Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.
Pamiętaj o:
a. dowodzie osobistym lub paszporcie,
b. pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności wymeldowania przez pełnomocnika.
- Udaj się do Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych, Urzędu Miejskiego
w Augustowie ul. Młyńska 35, pok. 203 i dokonaj wymeldowania. - Odbierz potwierdzenie wymeldowania.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.
- Dowód osobisty lub ważny paszport.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
– pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
– dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Wymeldowanie przez Internet
musisz mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej, to sprawdź czy Twój bank oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu (obecnie jest to kilka banków, a ich lista się wydłuża). Założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej jest proste i szybkie. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.
W przypadku zameldowania przez pełnomocnika należy załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa).
Pamiętaj dokonując zameldowania w nowym miejscu zamieszkania, automatycznie dokonasz wymeldowania.
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (na przykład osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13. roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (na przykład osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13. do 18. roku życia).
Opłaty:
- Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).
- Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane : Urząd Miejski
w Augustowie nr 7712405211111000049294220 z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie". Bądź w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie ul. Młyńska 35 (kasa jest czynna od 8.00 do 14.00)
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych, ul. Młyńska 35, pok. 203.
Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki
Tryb odwoławczy:
Brak. Czynność materialno – techniczna
Uwagi:
- Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu obowiązany jest wymeldować się.
- Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Wymeldowania z pobytu stałego/czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego
i czasowego. - Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości
o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 t.j.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.1546 t.j.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017.2411)
Wymagane załączniki do pobrania
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego.
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego.
Sprawę prowadzi:
Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych
Zastępca Kierownika Katarzyna Chmielewska
Telefon 87 643 80 51
Email: katarzyna.chmielewska@urzad.augustow.pl
Inspektor Małgorzata Maciąg
Telefon 87 643 80 51
Email: malgorzata.maciag@urzad.augustow.pl
Inspektor Dorota Dudzińska
Telefon 87 643 80 50
Email: dorota.dudzinska@urzad.augustow.pl
Metryka strony