Protokół nr 12/12 z pos. Komisji ds. Rodz., Edu., Zdrowia i Spr. Społ. z dnia 13 czerwca 2012 r.

PROTOKÓŁ NR 12/12

z posiedzenia Komisji ds. spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia
i Spraw Społecznych RM w Augustowie

z dnia 13 czerwca 2012 r.

Obecni członkowie Komisji – wg załączonych list obecności.

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

- Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta Augustowa,

- Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza Miasta Augustowa,

- Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM.

Porządek posiedzenia:

1. Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych miasta Augustowa na rok szkolny 2012/2013 w aspekcie zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych w odniesieniu do obecnego roku szkolnego.

2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

3. Sprawy różne.

Posiedzenie Komisji do spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia
i Spraw Społecznych RM otworzyła Pani Anna Maria Szałwińska – Przewodnicząca Komisji do spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM w Augustowie.

Zapoznała obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad. pkt 1

Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM zapoznał członków Komisji z informacją o stanie przygotowania placówek oświatowych miasta Augustowa na rok szkolny 2012/2013 w aspekcie zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych w odniesieniu do obecnego roku szkolnego. Pan Kierownik powiedział, że na rok szkolny 2012/2013 do 28 oddziałów przedszkolnych przyjęto 679 dzieci. W związku z tym, że zapotrzebowanie na miejsca w przedszkolach jest większe, ogłoszono drugi nabór, i jeżeli będzie taka konieczność utworzony zostanie dodatkowy oddział przedszkolny w Przedszkolu nr 6. W przedszkolach zatrudnieni są pracownicy na 70,72 etatu. Pan Kierownik podkreślił, że w przedszkolach nie przewiduje się redukcji etatów.

Pan Kierownik stwierdził, że działania przygotowawcze oraz zatwierdzone do nowego roku szkolnego i budżetowego arkusze kalkulacyjne pozwolą zaoszczędzić kwotę ok. 1 330 000 zł. W sumie, z art. 20 KN pracę straci 9 nauczycieli, w tym 5 z możliwością przejścia na emeryturę, natomiast stan zatrudnienia ogółem w szkołach podstawowych i gimnazjach zmniejszy się z 292,83 do 269,03, w przeliczeniu na pełne etaty. Podkreślić należy fakt, iż nadal liczba zatrudnionych na niepełnych etatach jest duża. Największą liczbę stanowi Gimnazjum nr 2 - 14 osób i Gimnazjum nr 1 – 11 osób.

Kolejne lata w szkołach miejskich będą wiązały się z redukcją niepełnych etatów, szczególnie, jeśli chodzi o Gimnazjum nr 1 i 2. W związku z odejściem nauczycieli na emeryturę potrzebne będą dodatkowe środki finansowe, i o te środki Miasto będzie wnioskowało do Ministerstwa Edukacji, które na takie wydatkami dysponuje specjalną pulą pieniędzy.

Pani Radna Anna Urban stwierdziła, że skoro stołówka w Zespole Szkół Samorządowych w Augustowie nie przynosi zbyt dużych strat to nie powinno się jej likwidować.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że nie było mowy o likwidacji stołówki w Zespole Szkół Samorządowych
w Augustowie. Planowana jest natomiast zmiana formy jej prowadzenia, która pozwoli np. na sprzedawanie posiłków osobom z zewnątrz, co w obecnej sytuacji nie jest możliwe.

Pani Radna Anna Urban zauważyła, że zmiana formy prowadzenia stołówki może wiązać się z jej zamknięciem. Pani Radna zauważyła, że skoro jesteśmy tak skrupulatni przy wypracowywaniu oszczędności to na uwagę zasługuje również sytuacja w Gimnazjum nr 2, gdzie niektóre klasy liczą po
11 osób. Skoro dopuszcza się takie sytuacje powinno się również pozostawić stołówkę.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, że zmiana formy prowadzenia stołówki będzie korzystniejsza i dla pracowników i dla miasta, ponieważ pozwoli na rozszerzenie jej działalności. Pan Burmistrz powiedział, że rozumie, że wypracowanie oszczędności na takim poziomie było bardzo trudne, jednak należy zdawać sobie sprawę, że utrzymanie zatrudnienia na dotychczasowym poziomie jest niemożliwe ze względu na wciąż malejącą liczbę dzieci.

Ad. pkt 2

Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM zapoznała się z projektem uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej i w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie, 6 głosami za.

Ad. pkt 3

Pani Radna Krystyna Wilczewska zapytała, czy znana jest decyzja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w sprawie Biblioteki Pedagogicznej?

Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM odpowiedział, że Urząd Marszałkowski nie podjął jeszcze decyzji w tej sprawie.

Pani Radna Anna Dźwilewska zwróciła uwagę na następujące sprawy:

1) Wywozu nieczystości z terenu cmentarza – skoro Miasto pokrywa 100% kosztów związanych z wywozem nieczystości, pomimo, iż cmentarz jest własnością Parafii, powinno mieć wpływ na segregację odpadów. Rocznie koszt wywozu śmieci z terenu cmentarza wynosi ok. 100 000 zł, a po wprowadzeniu segregacji mógłby on zmaleć do 50 000 zł.

2) Nawiercania drzew na cmentarzu, co w efekcie wiąże się z ich wysychaniem.

3) Konieczności ułożenia chodnika prowadzącego nad Kanał Augustowski
z ul. Wspólnej /Pan Burmistrz odpowiedział, że taki chodnik być może uda się ułożyć z materiałów, które zostaną odzyskane z targowiska miejskiego, które po wakacjach będzie modernizowane/.

4) Konieczności ułożenia chodnika na skrzyżowaniu ulic: Łaziennej
i Wierzbnej – brak chodnika stwarza ogromne zagrożenie /Pan Burmistrz obiecał, że w tej sprawie Miasto wystąpi do Powiatowego Zarządu Dróg, ponieważ ww. ulice są własnością Powiatu/.

5) Cmentarza Żydowskiego, który jest bardzo zaniedbany i Miasto wreszcie powinno zająć się jego uporządkowaniem /Pan Burmistrz poinformował, iż w tej sprawie prowadzone były rozmowy z Gminą Żydowską, która rości sobie prawo do sporej części terenu, na którym znajduje się cmentarz jak i wokół niego. Miasto w zamian za prawo do tego terenu zaproponowało, że ogrodzi cmentarz i zajmie się jego utrzymaniem, niestety do tej pory nie otrzymało żadnej odpowiedzi na tę ofertę.

6) Braku czynnych toalet na plażach miejskich.

Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza Augustowa zwróciła uwagę, iż na łamach gazety Reporter Augustowski zamieszczono nieprawdziwe informacje jakoby Miasto likwidowało Bibliotekę Pedagogiczną. Pani Zastępca Burmistrza Miasta stwierdziła, iż ww. informacje powinny być sprostowane.

Pani Małgorzata Grygo poruszyła następujące kwestie:

1) Stawek, jakie będą obowiązywać w związku z wprowadzeniem strefy parkowania. Zapytała również, jaki teren ww. strefa będzie obejmować?

2) Braku środków finansowych na dokarmianie kotów, pomimo tego, iż uchwalona przez Radnych uchwała przewiduje możliwość zwrócenia się do Miasta z prośbą o zwrot kosztów zakupionej karmy. /Pan Burmistrz wyjaśnił, że w tym roku takich środków nie zabezpieczono, ale zmieni się to od następnego roku/.

3) Konieczności systematycznego dokarmiania kaczek i łabędzi w sezonie zimowym. Sytuacja, gdy dokarmia się je już w momencie, kiedy padają
z głodu jest niedopuszczalna.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Ewa Szczepańska/

Przewodnicząca

Komisji ds. Rodziny, Edukacji,

Zdrowia i Spraw Społecznych RM

/Anna Maria Szałwińska/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2012-06-18

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2012-06-18