Protokół Nr VIII/11 z obrad VIII sesji Rady Miejskiej w Augustowie

P R O T O K Ó Ł Nr VIII/11

z obrad VIII sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60 w dniu 29 września 2011 r.

W obradach sesji wzięło udział 20 radnych - lista obecności w załączeniu. /zał.nr 1/

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- goście,

- dziennikarze.

Obrady rozpoczęto o godzinie 13.02

zakończono o godzinie 15.55

Porządek obrad :

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian w składzie Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie,

b) likwidacji jednostki budżetowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Augustowie,

c) ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2011 rok dla samorządowego zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie,

d) zmian budżetu miasta na 2011 rok,

e) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011-2021,

f) realizacji w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie,

g) współfinansowania w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie.

h) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony,

i) zmieniająca uchwałę w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Powiatowej Policji w Augustowie.

6. Informacja Burmistrza Miasta o działalności spółek miejskich za 2010 r.

7. Odpowiedzi na interpelacje.

8. Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Miejskiej z 2.09.2011 r.

9. Zapytania i wolne wnioski.

10.Zamknięcie obrad.

Ad.pkt 1

Obrady VIII sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzyła Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej. Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 18 radnych, co stanowi o prawomocności obrad. Powitała Państwa Radnych, Pana Kazimierza Kożuchowskiego - Burmistrza Miasta Augustowa, Pana Tomasza Śpiczko - Zastępcę Burmistrza Miasta, gości, kierowników Wydziałów Urzędu Miejskiego, kierowników jednostek miejskich Pana Andrzeja Zarzeckiego - Dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji, Pana Macieja Krzywińskiego - Dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, przedstawicieli mediów.

Ad.pkt 2

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi bądź propozycje do przedstawionego porządku obrad? /zał. nr 2/

Uwag, ani propozycji nie zgłoszono i Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie ww. porządek obrad, który w wyniku przeprowadzonego głosowania został przyjęty jednogłośnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 3

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej udzieliła głosu Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu - Burmistrzowi Miasta z prośbą o złożenie sprawozdania ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miejskiej.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta złożył sprawozdanie ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miejskiej, za okres od 6.09.2011 r. do 19.09.2011 r.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy są pytania do złożonego sprawozdania?

Pytań nie zgłoszono.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej podziękowała Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu - Burmistrzowi Miasta za złożenie sprawozdania.

Ad.pkt 4

Interpelacje radnych

Pani Radna Krystyna Wilczewska powiedziała, iż nie otrzymała odpowiedzi na interpelację złożoną na poprzedniej sesji Rady Miejskiej, która dotyczyła prośby mieszkańców bloków mieszkalnych przy ul. I Pułku Ułanów Krechowieckich 5 i 11 o podłączenie do ich mieszkań ciepłej wody.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej przypomniała, iż odpowiedź na interpelację miała być udzielona po wyjaśnieniu tej sprawy w MPEC „GIGA” Sp. z o.o.

Pan Radny Zbigniew Huszcza interpelacja dotyczy przedstawienia informacji na temat podwyżek na ciepłą wodę i ogrzewanie. Z prośbą o informację w tej sprawie zwracają się spółdzielcy, którzy wczoraj otrzymali bardzo wysokie podwyżki.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, dlaczego Burmistrz Miasta nie odpowiedział na prośbę Polskiego Związku Działkowców im. Armii Krajowej, którą przedstawił na poprzedniej sesji Rady Miejskiej? Prośba dotyczyła podjęcia działań mających na celu wykonanie zastawki na wlocie kanalizacji deszczowej, która znajduje się na terenie ogrodów działkowych.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że odpowiedź na ww. interpelację jest ujęta w protokole z sesji RM. Poprosiła o sporządzenie wyciągu z protokołu i przesłanie do Polskiego Związku Działkowców.

Pan Radny Marcin Kleczkowski poprosił o przeanalizowanie porozumienia, które podpisał Pan Burmistrz. Druga interpelacja dotyczy przedstawienia informacji na temat opłat za przedszkola w Augustowie, dla jakiego procenta rodziców opłaty wzrosły i dla jakiego procenta rodziców opłaty zmalały?

Pan Radny Dariusz Górny poruszył problem braku oświetlenia na terenie części dzielnicy Lipowiec /były tartak/, w której powstają nowe budynki mieszkalne jednorodzinne. Po zmroku mieszkańcy obawiają się o swoje bezpieczeństwo. Jakie są szanse na to, aby oświetlenie w tym miejscu mogło zaistnieć? Powiedział również, iż chciałby ponownie zwrócić uwagę na problem związany z brakiem odpływu wody z ul. Jeziornej. Sprawę tę przedstawiał na sesji RM w czerwcu 2010 r. Mieszkańcy skarżą się, iż po opadach deszczu, roztopach zalewane są ich posesje. Jaka jest realna możliwość, aby istniejące przyłącze studzienki mogło być przerobione na studzienkę odpływową, która znajduje się przy ul. Tartacznej?

Pani Radna Małgorzata Grygo zapytała, ile lat może trwać wypłata odszkodowania za grunt, który został przeznaczony pod drogę? Zapytała również, kiedy powstanie plac zabaw dla dzieci, który miał być wybudowany dzieciom wychowania przedszkolnego, z „zerówek”, korzy stałyby z niego dzieci z Przedszkola Nr 2? Czy istnieje możliwość wykonania przy Szkole Podstawowej Nr 2 jakiegokolwiek placu zabaw, ze zjeżdżalnią, huśtawkami dla dzieci z „zerówek”, aby mogły bezpiecznie wychodzić na teren szkoły, do której uczęszczają? Zwróciła uwagę na bardzo dużą różnicę między szkołami podstawowymi, stwierdziła, że Szkoła Podstawowa Nr 2 wygląda na bardzo biedną, jakby była traktowana po „macoszemu”. Czy możliwa jest renowacja szkoły, dokonanie wymiany okien, remont sali gimnastycznej?

Ad.pkt 5a

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5a, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian w składzie Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie. Przypomniała, że Pani Radna Anna Dźwilewska złożyła rezygnację z pracy w Komisji, w związku z powyższym Rada Miejska powinna uzupełnić skład Komisji. Poprosiła o zgłaszanie kandydatur.

Pani Radna Anna Dźwilewska zgłosiła kandydaturę Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Pani Radna Anna Urban zgłosiła kandydaturę Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za kandydaturą Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego głosowało 11 radnych, przy 9 głosach przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za kandydaturą Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego głosowało 9 radnych, przy 5 głosach przeciwnych i przy 6 głosach wstrzymujących się.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że Rada Miejska uzupełniła skład Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM, powołując na członka tej Komisji Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego. Uchwała Nr VIII/52/11 w sprawie zmian w składzie Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie stanowi załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 3/.

Ad.pkt 5b

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5b porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Augustowie. Poprosiła o zabranie głosu Pana Kazimierza Kożuchowskiego - Burmistrza Miasta.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta powiedział, że już wcześniej sugerował potrzebę wprowadzenie zmian w dziedzinie sportu i rekreacji na terenie miasta Augustowa. Burmistrz Miasta zwrócił się do Państwa Radnych z wnioskiem o likwidację z dniem 31 grudnia 2011 r. Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji i przekazanie majątku tej jednostki Centrum Sportu i Rekreacji. Ze wstępnie przeprowadzonych wyliczeń wynika, że oszczędności wyniosą 200.000 zł, ponadto jedna jednostka - to obniżone koszty działalności, lepsza organizacja pracy. Po zlikwidowaniu MOSiR część pracowników będzie mogło być zatrudnionych w Centrum Sportu i Rekreacji. Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta zwrócił się do Pana Andrzeja Zarzeckiego - Dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji o przedstawienie szczegółów związanych z przyszłą działalnością CSiR.

Pan Andrzej Zarzecki - Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji powiedział, że od dłuższego czasu toczy się dyskusja, aby zarządzanie, prowadzenie działalności związanej ze sportem i rekreacją w Augustowie było w jednej jednostce. Po analizach, dyskusjach z Burmistrzem Miasta, radnymi, powstała taka idea, aby nastąpiło połączenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji z Centrum Sportu i Rekreacji - a w związku z tym poszukiwanie możliwości oszczędzania na prowadzeniu tego typu działalności dla mieszkańców miasta, szerszego grona osób korzystających ze sportu, turystyki i rekreacji w Augustowie. Po wstępnych, wspólnych analizach z Panem Maciejem Krzywińskim - Dyrektorem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji zarysowuje się pewien kształt działalności, dzisiaj jeszcze mało konkretny, ale dający dużą dozę prawdopodobieństwa, iż po połączeniu jednostek nastąpi korzystny wynik finansowy tego typu postępowania. Przejęcie przez Centrum Sportu i Rekreacji zadań Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji nie musi wiązać się automatycznie ze zwalnianiem pracowników. W sytuacji, jeśli nastąpi ograniczenie działalności pływalni w sezonie letnim, część pracowników będzie mogła pełnić zadania prowadzone obecnie przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Spowoduje to dwa ważne pozytywy: nie będzie konieczności zatrudniania w czasie sezonu turystycznego pracowników do obsługi elektrycznego wyciągu nart wodnych na umowach cywilno-prawnych oraz nie będzie też konieczności zwalniania osób ze względu na ograniczenie działalności samej pływalni w okresie od 15 czerwca do 31 sierpnia. W tym okresie spada frekwencja na pływalni, natomiast wzrasta zapotrzebowanie na usługi związane z wyciągiem nart wodnych. Inne możliwości ograniczenia wydatków związane są: z różnymi ekwiwalentami, redukcją etatów zatrudnienia na umowy - zlecenia na kwotę ok.13 tys.zł; na zakupach, na materiałach obu firm oszczędności mogą wynosić ok. 6 tys.zł; wspólny zakup energii elektrycznej w skali roku to kwota 20-30 tys.zł; oszczędności związane z opłatami za utrzymanie, prowadzenie strony internetowej, opłacie rocznej za korzystanie z programów finansowo - księgowych, za usługi pocztowe mogą wynosić ok.10 tys.zł, likwidacja łącza internetowego - 1100 zł, likwidacja jednego z telefonów - ok.2000 zł. Wymienione oszczędności nie powodują uszczerbku, jeżeli chodzi o stan zatrudnienia, to w przybliżeniu ok. 33 tys.zł. Mówiąc o połączeniu jednostek trzeba liczyć się jednak z redukcją zatrudnienia, temat ten wymaga szczegółowej analizy, szczegółowego zapoznania się z zakresami czynności poszczególnych pracowników.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Marcin Kleczkowski stwierdził, iż dzisiaj Rada Miejska ma podjąć decyzję o likwidacji MOSiR, natomiast przy podejmowaniu takich decyzji istotny jest wymiar ludzki. Ilu pracowników straci pracę?

Pan Andrzej Zarzecki - Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji powiedział, iż z przeprowadzonych analiz wynika, że z 7 pracowników zatrudnionych w MOSiR prawdopodobnie 3 osoby będą musiały zmienić pracę. Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji wyjaśnił, że decyzja w kwestii zwolnień nie leży do jego kompetencji. Natomiast chciałby dokonać porównania finansowego kosztów zatrudnienia w obu jednostkach, opierając się na danych dostępnych w internecie. Omówił ww. koszty.

Pan Maciej Krzywiński - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji powiedział, iż w związku z tym, że dzisiaj jest historyczny dzień, ponieważ jeszcze nigdzie w Polsce nie zlikwidowano MOSiR-u, ostatni raz ma przyjemność zabrać głos na sesji Rady Miejskiej i uściślić kilka rzeczy. Stwierdził, że augustowski MOSiR jest jednym z najmniejszych ośrodków w Polsce, który ma do wykonania tak dużo zadań. Dla porównania budżet MOSiR-u w Suwałkach wynosi ok. 6 mln zł, zatrudnionych jest 100 osób. Pan Dyrektor MOSiR przedstawił strukturę organizacyjną MOSiR. W ośrodku jest zatrudnionych 7 osób, w tym 3 merytoryczne: główna księgowa, manager sportu, który jest odpowiedzialny za organizację imprez sportowych, za pracę elektrycznego wyciągu nart wodnych, jest również kasjerem. W 2010 r. odbyły się 73 imprezy sportowe, w których uczestniczyło 4.898 osób, z „Orlika” skorzystały 3.382 osoby. W MOSiR nie ma sekretariatu, sprzątaczek, wszystkie te prace są wykonywane we własnym zakresie. Kadry i sekretariat prowadzi główna księgowa. W MOSiR zatrudnionych jest 4 konserwatorów, z których 2 osoby w czasie sezonu są przenoszone do obsługi elektrycznego wyciągu nart wodnych, który pracuje na dwie zmiany. W tym czasie 2 konserwatorów zajmuje się stadionem, 2 boiskami piłkarskimi, 5 kortami tenisowymi, stadionem lekkoatletycznym i „Orlikiem”. Pan Dyrektor MOSiR powiedział, że w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej prosił o zwiększenie ilości etatów do wykonania powierzonych zadań, ponieważ trzeba było zatrudniać osoby na umowę - zlecenie, aby ośrodek funkcjonował. Zaproponował Państwu Radnym zapoznanie się z listą płac pracowników, omówił koszty osobowe. Podkreślił, że nie ma możliwości zaoszczędzenia pieniędzy na działalności MOSiR. Pan Dyrektor MOSiR stwierdził, że połączenie MOSiR z CSiR jest dobrym pomysłem, ale trzeba spokojnie zastanowić się nad terminem wprowadzenia tego pomysłu w życie, przeanalizować kwestię zatrudnienia, stworzyć wspólny budżet. Stworzenie wspólnego budżetu jest niemożliwe, jeżeli nie zna się ilości zatrudnionych osób, to są jedne z głównych kosztów.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że rozmowy na temat połączenia ośrodków trwają co najmniej od pół roku.

Pani Radna Anna Urban stwierdziła, że w swojej wypowiedzi Pan Dyrektor MOSiR poparł pomysł połączenia MOSiR z CSiR, jest to bardzo ważna informacja. Drugi wniosek Pana Dyrektora dotyczył odroczenia terminu tego postępowania.

Pan Maciej Krzywiński - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji powiedział, że odroczenie terminu nie ma dużego znaczenia, ale gdyby rozmowy były rozpoczęte w marcu, to wszystko byłoby przygotowane i po podjęciu uchwały przez Radę Miejską możliwe byłoby wprowadzenie w styczniu 2012 r. decyzji w życie. Stało się inaczej.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta stwierdził, że wynikła sytuacja jest ukryta w pytaniu: ile osób będzie zatrudnionych i ilu pracowników straci pracę? Wyjaśnił, że na pewno nie będzie głównej księgowej i 2 konserwatorów. Po połączeniu ośrodków będzie istniała możliwość innego wykorzystania pracowników. W Centrum Sportu i Rekreacji pracuje 35 osób. Po podjęciu uchwały przez Radę Miejską będzie czas 3 miesięcy na opracowanie wspólnego budżetu jednostek, w tej chwili wszystkie osoby muszą być zwolnione i otrzymają wypowiedzenia. Natomiast od 1 stycznia 2012 r. zatrudnione zostaną 4 osoby.

Pan Maciej Krzywiński - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji poprosił, aby osoby, które będą decydowały o zatrudnieniu wiedziały, że czterech konserwatorów jest przeszkolonych w zakresie dozoru technicznego do obsługi elektrycznego wyciągu nart wodnych. W związku z tym należy mieć na uwadze fakt, że w przypadku zwolnienia tych pracowników, następne osoby będą musiały być przeszkolone, co nie jest tanie. Konserwatorzy mają uprawnienia pilarzy, ponieważ zimą elektryczny wyciąg nart wodnych też trzeba obsługiwać i wycinać w lodzie słupy. W związku z powyższym następni pracownicy będą musieli być w tym zakresie przeszkoleni. Ponadto konserwatorzy mają uprawnienia traktorzystów, ponieważ trzeba kosić trawę, zajmować się bieżnią - tak więc ww. osoby będą musiały mieć uprawnienia traktorzysty.

Pan Radny Bogusław Samel zapytał, który Pan Burmistrz bezpośrednio nadzoruje sport w mieście?

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta odpowiedział, że za sprawy sportu jest odpowiedzialny Pan Tomasz Śpiczko - Zastępca Burmistrza Miasta.

Pan Radny Bogusław Samel stwierdził, że są to bardzo ważne decyzje. Zwrócił uwagą na wypowiedź Pana Macieja Krzywińskiego - Dyrektora MOSiR, iż na pewno temat połączenia ośrodków musiał być rozpatrywany od dawna, nawet od roku. Zwrócił się z zapytaniem do Pana Tomasza Śpiczko - Zastępcy Burmistrza o wyjaśnienie przyczyn podjęcia takiej decyzji. Zapytał o czynnik ludzki. Czy po połączeniu MOSiR z CSiR cele ośrodka będą spełniane? Przed podjęciem uchwały chciałby poznać opinie Pana Zastępcy Burmistrza Miasta.

Pan Tomasz Śpiczko - Zastępca Burmistrza Miasta wyjaśnił, że pomysł połączenia ośrodków zrodził się już dawno, pod uwagę były brane koszty pływalni oraz działalność Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Dyskutowano nad sensem utrzymania MOSiR, który jest małą jednostką, iż należy obniżyć koszty działalności związane m.in. z powielaniem pewnych stanowisk, iż powinno wykorzystać się osoby z pływalni w okresie letnim do obsługi elektrycznego wyciągu nart wodnych.

Pan Radny Zbigniew Huszcza powiedział, że na posiedzeniu Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM kilkakrotnie był poruszany temat połączenia MOSiR z CSiR, pomysł został zaakceptowany i nikt nie zgłaszał sprzeciwu. Natomiast „diabeł tkwi w szczegółach”. Pan Radny Zbigniew Huszcza wyraził nadzieję, że po podjęciu dzisiaj przez Radę Miejską ww. uchwały władze miejskie, Panowie Dyrektorzy CSiR i MOSiR, kierownicy zrobią wszystko, aby połączenie ośrodków odbywało się kosztem jak najmniejszych strat osobowych. Zwrócił uwagę, że podjęcie decyzji o połączenie ośrodków będzie wiązało się z koniecznością wprowadzenia zmiany w statucie, która dotyczy również nazwy ośrodka. Zaproponował wprowadzenie do nazwy nowego członu związanego z Augustowem, np. Augustowskie Centrum Sportu i Rekreacji.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/53/11 w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Augustowie została podjęta 12 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 8 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 4/.

Ad.pkt 5c

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5c porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2011 rok dla samorządowego zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie. Udzieliła głosu Panu Radosławowi Czerwińskiemu - Kierownikowi Wydziału Finansowego UM z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Radosław Czerwiński - Kierownik Wydziału Finansowego UM omówił projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2011 rok dla samorządowego zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Bożenna Ziemak - Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM przedstawiła opinię Komisji Budżetu i Finansów RM, która odstąpiła od wyrażenia opinii na temat projektu uchwały w ww. sprawie, z uwagi na prośbę Pani Radnej Anny Urban dot. przeanalizowania projektu uchwały i skonsultowania jej z radcą prawnym Urzędu Miejskiego.

Pani Radna Anna Urban poprosiła o uściślenie, jakiej sprawy dotyczył wniosek.

Pani Bożenna Ziemak - Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM wyjaśniła, że zgodnie z wypowiedzią Pani Radnej Anny Urban w projekcie uchwały wystąpiła pewna istotna nieścisłość, iż uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, czyli teoretycznie od 29 września 2011 r., natomiast stawka dotacji przedmiotowej ma obowiązywać od 1 stycznia 2011 r. Prawo przecież nie może działać wstecz.

Pani Radna Anna Urban przypomniała, że Pan Kierownik Wydziału Finansowego UM obiecał wyjaśnić ww. zapis na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej, ale w wypowiedzi Pana Kierownika nie usłyszała tych właśnie spraw wyjaśnienia. Pytanie dotyczyło terminu, od kiedy uchwała będzie obowiązywała.

Pan Radosław Czerwiński - Kierownik Wydziału Finansowego UM wyjaśnił, że stawka 4 zł, jako dopłata do jednej osoby korzystającej z pływalni w Centrum Sportu i Rekreacji w ciągu jednej godziny, będzie obowiązywała po podjęciu uchwały przez Radę Miejską od 1 stycznia 2011 r., czyli przez cały rok budżetowy.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, dlaczego trzeba dopłacać do każdej osoby korzystającej z pływalni, jeżeli w większości z basenu korzystają różni ludzie, raczej zamożni? Dlaczego nie dofinansowuje się w większym zakresie zajęć pływania w szkołach? Dopłaty są ograniczone. Pan Radny Marcin Kleczkowski poinformował, że jego córka tylko przez rok korzystała z ww. dopłat.

Pan Radny Bogusław Samel powiedział, że jeżeli dzisiaj została podjęta uchwała w sprawie likwidacji Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji i połączeniu ośrodków, to trzeba zadbać o to, aby Centrum Sportu i Rekreacji spełniało swoją rolę. Nie chodzi o to, aby cały czas ośrodek był dotowany, to jest problem, który może trwać latami - rosną ceny energii elektrycznej, opału. Życie na świecie nie jest stabilne, wydaje się, że powinny być stabilne zapisy w budżecie, ale tak nie jest. Życie ulega zmianie, dotyczy to również Polski. Ktoś pociąga „tymi kurkami” na świecie, decyduje o sytuacji w poszczególnych krajach, które dopada kryzys, banki decydują o wypłacalności. Sytuacja, która powstaje, zmusza do łagodzenia skutków „na dziś”, natomiast jest to problem Augustowa, który będzie trwał latami. O tym samym na pewno myśli Pan Prezydent Suwałk, który prawdopodobnie musi dofinansowywać działalność Aquaparku i będzie robił wszystko w kierunku ściągnięcia do Suwałk klientów z Augustowa. Natomiast jeżeli ktoś myśli tylko „na dziś”, to na pewno szybko przegra.

Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji UM zwrócił uwagę, iż wzrost stawki dotacji dla samorządowego zakładu budżetowego wzrósł z 3,79 zł do 4 zł. Dotacja szkołom jest przyznawana na naukę pływania całym klasom, do których uczęszczają dzieci i młodzież pochodzące z biednych i bogatych rodzin.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz stwierdziła, iż zostały poruszone dwa problemy: pierwszy dotyczy sytuacji ekonomicznej placówek miejskich, w tym Centrum Sportu i Rekreacji, a drugi problem - to sytuacja dzieci z ubogich rodzin. Pani Radna Bożenna Łukaszewicz przytoczyła przykład uczniów z Zespołu Szkół Specjalnych, którzy wyłącznie dzięki dotacji z Urzędu Miejskiego, Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, od 8 lat mają realizowany program wychowania wodnego, dzięki któremu osiągnęli sukcesy na miarę światową, m.in. dwie uczennice zdobyły złote medale na Olimpiadzie w Atenach. Uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych nigdy nie musieli płacił za wstęp na pływalnię miejską, od 8 lat mają bezpłatne wejście na basen raz w tygodniu.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/54/11 w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2011 rok dla samorządowego zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie została podjęta 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 5/.

Ad. pkt 5d

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5d porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 rok. Udzieliła głosu
Panu Radosławowi Czerwińskiemu – Kierownikowi Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego omówił projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poinformowała, że Komisja Budżetu i Finansów RM na posiedzeniu w dniu 28 września 2011 r. propozycje zmian budżetu miasta na 2011 rok zaopiniowała pozytywnie 4 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/55/11 w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 rok została podjęta 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu,
/zał. nr 6/.

Ad. pkt 5e

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5e porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011 – 2021. Udzieliła głosu Panu Radosławowi Czerwińskiemu – Kierownikowi Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego omówił projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poinformowała, iż Komisja Budżetu i Finansów RM na posiedzeniu w dniu 28 września 2011 r. projekt uchwały w ww. sprawi zaopiniowała pozytywnie 4 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/56/11 w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011 – 2021 została podjęta 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 7/.

Ad. pkt 5f

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5f porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie realizacji w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie. Udzieliła głosu Panu Marcinowi Choroszewskiemu – Kierownikowi Wydziału Strategii, Rozwoju
i Promocji Urzędu Miejskiego
z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii, Rozwoju
i Promocji Urzędu Miejskiego
omówił projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Zygmunt Zawadzki zapytał, jak miałby wyglądać dubler ulicy Joachima Chreptowicza, czy ta inwestycja przeprowadzona na tak krótkim odcinku zmieni dotychczasową sytuację w ruchu drogowym? Przypomniał, że do tej pory apelował o wybudowanie ronda, które rozwiązałoby istniejący problem komunikacyjny.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM wyjaśnił, że zakres prac zapisany we wniosku obejmuje trzy podstawowe branże: drogową, energetyczną – oświetlenie, wodociągową – odwodnienie tego terenu. Wyjaśnił, iż budowa dublera ma polegać na przedłużeniu ul. Norwida na odcinku od skrzyżowania ul. Norwida, z ul. Mickiewicza do ul. Jarzębinowej. Będzie to odcinek o długości 242 m równoległy do drogi krajowej nr 8, wzdłuż zabudowy usługowo – mieszkalnej. Wybudowanie dublera ulicy Joachima Chreptowicza poprawi bezpieczeństwo i rozładuje częściowo ruch samochodowy na drodze krajowej
nr 8. Mieszkańcy bloków z tego rejonu będą mogli znacznie prościej włączyć się do ruchu na drodze krajowej nr 8. Pan Kierownik zaprosił Pana Radnego do obejrzenia dokumentacji projektowej, która znajduje się w pokoju nr 1 Urzędu Miejskiego.

Pan Radny Zbigniew Huszcza powiedział, że jeżeli chodzi o Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych, z tzw. „schetynówek” dofinansowanie wynosiło 50%. Obecnie dofinansowanie to kształtuje się na poziomie 30%. W przyszłości może być ono jeszcze niższe, albo może go nie być wcale. W projekcie uchwały w ww. sprawie brakuje wniosku na budowę ul. 3 Maja, tym bardziej, że będzie realizowany park przy Starej Poczcie, i mógłby powstać atrakcyjny ciąg spacerowy.

Pan Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii, Rozwoju
i Promocji Urzędu Miejskiego
powiedział, że w roku 2012 istnieje możliwość składania przez każdą jednostkę samorządu terytorialnego tylko jednego wniosku
o dofinansowanie. Procent dofinansowania na poziomie 30% i 70% zostanie utrzymany do 2015 r. Od 2013 r. gminy będą mogły nadal uzyskać dofinansowanie do jednego wniosku, natomiast powiaty będą mogły uzyskać dofinansowanie do dwóch złożonych wniosków.

Pan Radny Zbigniew Huszcza stwierdził, że problem polega na tym, że do tej pory dofinansowanie z tzw. „schetynówek” miało wynosić 50% i tak już miało pozostać,
a jednak znacząco się zmniejszyło. Dokumentacja na ul. 3 Maja powinna być przygotowana. Pan Radny stwierdził, że skoro można złożyć tylko jeden wniosek to powinno się mieć wybór i wspólnie zastanowić się, czy złożony wniosek będzie dotyczył budowy dublera ulicy Joachima Chreptowicza czy ul. 3 Maja?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta poinformował, że w rozmowie z Panami Starostami i Panią Przewodniczącą Rady Miejskiej zapadły decyzje, iż w 2011 r. Powiat wspólnie z Miastem przyjmie w budżecie miasta na rok 2012 zadanie inwestycyjne polegające na „przebudowie ulic miejskich powiatowych w Augustowie: Kwaśna, Młodości, Polna – Etap I” realizowane w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II”. Natomiast na 2013 r. wstępnie zaplanowano realizację ul. 3 Maja.

Pan Radny Marcin Kleczkowski stwierdził, że nie kwestionuje potrzeby budowy dublera ul. Joachima Chreptowicza, ma jednak wątpliwości, czy zostaną rozwiązane dotychczasowe problemy komunikacyjne. Odcinek drogi krajowej nr 8 do ul. Jarzębinowej jest przecież jednokierunkowy. Ulicą Jarzębinową nie dojedzie się do drogi krajowej nr 8 ze względu na obowiązujący zakaz. Pan Radny Marcin Kleczkowski stwierdził, że na posiedzeniach Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska i Komunalizacji Mienia RM wielokrotnie była sygnalizowana konieczność sporządzenia programu budowy ulic w mieście. Budowa dublera jest istotna, jednak są takie ulice w mieście, których modernizację należałoby przeprowadzić w pierwszej kolejności. Zgodził się z Panem Radnym Zbigniewem Huszczą, że decyzja w tej sprawie powinna być podjęta wspólnie. Budowa dublera nie jest aż tak istotna dla Miasta, ponieważ jednokierunkowy dojazd do ul. Jarzębinowej z krajowej ósemki już warunkuje ograniczone jej funkcje.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/57/11 w sprawie realizacji
w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie została podjęta 11 głosami za, przy 2 głosach przeciwnych i przy 3 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 8/.

Ad. pkt 5g

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5g porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie współfinansowania w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie. Udzieliła głosu Panu Marcinowi Choroszewskiemu – Kierownikowi Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji Urzędu Miejskiego z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pan Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii, Rozwoju
i Promocji Urzędu Miejskiego
omówił projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej przypomniała, że Rada Miejska poprzedniej kadencji podejmowała już uchwałę w tej sprawie, ale projekt wówczas nie otrzymał dofinansowania. Zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Bogusław Samel poinformował, że Pan Burmistrz wypowiadał się
w prasie, iż przedstawi Państwu Radnym porozumienie w sprawie realizacji ww. inwestycji. Pan Radny zapytał, czy takie porozumienie zostało sporządzone?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że do podpisania ww. porozumienia potrzebna jest m.in. uchwała, którą Państwo Radni ewentualnie podejmą na dzisiejszej sesji. Pan Burmistrz wyjaśnił, że ww. uchwała jest tylko uchwałą intencyjną. Wniosków o dofinansowanie realizacji inwestycji drogowych z Województwa Podlaskiego wpływa do Urzędu Marszałkowskiego około 150, ale zrealizowanych będzie tylko ok. 30. Nie wszystkie ulice spełniają kryteria niezbędne do tego, aby otrzymać dofinansowanie na ich realizację.

Pan Radny Zygmunt Zawadzki poprosił, aby przy sporządzaniu wniosków o dofinansowanie została wzięta pod uwagę ulica Jaćwieska z uwagi na znajdujący się tam ośrodek zdrowia, z którego usług korzysta wiele osób. Ulica Jaćwieska powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że zbliża się koniec roku i można zgłaszać wnioski do projektu budżetu miasta na 2012 r. W tym punkcie porządku obrad można dyskutować nad ewentualną realizacją ulic: Kwaśnej, Młodości i Polnej.

Pan Radny Zbigniew Huszcza zgłosił wniosek o uwzględnienie w przyszłorocznym budżecie miasta realizacji ul. Łanowej, która jest ulicą miejską i powinna być zrealizowana przy okazji budowy ulic: Kwaśnej, Młodości i Polnej. Pan Radny stwierdził, że na budowę 80 m czy 100 m tej ulicy można by w przyszłorocznym budżecie wygospodarować środki finansowe. Wybudowanie sklepu Lidl i bliska odległość od Szkoły Podstawowej Nr 2 spowodowały, że ul. Łanowa stała się bardzo uczęszczaną ulicą.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poprosiła Pana Radnego o zgłoszenie wniosku na piśmie.

Pan Radny Bogusław Samel przypomniał, że do 5 października samorządy mogą składać wnioski o dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego. Pozostało już niewiele czasu, a wnioski na budowę ulic: Kwaśnej, Młodości i Polnej będą składane dopiero w przyszłym roku. Zapytał, czy jest już opracowana dokumentacja na realizację ww. ulic? Pan Radny Bugusław Samel stwierdził, że wszystkie miasta w Polsce i w województwie podlaskim dostają pieniądze od sieci zachodnich, które budują swoje sklepy na danym terenie. Przykładem mogą być Suwałki, które pozyskały miliony złotych. Powstały sklepy w Augustowie, takie jak np. Kaufland, czy Lidl, ale nie pomyślano o dojazdach do nich. Towary do Kauflandu dostarczane są przez działki należące do Gminnej Spółdzielni „Samopomoc Chłopska”.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że jeśli chodzi o sklep Kaufland, to udało się uzyskać porozumienie w sprawie budowy ul. Wilczej. Założono nawet na ten cel kwotę 1,8 mln zł. Niestety, przez to, że Gminna Spółdzielnia udostępniła przejazd Kauflandowi, to inwestorzy podziękowali Miastu informując o braku zainteresowania budową ulicy Wilczej, ponieważ mają zapewniony dojazd do swojej posesji. Sklep Lidl wyasfaltował kawałek drogi prowadzącej do sklepu.

Pan Radny Adam Wysocki stwierdził, że wniosek będzie składany tylko na część ulicy Kwaśnej. Zapytał, jakie są plany dot. pozostałego odcinka ww. ulicy?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że tylko taki zakres robót proponuje Starostwo Powiatowe. Na spotkaniu zorganizowanym w celu zawarcia porozumienia nie omawiano sprawy pozostałej części ulicy Kwaśnej.

Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM, Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, że planowana jest realizacja tylko tego odcinka ulicy Kwaśnej, gdzie nie występuje żaden konflikt interesów. Pan Przewodniczący poinformował, że 11 mieszkańców ww. ulicy nie wyraża zgody na budowę, a 5 gospodarstw złożyło wnioski ze skargami do Ministerstwa Infrastruktury. W związku z tym część ul. Kwaśnej, gdzie występuje stara zabudowa, nie mogła być brana pod uwagę, jeśli chodzi o realizację inwestycji. Właściciele nieruchomości od wielu lat nie wyrażają zgody na przesunięcie płotów nawet o jeden metr. Pan Roman Krzyżopolski - Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał, że już trzeci raz podjęto próbę zrealizowania ulic: Młodości i Kwaśnej. Ponadto w części ulicy Kwaśnej, na odcinku od ul. Młodości do ul. Rajgrodzkiej, nie ma infrastruktury wodociągowej.

Pan Radny Bogusław Samel stwierdził, że skoro od wielu lat część mieszkańców ul. Kwaśnej przeszkadza w realizacji inwestycji, to może warto skorzystać z lokalnej prasy i na jej łamach podać nazwiska osób, przez które od tylu lat nie można rozpocząć budowy. Sytuacja wygląda tak, że wina z Pana Burmistrza zrzucana jest na Pana Starostę i odwrotnie, a powód jest zupełnie inny. Prasa powinna przeprowadzić wywiad z osobami, które blokują tak ważną inwestycję. Natomiast w artykułach powinno poruszać się tematy, które wszystkich dotyczą i interesują.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/58/11 w sprawie współfinansowania w 2012 r. zadania inwestycyjnego w Augustowie została podjęta jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 9/.

Ad. pkt 5h

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5h porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania
i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub czas nieoznaczony. Udzieliła głosu Pani Krystynie Wasilewskiej – Kierownikowi Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM omówiła projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, dlaczego nieruchomość położona przy Tartacznej 14 została wyłączona ze sprzedaży?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM wyjaśniła, że w tym przypadku jest to działka o pow. 1700 m2 i sprzedaż tylko 1 lokalu zablokuje w przyszłości sprzedaż całej nieruchomości. W budynkach, w których przed laty sprzedano przynajmniej jedno mieszkanie, takiego wyłączenia nie zastosowano. Budynki, które w całości stanowiły własność gminy wyłączono ze sprzedaży.

Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, czy podjęta uchwała spowoduje, że Pan Burmistrz będzie zobligowany do sprzedaży danego mieszkania, czy też będzie mógł dokonać wyboru?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM wyjaśniła, że po podjęciu uchwały w ww. sprawie Pan Burmistrz będzie zobligowany do sprzedaży mieszkań ich lokatorom o ile wyrażą oni chęć zakupu.

Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, co w takim razie stanie się z majątkiem miasta, który można spieniężyć? Pytanie dotyczy przede wszystkim nieruchomości
w centrum miasta.

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UMwyjaśniła, że po przeznaczeniu danej nieruchomości do sprzedaży jej lokatorzy mają pierwszeństwo nabycia. Poinformowała, że do centrum miasta należą ulice: Rynek Zygmunta Augusta, Wojska Polskiego, 3 Maja, Mostowa, Kopernika, Kościuszki, Polna, Szkolna, Zygmuntowska, Kilińskiego. W każdym budynku komunalnym przy Rynku Zygmunta Augusta dokonano już sprzedaży lokali usługowych na parterze. W tych budynkach sprzedaż jest już rozpoczęta. Natomiast sprzedaż nie nastąpiła w budynkach znajdujących się przy ulicach: Mostowej, Kopernika, Kościuszki.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, czy Pan Tadeusz. F., nabywając lokal mieszkalny, nabędzie również grunt i jeśli tak, to w jakiej części?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami wyjaśniła, że nabywca lokalu mieszkalnego w danym budynku nabywa również część gruntu pod tym budynkiem. Wielkość gruntu wylicza się biorąc pod uwagę powierzchnię mieszkania proporcjonalnie do powierzchni całego budynku. Grunt będzie stanowił własność nabywcy lokalu np. w ¼ powierzchni całego gruntu. Nie wylicza się tutaj odrębnych działek i nie przypisuje się ich poszczególnym nabywcom.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta zaproponował, aby z tej uchwały wyłączyć budynki znajdujące się w centrum miasta, ponieważ należy mieć na względzie dochody miasta.

Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że w tym przypadku Rada Miejska powinna pozostawić swobodę Panu Burmistrzowi, aby sam zadecydował, które mieszkania z budynków w centrum miasta chce przeznaczyć do sprzedaży. Pan Burmistrz przy sprzedaży ww. lokali powinien mieć na względzie finanse miasta. Wniosek głównego najemcy lokalu nie powinien przesądzać o sprzedaży danego mieszkania.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, czy Pan Burmistrz chciałby, aby w budynku znajdującym się w dzielnicy Lipowiec nie można było przeznaczyć do sprzedaży żadnych lokali? Poprosił o doprecyzowanie tej kwestii.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta wyjaśniła, że zgodnie z wnioskiem Pana Burmistrza zapis w uchwale obowiązującej w par. 2 ust. 2 pkt. 1 brzmiałby następująco: „nie przeznacza się do zbycia lokali mieszkalnych znajdujących się w budynkach położonych w centrum miasta stanowiących w całości własność gminy.”

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat projektu uchwały z odczytanym przez Panią Sekretarz zapisem?

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/59/11 zmieniająca uchwałę
w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony została podjęta 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 10/.

Ad. pkt 5i

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 5i porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Powiatowej Policji w Augustowie. Udzieliła głosu Pani Aldonie Samel – Sekretarz Miasta z prośbą o omówienie projektu uchwały w ww. sprawie.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt uchwały w ww. sprawie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr VIII/60/11 zmieniająca uchwałę w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Powiatowej Policji w Augustowie została podjęta jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu, /zał. nr 11/. Pani Przewodnicząca Rady ogłosiła 10 minutową przerwę w obradach sesji.

Ad.pkt 6

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 6 porządku obrad, tj. do przedstawienia przez Burmistrza Miasta informacji o działalności spółek miejskich za 2010 rok. Udzieliła głosu Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu - Burmistrzowi Miasta.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta przedstawił informację o działalności spółek miejskich za 2010 rok. Poinformował, że we wszystkich spółkach odbyły się Walne Zgromadzenia. Omówił wyniki osiągnięte przez spółki w 2010 r. W Przedsiębiorstwie Transportowym Necko Sp. z o.o. przychody ze sprzedaży netto wyniosły 7.170.803 zł, zysk to kwota 164.482 zł. W Spółce Wodociągi i Kanalizacje Miejskie przychody ze sprzedaży netto wyniosły 7.369.282 zł, natomiast zysk netto w tej spółce jest ujemny i wyniósł 127,363 zł. W Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. przychody ze sprzedaży wyniosły 13.682.648 zł, zysk netto to kwota 533.811 zł. Wzrost cen za ciepłą wodę wyniósł ok. 18%, za centralne ogrzewanie ok. 10%. Spółka przyjęła zysk na poziomie 0%. W Augustowskim Towarzystwie Budownictwa Społecznego „Kodrem” Sp. z o.o. przychody ze sprzedaży netto wyniosły 2.717.067 zł, zysk netto to kwota 69.844 zł.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, dlaczego środki finansowe Przedsiębiorstwa Transportowego Necko Sp. z o.o. są wykorzystywane w kampanii wyborczej Pana Leszka Cieślika? Przedwczoraj pracownicy tejże spółki, przy użyciu środków spółki miejskiej, wieszali plakaty na ul. Partyzantów. Stwierdził, że stałą praktyką jest aktywne włączanie się Spółki w kampanię wyborczą Platformy Obywatelskiej. Fakt ten został udokumentowany na zdjęciach, które Państwo Radni mogą obejrzeć.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta wyjaśnił, że wszystkie spółki miejskie mają zakaz bezpośredniego uczestnictwa w kampanii wyborczej, natomiast Przedsiębiorstwo Transportowe Necko Sp. z o.o. posiada sprzęt transportowy, który może być wynajmowany. Jeżeli jakakolwiek spółka zechce skorzystać ze sprzętu po godzinach pracy i zapłaci według ustalonych stawek, to może z tego skorzystać. Spółki mają prawo zarabiać pieniądze i funkcjonują po to, aby zarabiać. Takie samo prawo mają komitety wyborcze, które po wystawieniu zlecenia, uzyskaniu zgody i uiszczeniu opłaty mają prawo wywieszać banery i plakaty wyborcze na przystankach. Burmistrz Miasta powiedział, że po zasięgnięciu informacji w spółkach na temat świadczonych usług udzieli Panu Radnemu odpowiedzi na najbliższej sesji Rady Miejskiej.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zwrócił uwagę, że nie chodzi o plakaty wywieszane w witrynach przystankowych. Stałą praktyka jest wywieszanie plakatów na słupach, także Pan Burmistrz Kazimierz Kożuchowski wykorzystywał Spółdzielnię Mieszkaniową, której jest członkiem.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zwróciła uwagę, że wypowiedź Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego nie dotyczy tematu działalności spółek miejskich za 2010 rok.

Pan Radny Marcin Kleczkowski odpowiedział, że posługuje się przykładem i chciałby uzyskać pełną odpowiedź.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że posługiwanie się przykładem wymaga przedstawienia dowodów, bo inaczej jest to rzucanie oszczerstw albo pomówień.

Pan Radny Marcin Kleczkowski odpowiedział, że jeżeli są pomówienia, to można dochodzić swoich praw w sądzie, natomiast na wykonanych zdjęciach są przedstawieni pracownicy Spółki PT”Necko”, którzy zawieszają plakaty. Środki finansowe Spółki są wielokrotnie wykorzystywane do kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej. Przed rokiem pracownicy Spółdzielni Mieszkaniowej również wywieszali plakaty wyborcze obecnego Pana Burmistrza, a Komitetowi Prawo i Sprawiedliwość odmówiono wykorzystania gablot. To nie jest w porządku.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zwróciła uwagę, że Spółdzielnia Mieszkaniowa nie jest spółką miejską.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta podkreślił, że najpierw musi sprawdzić, czy usługi były świadczone za odpłatnością, a jeżeli tak nie było, to Rada Miejska wyciągnie konsekwencje. Zwrócił się z prośbą do Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego, aby nie wskazywał pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej, ponieważ w Spółdzielni pracują również firmy zewnętrzne, którym za odpłatnością miał prawo zlecić świadczenie usług. Jeżeli Pan Radny Marcin Kleczkowski chciał sprawdzić, jak to było, to przecież mógłzwrócić się o udzielenie wyjaśnień, przedstawienie rachunków w trybie wyborczym.

Pan Radny Bogusław Samel zapytał, czy Burmistrz Miasta ma rozeznanie na temat pracy spółek, które także funkcjonują w ościennych miastach, czy mają też jakieś problemy w pracy, większe zyski? Trudno jest coś ocenić nie mając porównania.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta stwierdził, że spółki tego typu nie mają zarabiać zbyt dużo, to są spółki miejskie. Nie tylko w Województwie Podlaskim, np. w Ełku zysk spółek znajduje się mniej więcej na tym samym poziomie lub mają minimalną stratę. Generalnie spółki nie powinny funkcjonować z założeniem wypracowania zysku. Dobrze, jeżeli będą miały wynik dodatni, ponieważ korzystają z kredytów w bankach.

Pan Radny Bogusław Samel powiedział, że różne są metody na robienie wyników. Chodzi o to, aby była zachowana uczciwość w stosunku do odbiorców - mieszkańców miasta. Przy funkcjonowaniu każdej gospodarczej firmy muszą być zadania i nadzór, kontrola, a jeżeli tego nie ma, to żadna firma nie przeżyje. Rada Miejska powinna mieć jakiś wgląd w funkcjonowanie spółek poprzez Komisję Rewizyjną RM, która przedstawiałaby Radnym na sesji opinie na temat działalności spółek.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta powiedział, że spółki miejskie działają w oparciu o Kodeks handlowy. W spółkach pracują rady nadzorcze, które pełnią funkcje kontrolne. Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej nie ma prawa kontrolowania spółek miejskich, coroczne badanie bilansu zlecane jest biegłemu rewidentowi.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Ad.pkt 7

Na interpelację Pani Radnej Krystyny Wilczewskiej odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Burmistrz Miasta wyjaśnił, że pismo dotyczące zgłoszonej interpelacji zostało wysłane do Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej „Giga” Sp. z o.o. i jeśli odpowiedź nie została udzielona, to spowoduje, że w ciągu najbliższych dni Pani Radna Krystyna Wilczewska ją otrzyma.

Na interpelację Pana Radnego Zbigniewa Huszczy odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Burmistrz Miasta wyjaśnił, iż obecnie posiadana wiedza na temat podwyżek cen ciepłej wody i centralnego ogrzewania jest taka, że wiadomo jest, o ile ww. opłaty zostały podniesione. Znane są podwyżki cen opału, za miał trzeba zapłacić o 100 zł więcej za tonę, wzrosły koszty energii elektrycznej. Kwestia ta jest szczegółowo sprawdzana przez Urząd Regulacji Energetyki.

Na interpelację Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Właściciele ogródków działkowych funkcjonują na gruncie miasta. Budowa zastawki przeciwwodnej na ujściu rowu melioracyjnego do Kanału Bystrego miała być wykonana po zrealizowaniu projektu. Jeśli nic nie jest robione, warunki wodne na tym terenie nie zmieniły się. Dopiero realizacja zadania inwestycyjnego spowodowałaby ingerencję w warunki gruntowo-wodne, zastawka przeciwwodna zostałaby zrobiona. Burmistrz Miasta powiedział, że nie wiedział do kogo miał skierować odpowiedź na interpelację. Sądził, że jeżeli Państwo Radni zgłaszają interpelacje, to po uzyskaniu odpowiedzi informują o tym zainteresowane osoby. Kwestię wyjaśnienia zgłaszanego problemu na sesji Rady Miejskiej można sprawdzić w protokole z sesji.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zaproponował przeanalizowanie porozumienia, ponieważ nie pamięta zapisu dotyczącego przekazania gruntów będących w zarządzie działkowców. Zwrócił uwagę, że bez budowy całej infrastruktury w innych miejscach w Augustowie również funkcjonują zastawki wodne.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta powiedział, że właściciele jednego z ogrodów działkowych zwrócili się z prośbą o sfinansowanie przez Urząd Miejski zakupu zabezpieczeń, które zostały skradzione. Burmistrz Miasta powiedział, że w miarę możliwości pomaga działkowcom w rozwiązywaniu ich problemów, natomiast nie ma prawa realizować inwestycji na terenach, które nie są własnością miasta.

Na interpelację Pana Radnego Dariusza Górnego odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Burmistrz Miasta zaproponował Panu Radnemu przeanalizowanie z pracownikami Urzędu Miejskiego możliwości realizacji zgłoszonej interpelacji, wykonanie chociażby tymczasowego oświetlenia ulicy. Tak naprawdę wykonanie oświetlenia ulicy jest możliwe dopiero podczas budowy ulic.

Pan Radny Dariusz Górny stwierdził, iż z wypowiedzi Pana Burmistrza wynika, że istnieje szansa na wykonanie oświetlenia, postawienie na ulicy chociażby jednej czy dwóch lamp. Na ww. terenie istnieje infrastruktura instalacji elektrycznej, do której są podłączone budynki.

Pan Józef Górski - Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM wyjaśnił, że na ww. terenie istnieje linia komunalna kablowa, która zasila budynki, a w związku z tym na istniejących ulicach położonych na nieruchomościach po byłym tartaku należy wybudować linię oświetlenia ulicznego. Nie ma możliwości tymczasowego rozwiązania problemu polegającego na postawieniu jednej czy dwóch lamp. Istnieje bezwzględna potrzeba budowy oświetlenia na ww. ulicach. Po prostu trzeba opracować dokumentację projektową, uzyskać pozwolenie na budowę i wybudować linię kablową oświetleniową - czyli tylko tyle albo aż tyle.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta udzielił odpowiedzi na interpelację dotyczącą braku odpływu wody z ul. Jeziornej. Wyjaśnił, że sprawa będzie rozpatrzona z pracownikami Spółki Wodociągi i Kanalizacje Miejskie.

Na interpelację Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Burmistrz Miasta wyjaśnił, że praktycznie wszystkie dzieci przebywają w przedszkolach 8 godzin dziennie, niektóre 5 godzin. Rodzice zmieniają deklaracje dotyczące pobytu dzieci w przedszkolach. Jeżeli rodzice zgłaszają, że dziecko będzie przebywało w przedszkolu od godziny 6.00, to musi być zabezpieczony opiekun do końca roku szkolnego. Wysokość opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu jest praktycznie na poziomie roku poprzedniego.

Na interpelację Pani Radnej Małgorzaty Grygo odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta.

Burmistrz Miasta wyjaśnił, że wysokość środków finansowych na wykupy gruntów pod drogi określa Rada Miejska, stawkę proponuje Burmistrz. Obecnie ww. cena wynosi 40 zł/m2. Jeżeli w wyniku odbywających się rozmów ktoś nie zgadza się z wysokością odszkodowania, to rozpoczyna się procedura związana z wyceną gruntu, którą przejmuje Starostwo Powiatowe, później pieniądze są wypłacane z budżetu miasta.

Pani Radna Małgorzata Grygo zapytała, jeżeli właścicielom w 2007 r. była określona stawka w wysokości 20 zł/m2, to jaka stawka będzie obowiązywała w 2011 r.?

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta odpowiedział, że w wysokości 40 zł/m2. Następnie udzielił odpowiedzi na interpelację dotyczącą budowy placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 2. Wyjaśnił, iż rzeczywiście w 2010 r. był zamiar budowy placów zabaw przy Szkołach Podstawowych Nr 2 i Nr 3. Augustów przystąpił do programu „place zabaw”, pieniądze zostały przyznane, ale było ich za mało w stosunku do wymagań technicznych, jakie miały te place spełniać. Koszt budowy jednego placu wynosił 300.000 zł, gestor środków nie wyrażał zgody na żadną zmianę i Augustów musiał odstąpić od realizacji zadania. Burmistrz Miasta powiedział, że obecnie rozważana się możliwość budowy w przyszłym roku skromniejszych placów zabaw, przynajmniej przy Szkole Podstawowej Nr 2. Jeżeli chodzi o interpelację dotyczącą remontów szkół, to rozwiązanie tego problemu uzależnione jest od wysokości środków finansowych w budżecie. Obecnie w Szkole Podstawowej Nr 2 są wymienione prawie wszystkie okna, został pokryty dach. Burmistrz Miasta powiedział, że szkoły i przedszkola będą remontowane sukcesywnie, w ramach posiadanych możliwości finansowych, natomiast zrealizowanie wszystkich inwestycji w jednym terminie nie jest możliwe.

Ad. pkt 8

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 8 porządku obrad, tj. do przyjęcia protokołu z obrad VII sesji Rady Miejskiej z 2 września 2011 r. Zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych wnosi uwagi do protokołu?

Uwag nie zgłoszono i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie protokół z obrad VII sesji Rady Miejskiej, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 9

Zapytania i wolne wnioski

Pan Radny Marcin Kleczkowski zaproponował, aby kwestia oświetlenia na miejskich ulicach była rozpatrywana kompleksowo w taki sam sposób, jak budowa ulic. Augustowianie mają prawo oczekiwać zapewnienia tak podstawowych rzeczy, np. przy ul. Ziołowej i ul. Rucianej mieszka kilkakrotnie więcej mieszkańców niż przy wszystkich ulicach w dzielnicy Lipowiec.

Pan Radny Zygmunt Zawadzki zgłosił wniosek o udzielenie pomocy finansowej rodzinie Pana Pawła K., który rozsławił Augustów przemierzając Polskę w „Biegu trzeźwości”. Pan Radny Zygmunt Zawadzki zaproponował udzielenie ww. pomocy ze środków finansowych przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi.

Pan Radny Bogusław Samel podziękował za zajęcie się sprawą targowiska miejskiego, zwrócił uwagę na sporządzoną koncepcję programowo-przestrzenną, /zał. nr 12/. Poinformował, że w fachowej prasie dotyczącej handlu i perspektyw jego rozwoju w Polsce są artykuły informujące o panującej tendencji powrotu do budowy targowisk w dużych aglomeracjach, które powstają ze względu na zapotrzebowanie na zdrową żywność. W Unii Europejskiej jest zdecydowany odwrót od hipermarketów. Jeżeli Augustów ma być miastem przyjaznym, turystycznym - a ma ku temu możliwości i szanse - to targowisko miejskie będzie ważnym miejscem do robienia zakupów przez ludzi z dużych miast w sezonie turystycznym, również po sezonie. Zlokalizowanie targowiska w centrum miasta jest właściwe, ponieważ mieszkańcy bardzo chętnie odwiedzają to miejsce.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej zapoznała z informacją Pana Kazimierza Kożuchowskiego - Burmistrza Miasta skierowaną do Rady Miejskiej, iż zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 czerwca 2010 r. w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna (Dz.U.Nr 98, poz. 634) do wykonywania pracy przez skazanych na rok kalendarzowy 2012 r. wyznaczył:: Przedsiębiorstwo Transportowe Necko Sp. z o.o., Wodociągi i Kanalizacje Miejskie Sp. z o.o., Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Kodrem” Sp. z o.o.; Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „Giga” Sp. z o.o., /zał. nr 13/. W załączeniu zostało przedłożone pismo Prezesa Sądu Rejonowego w powyższej sprawie, /zał. nr 14/.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miastapoinformował o istniejących możliwościach związanych z pozyskaniem dofinansowania na renowację targowiska miejskiego. Jeżeli nie będzie to możliwe w 2011 r., to dokumentacja jest przygotowana i z programu będzie można skorzystać w 2012 r. Zostanie podpisane porozumienie o współpracy z Gminami Augustów, Bargłów, Sztabin, które będą sprzedawały swoje produkty. Wniosek zostanie złożony w 2011 r., obecnie stosowne pozwolenie wydaje Konserwator Zabytków. Jeżeli chodzi o udzielenie pomocy finansowej rodzinie Pana Pawła K., to Urząd Miejski udzielał pomocy w różnej formie Panu Piotrowi K., który obiegł kulę ziemską. Urząd Miejski nie może pomagać finansowo ludziom nie będącymi mieszkańcami Augustowa. Jeżeli chodzi o realizację oświetlenia ulic, to Miasto musiałoby wydatkować na ten cel co najmniej 200 mln zł, natomiast na wszystkie inwestycje, przedszkola, szkoły w budżecie miasta jest przeznaczona kwota 5 mln zł. Burmistrz Miasta podał przykład inwestycji realizowanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową z ulicami, oświetleniami, parkingami. Deweloperzy przekazują mieszkanie i nic ich więcej nie obchodzi. Zgodził się z Panem Radnym Marcinem Kleczkowskim, iż w blokach przy ul. Ziołowej i ul. Rucianej mieszka dużo ludzi, ale w innych częściach miasta również trzeba budować ulice, m.in. przy starych ulicach mieszkają Pani Radna Małgorzata Grygo i Pani Przewodnicząca Rady Miejskiej, pieniądze są potrzebne na ul. 3 Maja. Burmistrz Miasta stwierdził, że każda lokalna droga jest ważna. Plan zagospodarowania przestrzennego daje możliwość realizacji inwestycji na określonych warunkach. Nie może być tak, że pieniądze przeznaczone na realizację bardzo ważnych i istotnych ulic trzeba zabrać na budowę ulicy, bo właśnie w tym miejscu został wybudowany blok.

Więcej głosów w dyskusji nie było.

Ad.pkt 10

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej po wyczerpaniu porządku obrad zamknęła VIII sesję Rady Miejskiej w Augustowie.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Beata Filipow/ Przewodnicząca

Rady Miejskiej w Augustowie

Joanna Lisek

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miejska

Wprowadzający: Rada Miejska

Data modyfikacji: 2011-12-06

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2011-12-06