Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej

INSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk „Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej”.
  2. Pamiętaj o:
    dowodzie osobistym lub paszporcie,
    b.pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać zgłoszenia przez pełnomocnika.
  3. Udaj się do Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych, Urzędu Miejskiego
    w Augustowie ul. Młyńska 35, pok. 203 i dokonaj zgłoszenia.
  4. Odbierz potwierdzenie zgłoszenia wyjazdu.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej”
  2. Dowód osobisty lub paszport.
  3. W przypadku zgłoszenia wyjazdu przez pełnomocnika dodatkowo:
    - pisemne pełnomocnictwo do zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
    - dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

 

Opłaty:

  1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
  2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).
  3. Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane : Urząd Miejski
    w Augustowie nr 7712405211111000049294220 z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie". Bądź w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie ul. Młyńska 35 (kasa jest czynna od 8.00 do 14.00)

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Urząd Miejski w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych, ul. Młyńska 35, pok. 203.

 

 

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki

 

Tryb odwoławczy:

Brak. Czynność materialno – techniczna

 

Uwagi:

  1. Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP, obowiązany jest zgłosić swój wyjazd. Zgłoszenie to skutkuje wymeldowaniem z pobytu stałego/czasowego.
  2. Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej – bez zamiaru stałego tam pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
  3. Zgłoszenia wyjazdu należy dokonać najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego
    lub czasowego.
  4. Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego można dokonać pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
  5. Zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j.) , po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
  6. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j.
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 t.j.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2020.1546 t.j.)
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017.2411)

 

Wymagane załączniki do pobrania

Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej

 

Sprawę prowadzi:

Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych

Zastępca Kierownika Katarzyna Chmielewska

Telefon 087 643 80 51

Email: katarzyna.chmielewska@urzad.augustow.pl

Inspektor Małgorzata Maciąg

Telefon 87 643 80 51

Email: malgorzata.maciag@urzad.augustow.pl

Inspektor Dorota Dudzińska

Telefon 87 643 80 50

Email: dorota.dudzinska@urzad.augustow.pl

Telefon  87 643 80 50

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Mateusz Krzywicki

Data wytworzenia: 2017-08-25

Wprowadzający: Katarzyna Chmielewska

Data modyfikacji: 2021-07-22

Opublikował: Katarzyna Chmielewska

Data publikacji: 2015-03-02