Protokół Nr 1/12 z pos.Kom.Rozwoju miasta Augustowa RM z 20.07.2012 r.

P R O T O K Ó Ł Nr 1/12

z posiedzenia Komisji Rozwoju miasta Augustowa RM

w Augustowie

z dnia 20 lipca 2012 r.

Obecni członkowie Komisji - wg załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

- Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta,

- Pani Izabela Piasecka - Zastępca Burmistrza Miasta,

- Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM,

- Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownik Wydziału Gospodarki

Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM,

- Pani Renata Metelicka – redaktor naczelny gazety „Przegląd Powiatowy”.

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Wybór Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji.

2. Ustalenie zakresu działania Komisji.

Ad. pkt 1

Komisja Rozwoju miasta Augustowa RM dokonała wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Komisji.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji i jawnego głosowania Przewodniczącym Komisji wybrany został jednogłośnie, 8 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się Pan Tomasz Dobkowski.

W wyniku przeprowadzonej dyskusji i jawnego głosowania Zastępcą Przewodniczącego Komisji został wybrany jednogłośnie, 8 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się Pan Adam Wysocki.

Ad. pkt 2

Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji powiedział, że kolejnym punktem posiedzenia Komisji jest ustalenie zakresu działania Komisji. Zaproponował zastanowienie się nad pytaniem: gdzie jesteśmy, w którym miejscu znajduje się Augustów? Wiąże się to z pełnym określeniem sytuacji miasta z uwzględnieniem wszystkich dziedzin jego funkcjonowania. W związku z powyższym Komisja chciałaby zapoznać się z danymi dotyczącymi finansów miasta, ograniczeniami związanymi z uzdrowiskiem, ograniczeniami związanymi z Naturą 2000. Przewodniczący Komisji zaproponował, aby dzisiaj Komisja przeanalizowała następujące zagadnienia: a) jakie są szanse dotyczące wydobywania borowiny z Kolnicy; b) czy można utworzyć dzielnicę uzdrowiskową z wyłączeniem pozostałej części miasta; c) czy wycofanie się uzdrowiska „Budowlani” z kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia spowoduje utratę statusu uzdrowiska Augustów? Ponadto Komisja chciałaby zapoznać się ze stanem własności nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Augustowa. Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący przedstawił propozycje, którymi powinna zająć się Komisja Rozwoju miasta Augustowa:

1) Planowanie i polityka rozwoju miasta.

1. Gdzie jesteśmy?

Pełne określenie sytuacji miasta z uwzględnieniem wszystkich dziedzin jego funkcjonowania. Zaspokajanie potrzeb mieszkańców (niższego i wyższego rzędu);

2. Gdzie chcemy być? Określenie celu (modelu idealnego miasta w naszych realiach). Opracowanie modelu Augustowi, który zaspokoi potrzeby (spełni oczekiwania ekonomiczne jego mieszkańców).

3. Co nam sprzyja? (np. położenie) a co przeszkadza, np. środki finansowe w realizacji.

4. Ustalenie celów pośrednich (dojście do głównego celu jest zbiorem wielu pośrednich działań).

5. Jak wykorzystać to co sprzyja i jak zlikwidować to co przeszkadza?

6. Określenie, ile potrzebujemy czasu na realizację celu?

7. Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za realizację programu.

8. Wdrożenie programu rozwoju oraz kontrola wszystkich jego postanowień.

2) Polityka inwestycyjna (przedstawienie możliwych do realizacji inwestycji, czyli jaka grupa inwestorów jest dla nas priorytetowa, np. przetwórstwo owocowo-warzywne, centra logistyczne, domy spokojnej starości najlepiej zachodnich firm, hotele, zakłady opieki zdrowotnej, przemysł drzewny, itd. – do szerokiej dyskusji (można skupić się też na tym, czego chcemy w okolicach miasta).

3) Gospodarka przestrzenna (lokalizacja poszczególnych inwestycji, porozumienie z gminami ościennymi, ewentualne zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, likwidacja przyjętych ograniczeń w planach, takich jak narzucanie terenów biologicznie czynnych.

4) Gospodarka gruntami (pozyskiwanie terenów przez miasto w celu uatrakcyjnienia inwestycji dla przedsiębiorców z wybranych branż, porozumienie z właścicielami poszczególnych gruntów w granicach administracyjnych miasta lub gminy, konkurencja z innymi miejscami w regionie i kraju, jeśli chodzi o atrakcyjność pozyskiwania terenów i barier administracyjno-prawnych związanych z możliwościami inwestowania, itd.).

5) Nadzór budowlano-inwestycyjny (nadzór nad prowadzonymi inwestycjami, aby sprecyzować, czy inwestor wywiązuje się z umowy z miastem i zgodnie inwestuje ze swoimi założeniami lub polepsza warunki inwestycji).

6) Współpraca z przemysłem (współpraca ta ma wiele płaszczyzn. Jedną z ważniejszych jest np. inwestycja w szkolenia pracowników w poszczególnych branżach, na które to miasto może pozyskiwać fundusze, czy urząd pracy, a inwestor po zakończeniu procesu budowy ma wykształconą kadrę pracowników i może szybciej przystąpić do realizacji zysków i rozwoju przedsiębiorstwa. Innymi przykładami mogą być np. ułatwienia administracyjne i wszelkiego rodzaju pomoc na poziomie miasta czy też kraju – chodzi o kadrę fachowców, którzy eliminują problemy z niewiedzą, np. inwestorów zagranicznych.

7) Gospodarka promocyjna miasta (musimy udowodnić dla inwestorów, że to miejsce jest dla nich najlepsze do inwestowania. Może być wiele aspektów, które mogą być przyczyną wybrania naszego miasta i okolic do wybudowania zakładu pracy).

8) Działania eksponujące unikalne cechy miasta (miejsce, w którym ludzie chcą się osiedlać, odpoczywać tu, czy po prostu spędzać ciekawie czas. Istnieje bardzo duża różnica między miejscami, w których tylko się pracuje i ucieka się z niego, a miejscami, które oferują swoje unikalne walory i swoją propozycją sprawiają, że dla kadry pracowników „doładowanie barter” jest na miejscu bez straty czasu na dojazdy, itp. – trzeba to sprecyzować.

9) Przyciąganie inwestorów krajowych i zagranicznych (marketing i sprzedaż dla jak największego grona naszej wyjątkowej propozycji, wyszukiwanie inwestorów przez fachowców i kierowanie konkretnej oferty do konkretnych podmiotów – musi to być poparte wiedzą i praktyką).

10)Kontakty z organizacjami i instytucjami mogącymi wspierać promocję miasta (wykorzystanie wszystkich możliwych sprzymierzeńców do osiągnięcia celu).

Następnie Pan Tomasz Dobkowski - Przewodniczący Komisji udzielił głosu Panu Tadeuszowi Popławskiemu – Zastępcy Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM wyjaśnił, że złoże borowiny o pow. 28 ha, miąższości średnio 2,5 metra, znajduje się w Kolnicy na wysokości Rzepisk. Ochroną tych terenów zajmuje się Nadleśnictwo Augustów, ponadto obszar jest chroniony Naturą 2000. Osobą decydującą i zarządzającą obszarem Natura 2000 jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku. Pan Tadeusz Popławski powiedział, że Generalny Dyrektor Lasów Państwowych w Warszawie kategorycznie odmówił przekazania na stan Gminy Miasta Augustowa lub Przedsiębiorstwa Transportowego „Necko” sp. z o.o. 0,5 ha terenu. Poinformował, że wydobywanie borowiny podlega pod ustawę „Prawo geologiczne i górnicze”, na mocy której konieczne jest utworzenie zakładu górniczego i otrzymanie koncesji na wydobywanie borowiny. Pan Tadeusz Popławski powiedział, że kolejne pismo w powyższej sprawie Burmistrz Miasta skierował do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku, które Dyrekcja przesłała Nadleśnictwu Augustów. Odpowiedź Pana Nadleśniczego nie była satysfakcjonujące, ponieważ składając wniosek do Ministra Środowiska o uzyskanie koncesji na wydobywanie borowiny należy do tego wniosku dołączyć dwa podstawowe dokumenty: prawo przyrzeczenia własności ze strony Nadleśnictwa oraz decyzję środowiskową. Niestety, Gmina Miasto Augustów nie uzyskało promesy od Nadleśnictwa, a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku negatywnie zaopiniował wniosek, który był poprzedzony raportem opracowanym przez naukowców z Politechniki Białostockiej o oddziaływaniu na środowisko. Pan Tadeusz Popławski powiedział, że Pan Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku zamiast poprosić o naniesienie poprawek w raporcie, które były niewielkie i na które odpowiedź była udzielona przez autorów raportu, nie podjął w tej kwestii żadnych decyzji. Zamiast tego zlecił sporządzenie koreferatu, z którego wynikało, że przedłożony raport nie ma żadnych wartości. Sporządzony koreferat był podstawą do negatywnej decyzji. Pan Tadeusz Popławski przypomniał starania władz poprzedniej kadencji, morderczą pracę zespołu zajmującego się przez 2,5 roku tematem uzdrowiska, którego poczynania były opiniowane każdorazowo przez Komisję Uzdrowiskową RM. Przypomniał, iż w kwietniu 2009 r. Minister Zdrowia wydał decyzję, iż Augustów przez 10 lat może być miastem uzdrowiskowym. Pan Tadeusz Popławski powiedział, że pozostała jeszcze kwestia borowiny. Członkowie poprzedniej Komisji Uzdrowiskowej RM postanowili pojechać do Pana Dyrektora Ochrony Środowiska, ale do spotkania nie doszło, działania nie przyniosły żadnych rezultatów. Pan Tadeusz Popławski powiedział, że wtedy został sam. Następnie Pan Tadeusz Popławski udzielił odpowiedzi na zapytanie dotyczące możliwości utworzenia dzielnicy uzdrowiskowej z wyłączeniem pozostałej części miasta. Wyjaśnił, że nie jest to możliwe. Zwrócił uwagę, że obszar ograniczony jeziorem Necko, drogą Nr 8, gminą Nowinka i szpitalem ma tylko 85 hektarów i należy zdawać sobie sprawę, że wydzielenie dzielnicy uzdrowiskowej na tym małym terenie wiązałoby się z utworzeniem 3 stref - A,B,C. Pan Tadeusz Popławski podkreślił, że do bycia uzdrowiskiem potrzebne są 3 rzeczy: klimat, który musi być przebadany; baza uzdrowiskowa, czyli lecznicza; złoże – borowina albo wody lecznicze. Przy dużym uporze można byłoby spróbować utworzyć dzielnicę sanatoryjną tylko, że złoże borowiny oddalone jest o 12 kilometrów - a więc nie będzie uzdrowiska. Zgodnie z ustawą uzdrowiskową brak spełnienia pewnych wymogów powoduje, że Minister Zdrowia wzywa Gminę oficjalnym pismem do uzupełnienia braków, na co daje 5 lat. Jeżeli w ciągu tego okresu nie będzie uruchomione złoże, to Rada Ministrów rozporządzeniem wykreśla Gminę z ewidencji uzdrowisk. Następnie Pan Tadeusz Popławski udzielił odpowiedzi na zapytanie, czy brak kontraktacji z Narodowym Funduszem Zdrowia uniemożliwia bycie uzdrowiskiem? Wyjaśnił, że zgodnie z wymogami ustawowymi Augustów spełnia wszystkie wymogi do bycia uzdrowiskiem, ponieważ posiada klimat, bazę uzdrowiskową i złoże. Podkreślił, że w uzdrowisku istnieje zakaz budowy zakładów przemysłowych.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, że nowelizacja ustawy, która miała miejsce w ubiegłym roku stanowi, że jeżeli funkcjonujący zakład lecznictwa uzdrowiskowego nie dokona kontraktu na określoną ilość miejsc z NFZ, to Rada Ministrów może zadecydować, iż zostanie wykreślony, jako zakład lecznictwa uzdrowiskowego. Natomiast nie jest to obligatoryjne.

Pan Tadeusz Popławski – Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM poddał pod rozwagę Państwa Radnych, czy Augustów ma zmierzać w stronę bycia miastem uzdrowiskowym, w którym nie powstanie żaden zakład przemysłowy, czy ma nastąpić rezygnacja ze statusu miasta uzdrowiskowego?

Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że przed przystąpieniem do jakiejkolwiek pracy trzeba najpierw wiedzieć, co tę pracę będzie ograniczało. Jeżeli przemysł w uzdrowisku nie może się rozwijać i wystarczy, że sanatorium nie podpisze umowy z NFZ, Dyrektor Ochrony Środowiska nie pozwoli na wydobywanie złoża, a Lasy Państwowe nie wyrażą zgody na zamianę gruntów, to tak naprawdę nie będzie uzdrowiska Augustów. Miasto w tym czasie przestanie się rozwijać, inwestorzy zaczną budować na innych terenach. W tym momencie bez sensu będzie reklamowanie czegoś, co za kilka lat przestanie istnieć. Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji stwierdził, że Pan Burmistrz powinien odnieść się do wystąpień, nacisków ze strony mieszkańców, radnych. Jeżeli utworzenie dzielnicy uzdrowiskowej nie będzie możliwe, to społeczeństwo powinno dowiedzieć się, jaka jest prawda. Czy można podjąć tak ważną decyzję bez udziału społeczeństwa?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta przypomniał starania władz Augustowa zmierzające do uzyskania statusu uzdrowiska Augustów. Zwrócił uwagę na pomoc parlamentarzystów. Wyjaśnił, że zgodnie z obowiązująca procedurą status uzdrowiska jest przyznawany na 10 lat. Poinformował o dalszych działaniach dotyczących uzdrowiska Augustów, chciałby takiej strefy „C”, aby nie blokowała rozwoju usług. Zwrócił uwagę na prowadzone zabiegi 37 gmin uzdrowiskowych zmierzające do zmiany zapisu w ustawie uzdrowiskowej dotyczącej definicji zakładu przemysłowego, aby sprawa została poddana pod obrady Sejmu RP jeszcze w 2012 r.

Pan Radny Jerzy Dobrowolski powiedział, że będąc członkiem poprzedniej Komisji Uzdrowiskowej RM próbował definiować „zakład przemysłowy”. Od tego czasu nic się nie zmieniło, a nawet jest gorzej.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miastastwierdził, że zmiany w ustawie są pozytywne, zwłaszcza w odniesieniu do terenów biologicznie czynnych, ilości miejsc parkingowych. Ustawa zniosła wiele ograniczeń, ale zbyt mocno sprecyzowała definicję zakładu przemysłowego.

Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji powiedział, że podsumowując dyskusję należałoby ustalić, czy podjęcie decyzji na temat uzdrowiska powinno nastąpić po obradach Sejmu RP. Jeszcze innym rozwiązaniem jest nawiązanie rozmów z Gminą Augustów celem skierowania wszelkich działań na jej tereny, co będzie miało miejsce poza strefą uzdrowiskową „C”, ale spowoduje wpływ podatku od nieruchomości od zakładów przemysłowych do kasy Urzędu Gminy. Natomiast w tym momencie należy ustalić, czy Miastu bardziej zależy na pieniądzach, czy na uzdrowisku?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta poinformował, że na mocy podpisanego porozumienia znaczna część terenów Gminy Augustów jest również objęta strefą uzdrowiskową„C”. Tereny w stronę Bargłowa nie są objęte ww. strefą, ale Naturą 2000.

Pan Radny Bogusław Samel zwrócił uwagę na ograniczenia w poszczególnych strefach, które mają wpływ na rozwój miasta. Jak to pokrywa się z Naturą 2000, która ma również ograniczenia? W jaki sposób samorządy opiniowały obszar Natury 2000, a może ustalano ją „zza biurka”?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że przyglądając się strefom, w jaki sposób zostały ustalone, to faktycznie można przypuszczać, że „zza biurka”. Natura 2000 powstała na podstawie uzgodnień między Rządem RP a Komisją Europejską, ponieważ wstępując do Unii Europejskiej Polska podpisała zobowiązanie, iż tereny będą stopniowo obejmowane Naturą 2000. Decyzję dotyczącą ograniczenia stref może podjąć tylko Komisja Europejska, jednak w tej chwili toczą się rozmowy na temat powiększenia Natury 2000, a nie jej ograniczenia. Burmistrz Miasta zwrócił uwagę, że część Augustowa nie jest objęta Naturą 2000. Wyjaśnił, że funkcjonowanie zakładu przemysłowego w Naturze 2000 jest uzależnione od raportu oddziaływania na środowisko, który musi być wykonany. Raport wskaże, czy dany zakład może funkcjonować w Naturze 2000.

Pan Tadeusz Popławski - Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM powiedział, że podczas ustalania obszaru Natury 2000 odbywały się konsultacje społeczne, które wyglądały w ten sposób, że wszystkie rady gmin w Polsce otrzymały pisma, m.in. nasza Rada Miejska. Miasto Augustów zgłaszało protest, wykreślało obszary, ale protest nie został uwzględniony. Pan Tadeusz Popławski zwrócił uwagę, aby nie łączyć Natury 2000 ze strefami uzdrowiskowymi.

Pani Radna Krystyna Wilczewska zaproponowała, aby z uwagi na wiele pytań i niejasności dotyczących obszarów Natury 2000, Komisja Rozwoju miasta Augustowa RM otrzymała odpowiedzi na piśmie.

Pan Tadeusz Popławski - Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM zaproponował przeanalizowanie ustawy o ochronie przyrody.

Pan Radny Jerzy Dobrowolski stwierdził, że Natura 2000 nie ogranicza w radykalny sposób rozwoju Augustowa, ponieważ miasto w sposób naturalny rozwija się w kierunku Ełku i Warszawy. Zaproponował, aby Komisja obecnie nie zajmowało się Naturą 2000 tylko strefą „C” ochrony uzdrowiskowej i jej ograniczeniami.

Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza Miasta, czy dla Augustowa lepsza będzie rezygnacja ze statusu uzdrowiska, która umożliwi rozwój przemysłu, czy lepszym rozwiązaniem będzie skierowanie działań w tym zakresie na tereny Gminy Augustów? Stwierdził, że przemysł musi się rozwijać - nieważne, czy na terenach miejskich, czy gminnych. Czy Miasto interesują wpływy z podatku od nieruchomości, czy wpłata z tytułu bycia uzdrowiskiem, która wpływa do kasy miejskiej?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ dobrze byłoby utrzymać uzdrowisko i aby były mniej restrykcyjne zapisy w ustawie dotyczące strefy „C”. Jeśli Państwo Radni zasugerują, aby odejść od uzdrowiska, to będzie do tego zmierzał. Burmistrz Miasta powiedział, że przy tak restrykcyjnych zapisach ustawy uzdrowiskowej lepszy będzie rozwój przemysłu. Stwierdził również, że tyle samo jest przeciwników jak i zwolenników uzdrowiska.

Pan Radny Jerzy Dobrowolski zapytał, czy Augustów jest znany w Polsce jako uzdrowisko, czy raczej miasto turystyczne?

Pan Kazimierz Kozuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, iż Augustów zdecydowanie jest lepiej znany, jako miasto turystyczne.

Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza powiedziała, że Augustów jest znanym miastem. Brak statusu uzdrowiska nie ogranicza rozwoju miasta pod względem turystycznym, a także nie ogranicza rozwoju obiektów zajmujących się usługami uzdrowiskowymi. Wszystkie te obiekty będą mogły równie dobrze się rozwijać. Natomiast trzeba pamiętać o istniejących przedsiębiorstwach. Od decyzji Państwa Radnych zależy kierunek rozwoju miasta, który organ wykonawczy będzie realizował.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta stwierdził, że Augustów występuje jako marka, ale marka miasta turystycznego.

Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na trudną sytuację finansową miasta. Powiedział również, że jeżeli Augustów straciłby status uzdrowiska i media o tym nie napiszą, to nikt o tym nie będzie wiedział.

Pan Adam Wysocki – Zastępca Przewodniczącego Komisji powiedział, że nie jest zwolennikiem rezygnacji ze statusu uzdrowiska. Zapytał, co przez te wszystkie lata Miasto zrobiło, aby wypromować uzdrowisko? Natomiast rozmawiając o rozwoju przemysłu na obszarze miasta Augustowa lub Gminy Augustów, kto zagwarantuje, że po rezygnacji ze statusu nagle „jak grzyby po deszczu wyrosną fabryki”, które dwukrotnie zwiększą ilość mieszkańców w mieście? Ile w tej chwili jest takich propozycji? Augustów nie wykorzystał swojej szansy z bycia uzdrowiskiem, ponieważ nie poszły za tym żadne działania związane z promocją miasta. Potencjałem, siłą Augustowa są przecież czyste wody, czyste powietrze, piękne, wspaniałe lasy. Augustów powinien być wypromowany, jako „Zielone Płuca Polski” lub „Zielona Stolicę Polski”. Pan Adam Wysocki – Zastępca Przewodniczącego Komisji stwierdził, że po otrzymaniu statusu uzdrowiska w mieście nie zostało nic zrobione, aby tę markę promować i zrobić z niej siłę Augustowa. Skończyło się tylko na statusie uzdrowiska i działalności sanatorium Budowlani. Pan Adam Wysocki – Zastępca Przewodniczącego Komisji stwierdził, że nie można pochopnie podejmować decyzji z powodu braku możliwości wybudowania zakładu przemysłowego. Obecnie Żegluga Augustowska ma największe obroty w żegludze śródlądowej w Polsce dzięki temu, że Augustów jest miastem turystycznym. Ponadto Augustów może rozwijać się w kierunku turystycznym również w okresie zimowym.

W trakcie dyskusji na temat uzdrowiska, Pan Radny Bogusław Samel zaproponował, aby mieszkańcy wypowiedzieli się na temat uzdrowiska w formie referendum. Pan Radny Jerzy Dobrowolski powiedział, że mieszkańcy oczekują na podjęcie takich decyzji, dzięki którym będą mogli zarabiać pieniądze. Pan Radny Wiesław Jeruć zwrócił uwagę na zaniedbaną plażę Bielnik, b.Postiw. Tereny te powinny być miejscami wypoczynku odwiedzanymi przez wielu wczasowiczów. Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, iż prawda jest taka, że bez uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego nic nie można zrobić. Pan Radny Zygmunt Zawadzki powiedział, że rozwój przemysłu jest ważny, ale jest jeszcze inny dylemat związany z utrudnieniami dla przedsiębiorców. Najtańszym środkiem lokomocji jest kolej, ale i ona przestała się rozwijać.

Po przeprowadzonej wnikliwej dyskusji, Komisja Rozwoju miasta Augustowa przeanalizowała stan własności nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Augustowa, który przedstawiła Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UM.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Beata Filipow/ Przewodniczący Komisji

Rozwoju miasta Augustowi RM

Tomasz Dobkowski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2012-09-10

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2012-09-10