Protokół Nr XXXII/06 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 2 lutego 2006 r.

P R O T O K Ó Ł NrXXXII/06

z obrad XXXII sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego

w Augustowie, ul. 3 Maja 60 w dniu 2 lutego 2006 r.

W obradach sesji wzięło udział 16 radnych - lista obecności w załączeniu.

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- goście,

- dziennikarze,

- mieszkańcy miasta.

Obrady rozpoczęto o godzinie 8.35

i zakończono o godzinie 10.05

Porządek obrad :

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwał w sprawach:,

a) udzielenia poręczenia weksla in blanco lub upoważnienia Burmistrza Miasta do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy nr IG – 2004/ PL – UB/2.20/1.2/U-10/06 o dofinansowanie Projektu „Rozbudowa infrastruktury dla potrzeb turystyki aktywnej na pograniczu polsko – białoruskim - /Obecnie projekty uchwał znajdują się w opracowaniu i ostateczna wersja będzie przedstawiona Państwu Radnym na sesji RM, po konsultacji z Wojewodą/,

b) zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Augustów terenów obejmujących część dzielnicy Zarzecze, ograniczonych istniejącym cmentarzem, ulicą Mostową, rzeką Nettą, jeziorem Necko,

c) zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli,

d) ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Augustowa,

e) uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

6. Odpowiedzi na interpelacje.

7. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

8. Zapytania i wolne wnioski.

9. Zamknięcie obrad.

Ad.pkt 1

Obrady XXXII sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzył Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej. Powitał gości, przedstawicieli Klubu Żeglarskiego „August”, radnych, pracowników Urzędu Miejskiego, przedstawicieli lokalnych gazet. Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu Panu Markowi Uklejewskiemu – Zastępcy Komandora Klubu Żeglarskiego „August”.

Pan Marek Uklejewski – Zastępca Komandora Klubu Żeglarskiego „August” omówił w skrócie działalność Klubu oraz złożył słowa podziękowania Radzie Miejskiej i Burmistrzowi Miasta za współpracę, dowodem której jest m.in zaprezentowana w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego wystawa fotograficzna „Uroki Ziemi Augustowskiej i Suwalskiej w obiektywie Agnieszki Molawko” pod patronatem Leszka Cieślika Burmistrza Miasta Augustowa, Augustów – Zielona Góra 2006.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował Panu Markowi Uklejewskiemu – Zastępcy Komandora Klubu Żeglarskiego „August”
za wystąpienie. Zachęcił Państwa Radnych do obejrzenia wystawy. Następnie stwierdził, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 15 radnych, co stanowi o prawomocności obrad.

Ad.pkt 2

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi bądź propozycje do przedstawionego porządku obrad dzisiejszej sesji?

Pan Elżbieta Choroszewska – Skarbnik Miasta poinformowała, iż zgodnie z informacją podaną Państwu Radnym w materiałach na sesję, przedmiotem głosowania będzie pierwsza wersja projektu uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy nr IG – 2004/PL – UB/2.20/1.2/U-10/06 o dofinansowanie Projektu „Rozbudowa infrastruktury dla potrzeb turystyki aktywnej na pograniczu polsko – białoruskim”. W związku z tym należy z porządku obrad wykreślić w punkcie 5 a słowa: „udzielenia poręczenia weksla in blanco”.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował wykreślenie w punkcie 5 podpunktu „c” dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli. Przyczyną są wniesione uwagi dotyczące zapisu w regulaminie. Przewodniczący Rady stwierdził, że jest to sprawa kontrowersyjna, niedokładnie wyjaśniona i wymaga ponownej analizy. Następnie zaproponował w miejsce wykreślonego punktu 5 c wprowadzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa przez Hallo Taxi, ul. Łazienna 19, na naklejkach, które będą naklejone na samochody. Państwo Radni z wnioskiem Hallo Taxi byli zapoznani na ostatniej sesji Rady Miejskiej.

Więcej propozycji, ani uwag nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie porządek obrad, ze zmianami, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie, 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 3

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta złożył sprawozdanie ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miejskiej, za okres od 5 do 26 stycznia 2006 r.

Ad.pkt 4

Interpelacje radnych.

Pan Radny Zbigniew Borkowski – zapytał, czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa została powołana Komisja do spraw opracowania Tymczasowego Statutu Uzdrowiska. Jeżeli tak, to kto wchodzi w jej skład? Czy w pracy Urzędu Miejskiego są zamierzenia co do zmiany stref ochronnych uzdrowiska Augustów, tj. A; B; C, a jeżeli tak, to co mają na celu i jak zmienią się granice tych stref?

Ad.pkt 5a

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5a porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy nr IG – 2004/PL – UB/2.20/1.2/U-10/06 o dofinansowanie Projektu „Rozbudowa infrastruktury dla potrzeb turystyki aktywnej na pograniczu polsko – białoruskim” w ramach Programu INTERREG III A/TACIS CBC 2004 – 2006 zawartej w dniu 5 stycznia 2006 r. pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Suwalską Izbą Rolniczo – Turystyczną. Projekt uchwały dotyczy zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy w formie weksla in blanco na kwotę 1.726.418 PLN wraz z deklaracją wekslową. Powyższa kwota stanowi dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego czterech indywidualnych zadań inwestycyjnych Miasta Augustowa realizowanych w ramach projektu. Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Elżbiecie Choroszewskiej – Skarbnikowi Miasta z prośbą o omówienie projektu uchwały.

Pani Elżbieta Choroszewska – Skarbnik Miasta omówiła szczegółowo w/w projekt uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał w/w projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XXXII/303/06 w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy nr IG – 2004/PL – UB/2.20/1.2/U-10/06 o dofinansowanie Projektu „Rozbudowa infrastruktury dla potrzeb turystyki aktywnej na pograniczu polsko – białoruskim” została podjęta jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5b

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5b, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Augustów terenów obejmujących część dzielnicy Zarzecze, ograniczonych istniejącym cmentarzem, ulicą Mostową, rzeką Nettą, jeziorem Necko, uchwalonego uchwałą Rady Miasta Augustów Nr XXXVIII/357/02 z dnia 23 września 2002 r., w odniesieniu do terenu położonego przy ul. Zdrojowej, stanowiącego kompleks zabudowy hotelowej. Zmiana dotyczy terenu oznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o którym mowa w ust. 1, symbolem przeznaczenia ZH-1 i obejmuje część działek nr 4-332, 4-5003/3 i 4-5003/4. Obszar objęty zmianą planu wynosi 1,14 ha. Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Annie Kowalczuk – Kierownikowi Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM z prośbą o omówienie projektu uchwały.

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM omówiła w/w projekt uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Radna Elżbieta Sturgulewska – zapytała, dlaczego proponuje się stawkę opłaty od wzrostu wartości nieruchomości w wysokości 0%?

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM wyjaśniła, iż zgodnie obowiązującymi przepisami prawa istnieje możliwość ustalenia stawki opłaty planistycznej od wzrostu wartości nieruchomości w granicach od 0% do 30%. W obecnie obowiązującym planie i przedłożonym projekcie uchwały teren jest przeznaczony pod zabudowę hotelową. Zmiana planu dotyczy jedynie zmiany wysokości zabudowy tego obiektu. Plan zostaje zmieniony, gdyż właściciel hotelu zamierza rozbudować budynek do wysokości obecnego obiektu /4 kondygnacje/, zaś obowiązujący plan dawał możliwość rozbudowy jedynie do 3 kondygnacji. W związku z powyższym nie nastąpi wzrost wartości lub będzie on niewielki.

Pan Ryszard Chełmiński – Przewodniczący Komisji ds. Architektury, Urbanistyki i Nadzoru Budowlanego UM przedstawił opinię Komisji, która zamiar przystąpienia do zmiany planu zaopiniowała pozytywnie.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał w/w projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XXXII/304/06 w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Augustów terenów obejmujących część dzielnicy Zarzecze, ograniczonych istniejącym cmentarzem, ulicą Mostową, rzeką Nettą, jeziorem Necko została podjęta 13 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 3 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5c

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5c porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa przez Hallo Taxi, ul. Łazienna 19, 16-300 Augustów, na naklejkach, które będą naklejone na samochody. Przewodniczący Rady przypomniał treść wniosku Hallo Taxi. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych w sprawie uchwały chciałby zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał w/w projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XXXII/305/06 w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa została podjęta jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5d

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5d porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Augustowa. Regulamin został opracowany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przewodniczący Rady przypomniał, iż Rada Miejska w dniu 30 grudnia 2004 r. uchwaliła zasady utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Augustowa. Uchwała zawierała dwa załączniki: regulamin w sprawie utrzymania czystości oraz regulamin w sprawie ochrony środowiska przed odpadami komunalnymi na terenie miasta Augustowa. Natomiast w zaproponowanej wersji są naniesione zmiany, projekt uchwały zawiera jeden załącznik. Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Tadeuszowi Popławskiemu – Zastępcy Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM z prośbą o omówienie projektu uchwały.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM omówił w/w projekt uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy regulamin jest zgodny z założeniami statutu uzdrowiska Augustów?

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że na podstawie obowiązujących przepisów prawa Tymczasowy Statut Uzdrowiska Augustów powinien być uchwalony w ciągu 6 miesięcy, czyli będzie przedłożony do uchwalenia na następnej sesji Rady Miejskiej. Sprawę statutu omówi szczegółowo w punkcie 6.„Odpowiedzi na interpelacje”.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM stwierdził, iż w regulaminie brakuje zapisów dotyczących zbiórki zużytych elektrycznych i elektronicznych urządzeń, np. lodówek i komputerów.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM wyjaśnił, iż tę kwestię reguluje ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta dodał, iż na osobę wprowadzającą na rynek sprzęt radiowo-telewizyjny i gospodarstwa domowego nakłada się obowiązek odpowiedzialności za zbiórkę tych zużytych artykułów.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że w § 2. ust. 6 załącznika do projektu uchwały pierwsze zdanie jest nieprawidłowe pod względem stylistycznym i powinno otrzymać brzmienie: Odpady niebezpieczne w postaci baterii i akumulatorów, lakierów, farb, świetlówek należy wydzielać z powstających odpadów komunalnych. Zapytał również, czy zgodnie z § 2. ust. 8 odpady z remontów nieruchomości powinny być gromadzone odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych, wyłącznie w kontenerach przeznaczonych do wywozu gruzu?

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM wyjaśnił, że gromadzenia odpadów w kontenerach przeznaczonych do wywozu gruzu jest stosowane przez przedsiębiorców.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiejstwierdził, że w starym regulaminie były podane odległości, co ile metrów powinny być zainstalowane kosze uliczne, natomiast w nowym regulaminie takiego zapisu nie ma.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM wyjaśnił, że zapis nie był obligatoryjny i nie musiał być umieszczony w regulaminie.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że obecnie w nowym regulaminie został pominięty temat monitoringu, sprawdzania i kontrolowania różnych obiektów.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM odpowiedział, że zapis wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przedsiębiorcy muszą składać co pewien czas sprawozdania Burmistrzowi Miasta w sprawie ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych.

Pan Bogdan Dyjuk – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów RM zapytał, ilu właścicieli psów w 2005 r. było poinstruowanych, bądź ukaranych mandatami za wyprowadzanie i pozostawianie psa bez smyczy?

Pan Piotr Sieńkowski – Komendant Straży Miejskiej wyjaśnił, iż z powodu braku przestrzegania obowiązku wyprowadzania psa na smyczy i sprzątania nieczystości w 2005 r. były skierowane 2 wniosku do Sądu. Straż Miejska zanotowała 40 takich zdarzeń, pouczyła 37 właścicieli psów, ukarała 1 osobę mandatem na kwotę 200 zł. Wielkość psa nie ma wpływu na wysokość mandatu.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM zapytał, w jaki sposób są egzekwowane przepisy ustawy o gromadzeniu odpadów i nieczystości stałych przez odbiorców indywidualnych?

Pan Piotr Sieńkowski – Komendant Straży Miejskiej wyjaśnił, iż po wejściu w życie ustawy w 1996 r. Straż Miejska przeprowadziła kompleksową kontrolę posesji w mieście, z której wynikało, iż na terenie miasta było zawartych tylko 800 umów na wywóz nieczystości stałych; obecnie jest ich kilka tysięcy. Staż Miejska nadal przeprowadza co pewien czas kontrolę miasta i oprócz sprawdzania umów zwraca uwagę m.in. na czystość chodnika i posesji.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XXXII/306/06 w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Augustowa została podjęta jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5e

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5e porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Przypomniał, iż taki regulamin był opracowany i uchwalony w dniu 23 września 2002 r., natomiast w zaproponowanej wersji są naniesione zmiany. Przewodniczący Rady zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Radny Kazimierz Kożuchowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM zaproponował, aby w Rozdziale VI – „Warunki przyłączenia do sieci oraz odbiór przyłącza” § 22. ust. 2 otrzymał brzmienie: „Warunki techniczne przyłączenia są ważne 2 lata od dnia ich określenia”. Przy realizacji inwestycji, od chwili określenia warunków technicznych, do czasu przekazania obiektu do użytkowania, okres 1 roku jest zbyt krótki. Termin powinien być wydłużony do 2 lat.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta powiedział, że czas ważności warunków technicznych nie ma nic wspólnego z końcem realizacji inwestycji. Warunki techniczne potrzebne są do opracowania projektu.

Pan Radny Bogdan Grabowy – wyjaśnił, że warunki techniczne są potrzebne na etapie sporządzania projektu dla projektanta i stanowią dokument przy udzielaniu pozwolenia na budowę. Realizacja inwestycji może trwać kilka lat i skoro projekt techniczny został sporządzony zgodnie z warunkami technicznymi, to przy odbiorze obiektu do użytkowania nie odgrywają one większej roli. Chodzi o to, aby budynek został wybudowany zgodnie z projektem.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że projektant nie może pracować w oparciu o warunki techniczne wydane przed kilkoma laty. Chodzi o zdyscyplinowanie osób, które zamierzają podjąć działania inwestycyjne, aby posiadali do pozwolenia na budowę aktualne warunki techniczne. To nie ma żadnego związku z terminem zakończenia inwestycji.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zwrócenie uwagi na zapis punktu 1 w § 4. załącznika do projektu uchwały, ponieważ jest nieprawidłowy pod względem stylistycznym i powinien otrzymać brzmienie: „1) dostarcza do nieruchomości wodę o odpowiedniej jakości przeznaczoną do spożycia przez ludzi w sposób ciągły i niezawodny”.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XXXII/307/06 w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków została podjęta jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 6

Na interpelacje Pana Radnego Zbigniewa Borkowskiego odpowiedzi udzielił Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta.

Po wejściu w życie w październiku 2005 r. ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, Tymczasowy Statut Uzdrowiska powinien być uchwalony w ciągu 6 miesięcy. Burmistrz Miasta w dniu 13 września 2005 r. powołał Zespół do spraw opracowania Tymczasowego Statutu Uzdrowiska Augustów w składzie: Pan Jerzy Demiańczuk – Z ‑ ca Burmistrza Miasta; Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta; Pan Ireneusz Gnojnicki – Naczelny Lekarz Uzdrowiska; Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM; Pani Krystyna Wierzbińska – Radca Prawny UM. Tymczasowy Statut Uzdrowiska Augustów będzie przedstawiony Państwu Radnym do uchwalenia na najbliższej sesji Rady Miejskiej, a następnie zostanie przesłany Ministrowi Zdrowia. Status miasta uzdrowiskowego nie daje tylko profitów z tego tytułu, to są też różne uwarunkowania i uciążliwości, które mogą odczuwać mieszkańcy. Augustów jest podzielony, według starej ustawy, na trzy strefy: A,B,C i gdyby zostały one utrzymane, to wszystkie zakłady w mieście, m.in. w dz. Ślepsk czy zakład przy ul. Słowackiego nie miałyby możliwości rozwoju. Obecna ustawa daje możliwość nie obejmowania całego miasta w granicach administracyjnych strefami, czyli będzie można ustalić trzy strefy i wyłączyć pozostałą część gminy. Do zadań Zespołu należy wyliczenie i przedstawienie w projekcie uchwały wielkości obszaru będącego w danej strefie. Temat powinien być rozpatrzony w sposób bardzo odpowiedzialny, ponieważ od każdego zapisu nie będzie już odwołania i można pozbawić większość przedsiębiorstw działalności. Proponuje się, aby strefa A objęła część obszaru dzielnicy Zarzecze oraz tereny nad jeziorem Sajno i Kanałem Bystrym; strefa B obejmie dzielnicę Zarzecze, dzielnicę Limanowskiego oraz ul. Ustronie; strefa C w granicach miasta Augustowa obejmie jeziora Białe, Studzieniczne, Sajno, Sajenek, Staw Sajenek, tereny leśne pomiędzy jeziorami, dzielnicę Sajenek, Swobodę, Przewięź, Studzieniczną, Wojciech, Lipowiec, Gminy Augustów za porozumieniem z Miastem Augustów stanowiące obszary leśne część obrębu geodezyjnego Czarnucha i Białobrzegi. Zgodnie z nową ustawą uznanie miasta za uzdrowisko uzależnione jest od posiadania na terenie gminy złóż borowiny. Te złoża, na podstawie których przyznano miastu Augustów status uzdrowiska, znajdują się w Kolnicy. Obecnie należy zawrzeć porozumienie z Gminą Augustów, aby przy uchwalaniu planu zagospodarowania przestrzennego została ustanowiona strefa wokół złóż borowiny. Każda gmina uzdrowiskowa, po uchwaleniu tymczasowego statutu, będzie musiała w ciągu 3 lat zlecić jakiejś firmie zewnętrznej opracowanie operatu uzdrowiskowego, na podstawie którego, po uzgodnieniu z Ministrem Zdrowia, nastąpi uchwalenie Statutu Uzdrowiska. Opracowanie operatu uzdrowiskowego związane jest z kosztami. Taki dokument będzie ważny 10 lat i po tym terminie nastąpi ponownie zlecenie badań i opracowanie nowego operatu. W tej chwili bardzo ważną sprawą jest doprowadzenie do wybudowania obwodnicy miasta Augustowa, której brak może spowodować bardzo przykre konsekwencje. Droga krajowa znajduje się blisko strefy A i jeżeli firma zbada stężenie spalin samochodowych, to Augustów straci status miasta uzdrowiskowego.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, iż Tymczasowy Statut Uzdrowiska jest bardzo ważnym dokumentem i powinien być zaopiniowany przez Komisje Rady Miejskiej. Wyraził nadzieję, iż nie sprawdzi się czarna wizja dotycząca budowy obwodnicy, przez którą Augustów może stracić uprawnienia miasta uzdrowiskowego.

Ad.pkt 7

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

Uwag nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie protokół Nr XXXI/05 z obrad XXXI sesji Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 30 grudnia 2005 r., który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie, 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 8

Pan Radny Wiesław Jeruć – zapytał, czy grupy wspierające budowę obwodnicy planują blokadę ulic w swoich miejscowościach w różnych godzinach?

Pan Radny Bogdan Dyjuk – Przewodniczący Społecznego Komitetu Wspierania Budowy Obwodnicy Augustowa zaprosił po raz kolejny Państwa Radnych i wszystkich mieszkańców miasta do udziału w blokadzie ronda przy ul. Wojska Polskiego i Alei Kardynała Wyszyńskiego, która odbędzie się 6 lutego 2006 r. w godzinach 11.00-12.00. Poinformował, iż w dniu 1 lutego 2006 r. odbyło się w Augustowie spotkanie Regionalnego Zespołu Koordynacyjnego Społecznych Komitetów Wspierania Budowy Obwodnic, w którym uczestniczyli przedstawiciele Komitetów i samorządowcy z gminy Sztabin, Suchowoli, Wasilkowa, Korycina, Suwałk. Na posiedzeniu rozważono m.in. kwestię zatrzymania ruchu przez 2-3 godziny. Taką propozycję zgłaszali mieszkańcy, jednak jest to trudne do zrealizowania ze względu na cierpliwość osób biorących udział w blokadzie. Efekt może być przeciwny do zamierzonego, ponieważ po 2-3 godzinach przebywania na mrozie, na ulicy pozostanie tylko kilka osób. Lepiej jest zorganizować jednogodzinną blokadę i mieć pewność, że weźmie w niej udział większa grupa ludzi. Regionalny Zespół rozpatrzył również kwestię przeprowadzenia przez poszczególne grupy blokad w różnych godzinach, ale z uwagi na kierowców TIR-ów, którzy będą musieli jechać z Suwałk do Białegostoku przez 6 godzin, postanowiono odejść od tego zamiaru. W tej chwili wszystkie organizacje transportowe, z którymi były prowadzone rozmowy, popierają i wspierają blokadę. Zatrzymanie ruchu nastąpi od godziny 11.00 do 12.00 na całej trasie pomiędzy Suwałkami i Augustowem.

Pan Radny Wiesław Jeruć –stwierdził, że jednogodzinna blokada nie przyniesie skutku. Kierowcy TIR-ów powinni odczuć uciążliwość, iż odcinek z Suwałk do Białegostoku będą musieli pokonywać przez 6 godzin.

Pan Radny Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Społecznego Komitetu Wspierania Budowy Obwodnicy Augustowa wyjaśnił, że trasy są blokowane nie przed kierowcami TIR-ów, tylko przeciw przedłużaniu procedur.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z korespondencją, która wpłynęła do Przewodniczącego i Rady Miejskiej:

- z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Podlaskiego w Białymstoku stwierdzającym nieważność § 4. ust. 2 uchwały Nr XXXI/293/05 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków, ponieważ przeprowadzona analiza wykazała, iż zapis § 4. ust. 2 stanowiący, że „uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego”, narusza postanowienia art. 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. Przedmiotowa uchwala nie mieści się w katalogu aktów wymienionych w art. 13 ustawy, a obowiązek jej publikacji nie wynika z przepisów szczególnych. Nie jest też aktem prawa miejscowego.

Przewodniczący Rady zapoznał z odpowiedzią, którą udzielił Pani Lidii Stupak Dyrektorowi Wydziału Prawnego i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, iż Rada Miejska podejmując powyższą uchwałę z kwestionowanym przez organ nadzoru § 4. ust. 2 kierowała się przyjętą w Województwie Podlaskim, a także w innych województwach, praktyką ogłaszania taryf w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Na przestrzeni ostatnich 3 lat opublikowano 10 uchwał rad gmin w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W związku z powyższym nie znajduje wytłumaczenia, ani też uzasadnienia prawnego wszczęcie postępowania w stosunku do uchwały Rady Miejskiej w Augustowie;

- z wnioskiem Pani Barbary Wierzbickiej Radnej Rady Powiatu w Augustowie, popartym przez mieszkańców i osoby zainteresowane składanym wnioskiem, w sprawie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Augustów okolic terenów miejskich obejmujących tereny niezabudowane przyległe do rzeki Netty, ulic Nad Nettą i Nadrzeczną ( oznaczoną w planie działką nr 2926 ), na wybrzeżu, na odcinku od stanicy PTTK do miejsca zwanego „Plażą Bielnik”. Zwróciła się z wnioskiem, aby powyższy teren został przeznaczony jako turystyczno – rekreacyjny, w formie naturalnego ukształtowania brzegu rzeki Netty, z przystosowaniem do tworzenia infrastruktury w w/w zakresie.

Przewodniczący Rady złożył słowa uznania mieszkańcom, którzy reagują na podjęte uchwały Rady Miejskiej i starają się utrzymać środowisko naturalne w jak najlepszym stanie. Skierował wniosek do rozpatrzenia przy opracowywania w/w planu.

Ad.pkt 9

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej po wyczerpaniu porządku obrad zamknął obrady XXXII sesji Rady Miejskiej w Augustowie.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Beata Filipow/ Przewodniczący

Rady Miejskiej w Augustowie

/Andrzej Kurczyński/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miasta Augustów

Wprowadzający: Rada Miasta Augustów

Data modyfikacji: 2006-06-06

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2006-06-06