Protokół Nr 2/11 z posiedzenia Kom.ds.Rodz.,Eduk.,Zdr. i Spraw Społ.RM z 21.02.2011 r.


P R O T O K Ó Ł Nr 2/11

z posiedzenia Komisji do spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM w Augustowie

z dnia 21 lutego 2011 r.

Obecni członkowie Komisji – wg załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu Komisji udział wzięli:

- Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta,

- Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji UM,

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Informacja dotycząca naboru dzieci 3-6 letnich do przedszkoli oraz naboru dzieci do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

2. Dyskusja dotycząca projektu uchwały i trybu powołania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.

3. Sprawy różne.

Posiedzenie Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM otworzyła Pani Anna Szałwińska - Przewodnicząca Komisji.

Zapoznała obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad.pkt 1

Pani Anna Szałwińska - Przewodnicząca Komisji udzieliła głosu Panu Romanowi Krzyżopolskiemu - Kierownikowi Wydziału Edukacji UM z prośbą o przedstawienie informacji dotyczącej naboru dzieci 3-6 letnich do przedszkoli oraz naboru dzieci do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

Pan Roman Krzyżopolski - Kierownik Wydziału Edukacji UM poinformował, iż Burmistrz Miasta w dn. 11.02.2011 r. skierował pismo do dyrektorów przedszkoli i szkół podstawowych o rozpoczęcie prac nad organizacją nowego roku szkolnego 2011/2012. Kierownik Wydziału Edukacji UM przedstawił harmonogram i zasady naboru dzieci w wieku od 3 do 6 lat do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, a także harmonogram i zasady naboru uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów. Ustalona została liczba oddziałów dla poszczególnych placówek celem zaprojektowania ich w arkuszach organizacyjnych na nowy rok szkolny. Nabór do oddziałów przedszkolnych w przedszkolach rozpocznie się od 1 marca 2011 r. i zakończy się 30 kwietnia 2011 r., z następującą liczbą oddziałów: - Przedszkole Nr 1 - 5 oddziałów, -Przedszkole Nr 2 - 6 oddziałów, - Przedszkole Nr 3 - 6 oddziałów, - Przedszkole Nr 4 - 5 oddziałów, - Przedszkole Nr 6 - 5 oddziałów. Zapisy do realizacji spełnienia obowiązku przygotowania przedszkolnego na rok szkolny 2011/2012 odbywać się będą w Szkołach Podstawowych Nr 2,3,4,6. Nabór do oddziałów zerowych w szkołach podstawowych zakończy się do 15 kwietnia 2011 r., z następującą liczbą oddziałów: - Szkoła Podstawowa Nr 2 - 2 oddziałów,- Szkoła Podstawowa Nr 3 - 2 oddziałów, - Szkoła Podstawowa Nr 4 - 1 oddział, - Szkoła Podstawowa Nr 6 - 1 oddział. Liczba dzieci w oddziałach, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie powinna przekroczyć 25 dzieci. Kierownik Wydziału Edukacji UM poinformował, że w przypadku braku miejsc w przedszkolach zostaną przygotowane oddziały w Szkole Podstawowej Nr 2, w Przedszkolu Nr 2, w Przedszkolu Nr 6, istnieje również możliwość adaptacji sali w Przedszkolu Nr 1. Dyrektorzy placówek przy organizacji oddziałów muszą wziąć pod uwagę możliwości techniczne poszczególnych sal dydaktycznych przy zachowaniu wszelkich przepisów bhp i ppoż. Obecnie przedszkola stoją przed faktem zamknięcia, ponieważ nie spełniają wymogów przeciwpożarowych. Ustalone zostały w okresie wakacyjnym (lipiec, sierpień 2011 r.) dyżury placówek przedszkolnych dla zapewnienia możliwości uczęszczania dzieci w wielu przedszkolnym w następujący sposób: - lipiec 2011 r. - Przedszkole Nr 4 przy ul. Kilińskiego 10a, - sierpień 2011 r. - Przedszkole Nr 1 przy ul. Waryńskiego 57. Kierownik Wydziału Edukacji UM poinformował, że w związku z rozpoczęciem prac nad organizacją nowego roku szkolnego 2011/2012 Burmistrz Miasta ustalił zasady i kryteria do projektów organizacyjnych. Według informacji otrzymanych z Wydziału Spraw Społecznych i Administracyjnych UM o liczbie uczniów zamieszkałych na terenie miasta Augustowa na dzień 7.02.2011 r. wg rocznika urodzenia 2004 (kl.I) liczba uczniów w poszczególnych obwodach przedstawia się następująco: - Szkoła Podstawowa Nr 2 - 93, - Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zespole Szkół Samorządowych - 144, - Szkoła Podstawowa Nr 4 - 37, - Szkoła Podstawowa Nr 6 - 29. W związku z powyższym została ustalona następująca ilość oddziałów klas pierwszych, jako podstawa do umieszczenia w arkuszu organizacji: - Szkoła Podstawowa Nr 2 - 4 oddziały, w tym z możliwością zorganizowania oddziału integracyjnego, - Szkoła Podstawowa Nr 3 w Zespole Szkół Samorządowych - 6 oddziałów, w tym z możliwością zorganizowania oddziału integracyjnego, Szkoła Podstawowa Nr 4 - 2 oddziały, - Szkoła Podstawowa Nr 6 - 1 oddział. Według informacji otrzymanych z WSSiA UM o liczbie uczniów zamieszkałych na terenie miasta Augustowa na dzień 7.02.2011 r. wg rocznika urodzenia 1998 (kl. I) liczba uczniów w poszczególnych obwodach przedstawia się następująco: - Gimnazjum Nr 1 - 173, Gimnazjum Nr 2 - 82, - Gimnazjum Nr 3 w Zespole Szkół Samorządowych - 66. Ustalona została następująca ilość oddziałów klas pierwszych, jako podstawa do umieszczenia w arkuszu organizacji, biorąc pod uwagę, iż realizowany jest nabór do Gimnazjum Nr 4 oraz w Zespole Szkół Społecznych STO: - Gimnazjum Nr 1 - do 4 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego, Gimnazjum Nr 2 - do 3 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego, Gimnazjum Nr 3 w Zespole Szkół Samorządowych - do 3 oddziałów, w tym z możliwością utworzenia oddziału integracyjnego. Liczba uczniów w poszczególnych oddziałach ustalona została od 24 do 30 uczniów. Zorganizowanie klas integracyjnych należy oprzeć o obowiązujące przepisy. W Przedszkolu Nr 3 utworzonych jest 6 oddziałów, w tym 1 oddział integracyjny, który nie zabezpiecza potrzeb. Istnieje możliwość utworzenia dodatkowego oddziału, jednak najpierw należałoby wyprowadzić z budynku Środowiskowy Dom Samopomocy. Prowadzone są rozmowy w tej kwestii.

Po przeprowadzonej wnikliwej dyskusji, Pani Anna Szałwińska - Przewodnicząca Komisji harmonogram i zasady naboru dzieci 3-6 letnich do przedszkoli oraz naboru dzieci do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych poddała pod głosowanie. Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM w wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania przedłożoną informację zaopiniowała jednogłośnie, pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 2

Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM biorąc pod uwagę wniosek zgłoszony przez Komisję poprzedniej kadencji w dn.10 marca 2010 r. dotyczący powołania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, postanowiła ponownie zwrócić się z wnioskiem do Burmistrza Miasta o przygotowanie projektu uchwały w sprawie powołania ww. Rady - zgodnie z opracowanymi i złożonymi przez Komisję dokumentami /w załączeniu do protokołu/. Przygotowany projekt uchwały należy ponownie przedłożyć Komisji do zaopiniowania.

Ad.pkt 3

Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM przedyskutowała niezrealizowane wnioski Komisji z poprzedniej kadencji, dotyczące: wymiany okna w świetlicy „Przystań” i zakupu zamrażarki, wyznaczenia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych przy ul. Mostowej, wymiany okien i remontu posadzek w Szkole Podstawowej Nr 2, powołania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego, wniosku MOPS w sprawie przekształcenia Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego Urzędu Miejskiego w Augustowie, zwolnienia z opłat za czynsz organizacji pozarządowych kombatantów mieszczących się w lokalu przy Rynku Zygmunta Augusta, pozyskania lokalu na parterze organizacjom pozarządowym (kombatanckim).

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrza Miasta wyjaśnił, że obecnie z powodu braku odpowiedniego lokalu Miasto nie jest w stanie zapewnić pomieszczeń na potrzeby m.in. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, organizacji pozarządowych. Prowadzone są rozmowy, starania w kwestii pozyskania odpowiednich lokali, również na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy. Organizacje pozarządowe kombatanckie mogą zwrócić się z prośbą o umorzenie opłat za czynsz, natomiast nie ma możliwości zwolnienia organizacji z opłat. Okno o świetlicy „Przystań” będzie wymienione, zamrażarka kupiona. W Szkole Podstawowej Nr 2 naprawy bieżące będą wykonane w ramach środków własnych. Burmistrz Miasta poinformował, że złożone zostało zamówienie na znaki na miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, które zostaną ustawione przy ul. Mostowej.

Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM zwróciła się z prośbą do Burmistrza Miasta o przygotowanie harmonogramu bieżących remontów w placówkach oświatowych oraz zadań inwestycyjnych z podziałem na poszczególne lata od 2011 r. do 2014 r.

Pani Radna Anna Dźwilewska zwróciła uwagę na problem bezpańskich kotów na ul. Zarzecze.

Pan Kazimierz Kożuchowski -Burmistrz Miasta powiedział, że gminy nie mają podpisanych umów na wyłapywania bezpańskich kotów, Miasto przeanalizuje ww. problem z właścicielami schronisk.

Pani Radna Ewa Perkowska powiedziała, że w bieżącym roku pługi nie odśnieżają głównych ulic w mieście, jedynie odśnieżane są miejsca przy urzędach. W ubiegłych latach sytuacja była o wiele lepsza.

Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta zwrócił uwagę na system podziału ulic. Starostwo Powiatowe podjęło decyzję o odśnieżaniu ulic tylko na telefon, ulice miejskie są kontrolowane.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Beata Filipow/ Przewodnicząca

Komisji ds. Rodziny, Edukacji,

Zdrowia i Spraw Społecznych RM

/Anna Szałwińska/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2011-03-14

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2011-03-14