Wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego
16-300 Augustów
Nr AGP-7323 A/8/04
Augustów, dnia 04.03.2004r.
WYPIS Z MIEJSCOWEGO PLANU
ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
Dotyczy: działki o numerze geodezyjnym 519 położonej w Augustowie przy ul.
Rajgrodzkiej.
Teren na którym położona jest działka, objęty jest opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części terenów miasta Augustowa, położonych w ciągu projektowanej drogi krajowej nr S19, zatwierdzonym w dniu 30.12.1999r. uchwałą Rady Miejskiej Nr_XV/126/99, ( Dz. Urz. Woj.Podlaskiego z dnia 11.02.2000r.Nr 4 poz.37).
I. Wypis z tekstu planu:
17 PR/RZ - Teren istniejących upraw polowych i użytków zielonych.
Pożądane sukcesywne zadrzewienie terenów bezpośrednio
przyległych do drogi krajowej Nr S 19.
Ustalenia ogólne.
1. Teren objęty opracowaniem położony jest w granicach obszaru „B” ochrony uzdrowiskowej, Wszystkie decyzje dotyczące gospodarowania przestrzenią powinny uwzględniać postanowienia zawarte w Dz. U. Nr 23 poz 150 z późn.zm. oraz Uchwały nr XXXIII/274/93 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 13 października 1993r.
2. Dopuszcza się realizację zabudowy zagrodowej lub ogrodniczej na wszystkich terenach z wyjątkiem lasów przy uwzględnieniu szczegółowych ustaleń dla terenów wyróżnionych na rysunku planu.
3. Architektura projektowanych obiektów powinna harmonizować z tradycyjną architektura tego obszaru. Obiekty do dwóch kondygnacji nadziemnych z możliwością wykorzystania poddasza na cele użytkowe, z dachami wielospadowymi, równopołaciowymi, dobrze wkomponowane w krajobraz. Zadrzewienie roślinnością niska i wysoką, rodzimą występującą w sąsiedztwie. Zaleca się stosowanie do kształtowania elewacji tradycyjnych materiałów budowlanych: kamienia, cegły klinkierowej , drewna.
4. Wyróżnione na rysunku planu granice strefy możliwego występowania ponad-normatywnego hałasu obejmują tereny położone w odległości od 50 do 200 m od osi drogi.
Na tym terenie zakazuje się lokalizowania nowych obiektów przeznaczonych na pobyt stały ludzi bez odpowiednich zabezpieczeń technicznych / ekrany akustyczne, okna trójszybowe itp
Ustalenia w zakresie elementów układu komunikacyjnego.
33 D 1/2 - Istniejące i projektowane ulice dojazdowe. Szerokość w liniach rozgraniczających 15m. Linie zabudowy w odległości 5m od linii rozgraniczających.
-2-
Ustalenia w zakresie ochrony przyrody.
W celu zminimalizowania niekorzystnych wpływów na środowisko przyrodnicze inwestycji przewidzianych w projekcie planu zaleca się;
- utworzenia strefy ograniczonego zagospodarowania i użytkowania i na etapie budowy drogi urządzenie pasa zieleni. Struktura gatunkowa pasów powinna odzwierciedlić charakter siedlisk naturalnych, a struktura przestrzenna charakter ukształtowania terenu i systemu funkcjonowania przyrodniczego krajobrazu z krzewami podszytowymi po stronie zewnętrznej. W pasie zieleni w pobliżu drogi nie należy sadzić drzew i krzewów jarząbu pospolitego, berberysu, głogu oraz innych owocowych na których mogą żerować ptaki lub zwierzęta.
uprawę roślin składnikożernych w miejscach szczególnie narażonych na zanieczyszczenie powietrza i gleby,
w rejonie dolin Kamienny Bród / Zelwianki / i Turówki wykonanie ochronnych korpusów drogi zabezpieczających przed wydostaniem się substancji niebezpiecznych,
podczyszczenie wód opadowych i roztopowych w wysokosprawnych separatorach, których liczba i lokalizacja będzie zależeć od rozwiązań szczegółowych systemu odwadniającego,
nie wprowadzanie bezpośrednio do gruntu ścieków z miejsc obsługi podróżnych, zabudowy pensjonatowej i mieszkalnej,
niwelowanie i wzmacnianie gruntu tylko w obrębie inwestycji,
w maksymalnym stopniu utrzymanie istniejącego zadrzewienia,
wprowadzenie terenów zielonych pełniących rolę zieleni izolacyjnej oraz funkcję środowisko twórczą wokół terenów zainwestowanych,
na obszarach leśnych zastosowanie biernych urządzeń świetlnych celem odstraszania zwierząt przed wkraczaniem na jezdnię,
wymianę okien i drzwi w budynkach mieszkalnych znajdujących się w obrębie zasięgu ponadnormatywnego hałasu,
odwodnienie projektowanej obwodnicy w sposób umożliwiający bezpieczne przejęcie i usunięcie substancji toksycznych, które mogą wydostać się na jezdnie w wyniku kolizji pojazdów wiozących niebezpieczne ładunki,
harmonijne wkomponowanie w krajobraz elementów ochronnych,
ogrzewanie obiektów mieszkalno-usługowych za pomocą paliw ekologicznych,
wprowadzanie architektury harmonizującej z krajobrazem i regionem
Ustalenia w zakresie infrastruktury;
Energetyka-
Zasilania w energię elektryczną projektowanej zabudowy odbywać się będzie z istniejącej sieci napowietrznej SN za pośrednictwem istniejącej w sąsiedztwie oraz projektowanych stacji transformatorowych.
W przypadku kolizji projektowanych obiektów z urządzeniami elektrycznymi, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Przebudowa dotyczy zarówno zmian trasy linii, jak też wykonania odpowiednich uziemień i obostrzeń.
W celu umożliwienia właściwej eksploatacji oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa, stosownie do odrębnych przepisów, ustala się strefę techniczną dla istniejących linii napowietrznych 110kV w odległości 20m od osi linii.
-3-
Na terenach strefy technicznej , o której mowa w ust.3, ustala się dotychczasowe użytkowania gruntów z zakazem zabudowy budynków przeznaczonych na pobyt ludzi oraz nasadzeń zieleni wysokiej.
Inne elementy uzbrojenia
1. Ogrzewanie budynków z indywidualnych źródeł ciepła. Preferuje się kotłownie olejowe.
Ustalenia w zakresie obrony cywilnej;
1. Oświetlenie zewnętrzne /ulice, drogi, obiekty/ przystosować do zaciemniania i wygaszania.
2. W rejonach budownictwa jednorodzinnego, zagrodowego należy przewidzieć ukrycia typu II wykonane w podpiwniczeniach budynków/ w przypadku realizacji piwnic/ przez mieszkańców we własnym zakresie, w okresie gotowości obronnej państwa.
3. Bez względu na typ zabudowy zarezerwować tereny pod budowę awaryjnych studni wody pitnej /przyjmując normę równą 7,5 litra na osobo-dobę/. Odległość studni od budynków powinna wynosić do 800 m.
4. Istniejące studnie zabezpieczyć przed likwidacją i przystosować do sprawnego uruchomienia eksploatacyjnego w sytuacjach kryzysowych.
W załączeniu;
odbitka z planu - skala 1: 5000
Podpisał Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej:
mgr inż. Anna Kowalczuk
Metryka strony