Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców

INSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk: „Zgłoszenie pobytu stałego”.
  2. Pamiętaj o:
    dokumencie tożsamości (opisany w wymaganych dokumentach w pkt 2 - 4).
    b. dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
  3. Udaj się do Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych, Urzędu Miejskiego
    w Augustowie ul. Młyńska 35, pok. 203 i dokonaj zameldowania.
  4. Odbierz potwierdzenie zameldowania.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
    w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  2. Cudzoziemiec przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia
    na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody
    na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, dokument „ zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu
    w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
  3. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość
    i obywatelstwo oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub oświadczenie
    o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Obywatel będący członkiem rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatela Konfederacji Szwajcarskiej niebędący obywatelem w/w państw przedstawia ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.
  5. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – w oryginale do wglądu.
  6. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
    – pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
    – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport

Zameldowanie przez internet

musisz mieć Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej, to sprawdź czy Twój bank oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu (obecnie jest to kilka banków, a ich lista się wydłuża). Założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej jest proste i szybkie.  Sprawdź, jak założyć profil zaufany.Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:

  • dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
  • dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
  • w przypadku zameldowywania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa)

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18  roku życia).

 

Opłaty:

  1. Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
  2. 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).
  3. Opłatę tę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane : Urząd Miejski
    w Augustowie nr 7712405211111000049294220 z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie" Bądź w kasie Urzędu Miejskiego w Augustowie ul. Młyńska 35 (kasa jest czynna od 8.00 do 14.00)

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Urząd Miejski w Augustowie, Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych, ul. Młyńska 35, pok. 203.

 

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki

 

Tryb odwoławczy:

Brak. Czynność materialno – techniczna

 

Uwagi:

  1. W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się
    z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
  2. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  3. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
  4. Cudzoziemiec niebędący obywatelem państw wymienionych w pkt 3 ani członkiem rodziny obywatela tych państw, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
  5. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2021.510 t.j.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2020.1546 t.j.)
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2017.2411)

 

Wymagane załączniki do pobrania

Zgłoszenie pobytu stałego

 

Sprawę prowadzi:

Wydział Spraw Społecznych i Administracyjnych

Zastępca Kierownika Katarzyna Chmielewska

Telefon 87 643 80 51

Email: katarzyna.chmielewska@urzad.augustow.pl

Inspektor Małgorzata Maciąg

Telefon 87 643 80 51

Email: malgorzata.maciag@urzad.augustow.pl

Inspektor Dorota Dudzińska

Telefon 87 643 80 50

Email: dorota.dudzinska@urzad.augustow.pl

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Mateusz Krzywicki

Data wytworzenia: 2017-08-25

Wprowadzający: Katarzyna Chmielewska

Data modyfikacji: 2021-07-22

Opublikował: Katarzyna Chmielewska

Data publikacji: 2015-03-02