Protokół Nr V/07 z obrad sesji Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 19 lutego 2007 r.

P R O T O K Ó Ł Nr V/07

z obrad V sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60 w dniu 19 lutego 2007 r.

W obradach sesji wzięło udział 19 radnych - lista obecności w załączeniu.

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- goście,

- dziennikarze.

Obrady rozpoczęto o godzinie 9.02

i zakończono o godzinie 10.15

Porządek obrad :

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu miasta na 2007 r.;

b) poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa;

c) trybu udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym przedszkolom, szkołom podstawowym i gimnazjom;

d) opinii do projektu listy obszarów Natura 2000,

e) gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

6. Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej.

7. Odpowiedzi na interpelacje.

8. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.

9. Zapytania i wolne wnioski.

10.Zamknięcie obrad.

Ad.pkt 1

Obrady V sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzył Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej. Powitał radnych, pracowników Urzędu Miejskiego, gości. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 16 radnych, co stanowi o prawomocności obrad.

Ad.pkt 2

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi, bądź propozycje do przedstawionego porządku obrad dzisiejszej sesji?

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował wprowadzenie w punkcie 5 dodatkowego podpunktu „f” dotyczącego: „podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa”.

Więcej propozycji, ani uwag nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie porządek obrad sesji wraz z zaproponowaną zmianą, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 3

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta złożył sprawozdanie od ostatniej sesji Rady Miejskiej, za okres od 29 grudnia 2006 r. do 8 lutego 2007 r.

Ad.pkt 4

Interpelacje radnych.

Pani Radna Ewa Perkowska – złożyła interpelację radnych dotyczącą projektu linii wysokiego napięcia biegnącej przez osiedla Wypusty i ulicę Ustronie. W interpelacji radni popierają wniosek mieszkańców ul. Ustronie i ul. Wypusty w sprawie przeniesienie linii wysokiego napięcia 110 kV, biegnącej w bezpośrednim sąsiedztwie ich domów, na teren należący do Zarządu Lasów Państwowych, oddalony ok. 300 metrów od ich zabudowań. Pani Radna Ewa Perkowska poprosiła o udzielenie odpowiedzi na interpelację w formie pisemnej na następnej sesji Rady Miejskiej.

/ Interpelacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu /.

Ad.pkt 5a

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5a porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2007 rok. Udzielił głosu Pani Monice Podziewskiej – Skarbnikowi Miasta z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta omówiła projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Radna Anna Dźwilewska – członek Komisji Budżetu i Finansów RM przedstawiła opinię Komisji Budżetu i Finansów, która na posiedzeniu w dn. 16 lutego 2007 r. zaproponowane zmiany budżetu miasta zaopiniowała pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się.

Pani Radna Ewa Perkowska – stwierdziła, że zmiany, które zaszły w dochodach i wydatkach budżetu miasta na 2007 r. powinny być zaopiniowane przez wszystkie Komisje Rady Miejskiej.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że sprawa posiedzeń poszczególnych Komisji Rady Miejskiej należy do Państwa Radnych, decyzję w tej kwestii podejmują Przewodniczący Komisji. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu miasta należy do kompetencji Komisji Budżetu i Finansów RM i gdyby wszystkie Komisje debatowały nad zmianami budżetu, to koszty związane z posiedzeniami przekroczyłyby wielkość proponowanych zmian. Burmistrz Miasta omówił kwestię zwiększenia zakresu wydatków, które dotyczą okresu gwarancyjnego i rozliczeń kontraktu w zadaniu inwestycyjnym „Unowocześnienie i Marketing Kanału Augustowskiego Etap I”.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/28/07 w sprawie zmian budżetu miasta na 2007 rok została podjęta 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę Nr RIO.V.0131-3-6/07 z dn. 6 lutego 2007 r. składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o możliwości sfinansowania deficytu oraz o prawidłowości prognozy kwoty długu budżetu miasta Augustowa na 2007 rok. Skład orzekający zaopiniował pozytywnie możliwość sfinansowania deficytu budżetu oraz sporządzoną prognozę kwoty długu, załączoną do uchwały Rady Miejskiej w Augustowie Nr IV/18/06 z dnia 29 grudnia 2006 r. podjętej w sprawie budżetu miasta na 2007 rok. /Uchwała Nr RIO.V.0131-3-6/07 – stanowi załącznik do niniejszego protokołu/.

Ad.pkt 5b

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5b porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa. Udzielił głosu Pani Monice Podziewskiej – Skarbnikowi Miasta z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta omówiła projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/29/07 w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5c

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5c porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym przedszkolom, szkołom podstawowym i gimnazjom. Udzielił głosu Panu Romanowi Krzyżopolskiemu – Kierownikowi Wydziału Edukacji UM z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM omówił projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta zaproponowała dokonanie dwóch zmian w projekcie uchwały polegających na wykreśleniu w § 1. wyrazu „od 1 stycznia” oraz zmianę zapisu § 7., który powinien otrzymać brzmienie: „§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego”.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały z zaproponowanymi zmianami pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/30/07 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji niepublicznym przedszkolom, szkołom podstawowym i gimnazjom została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5d

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5d porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie opinii do projektu listy obszarów Natura 2000. Projekt uchwały dotyczy negatywnego zaopiniowania opracowanego i przedłożonego przez Ministra Środowiska projektu nowych specjalnych obszarów ochrony siedlisk Natura 200 w rejonie kontynentalnym. /Wystąpienie Ministra Środowiska – pismo znak: DLOPiK-op/n/4141-2/1/07 mk z dn.02.01.2007 r. – stanowi załącznik do niniejszego protokołu./ Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Leszkowi Cieślikowi – Burmistrzowi Miasta z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

Pan Leszek Cieślik – omówił projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos? Przewodniczący Rady powiedział, że w uzasadnieniu projektu uchwały zdanie: „Przewidywane utrudnienia, które wystąpią w trakcie realizacji planowanych przedsięwzięć na obszarze Natura 2000” powinno być potraktowane jako podtytuł i należałoby je podkreślić.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały wraz z przedstawioną propozycją pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/31/07 w sprawie opinii do projektu listy obszarów Natura 2000 została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5e

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5e porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Powitał Pana Marka Opolskiego – Przewodniczącego Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Pana Romana Krzyżopolskiego – Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu Panu Leszkowi Cieślikowi – Burmistrzowi Miasta.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta powiedział, że w związku z rezygnacją Pani Radnej Anny Urban z członkostwa w Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych chciałby podziękować za długoletnią pracę, zaangażowanie i wkład wniesiony w działalność Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wręczając Pani Radnej Annie Urban dyplom uznania za pracę w Komisji, wyraził ubolewanie z powodu wniesionej rezygnacji. Następnie Burmistrz Miasta zwrócił się do Państwa Radnych z apelem o zastanowienie się nad kandydaturami do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu Panu Romanowi Krzyżopolskiemu – Pełnomocnikowi Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z prośbą o omówienie projektu w/w uchwały.

Pan Roman Krzyżopolski – Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych omówił projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Radna Anna Dźwilewska – zapytała, czy działalność punktu konsultacyjnego „Niebieska Linia” dotyczy osób przesłuchiwanych przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, czy wszystkich rodzin, których dotyczy przemoc w rodzinie? Zwróciła się z wnioskiem o przyjmowanie wszystkich osób, którym tego typu terapia jest potrzebna. Ile osób pracuje w punkcie konsultacyjnym?

Pan Roman Krzyżopolski – Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że z porad punktu konsultacyjnego „Niebieska Linia”, który mieści się w Paradni Uzależnień, mogą korzystać wszystkie osoby z terenu miasta indywidualnie, a także osoby skierowane przez instytucje lub placówki szkolne. W punkcie zatrudniony jest funkcjonariusz policji i terapeuta.

Pan Marek Opolski - Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dodał, że oferta punktu konsultacyjnego jest skierowana do wszystkich zainteresowanych osób. Pracownicy współpracują z Policją, Prokuraturą i udzielają pomocy nieodpłatnie.

Pani Radna Anna Urban – zwróciła uwagę na tryb pracy Zespołów działających w Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Posiedzenia Zespołu Motywującego do leczenia odwykowego odbywają się 4 razy w miesiącu, Zespołu Kontrolującego i Zespołu Opiniującego – 3 razy w miesiącu. Stwierdziła, że działalność Komisji powinna być prowadzona w sposób bardziej oszczędny.

Pan Marek Opolski - Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że Komisja działa w trzech zespołach tematycznych 3-osobowych. Posiedzenia Komisji związane z działalnością zmierzającą do leczenia odwykowego odbywają się w miarę potrzeb. Posiedzenie Komisji może być zwoływane w każdym czasie z uwagi na szczególne potrzeby. Zespół Kontrolujący spotyka się tylko 2 razy w miesiącu. W pracach Zespołu Motywacyjnego istnieje tzw. możliwość „przyporządkowania”, ponieważ w posiedzeniach mogą brać udział członkowie z Zespołu Kontrolującego i Opiniującego.

Pan Roman Krzyżopolski – Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że Komisja opiniuje również wnioski w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, które wpływają w różnym terminie. Przedsiębiorcom przypomina się o terminowym składaniu wniosków, jednak czasami wpływają one, z różnych przyczyn, w ostatnim dniu i gdyby Burmistrz Miasta nie wydał o czasie zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, wówczas przedsiębiorca straci możliwość sprzedaży alkoholu.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta powiedział, że zgodnie z kpa każda sprawa powinna być załatwiona niezwłocznie i jeżeli wpływa wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, to powinien być jak najszybciej zaopiniowany. Uszczegółowienie ilości posiedzeń utrudni pracę Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pani Radna Anna Dźwilewska – podziękowała za przekazanie I transzy na realizację projektu realizowanego przez Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Społecznej. Następnie zapytała, czy w 2007 r. będzie rozpisany konkurs na organizację wypoczynku letniego?

Pan Roman Krzyżopolski – Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odpowiedział, że zaproszenia w sprawie konkursu będą wysłane, ogłoszenie jest również opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/32/07 została podjęta 13 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 6 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5f

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5f porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa. Z wnioskiem o wyrażenie zgody na używanie herbu miasta w materiałach promocyjnych – jako nadruk na koszulkach, naklejkach, tablicach reklamowych zwrócił się Razec Cezary Jabłoński, ul.Mostowa 2, 16-300 Augustów. Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał projekt w/w uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr V/33/07 w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 6

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 6 porządku obrad, tj. do zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej. Udzielił głosu Przewodniczącym poszczególnych Komisji Rady Miejskiej.

Pan Bogdan Dyjuk – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów RM przedstawił plan pracy Komisji Budżetu i Finansów RM w latach 2006-2010, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do planu pracy Komisji?

Pani Radna Anna Urban – podziękowała Panu Bogdanowi Dyjukowi – Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów RM za przygotowanie się do każdego posiedzenia Komisji. Oprawa organizacyjna Komisji jest bardzo dobra. Następnie zapytała, jak ma zatwierdzić plan pracy Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM, jeżeli nie był omawiany na posiedzeniu Komisji?

Pan Zbigniew Huszcza - Przewodniczący Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM przedstawił plan pracy Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM na 2007 r., który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do planu pracy Komisji?

Uwag nie wniesiono.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM przedstawił plan pracy Komisji Rewizyjnej RM na 2007 r., który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do planu pracy Komisji?

Uwag nie wniesiono.

Pan Wiesław Jeruć – Przewodniczący Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM przedstawił plan pracy Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM na rok 2006/2007, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Wyjaśnił, że wszyscy członkowie Komisji otrzymali projekt planu pracy, z możliwością wniesienia uwag i propozycji. Poinformował, iż Pani Radna Anna Dźwilewska złożyła na piśmie swoje propozycje do planu /- w załączeniu do niniejszego protokołu/.

Pani Radna Anna Urban – poinformowała, że żadnego planu pracy nie otrzymała.

Pan Dariusz Górny – Przewodniczący Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM przedstawił plan pracy Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM na 2007 r., który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do planu pracy Komisji?

Pani Radna Ewa Perkowska – stwierdziła, że należałoby uszczegółowić propozycję plenerowych spotkań Komisji w celu zapoznania się z bieżącymi problemami mieszkańców Augustowa.

Pan Stanisław Sokołowski – Przewodniczący Komisji Uzdrowiskowej RM przedstawił plan pracy Komisji Uzdrowiskowej RM, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do planu pracy Komisji?

Uwag nie wniesiono.

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował za przedstawienie planów pracy Komisji, które w ciągu roku mogą być uzupełniane. Pod koniec roku Przewodniczący Komisji przedstawią Radzie Miejskiej sprawozdanie z działalności Komisji. Przewodniczący Rady życzył powodzenia w realizacji postawionych zamierzeń i poddał w/w plany pracy pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Rada Miejska jednogłośnie, 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się zatwierdziła plany pracy Komisji Rady Miejskiej w Augustowie.

Ad.pkt 7

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że odpowiedź na interpelację Pani Radnej Ewy Perkowskiej będzie udzielona na następnej sesji Rady Miejskiej.

Ad.pkt 8

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 8 porządku obrad, tj. do przyjęcia protokołów z poprzednich sesji: protokołu Nr III/06 z dn.14 grudnia 2006 r. i protokołu Nr IV/06 z dn. 29 grudnia 2006 r. Zapytał, czy są uwagi do protokołów?

Uwag nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał w/w protokoły pod głosowanie, które w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania zostały przyjęte jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 9

Zapytania i wolne wnioski.

1) Pan Kazimierz Kożuchowski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej RM przedstawił protokół Nr 3/07 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Augustowie z dn.2.02.2007 r., która rozpatrzyła skargę Państwa Romualdy i Eugeniusza Ławrynowiczów z dn.30 listopada 2006 r. na pismo Burmistrza Miasta Augustowa z dn.20 listopada 2006 r., znak: OP.0717-8/06. Komisja Rewizyjna RM nie stwierdziła braku chęci Burmistrza Miasta do załatwienia sprawy przedstawionej w skardze. Jednocześnie postanowiła skierować sprawę do przeprowadzenia kontroli prawidłowości odprowadzenia wód opadowych z działki Nr 2846 należącej do Państwa Walesiaków przez Komisję składającą się z przedstawicieli Spółki Wodociągi i Kanalizacje Miejskie, Nadzoru Budowlanego i Straży Miejskiej.

2) Pan Bogdan Dyjuk – Przewodniczący Społecznego Komitetu Wspierania Budowy Obwodnicy Augustowa przypomniał o manifestacji mieszkańców Augustowa domagających się budowy Obwodnicy Miasta Augustowa, która odbędzie się w dniu dzisiejszym o godz. 10.30. Mieszkańcy wyruszą spod Augustowskiego Centrum Edukacyjnego na miejsce zbiórki przy Urzędzie Miejskim. Podczas manifestacji będą zbierane podpisy osób przyłączających się do podziękowań Panu Ministrowi Środowiska prof. Janowi Szyszko, który jest obrońcą Obwodnicy Miasta Augustowa oraz Panu Wojewodzie Bohdanowi Paszkowskiemu.

Pan Leszek Cieślik – Burmistrz Miasta zaapelował, aby jak najwięcej mieszkańców Augustowa wzięło udział w manifestacji. Dzisiaj już nic nie powinno wstrzymać budowy tej inwestycji, chociaż w Polsce wszystko jest możliwe. Burmistrz Miasta zwrócił uwagę na problem związany z ogólnopolskimi mediami, które popierają ekologów protestujących przeciwko budowie Obwodnicy, są nieobiektywne i jednostronne. Obecnie stało się modne hasło – bronić Doliny Rospudy, którą zainteresowana jest Greenpeace. Augustów nie ma takiej siły przebicia, nie ma pieniędzy na kampanię medialną w telewizji.

3) Pani Radna Anna Dźwilewska – zwróciła się z prośbą, w imieniu mieszkańców dzielnicy Lipowiec, o postawienie ławki na przystanku komunikacji miejskiej przy ul. Jonkajtysa. Następnie podziękowała za przywrócenie od kwietnia br. prac społecznie użytecznych, które są najlepszą formą pracy dla osób bezrobotnych.

4) Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z korespondencją, która wpłynęła do Przewodniczącego i Rady Miejskiej:

- z odpowiedzią na pisma z dn.24.01.2007 r. i 25.01.2007 r., skierowane przez Panią Grażynę Łapińską, zam. w Augustowie przy ul. Wojska Polskiego 36, która wnosi o zmianę uchwały Rady Miejskiej w Augustowie Nr IV/22/06 z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Augustów dla terenów położonych między ulicami: Kwaśną, Rajgrodzką, Wojska Polskiego i Mazurską z powodu naruszenia prawa. Przewodniczący Rady poinformował, że w/w pisma nie mogą być rozpatrzone, gdyż Wojewoda Podlaski rozstrzygnięciem nadzorczym z dn.6.02.2007 r. stwierdził nieważność przedmiotowej uchwały. /Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podlaskiego z dn. 6.02.2006 r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu/;

- z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dn. 20 kwietnia 2006 r. w sprawie ze skargi Jana Klepackiego. Przewodniczący Rady zachęcił Państwa Radnych do zapoznania się z przedstawionymi dokumentami w tej sprawie;

- z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Podlaskiego w Białymstoku stwierdzającym nieważność § 39 ust. 2 Regulaminu wynagradzania nauczycieli, stanowiącego Załącznik do uchwały Nr IV/23/06 Rady Miejskiej w Augustowie z dn. 29 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli;

- z odpowiedzią Burmistrza Miasta na pismo Pani Radnej Ewy Perkowskiej w sprawie budowy kolektora kanalizacji sanitarnej w ul. 3 Maja i ul. Ogrodowej;

- z pismem Ministerstwa Zdrowia Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia skierowanym do Pana Mariana Dyczewskiego Prezesa Towarzystwa Miłośników Ziemi Augustowskiej, a do wiadomości Urzędu Miejskiego w Augustowie;

- z apelem Pana Jana Dusyna zam. w Olsztynie przy ul. Dworcowej 27/23 o spowodowanie wpisania do rejestru zabytków ul. Sportowej w Augustowie;

- z propozycją Pana Aleksandra Michalskiego dotyczącą wykorzystania augustowskiej borowiny i nieczystości stałych na paliwa;

- z pismem Pana Ryszarda Bujaka Dyrektora Generalnego Proma Reha Pol Sp. z o.o. w Opolu dotyczącym profilaktyki zdrowia dzieci i młodzieży;

- z protestem Pana Andrzeja J.Moroz przeciwko zawłaszczeniu symbolu Zielonej Wstążki przez tzw. ekologów zgromadzonych wokół Gazety Wyborczej – protestujących przeciwko budowie Obwodnicy Miasta Augustowa.

Ad.pkt 10

Pan Andrzej Kurczyński – Przewodniczący Rady Miejskiej po wyczerpaniu porządku obrad zamknął obrady V sesji Rady Miejskiej w Augustowie.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Beata Filipow/ Przewodniczący Rady Miejskiej

w Augustowie

/ Andrzej Kurczyński /

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miasta Augustów

Wprowadzający: Rada Miasta Augustów

Data modyfikacji: 2007-03-22

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2007-03-22