Założenia do opracowania na rok szkolny 2014/2015 arkuszy organizacyjnych szkół podst. i gimnazjów
Zarządzenie Nr 448/14
Burmistrza Miasta Augustowa
z dnia 5 marca 2014 r.
sprawie założeń do opracowania na rok szkolny 2014/2015 arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto Augustów.
Na podstawie art. 34a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.) i ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty ( Dz. U. z 2014 r., poz. 7) oraz art. 30 ust. 1 i 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Burmistrza Miasta Augustowa zarządza, co następuje:
§ 1
Określam założenia do opracowania na rok szkolny 2014/2015 arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto Augustów stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom szkół.
§ 3
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Kierownikowi Wydziału Edukacji.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 448/14
Burmistrza Miasta Augustowa
z dnia 5 marca 2014 r.
Założenia do opracowania na rok szkolny 2014/2015 arkuszy organizacyjnych
szkół podstawowych i gimnazjów
W związku z rozpoczęciem prac nad organizacją nowego roku szkolnego 2014/2015 mając na uwadze aktualne przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Zarządzenie nr 22/2014 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz zasad rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych a także dane o liczbie uczniów zamieszkałych w obwodach szkół, ustalam dla Państwa szkół następujące zasady i kryteria do projektów organizacyjnych:
1. Arkusze organizacji szkół należy sporządzić w wersji elektronicznej i na arkuszu
w formie papierowej (1 egz) wg programu Vulcan do dnia 30 kwietnia 2014r.
2. Według informacji otrzymanych z Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych UM
o liczbie uczniów zamieszkałych na terenie miasta Augustowa na dzień 18 .02. 2014r. wg rocznika urodzenia 2007 i I-VI.2008 (kl.I) liczba uczniów w poszczególnych obwodach przedstawia się następująco:
ur.2007 r. ur. I-VI.2008r. Ogólem
SP 2 - 87 + 45 = 132
SP 3 w ZSS - 137 + 72 = 209
SP 4 - 39 + 24 = 63
SP 6 - 30 + 17 = 47
W związku z powyższym ustala się następującą ilość oddziałów klas pierwszych jako podstawę do umieszczenia w arkuszu organizacji:
SP 2 - do 5 oddziałów
SP 3 w ZSS - do 7 oddziałów, w tym z możliwością zorganizowania oddziału integracyjnego
SP 4 - do 2 oddziałów
SP 6 - do 2 oddziałów
3. Według informacji otrzymanych z Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych UM o liczbie uczniów zamieszkałych na terenie miasta Augustowa na dzień 18.02.2014r. wg rocznika urodzenia 2001 (kl. I) liczba uczniów w poszczególnych obwodach przedstawia się następująco:
Gimnazjum Nr 1 - 148
Gimnazjum Nr 2 - 103
Gimnazjum Nr 3 w ZSS - 48
W związku z powyższym ustala się następującą ilość oddziałów klas pierwszych, jako podstawę do umieszczenia w arkuszu organizacji biorąc pod uwagę, iż realizowany jest nabór w Gimnazjum Nr 4 oraz w Gimnazjum w Zespole Szkół Społecznych STO:
G 1 - do 3 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego;
G 2 - do 3 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego;
G 3 w ZSS - do 3 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego.
Ustala się liczbę minimalną liczbę uczniów w poszczególnych oddziałach od 28 uczniów. Zorganizowanie klas integracyjnych należy oprzeć o obowiązujące przepisy.
Liczbę uczniów wraz z orzeczeniami o nauczaniu w klasie integracyjnej należy przedłożyć wraz z arkuszami organizacji we wskazanym terminie.
4. Wszelkie wnioski i propozycje dotyczące tworzonych arkuszy organizacyjnych należy uzgodnić z Wydziałem Edukacji nie później niż do dnia 25 kwietnia 2014r.
Metryka strony