Sprzedaż lokalu mieszkalnego dla najemcy
Sprzedaż lokalu mieszkalnego dla najemcy
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego,
2.Umowa najmu lokalu mieszkalnego zawarta na czas nieoznaczony,
3.Zaświadczenie o niezaleganiu w opłatach za lokal mieszkalny.
Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 21 sierpnia1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344 z późn. zm.),
2.Uchwała Nr XXIX/182/08 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2009 r. Nr 47, poz. 47),
3.Uchwała Nr XXI/180/16 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 31 marca 2016 r. w sprawie określenia warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych przy sprzedaży nieruchomości jako lokal mieszkalny (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2016 r., poz. 1737).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pokój Nr 303.
Termin załatwienia sprawy:
Do 12 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów.
Opłaty administracyjne:
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje:
Sprzedaż lokalu może nastąpić tylko na rzecz najemcy lokalu (najemca - osoba z którą zawarta jest umowa najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony).
Metryka strony