Rozłozenie na raty zaległości podatkowej
Rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę z tytułu: podatku od środków transportowych, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od posiadania psów
Jakie dokumenty
-
Podanie o rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
-
W przypadku gdy wnioskujący jest przedsiębiorcą określenie tytułu pomocy, zgodnie z art. 67b § 1 ustayw z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
-
Dokumenty stanowiące o sytuacji majątkowej i rodzinnej podatnika:
-
zaświadczenie o osiąganych dochodach podatnika oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
-
odcinki emerytur lub rent
-
zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego
-
zaświadczenie o stanie zdrowia, jeżeli w rodzinie podatnika występuje choroba przewlekła lub na utrzymaniu jest osoba niepełnosprawna,
-
potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki itp.)
-
potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty)
-
udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie rachunków za czynsz, energię elektryczną, TV, inne)
-
kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
-
inne: motywujące podanie lub na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
-
Przedsiębiorcy:
a. dokumenty księgowe stanowiące o aktualnej sytuacji ekonomiczno-finansowej prowadzonego
przedsiębiorstwa
Podstawa prawna:
Art. 207, w związku z art. 67b § 1pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r.Nr 8, poz. 60 ze zmianami)
Miejsce załatwienia sprawy i osoby odpowiedzialne:
-
podatek od środków transportowych i podatek od posiadania psów - pokój 5, inspektor Erazm Stefanowski
-
podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny - pokój 6 i 10, zastępca Kierownika Wydziału Finansowego Agata Bronakowska, inspektor - Elżbieta Lulewicz
Termin załatwienia sprawy:
1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy, licząc od daty złożenia podania
Opłaty skarbowe:
-
wniesienie podania i wydanie decyzji nie podlaega opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Burmistrza Miasta Augustów.
Metryka strony