Protokół nr 3/11 z posiedz. Kom. ds. Rodz., Edu.. z 4.04.2011 r.
P R O T O K Ó Ł Nr 3/11
z posiedzenia Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Augustowie
z dnia 4 kwietnia 2011 r.
W posiedzeniu Komisji udział wzięli – lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu Komisji wzięli udział:
- Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska UM,
- Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM.
P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:
1. Zapoznanie się z planowanymi do realizacji w latach 2011 – 2014 zadaniami
inwestycyjnymi w miejskich placówkach oświatowych.
2. Zapoznanie się z wykazem niezbędnych remontów przedszkoli i szkół
w roku 2011.
3. Przeanalizowanie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi
w miejskich placówkach oświatowych.
Posiedzenie Komisji do spraw Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM otworzyła Pani Anna Szałwińska – Przewodnicząca Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM.
Zapoznała obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.
Ad. pkt 1
Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska UM zapoznał członków Komisji z planowanymi do realizacji w latach 2011 – 2014 zadaniami inwestycyjnymi w miejskich placówkach oświatowych. Wykaz zadań inwestycyjnych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad. pkt 2
Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM zapoznał członków Komisji z wykazem niezbędnych remontów przedszkoli
i szkół na rok 2011. Wykaz niezbędnych remontów zgłoszonych przez dyrektorów stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Kierownik wskazał na remonty, które trzeba wykonać w tym roku w związku z zaleceniami sanitarnymi i przeciwpożarowymi:
- Żłobek /remont brudowników i wymiana glazury w pralni/;
- Przedszkole nr 1 /naprawa cieknącego dachu; remont dwóch łazienek i sal, które zostały zalane; remont kotłowni/;
- Przedszkole nr 2 /malowanie wewnątrz budynku, naprawa dachu, izolacja pomieszczenia kotłowni/;
- Przedszkole nr 3 /remont w sali 3-4 latków, likwidacja zagrzybień i zacieków na suficie/;
- Przedszkole nr 4 /malowanie ram okiennych i glefów, wymiana posadzek zewnętrznych, parkanu i schodów/;
- Przedszkole nr 5 /remont dachu i ogrodzenia/;
- Przedszkole nr 6 /malowanie ram okien w całym budynku; naprawa
i malowanie obudów kaloryferów/;
- Szkoła Podstawowa nr 2 /wymiana termostatów na kaloryferach, termomodernizacja budynku/;
- Zespół Szkół Samorządowych /wymiana oświetlenia w dwóch salach gimnastycznych, wymiana parkietu na małej sali gimnastycznej, odmalowanie dwóch korytarzy/;
- Szkoła Podstawowa nr 6 /wykonanie dachu nad wejściem do budynku, remont schodów do budynku, wykonanie systemu wentylacyjnego kotłowni/;
- Gimnazjum nr 1 /naprawa studzienki burzowej, naprawa schodów na klatce schodowej, remont sali gimnastycznej/;
- Gimnazjum nr 2 /remont łazienek - malowanie ścian, wymiana ceramiki, wymiana drzwi, zdjęcie płyty lakierowanej ze ścian jednego z korytarzy/.
Pani Anna Szałwińska – Przewodnicząca Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM odczytała pismo dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 dotyczące bieżących remontów.
Członkowie Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM zwrócili uwagę na fakt, iż zbyt mało inwestycji przewidziano placówkach oświatowych na rok 2011. Należy czynić starania i pozyskiwać pieniądze np. z funduszy unijnych na ich realizację.
Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM stwierdził, iż w 2011 r. na oświatę w mieście przewidziano niewystarczające środki finansowe. Na pewno nie wystarczy pieniędzy na zrealizowanie tego, co zaplanowano w tym roku i kłopoty z płynnością finansową zaczną się już w sierpniu. Pan Kierownik wyjaśnił, że warunkiem ubiegania się o środki finansowe z funduszy unijnych jest wkład własny, którego miasto niestety nie było w stanie zapewnić w tegorocznym budżecie.
Pani Radna Anna Urban powiedziała, że mając na uwadze 50% zadłużenie miasta w tym roku niestety budżet miejski będzie tzw. budżetem przetrwania. Stwierdziła, że nie można dopuścić do większego zadłużenia.
Członkowie Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM stwierdzili, iż należy czynić starania, aby sytuacja finansowa miasta z tego roku nie powtórzyła się w latach kolejnych.
Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM postanowiła poprzeć starania dyrektorów placówek oświatowych odnośnie wykonania niezbędnych remontów zgodnie z zaleceniami sanitarnymi
i przeciwpożarowymi.
Ad. pkt 3
Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM przedstawił informację dotyczącą wynagrodzeń pracowników administracji
i obsługi na poszczególnych stanowiska. Poinformował, iż w roku 2011 r. nastąpi regulacja płac o 1%. Informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM stwierdziła, iż wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi
w placówkach oświatowych są zatrważająco niskie i ich wzrost w 2011 r. powinien wynosić 10%. Komisja postanowiła poprzeć działania dyrektorów
w tym zakresie.
Protokołowała: Przewodniczyła:
/Ewa Szczepańska/ Przewodnicząca
Komisji ds. Rodziny, Edukacji,
Zdrowia i Spraw Społecznych RM
/Anna Szałwińska/
Metryka strony