Protokół nr 3/11 z posiedz. Kom. ds. Promocji, Kultury, Sportu i ... z 19.04.2011 r.

P R O T O K Ó Ł Nr 3/11

z posiedzenia Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki

Rady Miejskiej w Augustowie

z dnia 19 kwietnia 2011 r.

W posiedzeniu Komisji udział wzięli – lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu Komisji wzięli udział:

- Pan Tomasz Śpiczko – Zastępca Burmistrza Miasta Augustowa,

- Pan Ireneusz Kotlewski – współwłaściciel Hotelu Hetman

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Zapoznanie się z planami działań w 2011 r.

- Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Augustowie,

- Augustowskich Placówek Kultury,

- Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie,

- Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji w zakresie promocji miasta Augustowa.

2. Zaopiniowanie wniosków Komisji po przeprowadzonej analizie działań w/w jednostek za 2010 rok, które zostaną przedstawione na sesji RM w dniu 28.04.2011 roku.

Posiedzenie Komisji do spraw Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM otworzył Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji.

Zapoznał obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad. pkt 1

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM dokonała analizy planów działań na 2011 r.: MOSIR-u, APK, CSiR i Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji UM w zakresie promocji miasta Augustowa, a następnie członkowie Komisji zgłaszali swoje uwagi i propozycje.

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Augustowie

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM stwierdziła, iż trzeba podjąć decyzję w sprawie terenów położonych przy wyciągu nart wodnych (POSTiW) i opracować koncepcję zagospodarowania tego terenu, co umożliwi pozyskiwanie środków finansowych z funduszy unijnych. Należy również podjąć starania, aby zmodernizować stadion, który na chwilę obecną nie spełnia wymogów, np. boisko do piłki nożnej jest za krótkie
i potrzebna jest kriokomora /na co zwrócił uwagę Pan Ireneusz Kotlewski/. Stadion z prawdziwego zdarzenia mógłby przynosić dochody, zważywszy na atrakcyjne położenie i bazę noclegową, która znajduje się w pobliżu obiektu.
Ww. inwestycje można wykonać np. w ramach partnerstwa publiczno – prywatnego.

Augustowskie Placówki Kultury

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM stwierdziła, iż sprawą priorytetową jest opracowanie koncepcji rozbudowy Miejskiego Domu Kultury oraz poszukiwanie środków zewnętrznych na jego realizację. W ramach rozbudowy należy pomyśleć o wybudowaniu podziemnego parkingu. Dużo wcześniej, przed otwarciem amfiteatru w 2013 r., należy nawiązać kontakt
z zespołami, kabaretami, liczącymi się w Polsce, aby mogły wystąpić
w Augustowie na otwarciu. W planie na 2011 r. zabrakło jednej dużej imprezy rozpoczynającej sezon letni.

Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM, po wizycie na pływalni miejskiej, stwierdziła, że niezbędne jest unowocześnienie istniejącej bazy poprzez: wymianę sprzętu na siłowni, wybudowanie dodatkowej sauny. Teren obok budynku pływalni miejskiej należy zagospodarować i wybudować na nim sztuczne lodowisko. Powinno się również podnieść ceny karnetów proponując w zamian dodatkowe usługi, np. możliwość korzystania z siłowni. Modernizacji wymaga również Plaża Radiowej Trójki, na której powinny znaleźć się takie elementy jak: wypożyczalnia sprzętu wodnego i leżaków, usługi gastronomiczne, zapewnienie atrakcji dzieciom – plac zabaw, zjeżdżalnie, park linowy.

Pan Tomasz Śpiczko – Zastępca Burmistrza Miasta poinformował, iż miasto złożyło wniosek do konkursu organizowanego przez Lokalną Grupę Rybacką. W ramach projektu być może uda się naprawić pomosty
i zagospodarować Plażę Radiowej Trójki poprzez wybudowanie parku linowego i innych atrakcji dla dzieci. Należy również poprawić jakość dna jeziora.

Pan Ireneusz Kotlewski zauważył, że ceny biletów za korzystanie
z pływalni są i tak wysokie. Podniesienie cen karnetów uderzy bezpośrednio
w mieszkańców.

Wydział Strategii, Rozwoju i Promocji w zakresie promocji miasta Augustowa

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM zwróciła uwagę, że brakuje reklamy telewizyjnej, radiowej i internetowej. Działania promocyjne MOSiR, APK, CSiR i Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji Miasta powinny być bardziej spójne. Zamiast mieszkańców Warszawy czy Trójmiasta powinniśmy zachęcać do wypoczywania w Augustowie mieszkańców Białegostoku, Łomży, Ostrołęki. Należy zapraszać do przyjazdu do Augustowa w weekendy, ale w tym czasie turyści powinni mieć zapewnioną rozrywkę. Reklama miasta weekendowego ze swoją ofertą powinna być zdecydowana
i atrakcyjna, np. poprzez wprowadzenie niższych cen usług i występy różnego rodzaju zespołów. W weekendy w mieście powinno się bardzo wiele dziać. Pomocne byłoby przeprowadzenie przez Centrum Informacji Turystycznej ankiety, aby zorientować się, kto przyjeżdża do Augustowa, skąd, i jakie są oczekiwania.

Pan Ireneusz Kotlewski powiedział, że w Augustowie obowiązuje zbyt wysoka opłata klimatyczna, na co turyści bardzo się skarżą i jest to kolejny element, który zniechęca.

Pan Radny Adam Wysocki zaproponował, aby opłata klimatyczna za dzieci była pobierana w niższej wysokości.

Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że powinno się przeprowadzać zarybianie jezior, bo mówi się, że w Augustowie nie ma ryb. Wiele osób, które lubią wędkować nie przyjadą do nas, jeżeli zorientują się, że jest to prawda.

Pan Tomasz Śpiczko – Zastępca Burmistrza Miasta poinformował, że Miasto Augustów w 2011 r. będzie zachęcało do odwiedzania Augustowa poprzez teatr uliczny, który będzie można zobaczyć w Warszawie i Trójmieście.

Ad. pkt 2

Przewodniczący Komisji zaproponował, że wnioski wynikające z analizy działań w/w jednostek w 2010 roku uzupełni o spostrzeżenia, które zostały zasygnalizowane po zapoznaniu się z planowanymi działaniami na 2011 rok i przedstawi członkom Komisji do akceptacji przed sesją RM w dniu 28.04.2011 roku.

W załączeniu wnioski Komisji przedstawione na sesji RM w dniu 28.04.2011 roku.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Ewa Szczepańska/ Przewodniczący Komisji do spraw

Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM

/Zbigniew Huszcza/

Augustów 28.04.2011r

Komisja ds.

Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki

RM w Augustowie

Pan

Kazimierz Kożuchowski

Burmistrz Miasta Augustowa

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki po przeprowadzonej analizie działalności za 2010 rok APK, MOSiR, CSiR, Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji Miasta w zakresie promocji oraz po zapoznaniu się planowanymi działaniami w/w placówek w 2011 roku pragnie przedstawić następujące wnioski i spostrzeżenia;

1. Odnośnie MOSiR:

· sprawą priorytetową jest jak najszybsze podjęcie decyzji w sprawie terenów położonych przy wyciągu nart wodnych (POSTiW) oraz opracowanie koncepcji zagospodarowania tego terenu i szukanie środków finansowych na jej realizację,

· poszukiwanie środków finansowych na realizację istniejącej koncepcji zagospodarowania terenów przy ul. Tytoniowej.

2. Odnośnie APK:

· sprawą priorytetową jest opracowanie koncepcji rozbudowy Miejskiego Domu Kultury oraz poszukiwanie środków zewnętrznych na jego realizację,

· w okresie letnim zorganizować (lub rozbudować już istniejące) dwie, trzy imprezy o dużym formacie (dwu-, trzydniowe, z udziałem wielu znanych gwiazd), które przyczynią się do promocji miasta, będą zauważone przez media i ściągną do nas większą liczbę turystów, szczególnie na początku sezonu.

3. Odnośnie CSiR:

· w trakcie rozbudowy CSiR o sztuczne lodowisko w ramach realizacji projektu, należy podjąć działania w celu unowocześnienia istniejącej już bazy sportowo-rekreacyjnej np. dodatkowa sauna, wymiana sprzętu na siłowni, itp. Cały czas należy pracować nad tym, aby jak najwięcej osób, szczególnie młodych, korzystało z usług CSiR.

· uatrakcyjnienie plaży miejskiej poprzez wprowadzenie dodatkowych usług w postaci wypożyczalni sprzętu wodnego, leżaków, itp. oraz usług gastronomicznych; zapewnienie atrakcji dzieciom w postaci placu zabaw, zjeżdżalni.

4. Odnośnie promocji miasta:

· brak obecności Augustowa w telewizji,

· skoro na strategię promocji miasta wydano 50 tys. złotych, to warto choć trochę z niej skorzystać np. zaproponowane hasło „Augustów – miasto trzech żywiołów” praktycznie nigdzie nie funkcjonuje,

· należy zintensyfikować reklamę Augustowa jako miejsca wypoczynku weekendowego poprzez zapraszanie do przyjazdu w weekendy mieszkańców okolicznych miast (np. Białystok, Łomża, Ostrołęka, itp.),

· szukanie nowych form zachęcania do odwiedzania Augustowa i okolic (np. wprowadzenie wspólnie z branżą turystyczną tanich weekendów)

· wspólnie z AOT przeprowadzić analizę „rynku turystycznego” na terenie miasta i okolic,

· należy wprowadzić ulgę w opłacie klimatycznej dla dzieci i emerytów,

· zwrócić większą uwagę na wizerunek miasta,

· brak spójności w poczynaniach promocyjnych miasta.

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM zgodnie stwierdziła, iż brakuje spójności, jeżeli chodzi o działania MOSiRu, APK, CITu i CSiR w zakresie promocji miasta.

Przewodniczący Komisji

Zbigniew Huszcza

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2011-05-06

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2011-05-06