Zaproszenie do składania ofert - opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pozarowego

Termin ważności strony 2012-03-19

ZAPROSZENIENIE DO SKŁADANIA OFERT

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej 14000 EURO

I. Nazwa i adres Zamawiającego.

Urząd Miejski w Augustowie, ul. 3 Maja 60, 16-300Augustów

E-mail: urzad.miejski@urzad.augustow.pl, strona: www.urzad.augustow.pl

Tel. 087 643 42 10, fax. 087 643 42 11

II. Tryb zamówienia.

Do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ wartość zamówienia nie przekracza kwoty 14000 euro.

III. Opis przedmiotu zamówienia.

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z planami ewakuacji dla rozbudowanego budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie oraz kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego.

2. Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o:

a. Ustawę dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2009r. Nr 178 poz. 1380 ze zm.);

b. Rozporządzenie MSWiA z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. z 2010r. Nr 109 poz. 719);

c. Odpowiednie normy, warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać roboty, montaż urządzeń i innych elementów ppoż., który jest przedmiotem umowy.

3. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego powinna zawierać:

1) warunki ochrony przeciwpożarowej, wynikające z przeznaczenia, sposobu użytkowania, prowadzonego procesu technologicznego, magazynowania (składowania) i warunków technicznych obiektu, w tym zagrożenia wybuchem;

2) określenie wyposażenia w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice oraz sposoby poddawania ich przeglądom technicznym i czynnościom konserwacyjnym;

3) sposoby postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia;

4) sposoby zabezpieczenia prac niebezpiecznych pod względem pożarowym, jeżeli takie prace są przewidywane;

5) warunki i organizację ewakuacji ludzi oraz praktyczne sposoby ich sprawdzania;

6) sposoby zapoznania użytkowników obiektu, w tym zatrudnionych pracowników, z przepisami przeciwpożarowymi oraz treścią przedmiotowej instrukcji;

7) zadania i obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla osób będących ich stałymi użytkownikami;

8) plany obiektów, obejmujące także ich usytuowanie, oraz terenu przyległego, z uwzględnieniem graficznych danych dotyczących w szczególności:

a) powierzchni, wysokości i liczby kondygnacji budynku,

b) odległości od obiektów sąsiadujących,

c) parametrów pożarowych występujących substancji palnych,

d) występującej gęstości obciążenia ogniowego w strefie pożarowej lub w strefach pożarowych,

e) kategorii zagrożenia ludzi, przewidywanej liczby osób na każdej kondygnacji i w poszczególnych pomieszczeniach,

f)lokalizacji pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych zaklasyfikowanych jako strefy zagrożenia wybuchem,

g) podziału obiektu na strefy pożarowe,

h) warunków ewakuacji, ze wskazaniem kierunków i wyjść ewakuacyjnych,

i)miejsc usytuowania urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic, kurków głównych instalacji gazowej, materiałów niebezpiecznych pożarowo oraz miejsc usytuowania elementów sterujących urządzeniami przeciwpożarowymi,

j)wskazania dojść do dźwigów dla ekip ratowniczych,

k) hydrantów zewnętrznych oraz innych źródeł wody do celów przeciwpożarowych,

l)dróg pożarowych i innych dróg dojazdowych, z zaznaczeniem wjazdów na teren ogrodzony;

9) wskazanie osób lub podmiotów opracowujących instrukcję.

Instrukcję należy sporządzić w czterech egzemplarzach w formie papierowej oraz dodatkowo w formie elektronicznej.

4. Wymagania dla gaśnic.

Należy założyć gaśnice montowane w uchwytach na ścianie. Gaśnice powinny spełniać wymagania Polskich Norm dotyczących gaśnic.

Rodzaj gaśnic powinien być dostosowany do gaszenia tych grup pożarów, które mogą wystąpić w obiekcie. Ilość gaśnic należy założyć w oparciu o wymaganą przepisami ilość jednostek środka gaśniczego przypadającą na określoną powierzchnię strefy pożarowej.

Gaśnice w obiekcie powinny być rozmieszczone:

1) w miejscach łatwo dostępnych i widocznych, w szczególności:

a) przy wejściach do budynków,

b) na klatkach schodowych,

c) na korytarzach,

d) przy wyjściach z pomieszczeń na zewnątrz;

2) w miejscach nienarażonych na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie źródeł ciepła (piece, grzejniki);

Przy rozmieszczaniu gaśnic muszą być spełnione następujące warunki:

1) odległość z każdego miejsca w obiekcie, w którym może przebywać człowiek, do najbliższej gaśnicy nie powinna być większa niż 30 m;

2) do gaśnic powinien być zapewniony dostęp o szerokości co najmniej 1 m.

5. Obiekt należy oznakować zgodnie z przepisami znakami zgodnymi z Polskimi Normami dotyczącymi znaków bezpieczeństwa.

6. Sporządzone plany ewakuacji powinny zostać rozmieszczone w każdej strefie pożarowej na każdej kondygnacji. Wykonane plany powinny zostać oprawione i zawieszone.

7. Obiekt należy wyposażyć w instrukcje postępowania na wypadek pożaru.

8. Zamawiający dołącza do zaproszenia: projekt zagospodarowania terenu, rzuty piwnic, parteru, piętra rozbudowanego budynku szkoły wraz z opisem technicznym w pliku PDF, które pozwolą ocenić rozmiar prac potrzebnych do wykonania niniejszego przedmiotu postępowania.

Powyższa dokumentacja dostępna na stronie internetowej:

ftp://urzad.augustow.pl/przetargi/2012/sp4

9. Wymogi zamawiającego:

a. Wykonawca jest obowiązany posiadać odpowiednie uprawnienia lub dysponować osobą, która takie uprawnienia posiada i może opracować instrukcję bezpieczeństwa pożarowego;

b. Wykonawca jest obowiązany posiadać odpowiednie uprawnienia lub dysponować osobą, która takie uprawnienia posiada, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania stosownych uprawnień przy montażu gaśnic i innych elementów ppoż.;

c. Wykonawca jest obowiązany do zakupu i montażu gaśnic, znaków bezpieczeństwa i innego oznakowania, które będzie zawierać instrukcja bezpieczeństwa pożarowego tak, aby obiekt Szkoły Podstawowej Nr 4 był w pełni wyposażony w sprzęt ppoż. oraz w pełni oznakowany.

IV. Osobami uprawnionymi do kontaktów z oferentami są.

- Jolanta Jasionowska-Sarat — tel. 87 643 12 21,

V. Termin wykonania zamówienia.

Wymagany termin realizacji zamówienia — od daty podpisania umowy do dnia 12 kwietnia 2012r.

VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

a) Dysponują osobami posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania zadania objętego przedmiotem zamówienia.

b) Posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia.

Przed podpisaniem umowy zamawiający może żądać przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

VII. Kryteria oceny ofert.

Wybrana zostanie oferta z najniższą ceną, która spełnia wszystkie wymagania zawarte w niniejszym zaproszeniu.

VIII. Opis sposobu przygotowania ofert.

  1. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie długopisem oraz powinna być spięta lub zszyta. Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.
  3. Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
  4. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Zamawiający zaleca, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale.
  5. W przypadku, gdy Wykonawca składa kopie jakiegoś dokumentu, musi ona być poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby.
  6. Każdy Wykonawca składa tylko jedna ofertę w jednym egzemplarzu.
  7. Postępowanie prowadzi się w języku polskim.
  8. Wszystkie załączniki do niniejszej dokumentacji stanowią jej integralną część.
  9. Data dostarczenia oferty do Zamawiającego będzie odnotowana na kopercie jako oficjalny termin złożenia oferty.
  10. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. Oferta powinna być umieszczona w kopercie oznakowanej w następujący sposób:

Urząd Miejski w Augustowie

Ul. 3 Maja 60

16-300 Augustów

Oferta na:

„Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z planami ewakuacji dla rozbudowanego budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie oraz kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego”

nie otwierać przed dniem 19 marca 2012r. przed godzina 12:15

IX. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.

  1. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Augustowie przy ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów w godzinach urzędowania nie później niż do dnia 19 marca 2012r. do godziny 12:00.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 marca 2012r.o godz. 12:15 w Urzędzie Miejskim w Augustowie przy ul 3 Maja 60 w pok. nr 3.
  3. Otwarcie ofert jest jawne.

X. Termin związania z ofertą: 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert.

XI. Zawartość oferty.

Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:

  1. Wypełniony formularz ofertowy — Załącznik Nr 1,
  2. Odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
  3. Kopie uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia.

XII. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

XIII. Zamawiający niw wymaga wniesienia wadium.

XIV. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej, ustanawiać dynamicznego systemu zakupów oraz nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej i udzielenia zamówień uzupełniających.

Augustów 13.03.2012r.

Burmistrz Kazimierz Kożuchowski

W załączeniu:

1. formularz ofertowy

2. projekt umowy


Załącznik Nr 1

FORMULARZ OFERTOWY

do zamówienia pn.: Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z planami ewakuacji dla rozbudowanego budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie oraz kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego

Wykonawca:

Niniejsza oferta zostaje złożona przez*:

Pełna nazwa wykonawcy

Adres wykonawcy

Numer telefonu i faksu

*W przypadku wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum) należy podać dane wszystkich partnerów.

Osoba(y) uprawniona(e) do reprezentowania wykonawcy:

L.p.

Imię i nazwisko

Podstawa umocowania do reprezentowania wykonawcy

1.

2.

W związku z zaproszeniem do składania ofert na opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z planami ewakuacji dla rozbudowanego budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie oraz kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentami postępowania na następujących warunkach:

Za opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i planów ewakuacji:

Kwota netto: ....................................... PLN.

Należny podatek VAT według stawki................... % wynosi................................. PLN.

Kwota brutto: ..................................... PLN.

Za kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego:

Kwota netto: ....................................... PLN.

Należny podatek VAT według stawki................... % wynosi................................. PLN.

Kwota brutto: ..................................... PLN.

2. Jesteśmy związani niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

3. Oświadczamy, że spełniamy warunki udziału w postępowaniu.

4. Zapoznaliśmy się z dokumentami postępowania i akceptujemy ich postanowienia bez zastrzeżeń.

5. Oświadczamy, że otrzymaliśmy wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty.

6. Oświadczamy, iż cena zawiera wszystkie koszty związane z realizacją niniejszego zamówienia. Podana cena gwarantuje pełną realizację zamówienia. Ponosimy wszelką odpowiedzialność z tytułu nieuwzględnienia okoliczności mogących wpłynąć na cenę zamówienia.

………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz podpis osoby reprezentującej wykonawcę)


UMOWA NR ………… (projekt)

zawarta w dniu ………………… w Augustowie pomiędzy Gminą Miasto Augustów, mającą swoją siedzibę w Augustowie, zwaną dalej "Zamawiającym" reprezentowaną przez:

mgr Kazimierza Kożuchowskiego - Burmistrza

a "Wykonawcą"

....................................................................................................................

mającym swoją siedzibę w ...............................................................................

reprezentowanym przez ..................................................................................

o następującej treści.

§ 1

1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z planami ewakuacji dla rozbudowanego budynku Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej w Augustowie oraz kompleksowe wyposażenie obiektu w gaśnice, znaki bezpieczeństwa i inne oznakowanie zgodnie ze sporządzoną instrukcją bezpieczeństwa pożarowego.

2. Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o:

d. Ustawę dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2009r. Nr 178 poz. 1380 ze zm.);

e. Rozporządzenie MSWiA z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. z 2010r. Nr 109 poz. 719);

f. Odpowiednie normy, warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać roboty, montaż urządzeń i innych elementów ppoż., który jest przedmiotem umowy.

3. Inne wymogi Zamawiającego:

  1. Wykonawca jest obowiązany posiadać odpowiednie uprawnienia lub dysponować osobą, która takie uprawnienia posiada i może opracować instrukcję bezpieczeństwa pożarowego;
  2. Wykonawca jest obowiązany posiadać odpowiednie uprawnienia lub dysponować osobą, która takie uprawnienia posiada, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania stosownych uprawnień przy montażu gaśnic i innych elementów ppoż.;
  3. Wykonawca jest obowiązany do zakupu i montażu wszelkich stosownych urządzeń, znaków, gaśnic, instrukcji i innych elementów, które będzie zawierać instrukcja bezpieczeństwa pożarowego tak, aby obiekt Szkoły Podstawowej Nr 4 był w pełni wyposażony w sprzęt ppoż. oraz w pełni oznakowany.

§ 2

1.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz obowiązującymi normami i normatywami.

2.Zamawiający zobowiązany jest udostępnić dokumenty i dane związane
z wykonaniem przedmiotu umowy, będące w posiadaniu Zamawiającego
a mogące mieć wpływ na ułatwienie prac oraz na poprawienie ich jakości.

§ 3

Strony zobowiązują się wzajemnie powiadamiać na piśmie o zaistniałych przeszkodach w wypełnianiu zobowiązań umownych.

§ 4

1.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy w następującym terminie: do dnia …………….

2.Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną instrukcję bezpieczeństwa pożarowego w siedzibie Zamawiającego w ww. terminie.

3.Odbiór przedmiotu umowy odbędzie się na podstawie protokołu odbioru końcowego.

4.Z chwilą odbioru przez Zamawiającego instrukcji bezpieczeństwa pożarowego Wykonawca przenosi na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do sporządzonego opracowania.

§ 5

1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowywynosi:

………………………………… złotych netto,

słownie: …………………………………………………………………………złotych netto

pluspodatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, jest ceną ryczałtową i nie ulegnie zmianie.

§ 6

1.Na podstawie protokołu odbioru końcowego Zamawiający zobowiązany jest zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie za wykonane i odebrany przedmiot umowy.

3.Podstawą do rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą jest faktura (rachunek), płatna w terminie 21 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego na konto Wykonawcy:……………………………………………………………………………………………………

(fakturę należy wystawiać na Gminę Miasto Augustów, NIP 846-15-29-116 z zapisem - płatne z konta Urzędu Miejskiego w Augustowie).

§ 7

1.W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę terminu wykonania przedmiotu umowy, Zamawiającemu przysługuje prawo zastosowania kar umownych za zwłokę w wysokości 0,2% wartości wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za każdy dzień zwłoki.

2.W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną
w wysokości 20% wartości wynagrodzenia umownego netto, o którym mowa
w § 5 ust. 1.

3.W przypadku zwłoki Wykonawcy w usuwaniu wad w przedmiocie umowy, Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego netto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za każdy dzień zwłoki.

4.W przypadku niekompletności instrukcji bezpieczeństwa pożarowego przekazanej dla Zamawiającego, koszt uzupełnienia w całości pokryje Wykonawca.

5.W przypadku, gdy szkoda spowodowana niewykonaniem obowiązku wynikającego z niniejszej umowy przekracza wysokość kar umownych, poszkodowana tym strona może, niezależnie od kar umownych, dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.

§ 8

1.Wykonawca udziela dwuletniej gwarancji na wykonany przedmiot umowy.

§ 9

Jako koordynatora Zamawiającego w zakresie obowiązków wynikających
z niniejszej umowy wyznacza się Jolantę Jasionowską-Sarat.

§ 10

Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony.

§ 11

W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i ustawy Prawo zamówień publicznych.

§ 12

Wszelkie roszczenia powstałe przy realizacji przedmiotu umowy wynikające
z ustawy z dn. 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
(Dz. U. Nr 90 z 2006r., poz. 631 z późniejszymi zmianami), obciążają Wykonawcę.

§ 13

Wykonawca wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych osobowych przez Zamawiającego. Otrzymane informacje nie zostaną udostępniane innym firmom bądź osobom trzecim. Jednocześnie Wykonawca ma prawo wglądu i poprawienia swoich danych osobowych.

§ 14

Umowa została sporządzona w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, 1 egz. dla Wykonawcy, 2 egz. dla Gminy Miasta Augustów.

Wykonawca: Zamawiający:

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: BURMISTRZ MIASTA

Wprowadzający: BURMISTRZ MIASTA

Data modyfikacji: 2012-03-13

Opublikował: Andrzej Rudak

Data publikacji: 2012-03-13