Protokół Nr 2/15 z posiedzenia Komisji do spraw Budżetu RM z 2.01.2015r.


P R O T O K Ó Ł Nr 2/15

z posiedzenia Komisji do spraw Budżetu RM w Augustowie

z dnia 2 stycznia 2015 r.

Obecni członkowie Komisji - wg załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

- Pan Wojciech Walulik - Burmistrz Miasta,

- Pani Monika Podziewska - Skarbnik Miasta,

- przedstawiciele mediów.

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Zapoznanie się z głównymi założeniami budżetu miasta Augustowa na 2015 rok.

Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej w Augustowie otworzyła Pani Aleksandra Kleczkowska – Przewodnicząca Komisji.

Zapoznała obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad.pkt 1

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta omówiła główne źródła dochodów i wydatki budżetowe miasta na 2015 rok. Przedstawiła procedurę uchwalania budżetu. Wyjaśniła, jakimi sprawami zajmują się poszczególne Wydziały Urzędu Miejskiego.

Następnie odbyła się wnikliwa dyskusja, w której zabrali głos członkowie Komisji: Pani Aleksandra Kleczkowska – Przewodnicząca Komisji, Pan Paweł Kotwica, Pani Bożenna Łukaszewicz, Pan Piotr Piłasiewicz, Pani Magdalena Śleszyńska, Pan Józef Świątkowski, Pan Jacek Truszkowski. Omówiono m.in. wydatki na oświatę i opiekę społeczną, które zajmują główne miejsca w budżecie pod względem wielkości. Przeanalizowano sprawę pozyskania dotacji na zadania miasta, wydatków na programy i projekty realizowane ze środków unijnych, wydatków inwestycyjnych, zaplanowanych środków na cmentarnictwo, wydatków ponoszonych w gospodarce mieszkaniowej, dochodów majątkowych, zaplanowanych środków na wypłatę odszkodowań za wywłaszczone grunty, kwestię realizacji wyrównań nauczycielom, zwrócono uwagę na koszty utrzymania dzieci w przedszkolach. Członkowie Komisji omówili wydatki, które są ponoszone na promocję miasta, udział w targach turystycznych, wysokość składek członkowskich odprowadzanych do organizacji turystycznych. Omówiono wydatki w gospodarce komunalnej, m.in. wydatki na oczyszczanie miasta, schronisko dla zwierząt, sprawę zawartej umowy ze Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt w Radysach. Następną bardzo ważną sprawą jest poprawienie nabrzeży Kanału Augustowskiego.

Pan Radny Paweł Kotwica poinformował, iż Pani Dyrektor Przedszkola Nr 3 skarży się, że otrzymuje za mało pieniędzy na utrzymanie przedszkola. Nie wie, gdzie jest subwencja. W dalszej kolejności Pan Radny zapytał, czy wydatki ponoszone na działalność Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych są proporcjonalne do wkładu pracy, którą ponoszą członkowie Komisji?

Członkowie Komisji postanowili zaprosić na posiedzenie Komisji Dyrektora Przedszkola Nr 3 i Kierownika Wydziału Edukacji UM celem omówienia kosztów utrzymania placówek oświatowych.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz udzieliła wyjaśnień na temat pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i zespołów, którymi są: motywujący, opiniujący, kontrolny i roboczy. Wyjaśniła, że wszystkie osoby posiadają odpowiednie przeszkolenie z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Kompetencje i umiejętności osób wchodzących w skład Komisji są ściśle powiązane z zadaniami, jakie Komisja wykonuje. Na liście podstawowych zadań znajdują się takie zagadnienia, jak uzależnienie od alkoholu, leczenie osób uzależnionych, picie ryzykowne i szkodliwe oraz strategie pomocy, rodzina z problem alkoholowym i uzależnień, współuzależnienie, sytuacja dzieci wychowujących się w rodzinie z problemem alkoholowym oraz strategie pomocy organizowanej w środowisku lokalnym, zjawisko przemocy w rodzinie, strategie profilaktyczne, profilaktyka w szkole. Pani Radna podkreśliła, że wydając opinię na temat pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych trzeba najpierw poznać efekty tej pracy.

Pan Radny Józef Świątkowski zaproponował otwarcie w Augustowie biura firmy leasingowej pojazdów samochodowych, ponieważ miasto traci pieniądze z tytułu podatku od środków transportowych.

Pani Radna Magdalena Śleszyńska poruszyła sprawę ściągalności opłaty uzdrowiskowej oraz podatku od posiadania psów. Warto byłoby zorganizować spotkanie z przedsiębiorcami, osobami posiadającymi kwatery prywatne na temat poboru opłaty uzdrowiskowej. Pani Radna zapytała, w jakich dzielnicach w mieście właściciele psów odprowadzają najwięcej podatku? Zaproponowała rozważenie możliwości ustawienia koszy na psie odchody w dzielnicach, aby osoby uiszczające podatek od posiadania psa wiedziały, że mogą z takich koszy korzystać.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Beata Filipow/ Przewodnicząca

Komisji do spraw Budżetu RM

Aleksandra Kleczkowska

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2015-01-16

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2015-01-16