Protokół Nr 5/07 z posiedzenia Komisji z 6.06.2007 r.


P R O T O K Ó Ł Nr 5/07

z wyjazdowego posiedzenia Komisji do spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM odbytego w dniu 6 czerwca 2007r.

Obecni członkowie Komisji - wg załączonej listy obecności.

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Wyjazdowe posiedzenie Komisji do placówek przedszkolnych i żłobka.

Komisja w składzie:

1. Wiesław Jeruć

2. Anna Urban

3. Ewa Perkowska

4. Stanisław Sokołowski

5. Anna Dźwilewska

odwiedziła przedszkola i żłobek i stwierdziła:

1. Przedszkole Nr 3 ul. Tytoniowa

Rozmawiała i przedstawiła Przedszkole Nr 3 Pani Marzena Górna.

Aktualnie uczęszcza 92 dzieci, Przedszkole Nr 3 ma 4 oddziały, 2 integracyjne.

W placówce należy przeprowadzić remont generalny (wymiana stolarki okiennej, termoizolację, usunięcie paneli ze ścian).

Przedszkole ma trudne warunki. Wygląda ładnie dzięki pracy rodziców i pracowników.

2. Przedszkole Nr 1 – Dyrektor Pani Barbara Rybek

W Przedszkolu tym jako jedynym jest jeszcze kuchnia węglowa i stare wyposażenie kuchenne. Warunki są tam bardzo ciężkie.

Staraniem pracowników, rodziców i sponsorów położono terakotę, wyremontowano dwie łazienki. Pozostałe należy wyremontować.

Konieczna jest wymiana okien i termomodernizacja oraz wyrównanie tarasu.

Dzieci 94, 3 oddziały całodzienne, 1 – klasa „0”.

3. Przedszkole Nr 2 – Dyrektor Pani Teresa Kulbacka

Oddziały – 7 – 163 dzieci.

Konieczna jest wymiana stolarki okiennej, drzwiowej, remont dachu (przecieka i robi się wilgoć).

Bardzo pilna jest wymiana podłogi w Sali dydaktycznej nr 4 oraz wyrównanie nawierzchni betonowej przed przedszkolem.

4. Przedszkole Nr 4 – Dyrektor Pani Bożena Krzyżopolska

Dzieci – 140, 6 oddziałów, 2 klasy „0”

W przedszkolu tym są najlepsze warunki. Wyremontowano bardzo ładnie łazienki. Konieczne do wykonania: - wyrównanie nawierzchni lub odpływ wody pomiędzy jezdnią a podwórzem.

- Remont i adaptacja „wózkowni”.

- Zamontowanie monitoringu na zewnątrz budynku (ochrona placu zabaw).

- Obudowa klatki schodowej zgodnie z nakazem Straży pożarnej.

5. Przedszkole Nr 6 – Dyrektor Pani Mirosława Osewska

135 dzieci w 5 oddziałach.

W przedszkolu winien być wykonany remont kapitalny (remont dachu, łazienki dziecięce).

Pęka budynek i rozszczelnia sie jego konstrukcja.

Wiele prac wykonano dzięki pracy pracowników, rodziców i opiekunów.

Po zamknięciu Przedszkola plac zabaw jest niszczony przez młodzież z bloków.

6. Żłobek – Kierownik Pani Grażyna Witkowska

Dzieci – 74, 3 grupy.

Wszelkie bieżące remonty wykonywane są we własnym zakresie.

W Żłobku najpilniejszą potrzebą jest wymiana dachu, ciągle przecieka.

Komisja stwierdza:

1. Najtrudniejsze warunki mają Przedszkole Nr 3 i Nr 1.

2. Wszyscy pracodawcy zgłaszają konieczność najpilniejszych prac.

Dyrektorzy Przedszkola Nr 4 i Nr 2 przedstawili kopie wniosków kierowanych do Burmistrza Miasta Augustowa z prośbą o sfinansowanie remontów.

3. Należy zaznaczyć, że we wszystkich placówkach widać wielką troskę o estetykę pomieszczeń, o to, aby warunki pobytu dzieci były dobre.

4. Cieszy też fakt, że miejsca są wykorzystywane i na przyszły rok szkolny również miejsca są zajęte.

5. Bardzo wiele prac wykonano we własnym zakresie.

Poprawiło to znacznie estetykę, zmniejszyło koszty działalności placówek.

6. W placówkach zamontowano nowe urządzenia do zabawy na placach zabaw. Są trwałe i estetyczne.

W tym samym dniu był odbiór urządzonych placów zabaw.

Podpisy członków komisji

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2007-09-25

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2007-09-25