Protokół nr 9/11 Kom. Promocji ... i Kom. Uzdrowiskowa z 24-11-11
PROTOKÓŁ NR 9/11
ze wspólnego posiedzenia Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu
i Turystyki RM z Komisją Uzdrowiskową RM
z dnia 24 listopada 2011 r.
W posiedzeniu obu Komisji udział wzięli – listy obecności
w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu Komisji udział wzięli:
- Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta,
- Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM,
- Pani Agata Bronakowska – Zastępca Kierownika
Wydziału Finansowego UM,
- Pani Elżbieta Kamińska – „Ela Travel” Augustów,
- Pan Andrzej Burkiewicz – Hotel Warszawa,
- Pan Dariusz Zyzało – SZOT Augustów,
- Pani Izabela Wróbel – Radio 5,
- Pani Renata Metelicka – Przegląd Powiatowy.
P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:
1. Zaopiniowanie materiałów na sesję RM:
a) projektu uchwały w sprawie ustalenia cen za przewozy osób środkami
miejskiej komunikacji na terenie miasta Augustowa,
b) projektu uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej,
terminów płatności oraz sposobu jej poboru,
c) projektu uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek
podatku od środków transportowych,
d) projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od
nieruchomości,
e) projektu uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych.
2. Informacja Burmistrza Miasta dotycząca stawek podatku rolnego
i podatku leśnego na 2012 rok.
3. Zaopiniowanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta
Augustowa na lata 2012 – 2021.
4. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Augustowa na rok 2012.
Posiedzenie Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM
i Komisji Uzdrowiskowej RM otworzył Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM.
Zapoznał obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.
Ad. pkt 1a
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta omówił projekt uchwały w sprawie ustalenia cen za przewozy środkami miejskiej komunikacji na terenie miasta Augustowa.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia cen za przewozy miejskiej komunikacji na terenie miasta Augustowa. Obie Komisje projekt uchwały
w ww. sprawie zaopiniowały jednogłośnie pozytywnie 7 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.
Ad. pkt 1b
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta omówił projekt uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej, terminów płatności oraz sposobu jej poboru. Pan Burmistrz poinformował, iż wysokość opłaty targowej nie była zmieniana od 2004 r. Pan Burmistrz zaproponował wzrost stawek opłaty targowej o 15% w stosunku do obecnie obowiązujących stawek. Projekt na modernizację targowiska na kwotę 2,9 mln zł został złożony do Urzędu Marszałkowskiego. Możemy liczyć na dofinansowanie ww. inwestycji
w kwocie 1 mln zł.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej, terminów płatności oraz sposobu jej poboru. Obie Komisje projekt uchwały
w ww. sprawie zaopiniowały jednogłośnie pozytywnie 7 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.
Ad. pkt 1c
Pani Agata Bronakowska – Zastępca Kierownika Wydziału Finansowego UM omówiła projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych.
Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że stanowisko wypracowane przez przedsiębiorców było takie, że stawki podatków powinny pozostać na dotychczasowym poziomie mając na uwadze ogólnoświatowy kryzys, i co za tym idzie, coraz trudniejszą sytuację augustowskich przedsiębiorców.
W związku z wydarzeniami ostatnich dni, mając na względzie trudną sytuację
w jakiej znalazło się miasto, przedsiębiorcy zgadzają się na podniesienie stawek podatków o stopę inflacji.
Pan Radny Zygmunt Zawadzki oświadczył, że stawki podatku od środków transportowych powinny być obniżone z uwagi na bardzo trudną sytuacje finansową wielu firm transportowych.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych. Obie Komisje projekt uchwały
w ww. sprawie zaopiniowały pozytywnie 5 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 1 głosie wstrzymującym się.
Ad. pkt 1d
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta i Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM omówili projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Pan Burmistrz poinformował, iż w przypadku, gdy Państwo Radni nie wyrażą zgody na podniesienie stawek podatków, wówczas o taką kwotę Minister Finansów zmniejszy nam dotację twierdząc, że skoro Miasto nie podnosi podatków, to znaczy, że je na to stać i nie potrzebuje datacji w takiej wysokości.
Pan Radny Zygmunt Zawadzki mówił o trudnej sytuacji przedsiębiorców i o braku możliwości rozwoju. Stwierdził, że zachowanie Ministra Finansów polegające na obniżaniu wysokości dotacji gminom, które nie podnoszą podatków jest nie w porządku.
Pan Andrzej Burkiewicz – Hotel Warszawa stwierdził, że nawet
w dobie kryzysu Miasto nie powinno oszczędzać na promocji. Dobrze wydane pieniądze na reklamę zwrócą się wielokrotnie. Branża turystyczna zgodzi się na podwyżki podatków, nawet maksymalne, ale tylko pod warunkiem, że zostaną one spożytkowane na reklamę i promocję Miasta.
Pan Radny Bogusław Samel podkreślił, że ASS „Społem” jest jednym
z największych podatników w mieście. Zgodził się z przedmówcą, że promocja w mieście jest na bardzo złym poziomie. Można powiedzieć, że Miasto nie jest w ogóle promowane. Powstały sklepy wielko powierzchniowe, a rodzimi przedsiębiorcy mają coraz trudniej.
Pan Radny Tomasz Dobkowski poruszył problem spadku zatrudnienia na terenie miasta. Przedsiębiorcy, szczególnie z branży stoczniowej, mają poważne problemy i muszą ograniczać zatrudnienie. Augustów powinien być zagłębiem stoczniowym. Powinniśmy inwestować w branże przemysłowe, ponieważ to w nich ludzie znajdują zatrudnienie. Pan Radny poinformował, iż stawki podatków były przez niego negocjowane z Panem Burmistrzem, i mając na względzie kryzysową sytuację Miasta poprze je w głosowaniu. Osiągnięto kompromis, który znacząco nie obciąży budżetu, a pomoże branżom zagrożonym likwidacją.
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta przypomniał, iż uchwały podjęte przez Radę Miejską umożliwiają zwolnienie z podatku nowopowstające firmy oraz firmy rozszerzające swoją działalność. Ze zwolnienia mogą skorzystać, po spełnieniu określonych warunków.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Obie Komisje projekt uchwały w ww. sprawie zaopiniowały pozytywnie 4 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy
3 głosach wstrzymującym się.
Ad. pkt 1e
Pani Agata Bronakowska – Zastępca Kierownika Wydziału Finansowego UM omówiła projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Obie Komisje projekt uchwały w ww. sprawie zaopiniowały jednogłośnie pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się.
Ad. pkt 2
Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM wyjaśnił, że podstawą naliczenia podatku rolnego jest średnia cena skupu żyta ogłaszana każdego roku przez Prezesa GUS. Według komunikatu Prezesa GUS cena 1 kwintala skupu żyta za okres 3 kwartałów 2011 r. wynosi 74,18 zł za 1 kwintal i kwota ta stanowi podstawę naliczenia podatku rolnego na 2012 r. Podstawą naliczenia podatku leśnego na 2012 r. jest średnia cena drewna uzyskana przez Nadleśnictwa za pierwsze 3 kwartały 2011 r., ogłaszana każdego roku przez Prezesa GUS. Cena ta, wg komunikatu, wynosi 186,68 zł za 1 m3. Burmistrz Miasta proponuje Państwu Radnym nie podejmowanie uchwał
w sprawie obniżenia ceny 1 kwintala skupu żyta oraz obniżenia średniej ceny skupu drewna, stanowiących podstawę naliczenia ww. podatków.
Ad. pkt 3
Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM przedstawił projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2012 – 2021. Wyjaśnił, iż na ww. prognozę składają się:
- wieloletnia prognoza finansowa wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań,
- wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2012 – 2015.
Pan Kierownik poinformował, iż budżet roku 2012 zaplanowany został
z nadwyżką w kwocie 985 451 zł.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2012 – 2021. Obie Komisje projekt uchwały w ww. sprawie zaopiniowały jednogłośnie pozytywnie 7 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się.
Ad. pkt 4
Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM odczytał wnioski i spostrzeżenia do budżetu na 2012 r. opracowane przez Komisję ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM. Wnioski stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta przedstawił główne założenia budżetu miasta Augustowa na 2012 rok. Zadaniami kontynuowanymi są:
- budowa ulic: Rosiczkowej, Goryczkowej, Miłkowej i Groszkowej
w Augustowie,
- budowa ulic: Arnikowej, Kreciej, Rysiej, Bobrowej, Zawilcowej, Sasankowej w Augustowie,
- budowa ulic: Jabłoniowej, Czereśniowej, Agrestowej, Porzeczkowej, Słonecznej, Jagodowej w Augustowie,
- rozbudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej w strefie Kanału Augustowskiego na terenie miasta Augustów,
- dokumentacja dotycząca przyszłych inwestycji,
- audyt uzdrowiska,
- miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
- wykupy nieruchomości,
- budowa sali sportowej, boiska, przebudowa istniejącego obiektu dydaktycznego przy Szkole Podstawowej Nr 4 im. Marii Konopnickiej
w Augustowie,
- Przedszkole nr 6 – dostosowanie obiektu do wymagań ochrony przeciwpożarowej,
- rozwój infrastruktury transgranicznej i współpracy kulturalnej
w Druskiennikach i Augustowie.
Zadania planowane do realizacji przy udziale środków z Unii Europejskiej:
- „Platforma współpracy EGO S.A.”,
- „Rozwój transgranicznej infrastruktury i współpracy kulturalnej
w Druskiennikach i Augustowie”,
- Rozbudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej w strefie Kanału Augustowskiego na terenie miasta Augustów,
- „Maluchy na start”,
- Kuźnia talentów,
- Program Uczenie się przez całe życie,
- renowacja terenów rekreacyjnych przy Elektrycznym Wyciągu Nart Wodnych w Augustowie,
- Przebudowa targowiska w Augustowie „Mój Rynek”.
Pan Radosław Czerwiński – Kierownik Wydziału Finansowego UM omówił dochody i wydatki, wysokość rezerwy ogólnej i celowej, wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności, wysokość deficytu budżetu miasta, limity wydatków na zadania inwestycyjne.
Pan Radny Zygmunt Zawadzki mówił o konieczności wyprowadzenia dworca PKS z centrum miasta. Przypomniał, że były plany przeniesienia dworca na ul. Mazurską. W centrum miasta bardzo potrzebne są dodatkowe miejsca parkingowe, a miejsce po PKS w dużej mierze rozwiązałoby problem.
Po analizie, Pan Zbigniew Huszcza – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt budżetu miasta na 2012 r.. Obie Komisje projekt budżetu miasta na 2012 r. zaopiniowały jednogłośnie pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się.
Pan Dariusz Zyzało – SZOT Augustów zwrócił uwagę na problem nielegalnego używania nazw prawnie chronionych przez niektóre osoby działające w branży hotelarskiej. Chodzi tu o sytuacje, kiedy bezprawnie używa się nazw takich jak: hotel, motel, pensjonat, lub dodaje się gwiazdki, bez spełnienia określonych prawem wymogów. Pan Burmistrz powinien zareagować na ten problem. Ponadto Pan Dariusz Zyzało stwierdził, że to przedsiębiorcy powinni decydować, na co będą wydawane pieniądze przeznaczone na turystykę.
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta poinformował, iż dotarła już do niego informacja na temat nielegalnego używania nazw prawnie chronionych i podjął już działania, aby przeciwdziałać problemowi.
Protokołowała: Przewodniczył:
/Ewa Szczepańska/
Przewodniczący Komisji ds.
Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM
/Zbigniew Huszcza/
Zastępca Przewodniczącego
Komisji Uzdrowiskowej RM
/ Bożenna Ziemak/
Metryka strony