszty związane
z wykonaniem przedmiotu umowy opisanego w §1, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty.

3. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia określonego w ust. 4 niniejszego paragrafu.

4. Uzgodnione w tej formie, wynagrodzenie netto Wykonawcy wynosi ........................... zł, słownie złotych: …………………………………………………………………………………………………………………………

+ podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§8

Rozliczenie przedmiotu umowy

1. Strony postanawiają, że rozliczenie za przedmiot umowy odbędzie się fakturą końcową wystawioną po odbiorze końcowym przedmiotu umowy na podstawie protokółu odbioru końcowego robót podpisanego przez strony umowy.

2. Faktura płatna jest przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w ciągu 21 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu. Podstawą do wystawiania faktury jest podpisany przez strony protokół odbioru końcowego (fakturę należy wystawiać na Gminę Miasto Augustów, NIP 846-15-29-116 z zapisem - płatne z konta Urzędu Miejskiego w Augustowie).

3.W przypadku wystąpienia zwłoki w przekazaniu przedmiotu umowy lub zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, zapłata za fakturę końcową zostanie skorygowana
w oparciu o zapisy umieszczone w § 11 umowy.

§9

1.W trakcie realizacji umowy w imieniu Zamawiającego występują:

a/ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………,

2.W trakcie realizacji umowy interesy Wykonawcy reprezentują:

a/ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

§10

Gwarancja

1. Wykonawca udziela Zamawiającemu na przedmiot umowy pisemnej gwarancji na okres 36 miesięcy. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym licząc od
dnia odbioru końcowego robót lub od daty potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym przedmiotu umowy.

2. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji zgodnie z ofertą i przepisami Kodeksu cywilnego.

3. Zamawiający jest zobowiązany sprawdzić wykonane roboty i powiadomić Wykonawcę
o
wykrytych wadach. Sprawdzenie robót przez Zamawiającego nie ma wpływu na odpowiedzialność Wykonawcy.

4. Wady wykryte we własnym zakresie przez Wykonawcę winny być usunięte niezwłocznie.

5. Koszty usunięcia wad ponosi Wykonawca, jeżeli powstały one:

a/ w wyniku użycia materiałów i urządzeń lub wykonania robót niezgodnie z dokumentacją projektową, SIWZ,

b/ w wyniku nie wywiązywania się przez Wykonawcę z zobowiązań wynikających z warunków umowy.

6. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie ustalonym przez Zamawiającego to Zamawiający może zlecić usunięcie wad osobie trzeciej. Udokumentowany koszt usunięcia wad przez osobę trzecią ponosi Wykonawca.

7. Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych wyznaczonych przez Zamawiającego.

8. Zamawiający jest zobowiązany do dokonania odbioru pogwarancyjnego w terminie 14 dni od dnia upływu terminu gwarancji i rękojmi, na pisemny wniosek Wykonawcy.

§11

Kary umowne

1.Strony postanawiają, że obowiązującą je formę odszkodowania stanowią kary umowne.

2.Kary te będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:

1) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne.

  1. za zwłokę w wykonaniu określonego w umowie przedmiotu umowy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego netto za każdy dzień zwłoki,

  2. za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji
    i rękojmi w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego netto za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,

  3. za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od wykonawcy w wysokości 15%

wynagrodzenia umownego netto.

3.Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego zgodnie
z zasadami ogólnymi Kodeksu cywilnego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

4.Dochodzenie kar pieniężnych z tytułu zwłoki, ustalone za każdy dzień zwłoki, staje się wymagalne:

a/za pierwszy rozpoczęty dzień zwłoki w tym dniu,

b/za każdy następny dzień zwłoki - odpowiednio w każdym z tych dni.

5.Kary umowne będą potrącone z faktury lub naliczone na podstawie wezwania do wpłacenia kary umownej na konto bankowe Zamawiającego w formie noty księgowej. Kary, o których mowa w ust.5, będą potrącane bez uzyskiwania zgody Wykonawcy.

6.Zapłacenie odszkodowania i kar umownych nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku zakończenia robót i z jakichkolwiek innych zobowiązań wynikających z warunków umowy.

§12

Odstąpienie od umowy

1. Wykonawca może odstąpić od umowy, jeżeli Zamawiający nie dotrzymuje warunków umowy. Wykonawca może odstąpić od umowy w terminie 7 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia.

2. W wymienionym w ust.1 przypadku - Wykonawcy przysługuje prawo do zakończenia robót w terminie 7 dni od daty powiadomienia Zamawiającego na piśmie.

3. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy może nastąpić, gdy Wykonawca:

a/ nie złożył Zamawiającemu dokumentacji projektowej w terminie do 10 dni od daty od daty zawarcia umowy.

b/zaprzestał realizacji robót, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje ich przez okres 14 dni,

d/wykonuje roboty wadliwie i niezgodnie z dokumentacją projektową oraz nie reaguje na polecenia Zamawiającego dotyczące poprawek i zmian sposobu wykonania
w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie.

4.Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 7 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia.

5.Niezależnie od wystąpienia przypadków, o których mowa w §12 ust. 3, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 7 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

6.Jeżeli umowa w wyniku odstąpienia zostanie rozwiązana, Wykonawca powinien natychmiast wstrzymać roboty, zabezpieczyć na koszt własny oraz opuścić teren placu zabaw w możliwie najkrótszym terminie.

§13

Zmiany umowy

1. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:

a/zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w związku ze zmianą stawki podatku VAT,

b/rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.

2.Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pisemnego aneksu podpisanego przez strony.

§14

Inne postanowienia umowy

1.W razie powstania sporu na tle wykonania niniejszej umowy strony zobowiązane są do wyczerpania postępowania reklamacyjnego.

2.Reklamację wykonuje się poprzez skierowanie konkretnego roszczenia.

3.Strony mają obowiązek pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego roszczenia w terminie 14 dni licząc od daty jego zgłoszenia.

4.W razie odmowy przez stronę uznania roszczenia, względnie nie udzielenia odpowiedzi na roszczenie w terminie, o którym mowa w ust. 3, strona przeciwna może wystąpić na drogę sądową.

5.Ewentualne spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzyga Sąd Powszechny właściwy dla Zamawiającego.

6.W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa budowlanego i Ustawy Prawo zamówień publicznych i wszystkich aktów wykonawczych wydanych na podstawie nn. ustaw.

7.Umowę niniejszą sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z czego dwa otrzymuje Zamawiający, a jeden Wykonawca.

ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA

8

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: BURMISTRZ MIASTA

Wprowadzający: BURMISTRZ MIASTA

Data modyfikacji: 2014-10-23

Opublikował: Andrzej Rudak

Data publikacji: 2014-10-23