Opracowanie ekspertyz technicznych

Termin ważności strony 2009-10-14
Opracowanie ekspertyz technicznych dotyczących dostosowania obiektu oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej
Untitled

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

o wartości poniżej 14000 EURO

  1. Zamawiający:

Urząd Miejski w Augustowie, ul. 3 Maja 60, 16 - 300 Augustów

Tel. 087 643 42 10, fax. 087 643 42 11

NIP 846-00-06-988, REGON 000523264

  1. Przedmiot zamówienia:

Zamawiający zaprasza do składania ofert na opracowanie ekspertyz technicznych dotyczących dostosowania obiektu oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej następujących budynków:

- budynek Przedszkola Nr 1 w Augustowie, ul. Waryńskiego 57,

- budynek Przedszkola Nr 3 w Augustowie, ul. Tytoniowa 12,

- budynek Przedszkola Nr 6 w Augustowie, ul. Śródmieście 29,

- budynek Żłobka Nr 1 w Augustowie, ul. Kilińskiego 6.

Schemat ekspertyzy należy sporządzić w trybie:

a) § 1 ust. 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563),

b) § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.).

Ekspertyzę techniczną dla każdego z budynków należy sporządzić i przekazać Zamawiającemu w pięciu egzemplarzach.

Ekspertyza powinna zawierać część opisową i odpowiadającą jej część rysunkową. Część rysunkowa ekspertyzy powinna składać się z rzutów poszczególnych kondygnacji budynków i charakterystycznych przekrojów, a w razie potrzeby także planu lokalizacyjnego. Rysunki powinny być sporządzone w skali umożliwiającej odczytanie zawartych na nich informacji oraz opatrzone tabelą opisową i pieczęcią rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, będącego autorem opracowania.

W myśl § 1 ust. 2 ww. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ekspertyza powinna zawierać:

  1. cel i zakres opracowania,

  2. charakterystykę warunków ochrony przeciwpożarowych obiektu o stopniu szczegółowości odpowiednim do zakresu opracowania,

  3. analizę wpływu istniejących rozwiązań techniczno-budowlanych na: możliwość ewakuacji ludzi, rozprzestrzenianie ognia i dymu w budynku oraz możliwość podjęcia skutecznych działań ratowniczo gaśniczych przez jednostki Państwowej Straży Pożarnej, dokonana w oparciu o przewidywany scenariusz zdarzeń, jakie mogą wystąpić podczas pożaru w danym obiekcie, w szczególności należy uwzględnić:

- możliwość wydzielenia i zamknięcia drzwiami oraz zabezpieczenia przed zadymianiem klatek schodowych,

- warunki dojazdu pożarowego i dostępu do budynków,

d) ocenę aktualnego stanu obiektu w aspekcie ewentualnych zagrożeń dla życia ludzi,

e) zestawienie wymagań, które nie zostaną spełnione wraz z uzasadnieniem,

f) propozycję rozwiązań zamiennych z uzasadnieniem wykazującym, że po ich wprowadzeniu nie nastąpi pogorszenie warunków ochrony przeciwpożarowych obiektu.

Autor opracowania powinien określić zadania, które w jego ocenie są niezbędne do zrekompensowania niespełnionych wymagań przepisów przeciwpożarowych. Ocena ta stanowić będzie ważny czynnik w procesie uzgadniania wniosku o zastosowanie rozwiązań zamiennych.

Ekspertyzy techniczne powinny: obejmować wymagania przepisów techniczno-budowlanych i przeciwpożarowych, spełniać wszystkie formalne warunki, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Ekspertyzy techniczne powinny zawierać konkretne rozwiązania związane z dostosowaniem obiektów do wymagań ochrony przeciwpożarowej.

Ekspertyzy techniczne powinny posiadać uzgodnienie rzeczoznawcy budowlanego.

Przeznaczenie budynków: przedszkola.

Budynek

Liczba

kondygnacji

Powierzchnia użytkowa (orientacyjna, wg. informacji użytkownika)

Kubatura budynku (orientacyjna, wg. informacji użytkownika)

Rok budowy

(wg. informacji użytkownika)

Przedszkole Nr 1

2+piwnice

708,5 m2

3088 m3

1968

Przedszkole Nr 3

2+piwnice

1065,7m2

7883,6m3

1960

Przedszkole Nr 6

1+piwnice

parter-841,1 m2

piwnica-781,4m2

6181,7 m3

1983

Żłobek Nr 1

2

1044,93 m2

3220,47m3

1976

Podstawowy zakres prac do wykonania w poszczególnych obiektach określają:

a) Załącznik 1 - decyzja znak PZ-5580/3/1-1/08 z dnia 31 października 2008r. dla Przedszkola Nr 1 nakazująca wykonanie w ustalonym terminie wymienionych obowiązków: poz. nr 1,2,3;

b) Załącznik 2 - decyzja znak PZ-5580/3/3-1/08 z dnia 6 listopada 2008r. dla Przedszkola Nr 3 nakazująca wykonanie w ustalonym terminie wymienionych obowiązków: poz. nr 1,2,3;

c) Załącznik 3 - decyzja znak PZ-5580/3/5-1/08 z dnia 31 października 2008r. dla Przedszkola Nr 6 nakazująca wykonanie w ustalonym terminie wymienionych obowiązków: poz. nr: 1, 2, 3.

Ekspertyzy powinny uwzględniać swoim zakresem nie tylko realizację obowiązków określonych w w/w decyzjach, ale również wszystkie niezgodności z obowiązującymi przepisami.

Zamawiający nie posiada żadnej dokumentacji w przypadku budynku Przedszkola Nr 3 oraz Żłobka Nr 1.

  1. Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest:

Jolanta Jasionowska Sarat - tel. 087 643 12 21, e-mail: JolantaSJ@urzad.augustow.pl,

  1. Wymagany termin realizacji zamówienia:

Ekspertyzy dotyczące wskazanych wyżej budynków winny być wykonane w terminie do 16 grudnia 2009 roku.

  1. Wszelkie informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać w siedzibie zamawiającego: Urząd Miejski w Augustowie ul. Brzostowskiego 2, pok. Nr 205, tel. 087 643 12 21.

  2. Miejsce i termin składania ofert:

ofertę należy złożyć na formularzu oferty w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Augustowie, ul. 3 Maja 60, 16 - 300 Augustów do 14 października 2009 roku do godz 15.30.

  1. Do oferty powinny być załączone następujące dokumenty:

    1. Aktualny wyciąg z rejestru sądowego firmy lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert potwierdzające, że profil działania oferenta odpowiada przedmiotowi zamówienia.

    2. Dokumenty (dyplomy, uprawnienia) stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają niezbędne uprawnienia.

  2. Kryteria wyboru oferty /w %/:

- cena - 100 %

Augustów 06.10.2009r.

Burmistrz

Kazimierz Kożuchowski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: BURMISTRZ MIASTA

Wprowadzający: BURMISTRZ MIASTA

Data modyfikacji: 2009-10-06

Opublikował: Andrzej Rudak

Data publikacji: 2009-10-06