I.7011.21.2016 Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie
Termin ważności strony | 2016-06-30 |
---|
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej
30 000 euro
pn.: „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”.
1, Zamawiający:
Gmina Miasto Augustów ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów
E-mail: urzad.miejski@urzad.augustow.pl
Tel. 087 643 42 10, fax 087 643 42 11
NIP 846-00-06-988, REGON 000523264
Adres do korespondencji: Urząd Miejski w Augustowie ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów
2. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o wartości szacunkowej poniżej 30 000 euro, w związku, z czym nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
3. Przedmiot zamówienia:
Na przedmiot umowy składa się następujący podstawowy zakres rzeczowy robót,
a). roboty demontażowe:
- demontaż linii NN,
- demontaż słupów,
b). budowa i przebudowa linii energetycznej:
- roboty ziemne,
- układanie rur ochronnych,
- układanie kabli,
- montaż muf,
- montaż uziomów,
- montaż złącza kablowego ZK3,
- pomiary i badania instalacji elektrycznej,
c). roboty nawierzchniowe:
- rozebranie i odtworzenie nawierzchni chodnika z płyt betonowych 35x35x5 cm.
d). obsługa geodezyjna:
-inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza - 1kpl, kopie map zasadniczych formatu A-1 - 2kpl zatwierdzone w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Starostwa Augustowskiego,
e). zagospodarowanie terenu budowy wraz z tymczasowymi obiektami budowlanymi wykonawcy niezbędnymi do prowadzenia robót budowlano-montażowych,
f). plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
g). plan zapewnienia jakości,
h). prace zabezpieczające teren budowy z istniejącą infrastrukturą zewnętrzną, przed ujemnymi skutkami prowadzonych robót podstawowych zgodnie
z przedstawionym zakresem rzeczowym wg. przedmiaru robót. Prace koordynacyjne
z administratorami istniejących i projektowanych urządzeń własnych, obcych: drogi, place, urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarno - wodociągowe
i właścicielami nieruchomości (PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok Rejon Energetyczny Suwałki, Telekomunikacja Polska S.A. Pion Technicznej Obsługi Klienta Rozwój i Gospodarka Zasobami Region Północny Dział Zarządzania Zasobami Fizycznymi Sieci w Olsztynie, Wodociągi, Kanalizacje Miejskie Sp. z o.o. w Augustowie, Urząd Miejski w Augustowie). Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlano - montażowych wymienionych w pkt 2 określają: dokumentacja techniczna z przedmiarami robót, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót.
i). kompletna dokumentacja powykonawcza - 2 kpl., zawierająca między innymi:
-protokoły z badań, prób i odbiorów technicznych,
-wymagane świadectwa dopuszczenia, gwarancje na urządzenia, wyposażenie, materiały,
-inne wymagane przepisami dokumenty (deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą, aprobatą techniczną, atesty, świadectwa).
http:/um-augustow.pl
Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
- Adam Wysocki - tel. 087 643 42 21 - sprawy dot. przedmiotu zamówienia
- Renata Wojtuszko - tel. 087 643 42 19 - sprawy dot. procedury udzielenia zamówienia
4. Wymagany termin (okres) realizacji zamówienia:
Zamawiający wymaga realizację przedmiotu zamówienia - do 16.08.2016 r.
5. Dokumentację zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego: Urząd Miejski w Augustowie, ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów, pok. nr 3.
6. Miejsce i termin składania ofert: Ofertę należy złożyć Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 7 Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów, do dnia 16.06.2016 r. do godz. 10:00. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 16.06.2016 r. o godz. 10:15 w sali konferencyjnej nr 26.
7. Warunki. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy którzy:
1) posiadają potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - dysponowanie minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane (do kierowania) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i przynależącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
Ocena spełniania tego warunku zostania dokonana na podstawie przedłożonego dokumentów (Formularz nr 3) wg formuły spełnia/nie spełnia.
2) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Wykonawca w ramach tego warunku zobowiązany jest do wykazania, że posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku, inny dokument, potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę 30 000,00 zł.
Ocena tego warunku na podstawie przedstawionych dokumentów, wg formuły spełnia/nie spełnia.
3)posiadają wiedzę i doświadczenie.
Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert
w postępowaniu, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował zadanie odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia.
8. Kryteria wyboru oferty: (w %):
- cena - 100 %- 100 pkt
9. Termin związania ofertą: 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
10. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej i udzielenia zamówień uzupełniających.
11. 4. Opis sposobu obliczania ceny.
-
Wykonawca w oparciu o szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i projekt umowy określi cenę w złotych polskich (PLN), podając wartość netto, brutto, stawkę i wartość podatku VAT.
-
Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia, wynikające z niniejszej specyfikacji, jak również w niej nie ujęte, a których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego zrealizowania całości zamówienia.
-
Podana cena winna gwarantować pełną realizację zamówienia. Wszelką odpowiedzialność z tytułu nieuwzględnienia okoliczności mogących wpłynąć na cenę zamówienia ponosi wykonawca. Wykonawca powinien zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności występujących jego zdaniem w specyfikacji.
-
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany na podstawie wszystkich wyjaśnień, modyfikacji oraz innych dokumentów składających się na niniejszą specyfikację.
e) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się
następującymi kryteriami:
Cena - 100%.
f) Ocena oferty będzie wyrażona w punktach i zostanie dokonana zgodnie z wzorem:
LP = CN / CB x 100
gdzie:
LP - liczba punktów,
CN - cena oferty najtańszej,
CB - cena oferty badanej
Za najkorzystniejszą uznana zostanie kompletna oferta, niepodlegająca odrzuceniu, która uzyska największą ilość punktów.
Do porównania i oceny ofert zamawiający będzie brał cenę brutto całości zamówienia.
12. Oferta powinna zawierać:
-
Wypełniony formularz oferty zgodny z formularzem nr 1, podpisany przez uprawnioną osobę,
-
Aktualny wpis do właściwego rejestru (zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, KRS),
-
Dokument potwierdzający pełnomocnictwo do podpisania oferty lub reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia w przypadku gdy nie wynika ono bezpośrednio z właściwego wpisu,
-
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (formularz nr 2),
-
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (formularz nr 3),
-
Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (formularz nr 4),
-
opłaconą polisę a w przypadku jej braku, inny dokument, potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę 30 000,00 zł.
-
13. Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie zaadresowanej na zamawiającego,
opatrzonej napisem: Oferta na wykonanie: „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”
- nie otwierać przed 16.06.2016 r. oraz danymi (pełna nazwa i adres) wykonawcy.
14. Zamawiający odrzuci ofertę, która nie spełnia wymagań określonych w zaproszeniu do składania ofert.
15. Zamawiający w toku badania i oceny ofert może wezwać wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oferty, a w przypadku niekompletności oferty w zakresie wymaganych dokumentów, Zamawiający może wezwać do ich uzupełnienia.
16. Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki rachunkowe i pisarskie.
17. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny i na każdym etapie.
18. Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany będzie do zawarcia umowy o treści identycznej jak projekt umowy zawarty w zaproszeniu do składania ofert i zostanie pisemnie powiadomiony o miejscu i terminie zawarcia umowy.
19. Zamawiający powiadomi wykonawców o wyniku postępowania pisemnie i zamieści na stronie internetowej.
20. Z uwagi na wartość szacunkową zamówienia, nieprzekraczającą 30 000 EURO, w postępowaniu nie mają zastosowania żadne środki odwoławcze.
Zapraszam do udziału w postępowaniu
Z-ca Burmistrza Miasta Augustowa
Mirosław Karolczuk
Augustów, 07.06.2016 r.
W załączeniu:
1. Formularz nr 1
2. Formularz nr 2
3. Formularz nr 3
4. Formularz nr 4
4. Projekt umowy.
Formularz nr 1
FORMULARZ OFERTY
do zamówienia pn.: „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”
Wykonawca:
Niniejsza oferta zostaje złożona przez*:
L.p. |
Pełna nazwa wykonawcy |
Adres wykonawcy |
Numer telefonu i faksu |
1. |
|
|
|
* W przypadku wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum) należy podać dane wszystkich partnerów.
Osoba(y) uprawniona(e) do reprezentowania wykonawcy:
L.p. |
Imię i nazwisko |
Podstawa umocowania do reprezentowania wykonawcy |
1. |
|
|
2. |
|
|
1. Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia na następujących warunkach:
a) netto: ………………………………………………….…………………………….PLN
b) podatek VAT: ………………% ……………………..…………………………….PLN
b) brutto: ……………………………………………………...……………………….PLN
słownie: ……………………………………………………………………………………
-
Jesteśmy związani niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
-
Zapoznaliśmy się ze specyfikacją i akceptujemy jej postanowienia bez zastrzeżeń.
-
Oświadczamy, że otrzymaliśmy wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty.
…………………………………………………………………
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)
Formularz nr 2
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
do zamówienia pn.: „„Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”
Wykonawca:
L.p. |
Pełna nazwa wykonawcy |
Adres wykonawcy |
Numer telefonu i faksu |
1. |
|
|
|
Oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia.
…………………………………………………………………
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)
Formularz nr 3
Wykonawca:
L.p. |
Pełna nazwa wykonawcy |
Adres wykonawcy |
Numer telefonu i faksu |
1. |
|
|
|
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pn: „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”, posiadających wymagane przez Zamawiającego uprawnienia budowlane (do kierowania) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i przynależącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
L.p. |
Imię i nazwisko |
Zakres, specjalność,
data wydania i
nr uprawnień,
|
Nr ewidencyjny
właściwej izby |
Doświadczenie i wykształcenie
|
Podstawa dysponowania
osobą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Potwierdzenie posiadanych przez podane w wykazie osoby kwalifikacji wybrany Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
Potwierdzenie posiadanych przez podane w wykazie osoby kwalifikacji można również załączyć do oferty.
Oświadczam, że wymienione osoby posiadają wymagane uprawnienia.
miejscowość ...................
data ….................................
czytelny podpis lub podpis i pieczątka z imieniem i nazwiskiem …............................
Formularz nr 4
Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
Wykonawca:
L.p. |
Pełna nazwa wykonawcy |
Adres wykonawcy |
Numer telefonu i faksu |
1. |
|
|
|
Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”
przedkładam wykaz zrealizowanych zamówień w okresie ostatnich 5 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegające na wykonaniu:
-
………………………………………………………………………………………….
miejscowość...................
data ….................................
czytelny podpis lub podpis i pieczątka z imieniem i nazwiskiem …............................
Projekt umowy
-
-
UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE NR ……/2016
-
Zawarta w dniu …………. 2016r. w Augustowie pomiędzy Gminą Miastem Augustów, mającą swoją siedzibę w Augustowie, zwaną dalej "Zamawiającym" reprezentowaną przez:
Wojciecha Walulika - Burmistrza Miasta Augustowa
przy kontrasygnacie Sławomira Sieczkowskiego - Skarbnika Miasta
zwaną dalej "Zamawiającym"
a "Wykonawcą"
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
mającym swoją siedzibę w .......................................reprezentowanym przez:
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
§1
Przedmiot umowy
1.Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie”.
2.Na przedmiot umowy składa się następujący podstawowy zakres rzeczowy robót,
a) roboty demontażowe:
- demontaż linii NN,
- demontaż słupów,
b). budowa i przebudowa linii energetycznej:
- roboty ziemne,
- układanie rur ochronnych,
- układanie kabli,
- montaż muf,
- montaż uziomów,
- montaż złącza kablowego ZK3,
- pomiary i badania instalacji elektrycznej,
c). roboty nawierzchniowe:
- rozebranie i odtworzenie nawierzchni chodnika z płyt betonowych 35x35x5 cm.
d). obsługa geodezyjna:
-inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza - 1kpl, kopie map zasadniczych formatu A-1 - 2kpl zatwierdzone w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Starostwa Augustowskiego,
e). zagospodarowanie terenu budowy wraz z tymczasowymi obiektami budowlanymi wykonawcy niezbędnymi do prowadzenia robót budowlano-montażowych,
f). plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
g). plan zapewnienia jakości,
h). prace zabezpieczające teren budowy z istniejącą infrastrukturą zewnętrzną, przed ujemnymi skutkami prowadzonych robót podstawowych zgodnie
z przedstawionym zakresem rzeczowym wg. przedmiaru robót. Prace koordynacyjne
z administratorami istniejących i projektowanych urządzeń własnych, obcych: drogi, place, urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarno - wodociągowe
i właścicielami nieruchomości (PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok Rejon Energetyczny Suwałki, Telekomunikacja Polska S.A. Pion Technicznej Obsługi Klienta Rozwój i Gospodarka Zasobami Region Północny Dział Zarządzania Zasobami Fizycznymi Sieci w Olsztynie, Wodociągi, Kanalizacje Miejskie Sp. z o.o. w Augustowie, Urząd Miejski w Augustowie). Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlano - montażowych wymienionych w pkt 2 określają: dokumentacja techniczna z przedmiarami robót, SIWZ, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót.
i). kompletna dokumentacja powykonawcza - 2 kpl., zawierająca między innymi:
-protokoły z badań, prób i odbiorów technicznych,
-wymagane świadectwa dopuszczenia, gwarancje na urządzenia, wyposażenie, materiały,
-inne wymagane przepisami dokumenty (deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą, aprobatą techniczną, atesty, świadectwa).
§ 2
Termin realizacji
-
Termin zakończenia wykonania przedmiotu umowy ustala się na: ……... 2016r.
-
Termin ustalony w ust. 1 może ulec zmianie w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z,
2.1.okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności:
a/wstrzymania robót przez Zamawiającego,
b/konieczności usunięcia błędów, wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
c/odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych
decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
2.2.wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie,
prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy
i musi być potwierdzony przez Zamawiającego,
2.3. działania siły wyższej np. klęski żywiołowej mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
2.4. wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
2.5.zmian spowodowanych nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne,
2.6. odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, ale istotnych dla realizacji,
2.7. odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych ale istotnych dla realizacji robót, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych.
-
W przedstawionych w ust. 3 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało być szczegółowo uzasadnione przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego, z wyjątkiem zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 3.1.
-
Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny, która nie uprawnia Wykonawcy do przedłużenia terminu wykonania robót lub ich części, tempo robót według Zamawiającego nie pozwoli na terminowe ich zakończenie, Zamawiający może polecić Wykonawcy podjęcie działań dla przyspieszenia tempa robót. Wszystkie koszty związane z podjętymi działaniami obciążają Wykonawcę.
-
Zamawiający ma możliwość przedłużenia terminu realizacji niniejszej umowy z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy.
§ 3
Obowiązki Zamawiającego
Do obowiązków Zamawiającego należy:
1.Wprowadzenie i protokolarne przekazanie terenu budowy w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy.
2.ustanowienie inspektora nadzoru w osobie: ……………………………………………
Inspektor nadzoru działa w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późniejszymi zmianami).
3.Przekazanie pozwolenia na budowę wraz z dziennikiem budowy.
4.Zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych właściwemu organowi nadzoru budowlanego.
5.Wskazanie Wykonawcy granic terenu budowy.
6.Protokolarne przekazanie Wykonawcy kompletu dokumentacji projektowej, na podstawie której, będzie realizowany przedmiot umowy.
7.Terminowa zapłata wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy.
8. Odebranie przedmiotu Umowy po sprawdzeniu jego należytego wykonania.
8.Wnioskowanie do autora dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowany jest przedmiot niniejszej umowy o:
a/uzupełnianie szczegółów dokumentacji projektowej oraz wyjaśnianie Wykonawcy
wątpliwości powstałych w toku realizacji inwestycji,
b/usuwanie wad dokumentacji projektowej w toku realizacji inwestycji zgłaszanych
przez Wykonawcę,
c/uzgadnianie, wprowadzanie rozwiązań zamiennych zgłoszonych przez Zamawiającego i Wykonawcę,
d/czuwanie nad zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych
z dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami.
§4
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1.Wykonanie przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z postanowieniami dokumentów składających się na umowę, warunkami wykonania
i odbioru oraz aktualnie obowiązującymi normami, przepisami prawa, w tym przepisami BHP i wiedzą techniczną. Za jakość robót odpowiada Wykonawca.
2.Wskazanie Zamawiającemu osób, które będą pełniły obowiązki kierownika budowy/robót tj. posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
3.Szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania umowy.
4.Zgłoszenie Zamawiającemu z wyprzedzeniem ewentualnych braków i wad
w dokumentacji projektowej.
5.Ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą powstać
w związku z prowadzoną inwestycją. Ubezpieczeniu podlega w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników, osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami w tym także ruchem kołowym.
6.Wykonanie i utrzymanie na swój koszt zaplecza budowy oraz strzeżenie mienia znajdującego się na terenie budowy, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa realizacji robót. Zorganizowanie placu budowy. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych, zapewnić w bezpieczny sposób ciągłość ruchu drogowego na wszystkich drogach, chodnikach, używanych przez niego podczas prowadzenia robót oraz uzyskać wszystkie niezbędne do tego celu uzgodnienia i pozwolenia, zapewnić dostęp do prywatnych obszarów położonych w pobliżu placu budowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy oraz zobowiązuje się wykonać wszelkie przyłącza do celów budowy oraz ponosić koszty poboru wody i energii elektrycznej oraz odprowadzania ścieków.
7.Zagospodarowanie terenu budowy dla celów realizacji przedmiotu umowy
w granicach wskazanych przez Zamawiającego. W ramach zagospodarowania należy przewidzieć odpowiednie oświetlenie oraz wykonanie ogrodzenia terenu budowy, które powinno być pełne i estetyczne, a także zabezpieczenie przeznaczonego do zachowania drzewostanu.
8.Zawarcie umów na dostawy mediów (woda, ścieki, energia elektryczna) dla celów budowy na swój koszt.
9.Zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi geodezyjnej (bieżącej i powykonawczej) niezbędnej do zrealizowania przedmiotu umowy. Pomiar powykonawczy (zawierający również mapy, szkice) winien być sporządzony w wersji papierowej.
10.Prowadzenie na bieżąco dokumentacji budowy.
11.Opracowanie i pisemne przedstawienie do akceptacji Zamawiającego, w terminie do
7 dni po zawarciu umowy, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwanego „planem BIOZ" oraz planu zapewnienia jakości i stosowanie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa ruchu.
12.Pisemne zawiadomienie Zamawiającego o zauważonych wadach w dokumentacji projektowej, niezwłocznie od ich ujawnienia, pod rygorem odpowiedzialności za szkody wynikłe wskutek nie powiadomienia o ich istnieniu.
13.Umożliwianie wstępu na teren budowy pracownikom nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych Prawem budowlanym oraz udostępnianie im danych i informacji wymaganych zgodnie z tą ustawą.
14.Zgłoszenie pisemne wykonanych robót do odbioru częściowego i końcowego. Kierownik budowy zgłasza gotowość do odbioru robót zanikających i podlegających zakryciu poprzez dokonanie wpisu do dziennika budowy.
15.Przedstawienie w dniu odbioru robót zanikających i podlegających zakryciu, na wniosek Zamawiającego, protokołu z prób i badań tych robót.
16.Na każde żądanie Zamawiającego okazywanie dokumentów (atestów, certyfikatów itp.) stwierdzających dopuszczenie do stosowania w budownictwie dla materiałów, wyrobów, urządzeń używanych przy realizacji przedmiotu umowy, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane (przed ich wbudowaniem). Zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji przedmiotu umowy zrezygnować z użytych materiałów, wyrobów jeżeli nie będą one zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, szczegółowego opisu przedmiotu umowy oraz projektu, a także z tych części robót, których one dotyczą. Rezygnacja ta nastąpi niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności w formie pisemnej odpowiednim wpisem do dziennika budowy.
17.Przeprowadzenie i przedstawienie Zamawiającemu wyników wymaganych przepisami badań, pomiarów oraz niezbędnych atestów, świadectw, certyfikatów i innych dokumentów stwierdzających jakość wbudowanych materiałów.
18.Stosowanie w czasie realizacji przedmiotu umowy wszystkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, utylizacji odpadów. Ewentualne opłaty i kary za naruszenie w trakcie realizacji robót norm i przepisów dotyczących ochrony środowiska obciążają Wykonawcę.
19.Utrzymanie w czasie realizacji robót terenu budowy z dążeniem do minimalizacji przeszkód komunikacyjnych, bieżące usuwanie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów przez składowiska i dokonanie stosownych opłat.
20.Odpowiedzialność za ewentualne szkody wobec Zamawiającego oraz osób trzecich wynikłe na skutek prowadzenia robót lub innych działań Wykonawcy.
21.Ponoszenie odpowiedzialności oraz strzeżenie przed uszkodzeniem
i kradzieżą materiałów przeznaczonych do wykonania robót od chwili rozpoczęcia robót do zakończenia realizacji przedmiotu umowy (m. in. utrzymanie ich w ciągu całego okresu trwania budowy w należytym stanie i podjęcie wszelkich środków zapobiegawczych, aby nie zostały zniszczone lub skradzione, biorąc pod uwagę ryzyko istniejące na budowie).
22.Naprawienie na własny koszt strat lub uszkodzeń w robotach i materiałach powstałych w okresie, w którym Wykonawca był za nie odpowiedzialny, niezależnie od przyczyn ich powstania.
23.Zapewnienie potrzebnego oprzyrządowania, wymaganego do badania jakości materiałów, jakości robót wykonywanych z tych materiałów.
24.Ponoszenie odpowiedzialności także za szkody i straty spowodowane przez siebie podczas usuwania wad w okresie gwarancji i rękojmi.
25.W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia już wykonanych robót albo ich części bądź urządzeń - naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego na koszt własny.
26.Zabezpieczenie dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które może spowodować transport i sprzęt Wykonawcy. W szczególności dostosowanie się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach.
27.Sprzątanie na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu
i środków transportu Wykonawcy, jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastową naprawę.
28.W przypadkach zawinionych poniesienie wszelkich wydatków koniecznych do naprawienia wyrządzonej szkody.
29.Uporządkowanie terenu budowy i przekazanie go po zakończeniu robót Zamawiającemu w terminie określonym w § 2 ust. 2.
30.Udział w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag
i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg. potrzeb.
31.Wykonanie przedmiotu umowy z materiałów własnych zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
32.Zatrudnienie na okres wykonania prac stanowiących przedmiot umowy i usuwania wad:
a/ wykwalifikowanego personelu kierowniczego, wymienionego w ofercie oraz osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do kierowania, dozorowania robotami budowlanymi,
b/ wykwalifikowanych, przyuczonych i niewykwalifikowanych robotników, niezbędnych dla odpowiedniego i terminowego wykonania zobowiązań Wykonawcy wynikających z warunków umowy,
c/ podwykonawców posiadających personel o kwalifikacjach opisanych w § 5 ust. 32
pkt a i b.
33.Wykonywanie wszystkich robót objętych umową, w taki sposób, aby nie zakłócać
w stopniu większym, niż jest to niezbędne interesów osób trzecich.
34. Koszty wyłączeń i włączeń zasilania energetycznego niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy obciążają Wykonawcę.
35.Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjny) - dla obiektu Budowa i przebudowa urządzeń energetycznych na ulicy Żabiej w Augustowie w formie pisemnej (papierowej) - 2egz. i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego robót, łącznie z:
-
protokołami z badań, prób i odbiorów technicznych,
b) inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą - 1kpl,
c) kopiami map zasadniczych formatu A-1 - 2kpl zatwierdzonymi w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Starostwa Augustowskiego,
d)wymagane świadectwa dopuszczenia, gwarancje na urządzenia, wyposażenie, materiały,
e)inne wymagane przepisami dokumenty (deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z Polską Normą, aprobatą techniczną, atesty, świadectwa).
36. Wykonawca ustanawia kierownika budowy w osobie: …………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………...
§5
Podwykonawcy
1.W celu sprawnego wykonania robót i zapewnienia dobrej ich jakości Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności
i zobowiązań wynikających z warunków niniejszej umowy. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom, zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 6471 Kodeksu cywilnego. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami niniejszej umowy i przepisami obowiązującego prawa.
2.Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji prac realizowanych przez podwykonawców.
3.Umowa pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą musi być zawarta zgodnie z odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego.
4.Wykonawca wykona przy udziale podwykonawców następujące roboty:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5.W przypadku zamiaru zawarcia umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy a także projektu jej zmiany oraz uzyskania zgody Zamawiającego na zawarcie takiej umowy.
6. Zamawiający ma prawo wnieść zastrzeżenia lub sprzeciw do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane a także do projektu jej zmiany w terminie 5 dni od daty ich przedłożenia.
7.Każda umowa zawarta przez Wykonawcę z podwykonawcami powinna zawierać postanowienie o obowiązku uzyskania zgody Zamawiającego i Wykonawcy na zawarcie umowy przez podwykonawcę z dalszymi podwykonawcami.
8. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz jej zmiany w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
9. Wykonawca ma obowiązek przedłożyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo oraz jej zmiany, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10. Wykonawca ma obowiązek dokonać zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy nie później, niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy faktury lub rachunku potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
11.Każda umowa zawarta przez Wykonawcę z podwykonawcami powinna zawierać postanowienie o obowiązku uzyskania zgody Zamawiającego i Wykonawcy na zawarcie umowy przez podwykonawcę z dalszymi podwykonawcami.
12.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie umowy
z podwykonawcami bez wymaganej zgody Zamawiającego, zaś skutki z tego wynikające, będą obciążały wyłącznie Wykonawcę.
13.Powyższy tryb udzielenia zgody będzie mieć zastosowanie do wszelkich zmian, uzupełnień oraz aneksów do umów z podwykonawcami.
14.Zlecenie wykonania części robót podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonane roboty. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia
i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania usunięcia z terenu budowy każdego z pracowników Wykonawcy lub podwykonawców, którzy przez swoje zachowanie lub jakość wykonanej pracy dali powód do uzasadnionych skarg.
15.Każda umowa zawarta przez Wykonawcę z podwykonawcami musi zawierać
w szczególności postanowienia dotyczące:
a/zakresu robót przewidzianego do wykonania w ramach określonych w § 6 ust.4,
b/terminów realizacji,
c/wynagrodzenia i terminów płatności,
d/rozwiązania umowy z podwykonawcą w przypadku rozwiązania niniejszej umowy.
16.Zapisy określone w ust. 1-15 stosuje się odpowiednio do zawierania umów
z dalszymi podwykonawcami.
§6
Odbiór końcowy
1. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie odbioru końcowego.
2.Odbiór końcowy obiektu budowlanego. W celu dokonania odbioru końcowego obiektu budowlanego stanowiącego przedmiot zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty, badania, próby końcowe wraz z pisemnym wnioskiem o zakończeniu robót i o dokonanie odbioru końcowego robót nie później niż do dnia określonego w § 2 ust. 2.
3.Jeżeli Zamawiający uzna, że roboty zostały zakończone wyznaczy datę odbioru końcowego robót. Odbiór końcowy robót następuje w ciągu 14 dni od daty pisemnego złożenia wniosku.
4.Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że roboty nie zostały zakończone, wyznacza termin ponownego złożenia wniosku o dokonanie odbioru końcowego robót, a kosztami uczestnictwa w odbiorze osób upoważnionych obciąża Wykonawcę.
5.Zamawiający dokona odbioru końcowego robót w terminie 14 dni od daty pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 5, z zastrzeżeniem ust. 7
i sporządzi protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru końcowego robót, podpisany przez strony.
6.Odbioru końcowego robót dokonuje komisja powołana przez Zamawiającego.
7.Zamawiający wyznacza pisemnie terminy na protokolarne stwierdzenie usunięcia wad z tytułu gwarancji i rękojmi ustalonej w umowie.
8.Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego robót zostaną stwierdzone wady nadające się do natychmiastowego usunięcia to Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia przez Wykonawcę.
9.Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru końcowego robót, jeżeli w czasie tych czynności zostaną ujawnione takie wady, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem. Czynności odbiorowe będą kontynuowane po zgłoszeniu przez Wykonawcę usunięcia tych wad.
10.Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego robót zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia, to Zamawiający może, jeżeli wady umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej.
11.Jeżeli w trakcie realizacji robót Zamawiający zażąda badań, które nie były przewidziane niniejszą umową, to Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić te badania. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonane roboty są niezgodne z umową, to koszty badań dodatkowych obciążają Wykonawcę. W przeciwnym wypadku koszty tych badań obciążają Zamawiającego.
§7
Wynagrodzenie
1.Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz wybraną w trybie przetargu ofertą Wykonawcy, będzie wynagrodzenie:
-netto wyrażone kwotą: ........................................................ zł słownie: ........................................................................... …………………………………………..
-podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami w kwocie ……………………. zł
-brutto w kwocie ……………………………………………………………………………….
2.Kwota określona w ust. 1 odpowiada zakresowi robót przedstawionemu
w dokumentacji projektowej i jest wynagrodzeniem ryczałtowym, zawiera ona wszystkie koszty związane z realizacją zadania ujęte w projekcie wykonawczym z przedmiarem robót, STWiORB, wszystkie roboty uzupełniające i zamienne, niezbędne do prawidłowego wykonania robót wskazanych w dokumentacji projektowej, wszelkie roboty porządkowe, przygotowawcze, zagospodarowania placu budowy oraz pełną obsługę geodezyjną i inwentaryzację powykonawczą.
3.Zamawiający w toku realizacji robót stanowiących przedmiot umowy może
w uzasadnionych przypadkach dokonać zmian ilościowych, jakościowych i rodzajowych robót i prac, w stosunku do przekazanej Wykonawcy dokumentacji projektowej.
4.W przypadku, gdy wystąpią roboty zamienne czyli roboty wykonywane przy użyciu innych materiałów i technologii, roboty te zostaną rozliczone na podstawie protokołu konieczności robót zamiennych, protokołu z negocjacji wykonania tych robót, kosztorysu zawierającego zakres robót według technologii zamiennej, przygotowanych przez Wykonawcę, zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te zostaną opracowane w oparciu o składniki cenowo - twórcze zaoferowane w przetargu. Przy cenach materiałów i sprzętu nie ujętych w kosztorysie ofertowym zostaną przyjęte średnie ceny z Informatora cenowego ORGBUD - SERWIS z II kw. 2016r. Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą KNR-y z rzeczywistymi nakładami materiałów i sprzętu. Tak sporządzone przez Wykonawcę po uprzednim ich sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego dokumenty robót zamiennych będą podstawą zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w formie aneksu do umowy.
5.W przypadku, gdy wystąpią roboty wykraczające poza zakres określony
w dokumentacji projektowej a konieczne, niezbędne do prawidłowego wykonania podstawowego przedmiotu zamówienia i których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, roboty te zostaną rozliczone na podstawie protokołu konieczności, protokołu z negocjacji wykonania tych robót, kosztorysu powykonawczego, przygotowanych przez Wykonawcę, zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te zostaną opracowane w oparciu
o składniki cenowo twórcze zaoferowane w przetargu. Przy cenach materiałów i sprzętu nie ujętych w kosztorysie ofertowym zostaną przyjęte średnie ceny z Informatora cenowego ORGBUD - SERWIS z II kw. 2016r. Podstawą do sporządzenia kosztorysu będą KNR-y z rzeczywistymi nakładami materiałów i sprzętu. Roboty budowlane nie przekraczające łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego i niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, zostaną wprowadzone na podstawie odrębnego zamówienia dodatkowego udzielonego dotychczasowemu wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
§8
Rozliczenie przedmiotu umowy
1.Strony postanawiają, że rozliczenie za przedmiot umowy, odbędzie się fakturą końcową wystawioną przez Wykonawcę po:
a/ dokonaniu odbioru końcowego i podpisaniu przez strony umowy, Inspektorów Nadzoru
i pozostałych uczestników odbioru końcowego, protokołu odbioru ,
b/ przedstawieniu przez Wykonawcę dowodów potwierdzających zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom.
2.Faktura płatna jest przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w ciągu 21 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu na konto Wykonawcy: nr …………………...……………………
…………………………………………………………………………………………………... (fakturę należy wystawiać na Gminę Miasto Augustów, NIP 846-15-29-116 z zapisem - płatne z konta Urzędu Miejskiego w Augustowie).
3.Zamawiający dokonuje bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane.
4.Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3 dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność
z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek należnych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.
5.W przypadku wstrzymania, zaprzestania lub przerwania robót przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na okres dłuższy niż
2 miesiące, Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania należności Wykonawcy proporcjonalnie do stopnia zaawansowania robót ustalonego komisyjnie protokołem przerwania robót z udziałem stron.
6.W przypadku wystąpienia opóźnienia w przekazaniu przedmiotu umowy lub opóźnienia w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze, zapłata za fakturę końcową zostanie skorygowana w oparciu o zapisy umieszczone w § 13 umowy.
§9
1.W trakcie realizacji umowy w imieniu Zamawiającego występują:
a/ ………………………………………………………………………..………………………,
b/ ………………………………………………………………………..………………………,
2.W trakcie realizacji umowy interesy Wykonawcy reprezentują:
a/……………………...………………...……………………………………………………….,
b/ ………………………………………………………………………………………………. .
§10
Gwarancja, rękojmia
1.Wykonawca udziela Zamawiającemu na przedmiot umowy pisemnej gwarancji i rękojmi na okres 36 miesięcy. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się w dniu następnym licząc od dnia odbioru końcowego robót lub od daty potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym przedmiotu umowy.
2.Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady przedmiotu umowy zgodnie z ofertą i przepisami Kodeksu cywilnego.
3.W zakresie wad stwierdzonych i usuniętych w okresie gwarancji objętych wykazem, okres gwarancji liczony jest zgodnie z zasadami określonymi w art. 581 Kodeksu cywilnego. Wykaz prac (elementów) objętych nową gwarancją zostaje sporządzony w dniu protokolarnego stwierdzenia usunięcia wad i stanowi załącznik do przedmiotowego protokołu.
4.Zamawiający jest zobowiązany sprawdzić wykonane roboty i powiadomić Wykonawcę
o wykrytych wadach. Sprawdzenie robót przez Zamawiającego nie ma wpływu na odpowiedzialność Wykonawcy.
5.Wady wykryte we własnym zakresie przez Wykonawcę winny być usunięte niezwłocznie.
6.Koszty usunięcia wad ponosi Wykonawca.
7.Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie ustalonym przez Zamawiającego to Zamawiający może zlecić usunięcie wad osobie trzeciej. Udokumentowany koszt usunięcia wad przez osobę trzecią ponosi Wykonawca.
8.Pomimo poświadczenia przez Zamawiającego, że wszystkie wady zostały naprawione,
Zamawiający może uznać, że pomimo usunięcia wad, pogorszeniu uległy wartości techniczne lub użytkowe przedmiotu umowy. Z tego tytułu może żądać od Wykonawcy obniżenia ceny umownej, w oparciu o sporządzoną, na zlecenie Zamawiającego ekspertyzę i wycenę rzeczoznawcy. W przypadku uznania przez rzeczoznawcę zasadności roszczenia, koszty wykonania ekspertyzy poniesie Wykonawca. Zamawiający dopuszcza możliwość potrącenia należności za wykonanie ekspertyzy i wyceny z zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesionego przez Wykonawcę.
9.W przypadku stwierdzenia wad, których nie można usunąć Zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku.
10.Po wykonaniu robót związanych z usunięciem wad zaistniałych w okresie gwarancji i rękojmi Zamawiający dokona odbioru ostatecznego.
11. Zamawiający jest zobowiązany do dokonania odbioru ostatecznego w terminie 14 dni od dnia upływu terminu gwarancji i rękojmi, na pisemny wniosek Wykonawcy.
§11
Kary umowne
1.Strony postanawiają, że obowiązującą je formę odszkodowania stanowią kary umowne.
2.Kary te będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:
1) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne.
-
za opóźnienie w wykonaniu określonego w umowie przedmiotu umowy w wysokości 1,0 % wynagrodzenia umownego netto za każdy dzień opóźnienia,
-
za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 1,0% wynagrodzenia umownego netto za każdy dzień opóźnienia liczonej od
dnia wyznaczonego na usunięcie wad, -
z tytułu samego faktu istnienia wad w przedmiocie umowy w wysokości 5% wynagrodzenia umownego netto,
-
za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 20% całkowitego wynagrodzenia umownego netto (z § 7 Umowy)
-
za brak zapłaty wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom
w wysokości 10% wynagrodzenia umownego netto (z § 7 Umowy); -
za nieterminową zapłatę wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 1,0% wynagrodzenia umownego netto ( z § 7 Umowy) za każdy dzień opóźnienia;
-
za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w wysokości 5% wynagrodzenia umownego netto (z § 7 Umowy);
-
za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy
o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi w wysokości 5% wynagrodzenia umownego netto (z § 7 Umowy) ; -
za brak zmiany umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w zakresie terminu zapłaty w wysokości 5% wynagrodzenia umownego netto (z § 7 Umowy).
3.Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego zgodnie
z zasadami ogólnymi Kodeksu cywilnego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
4.Dochodzenie kar pieniężnych z tytułu opóźnienia, ustalone za każdy dzień opóźnienia, staje się wymagalne:
a/za pierwszy rozpoczęty dzień opóźnienia w tym dniu,
b/za każdy następny dzień opóźnienia - odpowiednio w każdym z tych dni.
5.Kary umowne i potrącane automatycznie z faktur Wykonawcy bez aprobaty Wykonawcy dokumentowane będą notą księgową. Kary, o których mowa w ust. 5, będą potrącane bez uzyskiwania zgody Wykonawcy.
6.Zapłacenie odszkodowania i kar umownych nie zwalnia Wykonawcy
z obowiązku zakończenia robót i z jakichkolwiek innych zobowiązań wynikających
z warunków umowy.
§12
Odstąpienie od umowy
1.Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy może nastąpić, gdy Wykonawca:
a/zaprzestanie realizacji robót, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje ich przez okres 14 dni,
b/bez uzasadnionego powodu nie rozpoczął lub w przypadku ich wstrzymania przez Zamawiającego, nie podjął ich w ciągu 14 dni od chwili otrzymania dyspozycji
o wznowieniu realizacji od Zamawiającego,
c/wykonuje roboty wadliwie i niezgodnie z dokumentacją projektową oraz nie reaguje na polecenia Zamawiającego dotyczące poprawek i zmian sposobu wykonania w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie,
d/nie wykonuje poleceń Zamawiającego w zakresie realizacji terminów poszczególnych elementów robót określonych w harmonogramie, lub jeżeli stopień zaawansowania robót w ocenie Zamawiającego będzie wskazywał, iż termin ich zakończenia jest zagrożony,
e/a także w następujących przypadkach:
-likwidacji Wykonawcy, z wyjątkiem dobrowolności likwidacji w celu połączenia lub
reorganizacji,
-wydania nakazu zajęcia majątku Wykonawcy, w zakresie uniemożliwiającym wykonanie przedmiotowego zamówienia.
f/Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę odstąpienia.
2.W przypadkach wymienionych w § 13 ust. 3 Zamawiający może, po uprzedzeniu Wykonawcy, wkroczyć na teren budowy nie zwalniając Wykonawcy
z odpowiedzialności wynikającej z warunków umowy i powierzyć realizację robót osobie trzeciej.
3.Zaangażowana przez Zamawiającego osoba trzecia po uzgodnieniu z Wykonawcą może wykorzystać w celu realizacji robót, materiały i urządzenia tymczasowe Wykonawcy.
4.Niezależnie od wystąpienia przypadków, o których mowa w §13 ust. 3, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
5.Jeżeli umowa zostanie rozwiązana, Wykonawca powinien natychmiast wstrzymać roboty, zabezpieczyć teren budowy oraz opuścić teren budowy na koszt własny w możliwie najkrótszym terminie.
6.W przypadku odstąpienia od umowy, Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe:
a/w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy, Zamawiający przy udziale Wykonawcy sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku, według stanu na dzień odstąpienia,
b/Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, z winy której nastąpiło odstąpienie od umowy,
c/Wykonawca sporządzi wykaz tych materiałów, konstrukcji lub urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych niniejszą umową, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
d/Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada.
7.Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, zobowiązany jest do:
a/dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia od umowy,
b/odkupienia materiałów, konstrukcji lub urządzeń, określonych w ust. 8c, po cenach przedstawionych w ofercie przetargowej Wykonawcy,
c/rozliczenia się z Wykonawcą z tytułu nierozliczonych w inny sposób kosztów
budowy obiektów zaplecza, urządzeń związanych z zagospodarowaniem
i uzbrojeniem terenu budowy, chyba że Wykonawca wyrazi zgodę na przejęcie tych
obiektów i urządzeń,
d/przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.
§13
Zmiany umowy
1.Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:
1/Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego.
2/Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy określonych w § 2 ust. 3 umowy.
3/Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:
a/siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem,
b/zmiana obowiązującej stawki VAT;
c/rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
4/W przypadku wystąpienia zdarzeń wymienionych w pkt 2 i 3 ppkt a termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
2.Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pisemnego aneksu podpisanego przez strony.
§14
Integralną część umowy stanowi przedmiar robót, i oferta Wykonawcy.
§15
Inne postanowienia umowy
1.W razie powstania sporu na tle wykonania niniejszej umowy strony zobowiązane są do wyczerpania postępowania reklamacyjnego.
2.Reklamację wykonuje się poprzez skierowanie konkretnego roszczenia.
3.Strony mają obowiązek pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego roszczenia w terminie 14 dni licząc od daty jego zgłoszenia.
4.W razie odmowy przez stronę uznania roszczenia, względnie nie udzielenia odpowiedzi na roszczenie w terminie, o którym mowa w ust. 3, strona przeciwna może wystąpić na drogę sądową.
5.Ewentualne spory wynikłe na tle realizacji niniejszej umowy rozstrzyga sąd powszechny miejsca wykonania umowy.
6.W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa budowlanego i wszystkich aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw.
7.Umowę niniejszą sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z czego dwa otrzymuje Zamawiający, a jeden Wykonawca.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
11
Metryka strony