Protokół Nr 26/06 z posiedz. Kom. Rodz.,... i Kom. Promocji,... z dnia 14.03.06 r.

PROTOKÓŁ NR

PROTOKÓŁ NR /06

ze wspólnego posiedzenia

Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych
i Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki

z dnia 14 marca 2006 r.

Obecni członkowie Komisji - wg załączonych list obecności.

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

- Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta,

- Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miejskiej

w Augustowie,

- Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji UM,

- Pan Dariusz Szkiłądź - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych

w Augustowie,

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a :

1. Organizacja klas sportowych w Zespole Szkół Samorządowych na poziomie

Gimnazjum /spotkanie trzecie/.

Wspólne posiedzenie Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych oraz Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki otworzył
Pan Janusz Wierzbicki - Przewodniczący Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych.

Ad. pkt 1

Pan Janusz Wierzbicki - Przewodniczący Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych odczytał protokół z ostatniego posiedzenia obu Komisji z dnia 15 lutego 2006 r. Zapytał, czy są uwagi do protokołu ?

Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji zgłosił uwagę do protokołu z poprzedniego posiedzenia, a mianowicie stwierdził, że nie znalazł się w nim zapis mówiący o tym, jakie dokumenty powinien przygotować na dzisiejsze posiedzenie Pan Dariusz Szkiłądź - dyrektor ZSS w Augustowie. Oświadczył, że niekompletny materiał, otrzymał od Pana Dyrektora zbyt późno, aby móc się z nim zapoznać, zabrakło w nim m.in. programu kształcenia, wykazu dzieci i kalkulacji kosztów w oparciu o bazę i nauczycieli oraz symulacji obłożenia basenu w przypadku gdy dojdą jeszcze 3 klasy sportowe na poziomie gimnazjalnym.

Pan Dariusz Szkiłądź - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych odpowiedział, iż nie przypomina sobie, aby miał przygotować program szkolenia. Przygotowanie takiego programu wymaga czasu i określonych procedur, m.in. opinii związków sportowych. Stwierdził, że wszystkie inne dokumenty zostały przygotowane i gotów jest je przedstawić. Złożył następujące dokumenty, które szczegółowo omówił, i które stanowią załącznik do niniejszego protokołu, tj.:

- pisemny wniosek w sprawie utworzenia klasy sportowej w Gimnazjum nr 3
z Oddziałami Integracyjnymi w Zespole Szkół Samorządowych im. I Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie, gdzie będą prowadzone szkolenia sportowe w dwóch dyscyplinach sportowych do wyboru: pływanie
i lekkoatletyka;

- 11 wniosków rodziców złożonych do Dyrektora Szkoły ZSZ, z prośbą
o przyjęcie ich dzieci do klas sportowych z dyscypliną sportową lekkoatletyka;

- osiągnięcia sportowe uczniów klas sportowych;

- pozytywne stanowisko Augustowskiego Towarzystwa Pływackiego.

Pani Joanna Lisek stwierdziła, iż w powyższym sprawozdaniu nie usłyszała nic na temat grupy lekkoatletycznej, a w przede wszystkim bazy sportowej. Zapytała gdzie będą trenować lekkoatleci ?

Pan Dariusz Szkiłądź - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych odpowiedział, iż lekkoatleci będą mieć 10 godzin tygodniowo na stadionie lub
w lesie i 4 godziny na sali gimnastycznej.

Pani Ewa Perkowska - stwierdziła, iż baza sportowa jest ważna i należy czynić starania w kierunku jej rozbudowy, o co już od dawna zabiega Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM.

Pan Zbigniew Huszcza - zapytał, czy są osoby wykwalifikowane, które zajmą się trenowaniem grupy lekkoatletycznej i pływackiej ? Zapytał również
o koszty związane z wdrożeniem dwóch wariantów, tj.:

- utworzenia klas sportowych z grupami: pływacką i lekkoatletyczną;

- utworzenia grupy pływackiej na bazie tradycyjnej klasy gimnazjalnej.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż był na poprzednim spotkaniu obu Komisji i nie przypomina sobie, aby Pan Dyrektor musiał przygotować program szkoleń, nie było też mowy, aby dokumentacja potrzebna do analizy na dzisiejszym spotkaniu miała wpłynąć odpowiednio wcześniej. Powiedział, iż nie ma potrzeby dyskutować nad bazą dla lekkoatletów, ponieważ w tym wypadku to nie baza decyduje o wynikach. Zapytał, czy przedłożony materiał, przede wszystkim finansowy, jest wystarczający do dzisiejszej dyskusji ?

Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji UM odpowiedział, iż materiał otrzymał zbyt późno, aby móc ocenić czy przedstawione w nim koszty są realne czy też nie, chociaż na pierwszy rzut oka widać, iż w symulacji kosztów nie uwzględniono bardzo ważnych elementów,
a mianowicie zakupu karnetów na basen i wyżywienia uczniów z grupy lekkoatletycznej. Oświadczył, iż koszt utrzymania klas sportowych będzie bardzo wysoki, ponieważ cykl kształcenia gimnazjalnego będzie kosztował ok. 400 tys. zł. Stwierdził, iż jedynym rozsądnym rozwiązaniem, nad którym można podyskutować, byłoby utworzenie grup pływackich na bazie tradycyjnych klas gimnazjalnych tak jak sugerował to trener Pan Artur Paczyński. Tworzenie
grupy lekkoatletycznej bez odpowiedniej bazy sportowej nie jest mądrym posunięciem. Wiadomo, że proces rozbudowy takiej bazy jest długotrwały
i bardzo kosztowny.

Pan Dariusz Szkiłądź - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych odpowiedział, iż koszt wyżywienia uczniów grupy lekkoatletycznej nie został uwzględniony, ponieważ nie wiadomo ile osób będzie korzystało z obiadów. Koszt transportu grupy lekkoatletycznej nie został zapisany, ponieważ dowozem dzieci obiecał zająć się trener.

Pan Leszek Cieslik - Burmistrz Miasta podkreślił, iż ma na uwadze dobro dzieci. Zdaje sobie również sprawę z tego, iż na takie wyniki potrzeba wiele pracy i wysiłku. Przypomniał, iż wszystko zaczęło się od programu „Wychowania wodnego”, a następnie wybudowania basenu i utworzenia klasy sportowej. Wówczas mówiono, iż nauka pływania na poziomie podstawowym
w zupełności wystarczy i będzie miała na celu wyłonienie tych najlepszych, którzy dalszą edukację w tym kierunku będą kontynuować w klubie. Obecnie zgłaszane są propozycje utworzenia klas sportowych piłkarskich, siatkarskich
i innych. Takie pomysły są owszem chwalebne, ale związane z takimi kosztami, na które miasta nie stać. Możliwe byłyby do zrealizowania tylko wtedy, gdy przestalibyśmy dotować działalność stowarzyszeń, klubów i towarzystw działających na terenie miasta, co oczywiście wiązałoby się z ich likwidacją. Należy również zwrócić uwagę na bardzo poważny problem dotyczący obłożenia basenu. Basen, z założenia, przede wszystkim, ma pełnić funkcję rekreacyjną i wszyscy, którzy mają ochotę mogą z niego korzystać. Twierdzenie, że ktoś swoim wystąpieniem reprezentuje emerytów czy rencistów jest oburzające i nie na miejscu. Stwierdził, iż naukę pływania należy kontynuować jak ma to miejsce dotychczas i na sprawy finansowe miasta patrzeć odpowiedzialnie.

Pan Wojciech Krzywiński stwierdził, że z jednej strony władze miasta nie widzą konieczności utworzenia klas sportowych a z drugiej strony są racje rodziców, trenerów i dyrektorów ZSZ i CSiR. Stwierdził, że obie strony powinny dojść do porozumienia, ale to wymaga odrobiny dobrej woli.

Pan Tadeusz Janusz Wierzbicki - Przewodniczący Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych stwierdził, że
w dostarczonych materiałach jest symulacja kosztów utworzenia klasy sportowej na poziomie gimnazjalnym, natomiast zabrakło tej symulacji jeżeli chodzi o inne warianty.

Pan Wojciech Krzywiński - stwierdził, iż wniosek o utworzenie klasy sportowej, należy przekazać do przeanalizowania Panu Burmistrzowi.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż wniosek Pana Dyrektora ZSZ jest jedynym wnioskiem i jeśli zostanie odrzucony to sprawa zostanie zamknięta. W związku z tym powinien również złożyć wniosek dotyczący II wariantu, czyli utworzenia grupy pływackiej na bazie tradycyjnej klasy gimnazjalnej z kompletną dokumentacją finansową
i organizacyjną.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta zgodził się z wypowiedzią Pana Przewodniczącego. Stwierdził, że ten II wariant pokaże czy jest zainteresowanie kontynuacją pływania. Oświadczył, że błędem było obiecywanie rodzicom, iż powstanie klasa sportowa, ponieważ takie działanie może się teraz zemścić tym, że nie będzie naboru nawet do grup sportowych. Przypomniał również, że Gimnazjum w Zespole Szkół Samorządowych nie jest Gimnazjum rozwojowym, ponieważ jeżeli zabraknie do niego chętnych to zostanie ono zlikwidowane. Powstało ono po to, aby rozładować pozostałe gimnazja na terenie miasta.

Pan Wojciech Krzywiński wnioskował, aby Pan Dyrektor dostarczył drugi wniosek o utworzenie grupy pływackiej w klasie gimnazjalnej wraz
z symulacją kosztów, etatów i obłożenia basenu w tych trzech rocznikach. Stwierdził, iż powołując klasy sportowe na poziomie podstawowym można było się spodziewać, że rodzice będą dążyć do tego, aby powstały również klasy sportowe na poziomie gimnazjalnym i taka sytuacja nie powinna nikogo dziwić.

Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji stwierdził, iż wszystkie koszty, o których dzisiaj mowa powinny, również znaleźć się
w arkuszach kalkulacyjnych, które należy złożyć do Wydziału Edukacji UM do końca marca 2006 r. Zapytał, ile godzin treningu zaplanowano tygodniowo
w grupach: pływackiej i lekkoatletycznej ?

Pan Dariusz Szkiłądź - Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych odpowiedział, że zaplanowano dla grupy pływackiej:

- w klasie I - 20 godz. /basen/ + 4 godz. wf /sala gimnastyczna/

- w klasie II - 22 godz. /basen/ + 4 godz. wf /sala gimnastyczna/

- w klasie III - 23 godz. /basen/ + 4 godz. wf. /sala gimnastyczna/

i w grupie lekkoatletycznej:

- w klasie I - 10 godz. /basen/ + 4 godz. wf /sala gimnastyczna/

- w klasie II - 12 godz. /basen/ + 4 godz. wf /sala gimnastyczna/

- w klasie III - 12 godz. /basen/ + 4 godz. wf. /sala gimnastyczna/

Ponadto poprosił o pisemne powiadomienie go, jakie materiały powinien przygotować na następne spotkanie.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta poprosił o jak najszybsze przygotowanie niezbędnych materiałów, spotkanie się i definitywne rozstrzygnięcie tej sprawy.

Ustalono, że komplet dokumentacji finansowej i organizacyjnej /organizacja zajęć, zatrudnienie i obłożenie basenu/ dotyczącej utworzenia grup pływackich w ramach tradycyjnych klas gimnazjalnych powinien zostać przedstawiony do 20 marca 2006 r. Kalkulacja powinna obejmować okres 3 lat, czyli cykl kształcenia ucznia w gimnazjum.

Spotkanie obu Komisji odbędzie się 22 marca 2006 r. /środa/ o godz. 8.30.

Na koniec Pan Wiesław Jeruć przypomniał, że wychowanie wodne to inicjatywa Pana Jacka Puchnowskiego. Wychowanie wodne było organizowane w MOSie jeszcze przez byłego dyrektora Pana Radosława Skowrońskiego. Na wychowanie wodne składa się nie tylko nauka pływania, ponieważ w tym programie biorą również udział sekcje: kajakarska, narciarska i żeglarska.

Protokołowała: Przewodniczący Komisji ds. Rodziny,

/Ewa Szczepańska/ Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych

/Tadeusz Janusz Wierzbicki/

Przewodniczący Komisji

ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki

/Zbigniew Huszcza/


5

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Szczepańska

Wprowadzający: Ewa Szczepańska

Data modyfikacji: 2007-06-11

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2007-06-11