Protokół Nr XV/04

P R O T O K Ó Ł Nr XV/04

0x01 graphic
P R O T O K Ó Ł Nr XV/04

z obrad XV sesji Rady Miasta Augustów, które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Augustów, ul. 3 Maja 60

w dniu 27 lutego 2004 r.

W obradach sesji wzięło udział 20 radnych - lista obecności w załączeniu.

Ponadto w obradach udział wzięli:

  • pracownicy Urzędu Miasta;

  • goście;

  • dziennikarze;

  • mieszkańcy miasta.

Obrady rozpoczęto o godzinie 8.40

i zakończono o godzinie 12.05

Porządek obrad :

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

  4. Interpelacje radnych.

  5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a/ przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania        przestrzennego,

b/ przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania        przestrzennego,

c/   przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości gruntowej,

d/ ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie
      miasta Augustów,

e/   ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych       miasta Augustów,

f/   ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2004 rok dla zakładu budżetowego      Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie,

g/ wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa,

h/  gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

i/   obniżenia wskaźników procentowych ograniczających wysokość dodatków      mieszkaniowych.

  1. Przyjęcie sprawozdania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 rok.

  2. Odpowiedzi na interpelacje.

  3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.

  4. Zapytania i wolne wnioski.

  5. Zamknięcie obrad.

Ad.pkt 1

Obrady XV sesji Rady Miasta Augustów otworzył Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta.

Powitał radnych, pracowników Urzędu Miasta, mieszkańców miasta, dziennikarzy. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 18 radnych, co stanowi o prawomocności obrad.

Następnie Przewodniczący Rady podziękował osobom, które wzięły udział w uroczystościach pogrzebowych Księdza Prałata Czesława Domela, za aktywne włączenie się w organizację tych uroczystości.

Pamięć Księdza Prałata Czesława Domela Rada Miasta uczciła minutą ciszy.

Ad.pkt 2

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi bądź propozycje do przedstawionego porządku obrad.

Pan Radny Zdzisław Wasilewski - zgłosił wniosek, w imieniu mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej, o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 4a tematu dotyczącego zajęcia stanowiska w sprawie wykupu działek będących w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni Mieszkaniowej.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta wyjaśnił, że obecnie w merytorycznym Wydziale Urzędu Miasta trwa przygotowywanie materiałów na w/w temat, w związku z tym prowadzenie dyskusji jest dzisiaj przedwczesne. Przewodniczący Rady stwierdził, że wniosek nie jest zasadny, ponieważ temat powinien być rozpatrzony po dostarczeniu radnym stosownych materiałów.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta wyjaśnił, że sprawa wykupu działek będących w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni Mieszkaniowej wymaga szczegółowej analizy. Państwu Radnym w materiałach będą przedstawione wszystkie plusy i minusy dotyczące uwłaszczenia. Miasto nie jest przeciwne uwłaszczeniu, ponieważ od wielu lat przekształca prawo użytkowania wieczystego w prawo własności. Dzisiaj dyskusja nie doprowadzi do podjęcia żadnej konkretnej decyzji.

Pan Radny Zdzisław Wasilewski - stwierdził, że nie chodzi o dyskusję tylko o zobowiązanie odpowiednich służb do nadania biegu sprawie, ponieważ stosowne wnioski i materiały wpłynęły do Urzędu Miasta już w 2003 r. Do dzisiaj ani jedna Komisja Rady nie zajmowała się tym tematem, a Rada Miasta nie była powiadomiona o przygotowywanych materiałach. Decyzja należy do Państwa Radnych.

Pan Radny Kazimierz Kożuchowski - stwierdził, że rzeczywiście temat uwłaszczenia mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej wywołał wiele kontrowersji. To wielokrotne zmiany w ustawie uwłaszczeniowej doprowadzają do najróżniejszych błędów. Już od dłuższego czasu problem ten jest analizowany przez Spółdzielnię z władzami państwowymi. Dobrze, że dyskusja została wywołana na dzisiejszej sesji, jednak powinna być to dyskusja merytoryczna, mająca oparcie w dokumentach.

Pan Radny Zdzisław Wasilewski - podkreślił, iż nie chodzi o szerokie dyskutowanie nad problemem, tylko zobowiązanie odpowiednich służb do nadania biegu sprawie.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy są jeszcze inne uwagi bądź propozycje do zaproponowanego porządku obrad sesji.

Pan Radny Zbigniew Huszcza- powiedział, że będąc członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej jest bardzo zainteresowany uwłaszczeniem, jednak bez dokumentów nie jest możliwa merytoryczna dyskusja w tej kwestii. Zgłosił wniosek o nie wprowadzanie w/w punktu do porządku obrad sesji.

Więcej uwag, ani propozycji nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek Radnego Zdzisława Wasilewskiego. Za wprowadzeniem do porządku obrad podpunktu 4a dotyczącego zajęcia stanowiska w sprawie wykupu działek będących w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni Mieszkaniowej głosowało 4 radnych, przeciw 7, a 7 radnych wstrzymało się od głosu.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta stwierdził, że wniosek nie został przyjęty.

Następnie Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednomyślnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 3

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta przed złożeniem sprawozdania zapewnił, że sprawa wykupu działek będących w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni Mieszkaniowej będzie rozpatrywana przez Radę Miasta. Radni otrzymają przygotowane materiały na sesję do dyskusji. Następnie złożył sprawozdanie ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miasta.

Ad.pkt 4

Interpelacje radnych.

Pan Radny Zdzisław Wasilewski - zapytał, ile wniosków wpłynęło od mieszkańców w sprawie uwłaszczenia i w jakim terminie wpłynęły wnioski; kiedy zostanie nadany bieg sprawie; kiedy radni otrzymają opracowane materiały w tej sprawie; dlaczego wnioskodawcy nie otrzymali odpowiedzi na zgłoszone wnioski?

Ad.pkt 5a

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do rozpatrzenia projektów uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Ryszard Chełmiński - Przewodniczący Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM przedstawił opinię Komisji, która jednomyślnie pozytywnie zaopiniowała zamiar przystąpienia do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z załącznikami do tych uchwał.

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Augustów obejmującego tereny położone między: istniejącym lasem, Al. Jana Pawła II, ul. Glinki, drogą łączącą ul. Mazurską z ul. Rajgrodzką i działką nr 298. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/122/04 została podjęta jednomyślnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5b

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Augustów dla terenów położonych między ulicami: Kwaśną, Rajgrodzką, Wojska Polskiego i Mazurską. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/123/04 została podjęta jednomyślnie 20 głosami, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5c

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 5c, tj. do podjęcia uchwały w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości gruntowej. Projekt uchwały dotyczy przeznaczenia do oddania w dzierżawę na okres 10 lat zabudowanej nieruchomości położonej przy ul. Tytoniowej 5 z przeznaczeniem pod świetlicę środowiskową. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/124/04 w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości gruntowej została podjęta jednomyślnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5d

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie miasta Augustów. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Tadeusz Wierzbicki - Przewodniczący Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM przedstawił opinię Komisji, która jednomyślnie pozytywnie zaopiniowania projekty uchwał w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz przedszkoli i oddziałów przedszkolnych miasta Augustów.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos w sprawie w/w projektu uchwały?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta projekt uchwały poddał pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/125/04 w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie miasta Augustów została podjęta jednomyślnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5e

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta udzielił głosu Panu Romanowi Krzyżopolskiemu - Kierownikowi Wydziału Edukacji UM z prośbą o omówienie projektu uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych miasta Augustów.

Pan Roman Krzyżopolski- Kierownik Wydziału Edukacji UM omówił projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta projekt uchwały poddał pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/126/04 w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych miasta Augustów została podjęta jednomyślnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5f

Pan Andrzej Kurczński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 5f, tj. do podjęcia uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2004 rok dla zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie. Udzielił głosu Pani Elżbiecie Choroszewskiej - Skarbnikowi Miasta z prośbą o omówienie projektu uchwały.

Pani Elżbieta Choroszewska - Skarbnik Miasta omówiła projekt w/w uchwały.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta projekt uchwały poddał pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/127/04 w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej na 2004 rok dla zakładu budżetowego Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie została podjęta jednomyślnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5g

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 5g tj. do podjęcia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa. Projekt uchwały dotyczy wyrażenie zgody na umieszczenie herbu miasta Augustowa na folderach i prospektach reklamowych wydawanych przez Dom Nauczyciela. Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/128/04 w sprawie wyrażenia zgody na używanie herbu miasta Augustowa została podjęta jednomyślnie 20 głosami, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta ogłosił przerwę w obradach do godziny 10.00.

Ad.pkt 5h

Po przerwie, Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 5h tj. do podjęcia uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych w sprawie uchwały chciałby zabrać głos?

Pan Radny Janusz Wierzbicki- powiedział, że niektóre informacje zawarte w załączniku do uchwały są mało szczegółowe, np. nie wykazano ilości osób korzystających z bezpłatnych posiłków. Czy posiłki były wydawane stale czy jednorazowo? Czy odzież, obuwie, bielizna, trwała żywność były zakupione przez MOPS, czy pochodziły z publicznych zbiórek? Ile w 2003 r. wydano pieniędzy na diety Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Za mało jest informacji dotyczących 19 posiedzeń Zespołu Opiniującego w sprawie sprzedaży napojów alkoholowych. Brakuje szczegółowych informacji dotyczących ilości uczniów zagrożonych patologią. W Szkole Podstawowej Nr 2 jest najwięcej, bo 60 takich osób, natomiast w Szkole Podstawowej Nr 4 liczba ta wynosi 24. W informacji jest napisane, że „szczególne nasilenie zjawisk związanych z zakłóceniem porządku publicznego i przemocy domowej występuje na starym i nowym Śródmieściu oraz na tzw. Kaczym Dołku oraz przy ulicy Tytoniowej w tzw. Podkowie wśród rodzin z zasobów mieszkań komunalnych”. Czy w związku z tym nie należałoby zwiększyć środków finansowych dla szkół o największym zagrożeniu patologicznym? Na wczasy terapeutyczne do Zakopanego pojechała grupa 60 dzieci, natomiast za pieniądze przeznaczone na wyjazd w góry mogłyby pojechać nad morze dwie grupy dzieci. Chwała wszystkim osobom za opracowywanie programów profilaktycznych i prowadzenie zajęć, ale najczęściej są one realizowane bezpłatnie przez nauczycieli w szkołach. Na prowadzenie w ciągu roku szkolnego zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań, organizację ferii zimowych i letnich została przeznaczona kwota 15.000 zł, natomiast na zorganizowanie wypoczynku letniego i zimowego dzieciom i młodzieży - 70.000 zł. W załączniku Nr 2 do preliminarza finansowego, w tabeli dotyczącej konkursów szkolnych w Gimnazjum Nr 1, należałoby wpisać kwotę 1.400 zł, natomiast na konkurs organizowany przez Komendę Powiatową Policji została wpisana kwota 100 zł.

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że wszystkie świadczenia są szczegółowo przedstawione w sprawozdaniu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Dziewiętnaście posiedzeń Zespołu Opiniującego dotyczyło wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Pełnomocnik Burmistrza zwrócił uwagę na trudną i odpowiedzialną pracę Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, której działalność jest szczegółowo przedstawiona w sprawozdaniu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 r. Podana w gminnym programie ilość dzieci z rodzin patologicznych i zagrożonych patologią jest szacunkowa i wynika z diagnozy przeprowadzonej przez pedagogów szkolnych. Pogratulował dyrektorom szkół ciekawego prowadzenia programów dydaktyczno-wychowawczych i wychowawczych z dodatkowym prowadzeniem elementów profilaktyki stosowanej alkoholowej, nikotynowej, narkotykowej - o czym stanowi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej. Pomyłki w załączniku Nr 2 do preliminarza finansowego zostaną poprawione. Pełnomocnik Burmistrza zwrócił uwagę na koszty związane z organizacją konkursów szkolnych, międzyszkolnych, przedszkolnych, w których bierze udział duża liczba dzieci. Wydatki na ten cel nie są wysokie, ponieważ pieniądze przeznacza się przede wszystkim na nagrody rzeczowe, zakup książek i materiałów edukacyjnych. Zaplanowana w preliminarzu kwota 15.000 zł na zajęcia pozalekcyjne w dużej części została wykorzystana na organizację ferii zimowych w zakresie proponowanym przez placówki szkolne, Zarząd TPD, itp. Do chwili obecnej z przyznanej kwoty nie zostały uruchomione żadne zajęcia pozalekcyjne. Wypoczynek dzieci odbywa się z tzw. programem profilaktycznym, terapeutycznym. Decyzja w kwestii rozdysponowania zaplanowanej kwoty należy do Państwa Radnych. Obecnie nie jest ona adresowana do nikogo i będzie rozdysponowana po rozstrzygnięciu przetargu, konkursu, rozpatrzeniu złożonych wniosków przez różnego rodzaju organizacje i stowarzyszenia. W związku z tym ilość dzieci biorących udział w wypoczynku letnim jest w chwili obecnej trudna do określenia.

Pani Anna Urban - Wiceprzewodnicząca Rady Miasta zapytała, ile godzin dziennie pełni dyżury pracownik w Młodzieżowym Punkcie Konsultacji i Terapii, ponieważ wątpliwość budzi zbyt wysoka suma wynagrodzenia. Przez kogo jest obsługiwany punkt konsultacyjny „Niebieska Linia”?

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że wysokość wynagrodzenia za dyżury w Młodzieżowym Punkcie Konsultacji i Terapii wynika z zawartej umowy - zlecenia. Pani Bożena Łukaszewicz, która prowadzi ten punkt, jest specjalistą od uzależnień, szczególnie związanych z narkotykami. Według zaleceń Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych opłata za godzinę dyżuru specjalisty nie wynosiłaby 30 zł, tylko od 50 do 80 zł. W punkcie konsultacyjnym „Niebieska Linia” pracują także na umowę - zlecenie 4 osoby. Pełnomocnik Burmistrza omówił pracę punktu konsultacyjnego.

Pan Radny Zbigniew Borkowski - zgłosił wniosek, aby Komisja Rewizyjna RM zbadała wydatki Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i złożyła na sesji Rady Miasta stosowne sprawozdanie.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta stwierdził, iż został zgłoszony formalny wniosek, jednak Komisja Rewizyjna RM ustosunkowuje się raczej do kwestii wykonania budżetu. Sprawozdanie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 r. będzie rozpatrywane w punkcie 6 porządku obrad sesji.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta wyjaśnił procedurę związaną z udzieleniem absolutorium, podczas której Komisja Rewizyjna RM będzie mogła zwrócić szczególną uwagę na sprawozdanie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 rok. Decyzja należy do Państwa Radnych.

Pan Radny Zbigniew Kożuchowski - zwrócił uwagę, że zapis na 1 stronie programu dotyczący ilości szkół jest mało czytelny, chyba nie wymieniono w nim jednej szkoły.

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że dwa gimnazja znajdują się w oddzielnych budynkach, natomiast trzy gimnazja wchodzą w skład zespołu szkół.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta zaproponował, dla jasności sprawy, aby w dokumencie były wyszczególnione nazwy wszystkich szkół. Zaproponował także, aby konkretne uwagi i wskazania dotyczące wydatkowanych pieniędzy Państwo Radni kierowali bezpośrednio do Komisji, która będzie mogła ustosunkować się do przedłożonych propozycji. Burmistrz stwierdził, że zaakceptowany przez Komisję podział środków finansowych jest sprawiedliwy i chyba nikt nie został pominięty w programie.

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych poparł propozycję Pana Burmistrza, ponieważ Państwo Radni będą mieli możliwość zapoznania się na miejscu ze wszystkimi dokumentami, złożonymi wnioskami i kwestią wydatkowania pieniędzy.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta powiedział, że jeżeli w przyszłości zostanie podjęta decyzja o ewentualnej budowie sali gimnastycznej przy szkole, to będzie można zastanowić się nad częściowym sfinansowaniem budowy ze środków Komisji, przy ograniczeniu innych wydatków z programu.

Pan Radny Janusz Wierzbicki- powiedział, iż docenia pracę, którą wnoszą członkowie Komisji i wszyscy pracownicy, natomiast w swojej wypowiedzi chciał zwrócić uwagę na brak jasności i dokładności przedstawionych dokumentów.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że od kilku lat zwraca uwagę, że gminny program nie powinien mieć formy sprawozdania. W dokumencie wiele stron jest niepotrzebnie powielonych, przepisanych, natomiast konkrety związane z zasobami, diagnozą, potrzebami zaczynają się dopiero od siódmej strony. Przewodniczący Rady zapytał, dlaczego kwota 70.000 zł na organizację wypoczynku letniego i zimowego dzieciom i młodzieży nie została rozdysponowana? Procedura składania wniosków do budżetu miasta powinna obowiązywać wszystkich wnioskodawców. Oczywiście, mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje i dodatkowe kwoty będą musiały być rozdysponowywane, ale  gro spraw należy załatwiać w obowiązującym terminie. W tej sytuacji niektórzy wnioskodawcy będą bardziej uprzywilejowani, ponieważ dostaną pieniądze po złożeniu wniosków dopiero w maju. Spostrzeżenia radnych dotyczące Szkoły Podstawowej Nr 4 są uzasadnione, ponieważ z jakichś powodów ta szkoła jest uprzywilejowana. Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie dotacji przeznaczonej na Augustowskie Towarzystwo Pływackie. Następnie stwierdził, że przedstawione Radzie dokumenty na pewno zostały przemyślane, ale chyba dobrze byłoby przygotowywać je w szerszym gronie.

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że na wypoczynek dzieci i młodzieży wraz z programem profilaktycznym jest zarezerwowana kwota 70.000 zł, która obecnie oczekuje na rozdysponowanie. Od kilku lat na tego typu usługę ogłaszany jest w mediach przetarg publiczny nieograniczony. Po rozstrzygnięciu przetargu program jest realizowany z zarezerwowanych środków finansowych. Dotacja w wysokości 7.000 zł jest przeznaczona na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły, a 5.000 zł na program Sokrates. Pełnomocnik Burmistrza wyjaśnił, że Szkoła Podstawowa Nr 4 jest jedną z trzech szkół w województwie podlaskim realizujących program Sokrates, dlatego przeznaczenie pieniędzy na ten cel jest jak najbardziej wskazane. Inne szkoły podstawowe i średnie nie zrobiły aplikacji i nie otrzymały środków unijnych. Dlaczego więc miasto, jako partner, ma w tym programie nie uczestniczyć? Na współpracę z Regionem Porto Ceresio we Włoszech została przeznaczona kwota 2.000 zł. Porozumienia będzie realizowała strona włoska. W ramach wymiany młodzieży z Finlandią, do Tuusuli ma pojechać grupa dzieci z Augustowa, na co została przeznaczona kwota 3.000 zł. Augustowskie Towarzystwo Pływackie złożyło sprawozdanie ze swojej działalności i Państwo Radni mogą zapoznać się z jego treścią. Pełnomocnik Burmistrza powiedział, że gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych jest materiałem przemyślanym, natomiast decyzja w sprawie podjęcia uchwały należy do Państwa Radnych.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta powiedział, że chciałby zachęcić szkoły do uczestniczenia w różnego rodzaju programach europejskich, ponieważ będą mogły sfinansować je w dużej części ze środków pomocowych. Następnie Burmistrz Miasta wyjaśnił przyczynę dofinansowania Augustowskiego Towarzystwa Pływackiego kwotą 25.000 zł. Stwierdził, że miasto dofinansowuje w dużo większym zakresie Augustowski Klub Sportowy „Sparta”, który mając odpowiednie zaplecze finansowe umożliwia wykreowanie dobrych zawodników i daje im większą szansę zdobywania laurów na zawodach w kraju i za granicą. Augustowskie Towarzystwo Kajakowe nie działa tylko na basenie - to jest także udział w różnego rodzaju wyjazdach, imprezach. Sport na wysokim poziomie bez odpowiedniego zaplecza finansowego nie ma szans na przetrwanie, natomiast osiągnięcia zawodników powodują, że trzeba pozyskiwać jeszcze więcej pieniędzy.

Pan Radny Zbigniew Huszcza - omówił działalność Augustowskiego Towarzystwa Pływackiego - organizację mistrzostw na pływalni, w których wzięło udział 13 dużych ośrodków pływackich spoza Augustowa. Zawody były zorganizowane na wysokim, ogólnopolskim poziomie. Podkreślił, że w czasie zawodów były zapełnione dwa ośrodki wczasowe, które miały możliwość zarobienia pieniędzy.

Pani Radna Ewa Perkowska - poprosiła o przedstawienie działalności Fundacji Etoh.

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że fundacja prowadzi szkolenia w zakresie profilaktyki. Środki finansowe przeznacza się na realizację programu - kontynuację „Elementarza siedmiu kroków”.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zwrócił uwagę, że nie neguje potrzeby dofinansowania programu „Sokrates”, ale w Augustowie działają również inne kluby europejskie, które obecnie nie otrzymały żadnego wsparcia. Przewodniczący Rady powiedział, że nie neguje potrzeby dofinansowania Augustowskiego Towarzystwa Pływackiego, ale czy miasto posiada na ten cel dostateczną ilość środków finansowych? Zawody sportowe można organizować na jeszcze wyższym poziomie, natomiast istnieje potrzeba realizacji innych zadań w mieście, których wykonanie nie jest możliwe z powodu braku środków finansowych w budżecie. Przewodniczący Rady nie zgodził się ze stanowiskiem dotyczącym dofinansowania wypoczynku letniego i zimowego dzieciom i młodzieży kwotą 70.000 zł. Oczywiście, pieniądze na ten cel były zapisywane od kilku lat, ale na kolonie terapeutyczne wyjeżdżała grupa 40-60 dzieci. Procedura związana z przetargami jest zupełnie innym tematem. Kwota 70.000 zł została zapisana, ale dziś nie wiadomo, jakie mogą wpłynąć wnioski, które oczywiście będą podlegały procedurze przetargowej.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/129/04 w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych została podjęta 10 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 10 głosach wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 5i

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 5i, tzn. do podjęcia uchwały w sprawie obniżenia wskaźników procentowych ograniczających wysokość dodatków mieszkaniowych. Przewodniczący Rady odczytał wyjaśnienie Pani Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, prognozę dotyczącą skutków podjęcia przez Radę Miasta w/w uchwały - /w załączeniu do protokołu/. Następnie udzielił głosu Pani Elżbiecie Choroszewskiej - Skarbnikowi Miasta.

Pani Elżbieta Choroszewska - Skarbnik Miasta omówiła skutki finansowe związane z wypłatą dodatków mieszkaniowych, które do końca 2003 r. były współfinansowane ze środków budżetu państwa w formie dotacji. Obecnie dodatki będą wypłacane ze środków własnych, które są zarezerwowane w budżecie miasta na rok 2004.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał projekt uchwały pod głosowanie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała Nr XV/130/04 w sprawie obniżenia wskaźników procentowych ograniczających wysokość dodatków mieszkaniowych została podjęta 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Stanowi ona załącznik do niniejszego protokołu.

Ad.pkt 6

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że Rada Miasta przystąpi obecnie do realizacji punktu 6 porządku obrad, tj. do przyjęcia sprawozdania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 rok. Otworzył dyskusję.

Pan Radny Kazimierz Kożuchowski - stwierdził, że w sprawozdaniu, które jest analizą działalności z pewnych okresów, brakuje szczegółowych informacji dotyczących wykonania planu za 2003 r. w odniesieniu do 2002 r. Zapytał, jak w wyniku działań Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wygląda w 2003 r. sytuacja związana z bezpieczeństwem w mieście? Czy w stosunku do 2002 r. dane o patologii i przestępczości uległy zmianie? Radny poprosił o wyjaśnienie zapisu w załączniku Nr 7 do sprawozdania, w którym jest napisane, iż: „na posiedzeniu w dniu .06.2001 r. Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zakwalifikowała dzieci na kolonie terapeutyczne w ilości 60 uczestników”. Czy ta sama lista obowiązywała w 2003  r. i nadal obowiązuje?

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że dane Powiatowej Komendy Policji dotyczące zagrożeń są przedstawiane Państwu Radnym w sprawozdaniu. Natomiast szczegółowe ustosunkowanie się do każdego elementu spowodowałoby, że sprawozdanie miałoby grubość książki. Dokument przedstawia przede wszystkim dane dotyczące pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pełnomocnik Burmistrza zapytał, czy rolą Komisji jest analiza sprawozdania Powiatowej Komendy Policji z 2002 roku i wyciąganie wniosków z pracy Policji? Decyzja w tej kwestii należy do Państwa Radnych. Rzeczywiście, w załączniku 7 sprawozdania wystąpił błąd, ponieważ sprawozdanie znajduje się w komputerze i nie zostało dokładnie poprawione.

Pani Radna Janina Bulkowska - zapytała, ilu członków liczy Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ile jest Zespołów, jakie to są Zespoły i po ilu liczą członków?

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że zgodnie z zarządzeniem Nr 6/02 Burmistrza Miasta z 16 grudnia 2002 r. Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych liczy 14 członków. Komisja działa w trzech zespołach tematycznych, nie mniejszych niż 3.osobowe. Jest to Zespół Kontrolujący, Zespół Motywujący do leczenia odwykowego i Zespół Opiniujący.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta powiedział, że Zespoły są powołane celem poczynienia pewnych oszczędności w budżecie, aby np. wniosków dotyczących koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych nie musiała opiniować cała, 14.osobowa Komisja. Burmistrz Miasta wyjaśnił, iż przyjął zasadę, aby wnioski przedsiębiorców nie czekały na rozpatrzenie i były zaopiniowane jak najszybciej, w ciągu tygodnia. Jest to związane z procedurą przyznawania koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych.

Pan Radny Adam Leszczyński - stwierdził, że przedstawione w sprawozdaniu zakresy działalności Młodzieżowego Punktu Konsultacji i Terapii oraz Poradni Terapii Uzależnień są identyczne. W związku z tym jaki jest sens prowadzenia Punktu, jeżeli za pracę Poradni Terapii Uzależnień płaci Narodowy Fundusz Zdrowia?

Pan Roman Krzyżopolski - Pełnomocnik Burmistrza Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyjaśnił, że Narodowy Fundusz Zdrowia podpisuje kontrakt z Poradnią Terapii Uzależnień za realizację zadań tylko w pewnym zakresie, natomiast miasto płaci za inny zakres zadań. Młodzieżowy Punkt Konsultacji i Terapii zajmuje się przede wszystkim pracą z młodzieżą, zapobieganiem narkomanii, natomiast Poradnia Terapii Uzależnień zajmuje się przeciwdziałaniem alkoholizmowi.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta dodał, że miasto wspomaga dodatkowo działalność profilaktyczną punktów i stowarzyszeń. Zdaniem Państwowej Agencji Przeciwdziałania Alkoholizmowi wszystkie pieniądze powinny być przeznaczone na szkolenia i pracę z ludźmi już uzależnionymi. W przeszłości Poradnia mieściła się przy Zakładzie Opieki Zdrowotnej i była finansowana przez wszystkie gminy, obecnie tymi sprawami zajmuje się Poradnia Terapii Uzależnień.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta powiedział, że wyjaśnienie Pana Pełnomocnika dotyczące poprawienia błędu w załączniku Nr 7 jest bulwersujące. Sprawozdanie jest powielane od kilku lat, a obecne różni się od poprzednich tylko niektórymi zdaniami. Jest to lekceważenie Rady Miasta. W tym miejscu zasadne będzie przegłosowanie wniosku Radnego Zbigniewa Borkowskiego.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek Pana Radnego Zbigniewa Borkowskiego w sprawie zbadania przez Komisję Rewizyjną RM wydatków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania wniosek został przyjęty 16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 3 głosach wstrzymujących się.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta stwierdził, że przyjęcie sprawozdania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz realizacji preliminarza finansowego za 2003 r. będzie ponownie przedmiotem obrad 8sesji Rady Miasta po złożeniu przez Komisję Rewizyjną RM stosownych wniosków.

Ad.pkt 7

Odpowiedzi na interpelację Pana Radnego Zdzisława Wasilewskiego udzielił Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta.

Pierwszy dokument z dnia 12.11.2003 r. był skierowany przez Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej i dotyczył przeniesienia przez gminę - Miasto Augustów prawa własności gruntów na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej za cenę 1% wartości tych gruntów. Odpowiedź na pismo była udzielona 18.12.2003 r., w którym wyjaśniono, że sprawa udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości będzie rozpatrzona po przedłożeniu przez Spółdzielnię Mieszkaniową dokumentów w przedmiocie ustanowienia na rzecz członków Spółdzielni odrębnej własności lokali i przeniesieniu na członków Spółdzielni własności gruntu. Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej przesłał uchwały w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali, nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków. Ponadto z uwagi na wątpliwości dotyczące podstaw prawnych, Pani Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM prowadziła konsultacje z Urzędami Miast. Następne pismo skierowane do Spółdzielni Mieszkaniowej dotyczyło uzupełnienia wniosków o złożenie oświadczeń: ile w każdym budynku usytuowanych na gruncie będących w wieczystym użytkowaniu jest złożonych wniosków o wyodrębnienie własności lokali? Obecnie należy przeanalizować interpretację Ministra Infrastruktury i w porozumieniu ze Spółdzielnią Mieszkaniową wyjaśnić wszystkie problemy dotyczące gruntów, lokali użytkowych, dróg wewnętrznych, opłat notarialnych. Po wyjaśnieniu tych wszystkich problemów, Państwo Radni otrzymają przygotowane materiały uwzględniające przepisy oraz propozycje ewentualnej bonifikaty. Burmistrz Miasta stwierdził, że w/w korespondencja była prowadzona ze Spółdzielnią Mieszkaniową, natomiast mieszkańcy nie składali wniosków bezpośrednio do Burmistrza Miasta. Wnioski Pana Zygmunta Ropelewskiego oraz mieszkańców bloku przy ul. Norwida zostały odczytane przez Pana Przewodniczącego na sesji 15 grudnia 2003 r.

Pan Radny Kazimierz Kożuchowski - wyjaśnił, jako Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej, że ustawa z 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych sprawiała mnóstwo kłopotów prawnikom, którzy do dzisiaj nie są w stanie jej zinterpretować. Ustawa została wiele razy poprawiana, m.in. przez Trybunał Konstytucyjny, było veto Prezydenta RP. Mimo występujących trudności, Urząd Miasta i Spółdzielnia Mieszkaniowa musiały wykonywać szereg obowiązków nałożonych przez ustawę. Skierowane ze Spółdzielni Mieszkaniowej do Urzędu Miasta uchwały stały się prawomocne dopiero 6 stycznia 2004 r. Obecnie z notariuszem zostały uzgodnione sprawy przeniesienia własności mieszkań wraz z częściami wspólnymi nieruchomości. Trwają prace w tej sprawie. Pan Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej przedstawił sytuację lokali usługowych w budynkach, problemy związane z ich wydzielaniem. Zapoznał z interpretacją Ministra Infrastruktury w sprawie udzielenia bonifikaty przez gminy. Powstanie kolejny problem związany z posiadaniem przez spółdzielnie mieszkaniowe wystarczającej ilości środków finansowych.

Ad.pkt 8

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapytał, czy są uwagi do protokołów z poprzednich sesji.

Uwag nie zgłoszono i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie protokół Nr XIII/03 z obrad XIII sesji Rady Miasta Augustów z dnia 15 grudnia 2003 r. oraz protokół Nr XIV/03 z obrad XIV sesji Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2003 r., które w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania zostały przyjęte jednomyślnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 9

Przewodniczący Rady Miasta odczytał pismo dyrekcji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie w sprawie obniżenia wynagrodzenia zasadniczego o 23,5% pracownikowi Panu Adamowi Leszczyńskiemu, który jest radnym. Od dnia 1 kwietnia 2004 r. wszyscy pracownicy otrzymają wypowiedzenia warunków umowy o pracę w części dotyczącej wynagrodzenia zasadniczego - obniżka 23,5%.

Pan Przewodniczący przypomniał treść art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, iż „rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga zgody rady gminy, której jest członkiem. Rada gminy odmówi zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, jeżeli postawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu”. Przewodniczący Rady wyjaśnił, że przepis ten dotyczy również zmiany warunków pracy i płacy dla radnych. Następnie zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby w tej sprawie zabrać głos?

Pan Radny Adam Leszczyński - stwierdził, że obniżanie poborów pracownikom szpitala nie jest sposobem na rozwiązywanie problemów ekonomicznych, jednak poprosił o przychylenie się do wniosku Pana Dyrektora SP ZOZ.

Głosów w dyskusji nie było i Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta poddał pod głosowanie wniosek dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za wnioskiem nie głosował żaden radny, przeciw 4, a 14 radnych wstrzymało się od głosu.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta stwierdził, że Rada Miasta nie wyraziła zgody na obniżenie wynagrodzenia zasadniczego Panu Radnemu Adamowi Leszczyńskiemu.

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta zapoznał z następną korespondencją, która wpłynęła do Przewodniczącego i Rady Miasta:

- z wnioskiem kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie o ustalenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w wysokości 800 zł.

Przewodniczący Rady stwierdził, że wniosek będzie rozpatrzony na następnej sesji Rady Miasta.

- z pismem Pani Edwardy Obiedzińskiej zam. przy ul. 3 Maja 35 w Augustowie dotyczącym wydanej przez Kierownika Urzędu Rejonowego w Augustowie w dn. 19 grudnia 1997 r. decyzji w sprawie budowy kolektora sanitarnego przy ul. 3 Maja na odcinku od ul. Hożej do ul. Kilińskiego. Pani Obiedzińska zwróciła uwagę na brak jakiegokolwiek zainteresowania ze strony władz miasta wykonaniem tej inwestycji. Skierowane pismo zostało podpisane 10 osób.

Przewodniczący Rady Miasta skierował pismo do merytorycznego Wydziału Urzędu Miasta.

- z obszernymi dokumentami Ministra Środowiska dotyczącymi realizacji postanowień Traktatu Akcesyjnego z dnia 16 kwietnia 2003 r. w sprawie wyznaczenia obszarów specjalnej ochrony dzikich ptaków oraz w sprawie sporządzenia i przekazania Komisji Europejskiej listy krajowej specjalnych obszarów ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

Przewodniczący Rady Miasta zachęcił Państwa Radnych do zapoznania się z przesłanymi materiałami w tej sprawie.

- z orzeczeniem Komisji Orzekającej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 3 grudnia 2003 r. uniewinniającym Leszka Cieślika, Jerzego Demiańczuka, Bogdana Dyjuka, Ireneusza Gnojnickiego, Andrzeja Makowskiego, Lecha Popko od zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych poprzez podjęcie decyzji o odstąpieniu od naliczenia i poboru opłat za zajęcie na prawach wyłączności pasa drogowego przy Rynku Zygmunta Augusta w Augustowie, z naruszeniem art. 40 ust. 4 ustawy o drogach publicznych tj. uniewinnienie od popełnienia czynu określonego art. 138 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych. Koszty niniejszego postępowania, w wysokości 180,39 zł, poniesie Skarb Państwa.

- z uchwałą Nr 777/04 z dnia 4 lutego 2004 r. Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku umarzającą postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności części uchwały Nr XIV/120/03 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie budżetu miasta na 2004 rok.

Przewodniczący Rady powiedział, że złożone przed Kolegium RIO w Białymstoku wyjaśnienia Pani Elżbiety Choroszewskiej - Skarbnika Miasta przyczyniły się do umorzenia postępowania. Przewodniczący Rady serdecznie podziękował Skarbnikowi Miasta.

Pani Elżbieta Chororszewska - stwierdziła, że przyczyną wielu niepotrzebnych problemów i nieporozumień są złe przepisy prawa.

Ad.pkt 10

Pan Andrzej Kurczyński - Przewodniczący Rady Miasta po wyczerpaniu porządku obrad zamknął obrady XV sesji Rady Miasta Augustów.

Protokołowała: Przewodniczący

/Beata Filipow/ Rady Miasta Augustów

Andrzej Kurczyński

11

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miasta Augustów

Wprowadzający: Rada Miasta Augustów

Data modyfikacji: 2004-03-31

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2004-03-31