Wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego
16-300 Augustów
Nr AGP-7323 A/21/04
Augustów, dnia 22.06.2004r.
WYPIS Z MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
Dotyczy: działek o numerach geodezyjnych 724 i 725 położonych w Augustowie przy
Ul. Woj.Polskiego.
Teren na którym położone są działki, objęty jest opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów miasta Augustów, położonych w ciągu projektowanej drogi krajowej nr S19, zatwierdzonym w dniu 30.12.1999r. uchwałą Rady Miejskiej Nr_XV/126/99, (Dz.Urz. Woj.Podlaskiego z dnia 11.02.2000r.Nr 4 poz.37).
Działki o nr 724 i 725 położone są w kompleksach 20U, 17RP/RZ, 27E 1/2 -2/2 i 34D1/2.
Wypis z tekstu planu:
20 U - Teren projektowanej zabudowy usługowej związanej z obsługą ruchu tranzytowego (motel, hotel, gastronomia, urządzenia sanitarne, parkingi, stacje napraw i paliw płynnych). Uciążliwość usług nie może przekraczać granic działki. Obiekty usługowe do dwóch kondygnacji, całkowicie lub częściowo podpiwniczone, z dachami wielospadowymi równopołaciowymi o nachyleniu połaci pod kątem ok. 45 do poziomu. Zakazuje się rozsączkowywania nie oczyszczonych ścieków do gruntu. Proponuje się zadrzewić teren bezpośrednio przyległy do projektowanej trasy komunikacyjnej celem zmniejszenia uciążliwości drogi oraz poprawienia cech środowiska przyrodniczego.
17RP/RZ - Teren istniejących upraw polowych i użytków zielonych. Pożądane sukcesywne zadrzewienie terenów bezpośrednio przyległych do drogi krajowej Nr S 19.
27 E1/2 -2/2 - Istniejąca droga krajowa Nr 67 Augustów - Łomża III klasy technicznej. W układzie kierunkowym jako droga II klasy technicznej. Szerokość w liniach rozgraniczających ok. 60m. Obiekty budowlane mogą być sytuowane w odległości co najmniej 50m od osi drogi, linia zabudowy mieszkaniowej w odległości co najmniej 160 m od osi drogi.
34 D1/2 - Ulice dojazdowe na terenie projektowanych usług. Szerokość w liniach rozgraniczających 15 m. Linia zabudowy w odległości 5 m od linii rozgraniczającej.
Na rysunku planu w pasie drogowym oznaczono drogi gospodarcze, umożliwiające
dojazdy do siedlisk i przyległych działek.
Ustalenia ogólne.
Teren objęty opracowaniem położony jest w granicach obszaru „B” ochrony uzdrowiskowej. Wszystkie decyzje dotyczące gospodarowania przestrzenią powinny
-2-
uwzględniać postanowienia zawarte w Dz. U. Nr 23 poz 150 z roku 1966 z późn. zm. oraz Uchwały nr XXXIII/274/93 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 13 października 1993r.
2. Wszystkie stanowiska archeologiczne podlegają ochronie prawnej. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian wymaga uzgodnienia z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
3. Dopuszcza się realizację zabudowy zagrodowej lub ogrodniczej na wszystkich terenach z wyjątkiem lasów przy uwzględnieniu szczegółowych ustaleń dla terenów wyróżnionych na rysunku planu.
4. Architektura projektowanych obiektów powinna harmonizować z tradycyjną architektura tego obszaru. Obiekty do dwóch kondygnacji nadziemnych z możliwością wykorzystania poddasza na cele użytkowe, z dachami wielospadowymi, równopołaciowymi, dobrze wkomponowane w krajobraz. Zadrzewienie roślinnością niska i wysoką, rodzimą występującą w sąsiedztwie. Zaleca się stosowanie do kształtowania elewacji tradycyjnych materiałów budowlanych: kamienia, cegły klinkierowej , drewna.
5. Projektowane obiekty szczególnie usługowe, powinny być dostosowane do wykorzystania przez osoby niepełnosprawne.
Ustalenia w zakresie ochrony przyrody.
Celem minimalizacji negatywnego oddziaływania na środowisko przyrodnicze projektowanej inwestycji w fazie budowy należy dobrze rozważyć lokalizację miejsc postoju ciężkiego sprzętu oraz placów składowania materiałów budowlanych i w miejscach tych utwardzić podłoże gruntowe. Zaplecze budowy winno być wyposażone w urządzenia sanitarne dla robotników, miejsca składowania śmieci, resztek materiałów budowlanych, farb itp. Umożliwiających ich selekcję
W celu zminimalizowania niekorzystnych wpływów na środowisko przyrodnicze
inwestycji przewidzianych w projekcie planu zaleca się;
utworzenia strefy ograniczonego zagospodarowania i użytkowania i na etapie budowy drogi urządzenie pasa zieleni. Struktura gatunkowa pasów powinna odzwierciedlić charakter siedlisk naturalnych, a struktura przestrzenna charakter ukształtowania terenu i systemu funkcjonowania przyrodniczego krajobrazu z krzewami podszytowymi po stronie zewnętrznej. W pasie zieleni w pobliżu drogi nie należy sadzić drzew i krzewów jarząbu pospolitego, berberysu, głogu oraz innych owocowych na których mogą żerować ptaki lub zwierzęta.
uprawę roślin składnikożernych w miejscach szczególnie narażonych na zanieczyszczenie powietrza i gleby,
podczyszczenie wód opadowych i roztopowych w wysokosprawnych separatorach, których liczba i lokalizacja będzie zależeć od rozwiązań szczegółowych systemu odwadniającego,
nie wprowadzanie bezpośrednio do gruntu ścieków z miejsc obsługi podróżnych, zabudowy pensjonatowej i mieszkalnej,
niwelowanie i wzmacnianie gruntu tylko w obrębie inwestycji,
w maksymalnym stopniu utrzymanie istniejącego zadrzewienia,
wprowadzenie terenów zielonych pełniących rolę zieleni izolacyjnej oraz funkcję środowisko twórczą wokół terenów zainwestowanych,
odwodnienie projektowanej obwodnicy w sposób umożliwiający bezpieczne przejęcie i usunięcie substancji toksycznych, które mogą wydostać się na jezdnie w wyniku kolizji pojazdów wiozących niebezpieczne ładunki,
ogrzewanie obiektów mieszkalno-usługowych za pomocą paliw ekologicznych,
wprowadzanie architektury harmonizującej z krajobrazem i regionem.
-3-
Ustalenia w zakresie infrastruktury technicznej.
Zaopatrzenie w wodę.
Zaopatrzenie w wodę projektowanej zabudowy usługowej z wodociągu miejskiego.
Odprowadzenie ścieków.
Odprowadzenie ścieków socjalno-bytowych z projektowanej zabudowy usługowej do kanalizacji miejskiej lub do szczelnych zbiorników i wywóz do miejskiej oczyszczalni ścieków.
Energetyka.
Zasilania w energię elektryczną projektowanej zabudowy odbywać się będzie z istniejącej sieci napowietrznej SN za pośrednictwem istniejącej w sąsiedztwie oraz projektowanych stacji transformatorowych.
W przypadku kolizji projektowanych obiektów z urządzeniami elektrycznymi, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Przebudowa dotyczy zarówno zmian trasy linii, jak też wykonania odpowiednich uziemień i obostrzeń.
3. Ogrzewanie budynków z indywidualnych źródeł ciepła. Preferuje się kotłownie olejowe.
Ustalenia w zakresie obrony cywilnej;
1. Oświetlenie zewnętrzne /ulice, drogi, obiekty/ przystosować do zaciemniania i wygaszania.
2. W rejonach budownictwa jednorodzinnego, zagrodowego należy przewidzieć ukrycia typu II wykonane w podpiwniczeniach budynków/ w przypadku realizacji piwnic/ przez mieszkańców we własnym zakresie, w okresie gotowości obronnej państwa.
3. Bez względu na typ zabudowy zarezerwować tereny pod budowę awaryjnych studni wody pitnej /przyjmując normę równą 7,5 litra na osobo-dobę/. Odległość studni od budynków powinna wynosić do 800 m.
4. Na etapie sporządzania planów zagospodarowania działek obiektów usługowych, przemysłowo-składowych oraz związanych z obsługą ruchu tranzytowego, itp. Należy dokonać uzgodnień z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego, ochrony Ludności i Spraw Obronnych Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego co do zaprojektowania w wyżej wymienionych budynkach ukryć dla ludności.
5. Istniejące studnie zabezpieczyć przed likwidacją i przystosować do sprawnego uruchomienia eksploatacyjnego w sytuacjach kryzysowych.
6. Uwzględniać system alarmowania i powiadamiania mieszkańców w wypadku zagrożenia poprzez syreny alarmowe /promień słyszalności syreny zakłada się do 300 metrów/.
7. Układ projektowanych oraz modernizowanych dróg i ulic winien spełniać następujące warunki;
odpowiednią szerokość - uniemożliwiającą ewentualne zagruzowanie,
połączenie z traktami przelotowymi - zapewniające sprawną ewakuację ludności w okresie zagrożenia,
wyznaczenie bezpiecznych tras przejazdu dla pojazdów z toksycznymi środkami przemysłowymi.
W załączeniu;
odbitka z planu - skala 1: 5000
Podpisał Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej
mgr inż. Anna Kowalczuk
Metryka strony