Protokól nr IX/11 z obrad sesji Rady Miejskiej z dnia 31.10.2011 r.

P R O T O K Ó Ł NR IX/11

z obrad IX sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Augustowie, ul. 3 Maja 60

w dniu 31 października 2011 r.

W obradach sesji wzięło udział 19 radnych – lista obecności w załączeniu. /zał. nr 1/

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- kierownicy jednostek organizacyjnych miasta,

- dziennikarze.

Obrady rozpoczęto o godzinie 8.04 i zakończono o 9.25

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) wyboru ławników,

b) zmian budżetu miasta na 2011 rok,

c) przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Augustowa,

d) określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego w Augustowie,
a także terminów i sposobu zgłaszania kandydatów na członków tej organizacji,

e) zniesienia pomnika przyrody,

f) uchylenia uchwały Rady Miejskiej w Augustowie.

6. Odpowiedzi na interpelacje.

7. Zapytania i wolne wnioski.

8. Zamknięcie obrad.

Ad. pkt 1

Obrady IX sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzyła Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej. Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 17 radnych, co stanowi o prawomocności obrad. Powitała: Państwa Radnych, Panów Burmistrzów, pracowników Urzędu Miejskiego, kierowników wydziałów Urzędu Miejskiego.

Ad. pkt 2

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi do zaproponowanego porządku obrad? /zał. nr 2/

Uwag ani propozycji nie zgłoszono i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie porządek obrad, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad. pkt 3

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej udzieliła głosu Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu – Burmistrzowi Miasta z prośbą
o złożenie sprawozdania ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miejskiej.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta złożył sprawozdanie od ostatniej sesji Rady Miejskiej, za okres od 30.09.2011 r. do 20.10.2011 r.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy są pytania do złożonych sprawozdań?

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, czego dotyczą zmiany
w regulaminie funkcjonowania Straży Miejskiej?

Pan Piotr Sieńkowski – Komendant Straży Miejskiej wyjaśnił, iż regulamin Straży Miejskiej musiał zostać dostosowany do nowoobowiązujących przepisów prawnych.

Ad. pkt 4

Interpelacje radnych

Pan Radny Jarosław Radziostwierdził, iż w likwidowanym Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji zwalnia się pracowników, których staż wynosi 20 – 30 lat, a wiadomo jaki jest rynek pracy w Augustowie. Pan Radny poprosił, aby jeszcze raz przemyśleć całą sprawę, porozmawiać z pracownikami i dojść do wspólnego porozumienia.

Pan Radny poruszył problem braku środków finansowych na sport dzieci
i młodzieży. Powiatowy Szkolny Związek Sportowy ledwo wiąże koniec
z końcem, i funkcjonuje nadal tylko dzięki temu, że ludzie pracują tam społecznie. PSZS organizuje zawody sportowe w mieście i powiecie dla szkół podstawowych i gimnazjalnych. Stowarzyszenia i kluby sportowe otrzymują za małe pieniądze, aby funkcjonować prawidłowo. Pan Radny zaproponował, aby Miasto kupiło fotoradar i w ten sposób pozyskiwało dodatkowe fundusze,
i przynajmniej w części przeznaczało je na sport dzieci i młodzieży. Pan Radny podał przykład Ełku gdzie koszt takiego fotoradaru wahał się w granicach
100 tys. zł i po 4 latach, w miejskiej kasie pojawiło się ponad 400 tys. zł.

Miasto powinno zająć się poprawą poziomu piłki nożnej w Klubie Sportowym Sparta i to dotyczy grup młodzieżowych jak i grupy seniorów.
W prasie pojawiają się artykuły na temat niskiego poziomu piłki nożnej w tym Klubie. O taką interwencję poprosili go rodzice, których dzieci uczęszczają do Klubu Sparta. Pan Burmistrz zatrudnia pracowników i może zmienić ten stan rzeczy.

Pani Radna Krystyna Wilczewska podziękowała za odpowiedź na interpelację w sprawie ciepłej wody dla mieszkańców przy ul. I Pułku Ułanów Krechowieckich. W dalszym ciągu nie jest to jednak pełna odpowiedź. MPEC „GIGA”, w piśmie do Pana Burmistrza, poinformowała, iż w 2012 r. będzie wykonywała swoje zadanie w wariancie I bądź II. Pani Radna zapytała, do kogo będzie należała druga połowa? Do kogo w tej sprawie należy się zwrócić?

Zgłosiła wniosek o zmianę sposobu wynagradzania dla Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Zaproponowała, aby otrzymywał on wynagrodzenie tylko wtedy, gdy w zastępstwie Pani Przewodniczącej będzie prowadził sesję.

Ad. plt 5a

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5a porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie wyboru ławników. Udzieliła głosu Pani Radnej Bożennie Ziemak – członkowi Zespołu Opiniującego Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie.

Pani Radna Bożenna Ziemak – Członek Zespołu Opiniującego Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie odczytała protokół z posiedzenia Zespołu Opiniującego Kandydatów na Ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie z dnia 27 października 2011 r. /zał. nr 3/

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poinformowała, iż wybór ławników odbywa się w głosowaniu tajnym, dlatego konieczne jest powołanie komisji skrutacyjnej. Pani Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

Pani Radna Anna Szałwińska zgłosiła kandydaturę Pana Radnego Wiesława Jerucia.

Pan Radny Zbigniew Huszcza zgłosił kandydaturę Pana Radnego Adama Wysockiego.

Pani Radna Bożenna Ziemak zgłosiła kandydaturę Pana Radnego Tomasza Dobkowskiego.

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta poinformowała, iż Sąd Rejonowy w Augustowie zgłosił zapotrzebowanie na ośmiu ławników, natomiast Państwo Radni będą przegłosowywać tylko pięć kandydatur. Wystarczy jeden głos oddany na danego kandydata, aby głosowanie było ważne i dana osoba została ławnikiem. Pani Sekretarz przedstawiła sylwetki pięciu kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie. Poinformowała, iż opinię na temat zgłoszonych kandydatów musiał wyrazić Komendant Wojewódzki Policji w Białymstoku. W przypadku pięciu kandydatów opinia była pozytywna, a w przypadku jednego negatywna.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poprosiła
o powołanie Komisji Skrutacyjnej w osobach: Wiesław Jeruć, Adam Wysocki, Tomasz Dobkowski. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja Skrutacyjna powołana do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie, w składzie: Wiesław Jeruć, Adam Wysocki, Tomasz Dobkowski, została powołana jednogłośnie
19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia głosowania. Karty do głosowania zostały rozdane wszystkim radnym obecnym na sesji. Wyczytywani kolejno z listy radni podchodzili do urny i oddawali swój głos. Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do liczenia głosów.

Pan Wiesław Jeruć – Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej powołanej do przeprowadzenia głosowania
w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie. W wyniku tajnego głosowania, zgłoszeni i umieszczeni na liście kandydaci na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie otrzymali:

1. Jadwiga Godlewska – 19 głosów,

2. Ludmiła Sidorow – 19 głosów,

3. Mieczysław Sidorow – 17 głosów,

4. Grzegorz Sturgulewski – 18 głosów,

5. Krzysztof Turel – 19 głosów. /zał. nr 4 i 5/

W wyniku przeprowadzonego tajnego głosowania Radni Rady Miejskiej dokonali wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie /uchwała
nr IX/61/11 – zał. nr 6/.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poinformowała, iż na uroczystej Mszy Świętej z okazji Święta Niepodległości w dniu
11 listopada w poczcie sztandarowym wezmą udział osoby: Wiesław Jeruć, Stanisław Kisiel, Marcin Kleczkowski.

Ad. pkt 5b

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5b porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 r. Udzieliła głosu Panu Radosławowi Czerwińskiemu – Kierownikowi Wydziału Finansowego UM z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM omówił projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały w ww. sprawie?

Pan Radny Bogusław Samel stwierdził, iż zwiększenie wydatków
w oświacie to przede wszystkim podwyżki płac nauczycieli. Zapytał, za jaki okres czasu, wypłata podwyżek płac nauczycielom poskutkowała takim wzrostem w tegorocznym budżecie?

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM odpowiedział, że taki skutek w budżecie miasta spowodowały podwyżki płac nauczycielom za okres od początku września do końca tego roku.

Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poinformowała, iż Komisja Budżetu i Finansów RM na posiedzeniu w dniu 27 października 2011 r. jednogłośnie pozytywnie, 6 głosami za, zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian budżetu miasta za 2011 r.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 rok.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr IX/62/11 została podjęta 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się. /zał. nr 7/

Ad. pkt 5c

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5c porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Augustowa. Udzieliła głosu Pani Annie Kowalczuk – Kierownikowi Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM z prośbą
o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM omówiła projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały
w ww. sprawie?

Pan Radny Bogusław Samel zapytał, jaką koncepcję ma Pan Burmistrz
i Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej, jeżeli chodzi o dalszy rozwój miasta? Zapytał, czy będzie to rozwój np. w kierunku turystyki
i uzdrowiska?

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM powiedziała, że aby ustalić kierunek rozwoju miasta, m.in. potrzebne jest ww. Studium uwarunkowań. Procedury towarzyszące studium są bardzo podobne do obowiązujących przy miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. O fakcie uchwalenia zmiany Studium mieszkańcy będą poinformowani poprzez ogłoszenie w prasie
i wówczas będą mogli zgłaszać do niego swoje wnioski. Wnioski będzie mogła również zgłaszać Komisja ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska
i Komunalizacji Mienia RM i Komisja Architektoniczna przy Burmistrzu Miasta. Następnie Pan Burmistrz będzie te wszystkie wnioski rozpatrywał,
a następnie uprawnione osoby, czyli urbaniści, będą przedstawiać swoje koncepcje. Pan Burmistrz oraz Komisja ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska
i Komunalizacji Mienia RM będą analizowały zaproponowane koncepcje, które następnie będą zatwierdzane. Może zaistnieć sytuacja, że zgłoszone zostaną wnioski, aby ten kierunek rozwoju miasta był inny niż proponują planiści. Kolejnym krokiem będą uzgodnienia ze wszystkimi organami, m.in. z: Wojewodą, Marszałkiem, Ministrem Środowiska, Ministrem Zdrowia, Konserwatorem Zabytków. Gminy sąsiednie będą również uzgadniać nasze Studium. Cała procedura może potrwać 2-3 lata.

Pani Radna Anna Urban zapytała, jakie są konkretne kierunki rozwoju dzielnicy „Ślepsk” i do kiedy mieszkańcy będą mogli składać wnioski?

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury
i Gospodarki Przestrzennej UM
poinformowała, iż uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego dzielnicy „Ślepsk” ma już obowiązującą moc prawną i zgodnie z tym planem można realizować inwestycje. Ww. plan obowiązuje od początku września tego roku. Wnioski mieszkańców były zbierane w czasie procedury planistycznej. Wnioski do Studium Uwarunkowań będzie można składać po podjęciu przez Państwa Radnych uchwały i po ogłoszeniu w prasie. Ogłoszenie będzie zamieszczone w prasie lokalnej, na stronie Urzędu Miejskiego i na wszystkich tablicach ogłoszeń. Najprawdopodobniej już za miesiąc mieszkańcy będą mogli zgłaszać wnioski.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Augustowa. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr IX/63/11 została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się. /zał. nr 8/

Ad. pkt 5d

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5d porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego
w Augustowie, a także terminów i sposobu zgłaszania kandydatur na członków tej Rady. Udzieliła głosu Pani Aldonie Samel – Sekretarzowi Miasta z prośbą
o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt uchwały
w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały w ww. sprawie?

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego
w Augustowie, a także terminów i sposobu zgłaszania kandydatur na członków tej Rady. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr IX/64/11 została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się. /zał. nr 9/

Ad. pkt 5e

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5e porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zniesienia pomnika przyrody. Udzieliła głosu
Pani Aldonie Samel – Sekretarzowi Miasta z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt uchwały
w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały w ww. sprawie?

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zniesienia pomnika przyrody. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr IX/65/11 została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się. /zał. nr 10/

Ad. pkt 5f

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5f porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej w Augustowie. Udzieliła głosu Pani Aldonie Samel – Sekretarzowi Miasta z prośbą
o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt uchwały
w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały
w ww. sprawie?

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej
w Augustowie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr IX/66/11 została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się. /zał. nr 11/

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej ogłosiła 10 – minutową przerwę w obradach.

Ad. pkt 6

Na interpelację Pana Radnego Jarosława Radzio odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz poinformował, iż decyzja w sprawie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji została już podjęta. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji będzie połączony z Centrum Sportu i Rekreacji. Poinformował, iż
z pracownikami prowadzone są rozmowy. Pan Burmistrz spotkał się również
z dyrektorami MOSiR i CSiR i rozmawiał na temat pracowników.
Najprawdopodobniej pracownicy zatrudnieni w MOSiR w większości znajdą zatrudnienie w CSiR. Pan Burmistrz powiedział, że nie może zapewnić, że wszyscy pracownicy MOSiR zostaną zatrudnieni.

Pan Burmistrz odpowiedział, że w sprawie braku pieniędzy na Powiatowy Szkolny Związek Sportowy należałoby zwrócić się do Pana Starosty. Miasto na związki i kluby sportowe przeznacza znaczne środki finansowe, które niestety
i tak nie wystarczają. Sytuacja w miejskich klubach nie jest jednak taka zła, czego dowodem mogą być wyniki na zawodach sportowych.

Pan Burmistrz powiedział, że AKS „Sparta” ma swój Zarząd i swoje władze, i to one powinny zająć się problemem słabego poziomu piłki nożnej
w Augustowie. To władze powinny zastanowić się nad nowymi kierunkami Klubu i czy nadal utrzymywać rozbudowane sekcje piłki nożnej, czy też je zmniejszyć. Burmistrz Miasta może wpłynąć na ten Klub poprzez zmniejszenie albo zwiększenie dotacji. Pan Burmistrz poinformował, iż przychodów
z mandatów nie można skierować na sport. W obecnych przepisach prawnych ograniczono używanie fotoradarów przez Straże Miejskie.

Na interpelację Pani Radnej Krystyny Wilczewskiej odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że budynki mieszkalne przy ul. I Pułku Ułanów Krechowieckich będą podłączane do ciepłej wody, ale w jednym z budynków jest Wspólnota Mieszkaniowa i to ona na swoim walnym zgromadzeniu podejmuje decyzję o podłączeniu swojego budynku do sieci z ciepłą wodą.
W przypadku podjęcia takiej decyzji węzeł ciepłowniczy w ww. budynku zostanie zamontowany w 2012 r.

Pan Burmistrz wyjaśnił, iż to nie on decyduje o zmianach diet poszczególnym członkom rady.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej wyjaśniła, iż
w sprawie zmian diet i ryczałtów radnym zostanie powołana Komisja Statutowa, która wprowadzi odpowiednie zmiany i będzie wypracowane stanowisko całej Rady i wszystkich Klubów.

Ad. pkt 7

Zapytania i wolne wnioski

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapoznała
z korespondencją, która wpłynęła do Przewodniczącego i Rady Miejskiej:

- z pismem Wojewody Podlaskiego z dnia 4 lipca 2011 r. w sprawie oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie Podlaskiemu przez Burmistrza Miasta Augustowa i Przewodniczącą Rady Miejskiej oraz omówiła oświadczenia majątkowe złożone przez Państwa Radnych, /zał. nr 12/;

- z pismem Ks. Stanisława Wrońskiego – Proboszcza Parafii Św. Rodziny z dnia 26 października 2011 r., w którym zwraca się o pomoc w zagospodarowaniu terenu wokół nowo wybudowanego kościoła, /zał. nr 13/;

- z pismem Polskiego Związku Działkowców Rodzinny Ogród Działkowy
z dnia 7 października 2011 r., w którym Zarząd zwraca się z prośbą o przyjęcie do planu inwestycyjnego na 2012 rok budowy zastawki przeciwwodnej na ujściu rowu melioracyjnego do Kanału Bystrego, /zał. nr 14/.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zaprosiła wszystkich na Mszę Świętą w intencji Ojczyzny, która odbędzie się 11 listopada
o godz. 10.30. W poczcie sztandarowym Rady Miejskiej w dniu 11 listopada zamiast Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego weźmie udział Pani Radna Bożenna Ziemak.

Pan Radny Zbigniew Huszcza poinformował, iż mając na uwadze rozwój Miasta Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM
w Augustowie wypracowała następujące wnioski i spostrzeżenia, które zdaniem Komisji powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w projekcie budżetu na
2012 r.:

1. Uatrakcyjnienie plaży miejskiej poprzez wprowadzenie dodatkowych usług w postaci: wypożyczalni sprzętu wodnego, leżaków, itp. oraz usług gastronomicznych, zapewnienia atrakcji dzieciom w postaci placu zabaw, zjeżdżalni, polepszenie warunków korzystania z kąpieliska poprzez wykonanie niezbędnych prac związanych z ulepszeniem jego dna.

2. Opracowanie koncepcji oraz przygotowanie dokumentacji i rozbudowy Miejskiego Domu Kultury i terenów przy ul. Tytoniowej, co umożliwi sięgnięcie po środki zewnętrzne na ich realizację.

3. Wprowadzenie na terenie miasta płatnych stref parkowania, a pozyskane w ten sposób środki finansowe przeznaczyć na przygotowanie dokumentacji pod przyszłe inwestycje.

4. Wprowadzenie ulgi w opłacie klimatycznej dla dzieci.

5. Wprowadzenie zasad regulujących przyznawanie środków finansowych klubom i stowarzyszeniom sportowym oraz reguł nagradzania za wybitne osiągnięcia.

6. Zwracanie większej uwagi na spójność działań poszczególnych jednostek w zakresie promocji miasta poprzez ustalenie osoby koordynującej te działania.

7. Zwrócenie większej uwagi na wizerunek miasta, a szczególnie
w miejscach często uczęszczanych przez turystów i mieszkańców /dotyczy głównie: centrum, plaży miejskiej, ogródków kawiarnianych/.

Pani Radna Małgorzata Grygo podziękowała Panu Burmistrzowi,
w imieniu dzieci klas III i IV oraz ich rodziców za akcję dotyczącą dalszej nauki pływania. Akcja cieszy się wielką popularnością i dobrze byłoby rozszerzyć ją na pozostałe dzieci i młodzież.

Ad. pkt 8

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej, po wyczerpaniu porządku obrad, zamknęła IX sesję Rady Miejskiej w Augustowie.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Ewa Szczepańska/ Przewodnicząca

Rady Miejskiej w Augustowie

/Joanna Lisek/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Wprowadzający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2011-12-02

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2011-12-02