Uchwała Nr X/65/07 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 29 czerwca 2007 r.
Uchwała Nr X/65/07
Rady Miejskiej w Augustowie
z dnia 29 czerwca 2007 r.
w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Dz. U. z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz. 1457, Dz. U. z 2006r. Nr 181, poz.1337, Dz. U. z 2007 r. 48, poz. 327), art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006r. Nr 121, poz. 844 , Nr 220, poz.1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz.1775, Nr 249, poz.1928, Nr 251, poz. 251, poz. 1847, Rada Miejska w Augustowie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości budynki lub ich części, budowle lub ich części i grunty związane z nowouruchomioną działalnością gospodarczą, z wyłączeniem działalności handlowej. Zwolnienie dotyczy podatku od nieruchomości poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęto działalność, a jeżeli działalność rozpoczęto w budynku nowo wybudowanym, poczynając od 1 stycznia roku następnego. Zwolnienie przysługuje na okres:
1) 2 lat podatnikom, którzy łącznie spełnią warunki:
a) w roku podatkowym rozpoczną prowadzenie działalności gospodarczej,
b) zatrudnią minimum 5 pracowników,
c) w roku poprzedzającym rok podatkowy nie prowadzili działalności innej niż rolnicza lub leśna;
2) 3 lat podatnikom, którzy łącznie spełnią warunki:
a) w roku podatkowym rozpoczną prowadzenie działalności gospodarczej,
b) zatrudnią minimum 15 pracowników,
c) w roku poprzedzającym rok podatkowy nie prowadzili działalności innej niż rolnicza lub leśna;
3) 4 lat podatnikom, którzy łącznie spełnią warunki:
a) w roku podatkowym rozpoczną prowadzenie działalności gospodarczej,
b) zatrudnią minimum 25 pracowników,
c) w roku poprzedzającym rok podatkowy nie prowadzili działalności innej niż rolnicza lub leśna.
2. Zwalnia się od podatku od nieruchomości nowo wybudowane i oddane do użytkowania budynki lub ich części, służące poszerzeniu dotychczasowej działalności gospodarczej, z wyłączeniem działalności handlowej. Zwolnienie przysługuje od dnia 1 stycznia roku następującego po roku, w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części i przyznawane jest:
1) na okres 2 lat, jeżeli podatnik zwiększy o 15% poziom zatrudnienia istniejącego przed dniem rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia i utrzyma ten poziom w okresie 3 lat,
2) na okres 3 lat, jeżeli podatnik zwiększy o 25% poziom zatrudnienia istniejącego przed dniem rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia i utrzyma ten poziom w okresie 4 lat,
3) na okres 4 lat, jeżeli podatnik zwiększy o 50% poziom zatrudnienia istniejącego przed dniem rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia i utrzyma ten poziom w okresie 5 lat.
3. Zwolnienia, o których mowa w § 1 ust.1 i 2 nie przysługują w przypadku:
1) zmiany nazwy przedsiębiorstwa,
2) zmiany właściciela.
4. Zwalnia się od podatku od nieruchomości budynki lub ich części, budowle lub ich części i grunty:
1) stanowiące własność (współwłasność) gminy o ile nie są w posiadaniu osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej;
2) stanowiące własność (współwłasność) gminy i będące w posiadaniu jednostek organizacyjnych utworzonych i finansowanych bądź dotowanych przez gminę;
3) stanowiące własność (współwłasność) gminy i będące w posiadaniu organizacji zawodowych, organizacji społecznych, w tym stowarzyszeń, zajęte na potrzeby prowadzenia nieodpłatnej działalności statutowej.
5. Zwalnia się od podatku od nieruchomości budynki lub ich części i grunty stanowiące własność osób ociemniałych, u których stwierdzono znaczny stopień niepełnosprawności, z którymi nie zamieszkują wspólnie dorosłe dzieci, posiadające własne źródło utrzymania.
§ 2. Zwolnienia od podatku od nieruchomości, o których mowa w § 1 ust. 1 i 2 uchwały są pomocą de minimis, której udzielanie następuje zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L nr 379 z dnia 28 grudnia 2006r.). Wartość zwolnienia od podatku od nieruchomości łącznie z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą w dowolnie usatalonym okresie trzech lat podatkowych nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. Euro, w przypadku podmiotu gospodarczego działającego w sektorze transportu drogowego – 100 tys. Euro.
§ 3. Podatnicy, ubiegający się o prawo do zwolnień, o których mowa w § 1 ust. 1 i 2 uchwały obowiązani są do złożenia:
- deklaracji lub informacji na podatek od nieruchomości wykazując nieruchomości podlegające zwolnieniu,
- oświadczenia w formie pisemnej o poziomie zatrudnienia w przedsiębiorstwie,
- zaświadczeń o pomocy de minims uzyskanej przez przedsiębiorcę za ostatnie 3 lata podatkowe oraz informacji o każdej innej pomocy niż de minimis (otrzymanej nie tylko w okresie 3- letnim) w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, w związku z którymi będzie udzielone niniejszą uchwałą zwolnienie z podatku od nieruchomości,
- oświadczenia, iż podmiot ubiegający się o prawo do zwolnienia z niniejszej uchwały nie znajduje sie w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. Ue C 244 z 1.10.2004 roku).
§ 4. Podatnicy, korzystający ze zwolnień, o których mowa w § 1 ust. 1 i 2 uchwały obowiązani są do dnia 15 stycznia roku podatkowego do złożenia według stanu na dzień 1 stycznia roku podatkowego:
- deklaracji lub informacji na podatek od nieruchomości wykazując nieruchomości podlegające zwolnieniu,
- oświadczenia w formie pisemnej o poziomie zatrudnienia w przedsiębiorstwie,
- zaświadczeń o pomocy de minims uzyskanej przez przedsiębiorcę za ostatnie 3 lata podatkowe oraz informacji o każdej innej pomocy niż de minimis (otrzymanej nie tylko w okresie 3- letnim) w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, w związku z którymi udzielone zostało niniejszą uchwałą zwolnienie z podatku od nieruchomości,
- oświadczenia w formie pisemnej, iż podmiot ubiegający się o prawo do zwolnienia z niniejszej uchwały nie znajduje sie w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. Ue C 244 z 1.10.2004 roku).
§ 5. Zwolnienia, o których mowa w § 1 ust. 5 nie obejmują nieruchomości lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXX/287/06 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 30 listopada 2005 roku w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Augustowa.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Augustowie
/Andrzej Kurczyński/
Metryka strony