IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
6.1.
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 PLN
(słownie: pięć tysięcy złotych).
6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) Pieniądzu, - wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem
na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
87 1240 5211 1111 0000 4921 6440 z adnotacją:
„Wadium – Znak sprawy: ZP.271.47.2018 „Budowa zastawki wodnej na rowie
melioracyjnym usytuowanym na działce nr 318/1 w Augustowie - w systemie
"zaprojektuj i zbuduj"
–Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego
dokonanie przelewu.
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).
6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna
wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed
upływem terminu składania ofert.
6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną,
bezwarunkową
i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie
z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej
udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę gwarancji,
c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze
żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz
ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna,
zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub
poręczenia).
6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą,
począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza,
z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy.
6.8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana
jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę,
któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
zamawiającego.
6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów ,
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy,
oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt.
3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez
wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca,
którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego
na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą
również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w
przypadkach określonych w ustawie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Długość okresu gwarancji na dokumentację projektową, roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiany
umowy
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy –
Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy –
Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania
zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do
przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2,
może nastąpić w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków
atmosferycznych (opady deszczu, śniegu, temperatury powyżej +28 stopni
C, temperatury poniżej -1 stopnia C) powodujących wstrzymanie lub
przerwanie całości wykonywanych robót budowlanych stanowiących przedmiot
zamówienia – potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru, przy
czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni,
przez ile trwało ich wstrzymanie;
2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2, może
nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą
należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne,
niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie
umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe,
strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym
przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni,
odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej,
3) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2, może
nastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy
pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych,
stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej, o
ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn za które
Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu
realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na
jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano
prowadzenie robót budowlanych,
4) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2, może
nastąpić w przypadku wystąpienia kolizji z sieciami zewnętrznymi lub
instalacjami nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, przy czym
przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni
niezbędną Wykonawcy na usunięcie kolizji z sieciami zewnętrznymi lub
instalacjami nieujawnionymi w dokumentacji projektowej – o ile usunięcie
kolizji wymagać będzie przedłużenia terminu realizacji;
5) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2, może
nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w
dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik nr 2 do umowy, zmian,
powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących
przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji
zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w
dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z
właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania
decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji
projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu
świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowiącej załącznik nr 3 do
umowy oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3
ust. 1,
6) przedłużenia terminu wykonania w zakresie niezbędnym wynikającym z
konieczności wykonania robót, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 lub
6 ustawy Prawo zamówień publicznych
7) przedłużenie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od
wykonawcy lub zamawiającego,
8) przedłużenia terminu wykonania gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu
określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy
administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za
które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
9) przedłużenia terminu wykonania gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu
decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy
są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy
okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny
zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca
ponosi odpowiedzialność,
10) przedłużenia terminu wykonania jeżeli wystąpi brak możliwości
wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez
uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z
przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
11) przedłużenia terminu wykonania o ilość dni, o które Zamawiający lub
Wykonawca przedłuża termin związania ofertą,
12) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w
dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od
projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 5 Prawa budowlanego,
13) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia
stron umowy,
14) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby
wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1
ustawy – Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy –
Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem ust. 3. W takim przypadku
Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny
podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień
publicznych, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich
dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w
postępowaniu,
2. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych,
technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania
przedmiotu umowy nastąpić mogą w następujących sytuacjach:
1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej
przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych
lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a
wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu
prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym
wykonaniem przedmiotu umowy,
2) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w
dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od
projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 5 Prawa budowlanego,
3) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub
hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w
dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk
archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą
skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub
nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
4) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od
przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji
lub innych obiektów budowlanych,
5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych
rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa lub wynikająca z niedostępności na rynku materiałów
lub urządzeń spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z
rynku lub w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji
robót budowlanych albo usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad
ukrytych dokumentacji projektowej lub uzyskania założonego efektu
użytkowego,
6) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle
prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do
uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy
zgodnie z jej postanowieniami.
3. Nie stanowi istotnej zmiany umowy zmiana danych teleadresowych oraz
osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy.
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej
i podpisania przez obydwie strony umowy.
5. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i
Zamawiający.
6. Strony przewidują zmianę umowy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości
minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z
dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez
wykonawcę.
Strona wnioskująca o zmianę musi wykazać środkami dowodowymi, że zmiany o
których mowa w ust. 12 mają bezpośredni wpływ na wysokość wynagrodzenia
wykonawcy tj. wykazać, że zmiany wskazane w ust. 12 wymuszają
podwyższenie kosztów wykonania.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-09-03, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: