Protokół nr VII sesji RM z 2.09.2011 r.

P R O T O K Ó Ł NR VII/11

z obrad VII sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Augustowie, ul. 3 Maja 60

w dniu 2 września 2011 r.

W obradach sesji wzięło udział 21 radnych – lista obecności w załączeniu. /zał. nr 1/

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- kierownicy jednostek organizacyjnych miasta,

- goście,

- mieszkańcy miasta,

- dziennikarze.

Obrady rozpoczęto o godzinie 13.04 i zakończono o 15.22

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian w składzie Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej
w Augustowie;

b) zmian w składzie Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie;

c) zmian budżetu miasta na 2011 rok;

d) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011 – 2021;

e) skargi wniesionej na działalność Burmistrza Miasta Augustowa;

f) powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie;

g) utworzenia odrębnego obwodu głosowania, ustalenia jego numeru oraz siedziby obwodowej komisji wyborczej dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej;

h) ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

6. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury, informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze 2011 roku oraz informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć.

7. Przedłożenie sprawozdania z realizacji gminnego planu odpadami dla miasta Augustowa za okres 2009 – 2010 r.

8. Przyjęcie protokołu z obrad VI sesji Rady Miejskiej z 27 czerwca 2011 r.

9. Zapytania i wolne wnioski.

10.Zamknięcie obrad.

Ad. pkt 1

Obrady VII sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzyła Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej. Stwierdziła, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 20 radnych, co stanowi o prawomocności obrad. Powitała: Państwa Radnych, Pana Burmistrza, pracowników Urzędu Miejskiego i zaproszonych gości, Pana Bogdana Dyjuka – Przewodniczącego Sejmiku Województwa Podlaskiego, przedstawiciela Państwowej Straży Pożarnej
w Augustowie, Panią Beatę Perzanowską – przedstawiciela augustowskich mediów, kierowników wydziałów Urzędu Miejskiego.

Ad. pkt 2

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi do zaproponowanego porządku obrad? /zał. nr 2/

Pan Radny Marcin Kleczkowski powiedział, że do zaproponowanego porządku obrad należy dodać punkt – odpowiedzi na interpelacje radnych.

Więcej uwag ani propozycji nie zgłoszono i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie porządek obrad wraz z zaproponowaną zmianą, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty jednogłośnie 20 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. Odpowiedzi na interpelacje radnych będą udzielane w punkcie 8, a kolejne punkty ulegną przesunięciu o jeden w dół.

Ad. pkt 3

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej udzieliła głosu Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu – Burmistrzowi Miasta z prośbą
o złożenie sprawozdania ze swojej działalności od ostatniej sesji Rady Miejskiej.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta złożył sprawozdanie od ostatniej sesji Rady Miejskiej, za okres od 30.06.2011 r. do 31.08.2011 r.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy są pytania do złożonych sprawozdań?

Pani Radna Anna Urban zadała pytanie w związku z zarządzeniem burmistrza w sprawie powołania dyrektora Zespołu Szkół Samorządowych w Augustowie. Zapytała, czy po wyborze konkursowym były jakieś skargi bądź zastrzeżenia, i jeżeli takowe były, to jak zostały rozstrzygnięte?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że zastrzeżenia zgłaszał były Dyrektor Zespołu Szkół Samorządowych
w Augustowie. Zastrzeżenia zostały rozpatrzone, a dotyczyły m.in. stanu zdrowia i kompetencji obecnego Dyrektora. Uwagi te trafiły również do Wojewody Podlaskiego.

Pani Radna Anna Urban powiedziała, że dotarła do niej informacja, że uwagi dotyczyły również przebiegu konkursu na dyrektora ZSS. Zapytała, czy to prawda?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miastastwierdził, że nie wie w jaki sposób do Pani Radnej Anny Urban dotarła ww. informacja skoro każdy z członków komisji konkursowej złożył oświadczenie o zachowaniu tajemnicy.

Pani Radna Anna Urban odpowiedziała, że na informację odnośnie przebiegu konkursu i samej procedury natknęła się w internecie. Przecieki pojawiły się jeszcze przed ogłoszeniem wyników konkursu.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, że nie dopatrzył się żadnych nieprawidłowości w działaniu komisji konkursowej.

Pani Radna Anna Urban podziękowała za wyjaśnienia i życzyła nowemu Dyrektorowi – Tadeuszowi Wierzbickiemu wielu sukcesów.

Pan Radny Marcin Kleczkowski poprosił, aby Pan Burmistrz składając sprawozdania ze swojej działalności bardziej precyzyjnie omawiał sprawy dotyczące sprzedaży czy dzierżaw nieruchomości. Stwierdził, że same numery działek niewiele wszystkim mówią.

Pani Joanna Lisek - Przewodnicząca Rady Miejskiej poprosiła, aby przy czytaniu kolejnych sprawozdań Pan Burmistrz precyzował, których nieruchomości sprawa dotyczy.

Ad. pkt 4

Interpelacje radnych

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej odczytała interpelację Pana Radnego Bogusława Samla /interpelację swoimi podpisami poparło 11 radnych/: „Ponawiam swoją interpelację z dnia 15.10.2010 r. w sprawie modernizacji targowiska miejskiego.

Na dzień dzisiejszy nie ma już żadnych przeszkód, aby złożyć stosowny wniosek, wręcz przeciwnie „milion złotych jest w zasięgu ręki”.

Proszę o spowodowanie stosownych działań, aby miasto mogło skorzystać z takiej bezzwrotnej pomocy. Ze względu na terminy nie powinno się zwlekać z podjęciem stosownych działań związanych z przygotowaniem wniosku. W załączeniu: najnowsze publikacje prasowe, dotyczące targowisk miejskich.

O obecnym stanie targowicy nie wspomnę. Wykorzystanie unijnych środków przez nasze miasto nie jest zadowalające. Mam nadzieję, że w tym przypadku staropolskie powiedzenie „Mądry Polak po szkodzie” nie będzie prawdziwe.” /zał. nr 3/

Pan Radny Bogusław Samel powiedział, że Miasto ma jeszcze czas na składanie wniosków i podał terminy, w jakich można to zrobić.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, co udało się zrobić w kwestii uporządkowania pomostów nad jeziorami w Augustowie? Poinformował, że tej kwestii była poświęcona znaczna część posiedzenia Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska i Komunalizacji Mienia RM w czerwcu. Pan Tomasz Śpiczko – Zastępca Burmistrza Miasta zapewniał, że zajmie się tą sprawą.
W lipcu Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM również zajmowała się ww. problemem. Pan Radny opisał tragiczny stan pomostu nad jez. Białym na plaży Dąbek. Wyjaśnił, że zdaje sobie sprawę z tego, że nie jest to plaża miejska jednak mimo wszystko Burmistrz ma możliwość oddziaływania na właścicieli prywatnych w taki sposób, aby tą sytuację poprawić. Podobnie wyglądają pomosty na plażach przy ZMS i na Bielniku. Przedstawia to tragiczny obraz miasta turystycznego.

Pan Radny w imieniu Polskiego Związku Działkowców Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Armii Krajowej, zgłosił prośbę do Rady Miejskiej
o zobowiązanie Burmistrza Miasta do podjęcia działań mających na celu wykonanie zastawki na wlocie kanalizacji deszczowej, przechodzącego przez teren naszego Ogrodu, a wpadającego do Kanału Bystrego. Od wielu lat rzuty wody z rzeki Netty do Kanału Bystrego powodują zalewanie działek. Zarząd podpisał stosowne porozumienie z Panem Burmistrzem, w którym Pan Burmistrz zobowiązał się do zagospodarowania przyległego terenu w sposób uzgodniony z Ogrodami /w tym wykonanie zastawki wlotu kanału melioracyjnego w celu zabezpieczenia przed zalewaniem ogrodów działkowych od strony kanału/. /zał. nr 4/

Pani Radna Krystyna Wilczewska przedstawiła prośbę mieszkańców bloków 11 i 5 przy ul. I Pułku Ułanów Krechowieckich o podłączenie do ich mieszkań ciepłej wody. Ludzie mieszkają tam już od 50 lat i do tej pory nie mają ciepłej wody. Pismo w tej sprawie zostało złożone w końcu lipca lub na początku czerwca i do tej pory nie otrzymali żadnej odpowiedzi w tej sprawie. Poprosiła
o informacje na ten temat.

Pani Radna zapytała, jaka jest ściągalność podatków od nowo wybudowanych mieszkań i bloków? Zapytała czy Miasto ma podpisaną umowę z inkasentem, który te należności ściąga? Na jakich dokumentach bazuje i czy jest
w posiadaniu wpisu budynków oddanych do użytku? Kto się tymi sprawami zajmuje? Poprosiła o udzielenie odpowiedzi na piśmie na drugą interpelację.

Pan Radny Marcin Kleczkowski poprosił o przedstawienie informacji na temat przygotowania augustowskich szkół do nowego roku szkolnego /chodzi tu w szczególności o oddziały klas 0, nabór do gimnazjów/.

Pani Radna Małgorzata Grygo poinformowała, że mieszkańcy
części ul. Wrzosowej od strony lasu chcieliby wiedzieć, jaką nazwę nosi nowa ulica z tyłu działek. W dokumentach mieszkańców zapisano, iż jest to
ul Jagodowa natomiast kierunkowskaz mówi o tym, że jest to ul. Czereśniowa. Mieszkańcy tejże ulicy chcieliby również wiedzieć, kiedy otrzymają zapłatę za grunty, które musieli odstąpić pod ww. drogę.

Pani Radna odczytała pismo następującej treści: „My restauratorzy, mali przedsiębiorcy i mieszkańcy Augustowa oraz ludzie związani z tym miastem, pragniemy wezwać Radę Miasta Augustowa do zmiany strategii promocji miasta i gminy Augustów od 2012 roku w celu radykalnego zwiększenia atrakcyjności miasta Augustów jako celu jego odwiedzin przez turystów krajowych jak również zagranicznych. Impulsem naszej troski o promocję oraz dalszy rozwój miasta jest katastrofalna w naszym odczuciu zaproponowana
w tym roku przez Zarząd Miasta Augustów oferta imprez masowych, brak koordynacji tych imprez, bardzo słaba reklama tych imprez oraz zaskakująco niska frekwencja, jaka im towarzyszyła. Wpływa ona bezpośrednio na wynik finansowy naszych przedsiębiorstw oraz ogranicza zatrudnienie, co nie wpływa na skuteczna walkę z bezrobociem w naszej gminie oraz jej dynamiczny rozwój. Ten stan rzeczy jest już zauważalny od kilku lat, aczkolwiek ten rok jest chyba najgorszy od wielu lat. Przyszły rok będzie obfitował w szereg imprez
o światowym znaczeniu w tym olimpiady w Londynie oraz najistotniejszy dla nas, czyli mistrzostwa europy w piłce nożnej EURO 2012. To wydarzenie jest doskonałym pretekstem by przyszły rok był również sukcesem Augustowa jako miasta ostoi, spokoju i wypoczynku, ale również jako miasta przyjaznego kibicom sportowym i dobrej zabawy z tym związanej. Dziś już wiemy, że okres wakacyjny bedzie w przyszłym roku o prawie miesiąc dłuższy w związku ze skróceniem okresu szkolnego do 7 czerwca 2012, której bezpośrednią przyczyną jest rozpoczęcie turnieju EURO 2012. W związku z tym apelujemy do władz miasta, radnych miejskich oraz gminnych o szczególne potraktowanie strategii promocji i atrakcyjności turystycznej miasta w przyszłym roku.

Wzbogacenie oferty o zdecydowanie bardziej atrakcyjne imprezy weekendowe od początku czerwca do połowy września okraszone wyższej klasy artystami przyciągającymi zdecydowanie większe grono turystów do naszego malowniczego miasta.

Pragniemy również liberalizacji przepisów dotyczących ciszy nocnej
w szczególności w centrum miasta jak również w miejscach atrakcyjnych turystycznie w okresie od 1 maja do 1 października 2012, przynajmniej do godziny 24. Widzimy również celowy pomysł by na okres turnieju EURO2012 utworzyć w centrum miasta „strefę kibica” i transmitować na żywo mecze mistrzostw na telebimie. Wierzymy, że zdecydowanie lepsza oferta imprez masowych oraz reklama jak również dynamiczna promocja miasta przyniesie wszystkim korzyści i uatrakcyjni turystom nasze miasto w ich oczach
i pozostanie na zawsze w pamięci jako miasto otwarte na świetny wypoczynek połączony z doskonałą zabawą niczym nieograniczoną. Skutkiem tego będzie świetna opinia o naszym mieście na przyszłe lata, co będzie procentowało zmniejszeniem bezrobocia poprzez zwiększenie ilości miejsc pracy jak również nowymi inwestycjami związanymi z rozwojem szerszej bazy usługowo – turystyczno – gastronomicznej do jej obsługi.” /zał. nr 5/

Zgłosiła propozycję, skierowaną szczególnie do Pani Joanny Lisek – Przewodniczącej Rady Miejskiej, aby wzorem dwustu innych rad miasta
w Polsce, w Augustowie utworzyć młodzieżową radę miasta. Młodzieżową radę miasta można by utworzył przy I LO w Augustowie spośród młodzieży ponad gimnazjalnej i ze szkół średnich. Wybory można przeprowadzać raz na dwa lata. Celem młodzieżowej rady miasta oprócz reprezentowania młodzieży jest także aktywizowanie rówieśników do działań na rzecz swojego miasta lub gminy oraz upowszechnianie wiedzy o samorządzie lokalnym.

Pani Radna Anna Urban zapytała, kiedy na ul. Studzienicznej będzie zamocowany kierunkowskaz informujący o tym jak dojechać do stacji PKP? Stwierdziła, że brak takiej tablicy bardzo utrudnia życie turystom
i mieszkańcom.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, czy nie można by ujednolicić pisowni nazw ulic? Występuje niespójność w pisowni nazw ulic, ponieważ
w jednym miejscu widnieje np. Mjr Henryk Sucharski, a w innym występuje jakiś Prądzyński, który wiadomo, że był generałem. Występuje ul. Ściegiennego i Ks. Skorupki. Podobna sytuacja dotyczy tablic na ulicach i należy ją w jakiś sposób uregulować.

Ad. pkt 5a

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5a porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian w składzie Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej w Augustowie. Rada Miejska powinna powołać członka ww. Komisji w miejsce Adama Sieńko, którego mandat radnego wygasł wskutek pisemnego zrzeczenia się. Pani Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatur.

Pan Radny Zygmunt Zawadzki zgłosił kandydaturę Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego.

Pan Radny Dariusz Górny zgłosił kandydaturę Pani Radnej Anny Dźwilewskiej.

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie na członka Komisji Budżetu i Finansów RM.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za osobą Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego głosowało 10 radnych, 7 było przeciw, a 4 wstrzymało się od głosu.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pani Radnej Anny Dźwilewskiej. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za osobą Pani Radnej Anny Dźwilewskiej głosowało 11 radnych, nikt nie był przeciw, a 10 radnych wstrzymało się od głosu.

W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/45/11 w sprawie zmian w składzie Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej
w Augustowie została podjęta. Uzupełniono skład Komisji Budżetu i Finansów Rady Miejskiej w Augustowie powołując na członka tej Komisji radną Annę Dźwilewską. /zał. nr 6/

Ad. pkt 5b

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5b porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian w składzie Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej
w Augustowie. Rada Miejska powinna powołać członka ww. Komisji w miejsce radnej Anny Dźwilewskiej, która zrezygnowała z pracy w tejże Komisji. Pani Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatur.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zgłosił kandydaturę Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego. Uzasadnił swoje zgłoszenie tym, że Pan Zygmunt Zawadzki na poprzedniej sesji również kandydował na członka tej Komisji. Pan Zygmunt Zawadzki jest człowiekiem od lat zaangażowanym społecznie w wiele spraw dotyczących miasta. Pan Radny jest człowiekiem doświadczonym, jeśli chodzi o zagadnienia związane z infrastrukturą i z budownictwem. Pan Radny stwierdził, że wiele osób z tej sali mogło doświadczyć życzliwości ze strony Pana Radnego i jego rodziny. Miasto również wielokrotnie doświadczyło bezinteresownej, a wiele wartej pomocy. Pan Radny wielokrotnie zwracał uwagę na temat bezpieczeństwa na drogach i rozwiązań komunikacyjnych, ale niestety te zgłoszenia nie spotykały się ze zrozumieniem.

Pan Radny Dariusz Górny zgłosił kandydaturę Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego.

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie na członka Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za osobą Pana Radnego Zygmunta Zawadzkiego głosowało 10 radnych, nikt nie był przeciw, a 11 wstrzymało się od głosu.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za osobą Pana Radnego Stanisława Łoniewskiego głosowało 10 radnych, 9 było przeciw, a 2 wstrzymało się od głosu.

W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania ww. uchwała nie została podjęta, ponieważ skład Komisji do spraw Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia Rady Miejskiej w Augustowie nie został uzupełniony. /zał. nr 7/

Ad. pkt 5c

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5c porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 rok. Udzieliła głosu Panu Radosławowi Czerwińskiemu – Kierownikowi Wydziału Finansowego UM z prośbą o omówienie ww. uchwały.

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM omówił projekt ww. uchwały.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat ww. uchwały?

Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poinformowała, iż Komisja Budżetu i Finansów RM na posiedzeniu w dniu 31 sierpnia 2011 r. projekt ww. uchwały zaopiniowała pozytywnie, 3 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2011 rok.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/46/11 została podjęta 13 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 6 głosach wstrzymujących się. /zał. nr 8/

Ad. pkt 5d

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5d porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011-2021. Udzieliła głosu Panu Radosławowi Czerwińskiemu – Kierownikowi Wydziału Finansowego UM z prośbą
o omówienie ww. uchwały.

Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM omówił projekt ww. uchwały.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat ww. uchwały?

Pan Radny Bogusław Samel poprosił Pana Burmistrza o wyjaśnienie na czym będzie polegała racjonalizacja zatrudnienia pracowników, ponieważ takie stwierdzenie padło w przedłożonej Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta? Największe koszty związane są z zatrudnieniem. Pan Radny stwierdził, że nie wie czy w urzędzie pracuje za mało, czy za dużo osób, ale opinia mieszkańców jest taka, że nie jest najlepiej. Wszędzie gdzie nie ma konkurencji jest źle,
a ponadto trzeba postawić na jakość. Pan Radny stwierdził, że zdaje sobie sprawę z tego, że jest bezrobocie, ale przecież nad jednostkami gospodarczymi nikt nie płacze. Wchodzi na rynek konkurencja a ktoś inny musi zrezygnować. Należy już dzisiaj myśleć o oszczędnościach, bo potem może być za późno.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że racjonalizacja zatrudnienia ma polegać między innymi na połączeniu Centrum Sportu i Rekreacji z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji. Wówczas będzie jeden dyrektor i jeden główny księgowy. Pan Burmistrz powiedział, że myśli również na temat pewnych posunięć w szkołach. Mowa jest tutaj
o organizacyjnych sprawach, które uda się przeprowadzić, i które mogą przynieść pewne oszczędności, a które zostaną wprowadzone od nowego roku.

Pan Radny Marcin Kleczkowski poprosił Pana Burmistrza
o rozwinięcie zagadnienia dotyczącego racjonalizacji organizacji szkół. Zapytał, czy są już jakieś pomysły, czy określony został kierunek tej racjonalizacji?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że pewne pomysły odnośnie racjonalizacji organizacji szkół już są, ale zostaną przedstawione Państwu Radnym po ich skonkretyzowaniu.

Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poinformowała, iż Komisja Budżetu i Finansów RM na posiedzeniu w dniu 31 sierpnia 2011 r. projekt ww. uchwały zaopiniowała pozytywnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się.

Pan Radny Bogusław Samel powiedział, że temat samorządu jest mu znany, bo kiedyś pracował w małej gminie gdzie 70% budżetu pochłaniały szkoły. W naszym mieście sprawa wygląda podobnie, podobnie jest też w całym kraju i w artykułach prasowych można natknąć się na takie stwierdzenia, że szkoły „topią” gminy. Pan Radny stwierdził, że funkcjonowanie Karty Nauczyciela jest czymś niebywałym i w efekcie nie prowadzi Polski w dobrym kierunku. Zamiast walczyć o jakość nauczania walczy się o to, żeby uzyskać 10% podwyżkę, a przecież ktoś musi na to zapracować. Sytuacja przyszłościowa Miasta biorąc to pod uwagę będzie wyglądała tak, że Miasta nie będzie stać na żadne inwestycje tylko trzeba będzie pożyczać na płace. Zadłużenie w gminach jest bardzo poważnym problemem. Pan Radny zachęcał Komisję Budżetu
i Finansów RM do zajęcia się ww. sprawą i na następnej sesji, albo na sesji za rok chciałby usłyszeć pomysły na uniknięcie trudności, z jakimi wkrótce może spotkać się nasze Miasto.

Pan Radny Marcin Kleczkowski stwierdził, że konieczna jest dyskusja na temat, nie tyle zwolnień, co organizacji oświaty miejskiej skoro pochłania ona większą część budżetu. Wiele elementów, takich jak niż demograficzny można przewidzieć, bo do tej pory nie opracowano żadnej strategii dla oświaty miejskiej i są to tylko doraźne działania. Tematem powinny zająć się Komisja Budżetu i Finansów RM jak również Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia
i Spraw Społecznych RM i swoje przemyślenia przedstawić na sesji Rady Miejskiej.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2011 - 2021. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/47/11 została podjęta 11 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 10 głosach wstrzymujących się. /zał. nr 9/

Ad. pkt 5e

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5e porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie skargi wniesionej na działalność Burmistrza Miasta Augustowa. Sprawa była skierowana do rozpatrzenia do Komisji Rewizyjnej RM. Pani Przewodnicząca poprosiła o przedstawienie stanowiska Komisji Rewizyjnej RM w ww. sprawie.

Pani Krystyna Wilczewska – Zastępca Przewodniczącego Komisji poinformowała, iż Komisja Rewizyjna RM na posiedzeniu w dniu 19 lipca
2011 r. rozpatrzyła skargę wniesioną przez Pana Andrzeja Dmitruka na działalność Burmistrza Miasta Augustowa. Komisja Rewizyjna jednogłośnie stwierdziła, że skarga jest niezasadna i skargę tę odrzuciła. Pani Wiceprzewodnicząca wyjaśniła, że sprawa dotyczy konfliktu między mieszkańcami dwóch klatek w bloku nr 16 przy ul. Norwida i miedzy mieszkańcami a prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej. Skarga została odrzucona, ponieważ nie należy do kompetencji Burmistrza Miasta.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat ww. uchwały?

Głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie skargi wniesionej na działalność Burmistrza Miasta Augustowa. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/48/11 została podjęta jednogłośnie 21 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. /zał. nr 10/

Ad. pkt 5f

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5f porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie. Udzieliła głosu Pani Aldonie Samel – Sekretarzowi Miasta z prośbą o omówienie ww. uchwały.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt ww. uchwały.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że w Radzie Miejskiej funkcjonują 4 kluby radnych i dlatego proponuje, aby każdy z klubów zgłosił swojego kandydata.

Pani Radna Ewa Perkowska zgłosiła kandydaturę Pani Radnej Anny Urban.

Pani Radna Anna Szałwińska zgłosiła kandydaturę Pani Radnej Bożenny Ziemak.

Pan Radny Dariusz Górny zgłosił kandydaturę Pani Radnej Anny Dźwilewskiej.

Pan Radny Bogusław Samel zgłosił kandydaturę Pana Radnego Jerzego Dobrowolskiego.

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w zespole opiniującym na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zaproponowała, aby wszystkie kandydatury przegłosować en bloc. Poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Augustowie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/49/11 została podjęta jednogłośnie 21 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. /zał. nr 11/

Ad. pkt 5g

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5g porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania, ustalenia jego numeru oraz siedziby obwodowej komisji wyborczej dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej. Udzieliła głosu Pani Aldonie Samel – Sekretarzowi Miasta z prośbą
o omówienie ww. uchwały.

Pani Aldona Samel – Sekretarz Miasta omówiła projekt ww. uchwały.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat ww. uchwały?

Głosów w dyskusji nie było i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie utworzenia odrębnego głosowania, ustalenia jego numeru oraz siedziby obwodowej komisji wyborczej dla przeprowadzenia wyborów do Sejmu i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/50/11 została podjęta jednogłośnie 21 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się. /zał. nr 12/

Ad. pkt 5h

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5h porządku obrad, tj. do podjęcia uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Udzieliła głosu Panu Kazimierzowi Kożuchowskiemu – Burmistrzowi Miasta z prośbą o omówienie ww. uchwały.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta omówił projekt ww. uchwały.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat ww. uchwały?

Pani Radna Anna Urban zaproponowała, aby opłatę za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych obniżyć do 400 zł, ponieważ kwota 600 zł jest zbyt wysoka.

Pani Radna Bożenna Ziemak zapytała, jakie jest zapotrzebowanie
w mieście na tego typu placówki?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że do dzisiaj nikt nie zgłosił chęci otwarcia takiej placówki. Wyraził przypuszczenie, że w tym roku szkolnym nie zgłosi się nikt, kto będzie zainteresowany tego rodzaju działalnością. Pan Burmistrz powiedział, że augustowski żłobek zabezpiecza potrzeby mieszkańców.

Pani Radna Małgorzata Grygo stwierdziła, że zaproponowana opłata jest dosyć wysoka, a być może takie placówki zaczną zakładać biedne organizacje, np. tzw. klubiki przedszkolne i dla tych organizacji będzie to bardzo duża suma.

Pan Radny Marcin Kleczkowski zapytał, na jakiej podstawie Pan Burmistrz twierdzi, że augustowski żłobek zaspokaja zapotrzebowanie na usługi żłobkowe w mieście? Pan Radny powiedział, że ma kontakt z rodzicami, których dzieci nie zostały przyjęte do żłobka z powodu braku miejsc, dlatego informacja podana przez Pana Burmistrza jest nieprawdziwa.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że Żłobek w Augustowie nie jest w 100% obłożony, chociaż na początku roku sprawa być może wygląda inaczej. Wielu rodziców zapisuje swoje dzieci do Żłobka, a potem te dzieci do niego nie chodzą i wolne miejsca są.

Pani Radna Małgorzata Grygo zapytała, czy prawidłowym jest, że Żłobek zamykany jest na jeden miesiąc w roku? W przedszkolach zauważono tendencję, że wtedy, kiedy Żłobek jest zamknięty dzieci na ten miesiąc przychodzą do dyżurującego przedszkola.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że Żłobek musi być zamknięty przez jeden miesiąc w roku, ponieważ umożliwia to wzięcie urlopu przez pracowników.

Pani Radna Małgorzata Grygo stwierdziła, że w wakacje nie ma pełnego obłożenia i w tym okresie nie wszyscy muszą przychodzić do pracy. Część pracowników może pójść na urlop w lipcu, a część w sierpniu.
Pani Radna zaproponowała, aby opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosiła 300 zł.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie wniosek Pani Radnej Anny Urban, aby wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosiła 400 zł. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za wnioskiem Pani Radnej Anny Urban opowiedziało się 16 radnych, nikt nie był przeciw i 5 radnych wstrzymało się od głosu.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr VII/51/11 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 3 głosach wstrzymujących się.
/zał. nr 13/

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej ogłosiła przerwę w obradach sesji do godz. 14.40.

Ad. pkt 6

Wznawiając obrady po przerwie, Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 6 porządku obrad, tj. do zapoznania się z informacją o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury, informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze 2011 roku oraz informacji
o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć. /zał. nr 14/ Pani Przewodnicząca zapytała, czy ktoś
z Państwa Radnych ma uwagi bądź zapytania do przedłożonej informacji?

Zapytań, ani uwag nie zgłoszono.

Ad. pkt 7

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 7 porządku obrad, tj. do zapoznania się ze sprawozdaniem z realizacji gminnego planu odpadami dla miasta Augustowa za okres 2009-2010. /zał. nr 15/ Pani Przewodnicząca zapytała, czy ktoś z Państwa Radnych ma uwagi bądź zapytania do przedłożonej informacji?

Zapytań, ani uwag nie zgłoszono.

Ad. pkt 8

Na interpelację Pana Radnego Bogusława Samla odpowiedzi udzielili Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta i Pan Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji UM.

Pan Burmistrz poinformował, że Miasto jest w tej chwili na etapie przygotowywania dokumentacji na modernizację targowiska miejskiego
w ramach projektu pn.: „Mój rynek”. W Województwie Podlaskim konkretnych dat naborów jeszcze nie ustalono. Ogłoszenie naboru odbędzie się prawdopodobnie z trzytygodniowym opóźnieniem. Wniosek zostanie złożony
i będzie można pozyskać 1 mln zł. Województwo Podlaskie w pierwszym etapie ma do rozdysponowania pulę 10 mln zł w ramach ww. projektu. W ramach projektu w Województwie Podlaskim ma powstać 80 nowych targowisk a około 200 ma zostać zmodernizowanych.

Pan Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii, Rozwoju
i Promocji UM powiedział, że oficjalnie terminy naboru będą podane
w przyszłym tygodniu, ale najprawdopodobniej będzie to 26 września
i 18 listopada.

Na interpelację Pana Radnego Marcina Kleczkowskiego odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz poinformował, że Miasto jest właścicielem pomostów Radiowej Trójki, które zostały naprawione przed sezonem letnim. Kolejnym pomostem gdzie właścicielem jest Miasto są pomosty przy wyciągu do nart wodnych i kosmetyczne naprawy na tym pomoście również zostały wykonane. Pomost ten został zgłoszony do projektu Lokalnej Grupy Rybackiej. Wniosek Miasta została zakwalifikowany, dlatego na naprawę tego pomostu nie wydatkowano zbyt wiele, ponieważ pozyskamy pieniądze, za które będzie można go praktycznie odbudować. Pan Burmistrz powiedział, że jeżeli chodzi
o pomost ZMS to wystąpił do Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego
o nakazanie właścicielom naprawy tego pomostu tak, aby był bezpieczny. Przed kilkoma dniami została przeprowadzona kontrola przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego i 30 sierpnia Inspektor w swojej informacji stwierdził zły stan techniczny tych pomostów. W związku z tym, że nieruchomość jest przygotowywana do sprzedaży Wojewódzki Inspektor nałożył obowiązek zabezpieczenia pomostów w taki sposób, aby nie stanowiły zagrożenia, dla osób, które chciałyby z niego korzystać. Pomost na Plaży Bielnik również był kontrolowany przez Wojewódzkiego Inspektora Budowlanego. Inspektor Wojewódzki nakazał dokonanie remontu i Pan Eugeniusz Ławrynowicz został poinformowany o wejściu na obiekt, ponieważ wejście to cały czas utrudniał. Pomost jest miejski, ale do końca RZGW wydzierżawiło wodę dla Pana Ławrynowicza i dlatego do tego czasu nie można było tam wejść. Powiedział, że obecnie RZGW podpisuje z miastem umowę na dzierżawę wody i dopiero teraz będzie możliwość, aby ten pomost remontować. Pan Burmistrz powiedział, że pomost na plaży Dąbek nad jez. Białym nie był remontowany przez dotychczasowego dzierżawcę. Obecnie kończy się dzierżawa i umowa z obecnym dzierżawcą nie zostanie przedłużona, ponieważ nie wykonał żadnych zobowiązań z tych, które obiecywał. Pan Burmistrz powiedział, że rozpoczął rozmowy z Nadleśnictwem, aby część tego terenu razem z pomostem i drogą dojazdową zostały ewentualnie przekazana Miastu. Sprawa nie jest prosta i cała procedura jest czasochłonna, ale istnieje szansa na przejęcie tego terenu przed przyszłym sezonem.

Porozumienie podpisane przez Burmistrza Miasta a PZD Rodzinnym Ogrodem Działkowym dotyczyło realizacji nabrzeży Kanału Bystrego. Obecnie inwestycja nie jest realizowana. Przy okazji realizacji inwestycji na
ul. Tytoniowej nawieziony został grunt na drogę dojazdową do działek. Zastawka na Kanale Bystrym nie zostanie zrobiona dopóki nie będzie realizowana inwestycja na Kanale Bystrym. Wiadomo, że aby zrealizować nabrzeże należy posiadać środki finansowe i na tą inwestycję potrzebnych jest 12 mln zł.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM poinformował, iż całkowity koszt inwestycji nad Kanałem Bystrym to kwota 24 mln zł. W ramach Programu RPO i w ramach projektu Rozbudowa Infrastruktury Turystycznej i Rekreacyjnej ma być realizowana strona od ul. Ludwika Waryńskiego natomiast druga strona Kanału Bystrego nie będzie realizowana. W opracowaniu projektowym zastawki nie ma i projekt należałoby o ten element uzupełnić. Nabrzeża Kanału Bystrego są własnością Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie. Poziomy lustra wody w poszczególnych zbiornikach są ze sobą połączone,
a w okresie zimowo – wiosennym regulowane. Zastawka prawdopodobnie nie rozwiąże problemu zalewania ogrodów działkowych.

Pan Radny Marcin Kleczkowski powiedział, że właściciele ogródków działkowym prawdopodobnie mieli nadzieję, że przy okazji realizacji projektu zagospodarowania Kanału Bystrego /co prawda drugiego brzegu/ uda się również wykonać tak niewielką inwestycję, jaką jest budowa zastawki. Porozumienie zawarte z Panem Burmistrzem jest podstawą do tego, aby oczekiwać, że to zadanie zostanie wykonane.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że zastawka może być zrealizowana, ale nie jako odrębne zadanie tylko przy okazji realizacji całej inwestycji i pozyskania na nią środków finansowych. Obecnie pozyskano środki finansowe w wysokości 18 mln zł na realizację części ciągu od strony
ul. Waryńskiego.

Pan Burmistrz powiedział, że wszystkie szkoły są przygotowane do roku szkolnego, arkusze organizacyjne zostały przygotowane przez dyrektorów
i zatwierdzone przez Burmistrza.

Pan Radny Marcin Kleczkowski powiedział, że do świetlicy w ZSS
w Augustowie zapisanych jest 180 dzieci, a sala jest tylko jedna. Dotychczas były to trzy sale.

Pan Burmistrz powiedział, że ustawy o oświacie musiał nauczyć się
w dwa tygodnie, a to z tego względu, że miał problemy z Panem Dyrektorem, który uznał, że wszystko jest nielegalnie. Pan Burmistrz wręcz z nakazem musiał wystąpić o zwołanie Rady Pedagogicznej przed rozpoczęciem roku. Pan Burmistrz powiedział, że został zmuszony do tego, aby utworzyć w tej Szkole jeszcze jeden oddział I klasy gimnazjum. Dyrektor, który nie posiada odpowiedniej ilości pomieszczeń nie powinien naciskać na Burmistrza i tworzyć kolejnego oddziału. Dyrekor jest od tego, aby organizować pracę w Szkole.
W ciągu najbliższych kilku dni ta sprawa w Zespole Szkół Samorządowych
w Augustowie zostanie rozwiązana. Rada Pedagogiczna i nowy dyrektor zwołują Radę w poniedziałek, ponieważ wcześniej trudno było dojść do porozumienia.

Pan Radny Marcin Kleczkowski powiedział, że zdziwiony jest dzisiejszą wypowiedzią Pana Burmistrza, skoro jeszcze wczoraj na rozpoczęciu roku szkolnego mówił, że Szkoła ZSS w Augustowie jest przykładem do naśladowania dla innych szkół, i że świetnie prosperuje. Dzisiaj Pan Burmistrz na sesji mówi, że jest tak źle?

Pan Burmistrz odpowiedział, że jego dzisiejsza wypowiedź dotyczy poprzedniego dyrektora, a nie szkoły. Poprzedni dyrektor nie chciał współpracować z nowym dyrektorem.

Pan Burmistrz powiedział, że pisownię nazw ulic na tablicach można zmieniać, ale będzie to kosztowne. Tablice powinny informować, jak gdzieś trafić, a nie odzwierciedlać całą nazwę. Państwo Radni przy konstruowaniu nowego budżetu mogą zdecydować, że przeznaczają środki finansowe na nowe oznakowanie ulic.

Pani Radna Anna Urban poprosiła Panią Przewodniczącą o dyscyplinę czasową, jeżeli chodzi o realizację tego punktu porządku obrad, który jest przecież odpowiedziami na interpelację radnych a nie dyskusją. W przypadku, gdy potrzebna będzie dyskusja temat można skierować do omówienia na poszczególnych Komisjach Rady Miejskiej.

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej podziękowała
Pani Radnej Annie Urban za słuszna uwagę.

Na interpelację Pani Radnej Krystyny Wilczewskiej odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz Miasta powiedział, że zapyta MPEC „GIGA” Sp. z o.o. jaka jest możliwość, aby mieszkańcy bloków przy ul. I Pułku Ułanów Krechowieckich posiadali ciepłą wodę. Najprawdopodobniej problem polega na tym, że mieszkańcy nie chcą się zgodzić na umieszczenie w ich blokach węzłów cieplnych. Pan Burmistrz po zasięgnięciu opinii MPEC „GIGA” Sp. z o.o. udzieli Pani Radnej odpowiedzi w tej sprawie.

Na interpelację Pani Radnej Małgorzaty Grygo odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz powiedział, że odpowiedzi na interpelacje Pani Radnej udzieli na piśmie.

Na interpelację Pani Radnej Anny Urban odpowiedzi udzielił Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska UM.

Pan Kierownik powiedział, że skrzyżowanie drogi krajowej nr 16
z ul. Dworcową i jego oznakowanie należy do kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Skrzyżowanie to było oznakowane w ten sposób, że były drogowskazy wskazujące dojazd do dworca PKP. Faktycznie w tej chwili tego drogowskazu nie ma. Pan Kierownik poinformował, że próbował
w tej sprawie skontaktować się z Kierownikiem Rejonu w Suwałkach, ale niestety nie udało się. Pan Kierownik obiecał, że będzie starał się ten problem rozwiązać.

Na interpelację Pana Radnego Bogusława Samla /zgłoszonej na poprzedniej sesji/ odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta.

Pan Burmistrz poinformował, iż wpływy z reklam na budynku przy
ul. Wojska Polskiego 1 to kwota 1386 zł miesięcznie + podatek VAT. Termin dzierżawy miejsca na jedną z nich dobiega już końca i nie zostanie przedłużony. Pozostałe reklamy mają umowy na czas nieokreślony i można zastanowić się, czy ich nie rozwiązać.

Ad. pkt 9

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji punktu 9 porządku obrad, tj. do przyjęcia protokołu z obrad VI sesji Rady Miejskiej z 27 czerwca 2011 r. Zapytała, czy są uwagi do protokołu z obrad VI sesji Rady Miejskiej?

Uwag nie zgłoszono i Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej poddała pod głosowanie protokół z obrad VI sesji Rady Miejskiej, który w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania został przyjęty 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się.

Ad. pkt 10

Zapytania i wolne wnioski

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej zapoznała
z korespondencją, która wpłynęła do Przewodniczącego i Rady Miejskiej:

- z ponownym wnioskiem z 22.08.2011 r. Pana Tadeusza F., który zwrócił się
o wyrażenie zgody na nabycie lokalu mieszkalnego na ul. Tartacznej. Mieszkania na tej ulicy nie były objęte planem sprzedaży, dlatego Komisja nie zajęła się tym tematem, ale z Panem Tadeuszem F. były prowadzone rozmowy. Na najbliższej sesji Komisja przygotuje stosowną uchwałę i Pani Przewodnicząca wyraziła nadzieję, że będzie to uchwała prowadząca do tego, aby jednak przeznaczyć te mieszkania do sprzedaży /oprócz Pana Tadeusza F. inni lokatorzy również reflektują nabycie lokali, w których zamieszkują/. /zał nr 16/

- z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Podlaskiego z 2 sierpnia 2011 r., który stwierdza nieważność § 10 ust. 2 oraz § 21 ust. 2 uchwały nr VI/39/11 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 27 czerwca 2011 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Ślepsk I”. /zał nr 17/ Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej UM wyjaśniła, że uchylone paragrafy dotyczą infrastruktury technicznej, m.in. dróg wewnętrznych, ciągów pieszo – rowerowych, urządzeń wodnych i sanitarnych. Plan ustala, iż sieci i obiekty infrastruktury technicznej powinny być realizowane na terenach przeznaczonych na cele publiczne. Na rysunku planu wskazane są przebiegi ciągów komunikacyjnych zaś uchylone paragrafy dawały możliwość ich realizacji, gdy byłyby takie zamierzenia właścicieli terenów również w innych miejscach. Uchwała ta wchodzi w życie od poniedziałku, dlatego, że została opublikowana w Dzienniku Urzędowym
4 sierpnia, czyli od 5 września, będzie już miała moc prawną.

Pan Radny Zbigniew Huszcza stwierdził, że szkoda, że na dzisiejszym posiedzeniu sesji nie ma przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji, ponieważ chciałby zwrócić uwagę na sprawę bezpieczeństwa miasta i może warto podyskutować nad monitoringiem. Pan Radny powiedział, że jeszcze przed wakacjami, w roku szkolnym o godzinie 5 rano, jadąc z ul. Norwida do Rynku Zygmunta Augusta zauważył, że wszystkie kosze na śmieci na
ul. Wojska Polskiego były wyrzucone i pogniecione. Pan Radny poinformował, że zwracają się do niego mieszkańcy z sygnałami, że przy niektórych lokalach gastronomiczno – rozrywkowych na ul. Wojska Polskiego, o godz. 23.00, strach przejść, bo grozi to pobiciem. W domach, które znajdują się w sąsiedztwie tych lokali nie można spać, na klatkach schodowych i podwórkach jest niebezpiecznie. Czasami Policja stoi przy tych lokalach, ale są to działania doraźne i może naprawdę warto zastanowić się nad monitoringiem miasta, który jest kosztowny, ale na pewno bardzo potrzebny.

Pan Radny Bogusław Samel podziękował Panu Burmistrzowi za udzielenie odpowiedzi na swoje interpelacje. Interpelacja w sprawie targowiska miejskiego jest istotna, ponieważ trzeba skorzystać z możliwości pozyskania pieniędzy, które mamy w zasięgu ręki. W przyszłości, jeżeli będą inne plany to taka inwestycja dodaje tylko wartości tej działce. Pan Radny powiedział, że ostatnio przeglądając prasę lokalną natknął się na informację, że na ul. Łaziennej, w ramach TBS powstanie budynek, w którym swoją siedzibę będzie miał Urząd Stanu Cywilnego. Zapytał, czy to prawdziwe informacje?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że chciałby opróżnić budynek przy ul. Wojska Polskiego 1, żeby można było tę działkę sprzedać. Pan Burmistrz powiedział, że TBS chce budować budynek mieszkalny na miejscu po łaźni i na parterze tego budynku byłyby usługi, a na
I piętrze Urząd Stanu Cywilnego i Straż Miejska.

Pan Radny Adam Wysocki zwrócił uwagę, że za szopą Sparty na
ul. Łaziennej są budynki, prawdopodobnie na działkach prywatnych, w których zamieszkują bezdomni. Osoby te robią bałagan i zamieszanie, zostawiają po sobie pobite butelki, które rozrzucone są po całym nabrzeżu, i które przed rozpoczęciem treningu kajakarzy za każdym razem trzeba sprzątać. Poprosił, aby na tym terenie wprowadzić nadzór, np. Straż Miejska mogłaby od czasu do czasu przeprowadzić kontrolę.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że nakaże Straży Miejskiej kontrolowanie tego terenu i wystąpi również do Policji, aby wzmożyła patrole na tym gruncie. Właściciela tego terenu można ustalić, ale niestety nic nie można mu nakazać. Nadzór budowlany nie może nakazać przeprowadzenia żadnej rozbiórki, może jedynie nakazać zabezpieczenie tego terenu, jeżeli istnieje jakieś zagrożenie.

Ad. pkt 11

Pani Joanna Lisek – Przewodnicząca Rady Miejskiej, po wyczerpaniu porządku obrad, zamknęła VII sesję Rady Miejskiej w Augustowie.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Ewa Szczepańska/ Przewodnicząca

Rady Miejskiej w Augustowie

/Joanna Lisek/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Wprowadzający: Przewodniczący Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2011-10-03

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2011-10-03