Prot.z pos.Kom.Prom.Kult,Sportu i Turyst.z 2.04.2013r.


P R O T O K Ó Ł Nr 16/13

z posiedzenia Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki Rady Miejskiej w Augustowie

z dnia 2 kwietnia 2013 r.

W posiedzeniu Komisji udział wzięli — lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu Komisji udział wzięli:

- Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta,

- Pani Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury,

- Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM,

- Pan Andrzej Zarzecki — Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji,

- Elżbieta Kamińska — Augustowska Organizacja Turystyczna,

- Emilia Słucka — Augustowska Organizacja Turystyczna.

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Rozpatrzenie pisma Augustowskiej Organizacji Turystycznej.

2. Analiza działań za 2012 rok Augustowskich Placówek Kultury; Centrum Sportu i Rekreacji; Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji UM w zakresie promocji miasta oraz zapoznanie się z planami działań w 2013 r.

Posiedzenie Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM otworzył Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji.

Zapoznał obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad.pkt 1

Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM rozpatrzyła pismo Augustowskiej Organizacji Turystycznej dotyczące rozstrzygnięcia konkursu ofert na realizację zadań miasta Augustowa w sferze turystyki, krajoznawstwa i promocji; zasad rozstrzygnięcia konkursów i składu Komisji Konkursowej.

/Pismo Augustowskiej Organizacji Turystycznej — stanowi załącznik do niniejszego protokołu/.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej powiedziała, że wątpliwości AOT dotyczą przede wszystkim składu Komisji Konkursowej, ponieważ przewodniczącym takiej komisji nie powinien być Burmistrz Miasta ani jego Zastępca. Zapytała, jakie są zasady wyboru komisji konkursowej?

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM wyjaśnił, że Burmistrz Miasta i Zastępca Burmistrza nie byli przewodniczącymi Komisji, natomiast Burmistrz Miasta podejmuje ostateczną decyzję o przyznaniu środków. Komisja konkursowa jest wybierana na podstawie uchwały Rady Miejskiej i zgodnie z zapisami uchwały w Komisji powinno zasiadać co najmniej dwóch członków organizacji pozarządowych, pracownicy Urzędu Miejskiego i ewentualnie z głosem doradczym specjaliści z danej dziedziny, bez prawa głosu. Kierownik wyjaśnił, że w ww. Komisji Konkursowej zasiadało dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych - PTTK i AKS„Sparta” oraz pracownicy Urzędu Miejskiego. Poinformował, że Komisja rekomenduje Burmistrzowi Miasta kwoty na określone zadania, natomiast Pan Burmistrz może te kwoty zmienić lub przychylić się do rekomendacji Komisji. W tym przypadku Burmistrz Miasta nie zmienił rekomendacji Komisji i środki zostały przyznane.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta wyjaśniła, że Komisja Konkursowa składa się z kilku osób i decyzje podejmuje demokratycznie. Omówiła pracę Komisji, która często spotyka się z wątpliwościami związanymi z przydziałem środków. Najlepiej byłoby przyznać dotacje wszystkim oferentom, ale nie ma takiej możliwości i Komisja pracuje według określonego klucza.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej powiedziała, że Augustowska Organizacja Turystyczna została skrzywdzona, ponieważ otrzymała za mało pieniędzy. Środki zostały podzielone nieproporcjonalnie w stosunku do realizowanych zadań. Zwróciła uwagę na wydatki, które ponosi AOT.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że Rada Miejska nie podejmowała uchwały dotyczącej składu osobowego Komisji Konkursowej.

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM wyjaśnił, że w uchwale został określony procentowy udział organizacji pozarządowych.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że skład osobowy Komisji może budzić wątpliwości, ponieważ Pan Krzysztof Przekop reprezentuje PTTK, a Pan Wojciech Krzywiński reprezentuje AKS ”Spartę”, która dostaje pieniądze, a także samorząd gminy Płaska. W stosunku do osób zasiadających w Komisji zdania są podzielone i szkoda, że nie biorą w niej udziału radni Rady Miejskiej. Przewodniczący Komisji powiedział, iż odnosi wrażenie, że to wszystko jest robione jakby od końca, ponieważ w budżecie miasta na promocję zostały przeznaczone środki finansowe i nie wiadomo co z tych pieniędzy będzie zrobione. W związku z powyższym Urząd Miejski powinien zorganizować spotkanie z udziałem Augustowskiej Organizacji Turystycznej, która skupia największą liczbę osób zainteresowanych rozwojem turystyki, Komisji ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM oraz innych zainteresowanych osób celem wypracowania elementów promocji miasta pod które byłby ogłoszony konkurs. Natomiast zawsze tak było, że wniosków jest więcej niż pieniędzy i powstaje problem z ich podziałem. Jedni są bardziej, a inni mniej zadowoleni. Przewodniczący Komisji stwierdził, że podział środków powinien przede wszystkim wynikać z potrzeb promocyjnych miasta. Natomiast Augustowska Organizacja Turystyczna dokonuje poboru opłaty uzdrowiskowej, przeznacza miastu znaczną ilość pieniędzy i coś się jej za to należy. Jeżeli z innego miasta jakieś stowarzyszenie chciałoby zrobić cos fajnego w Augustowie i Komisja lub władze miasta uznają to za dobry pomysł, to taka impreza mogłaby zostać zorganizowana. Jeśli wszystkim zależy na promocji Augustowa, to nie należy wydawać pieniędzy na inne rzeczy tylko na zadania, które przyniosą miastu zysk w postaci promocji i większej liczy turystów. Natomiast organizacjom można udzielić takiej odpowiedzi, że wysokość dofinansowania zależy od ilości posiadanych środków finansowych.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta powiedziała, że pomysł zorganizowania spotkania jest bardzo dobry, ale obawia się, czy organizacje i różne grupy środowisk później nie zarzucą, że Miasto im coś narzuca i przez to nie mogą wykazać własnej inicjatywy. Temat powinien być przedyskutowany pod kątem stworzenia oczekiwań Miasta, natomiast inne imprezy byłyby komercyjne.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej powiedziała, że w kwestii promocji nie chodzi tylko o członków AOT. Komisja konkursowa nie przyznała dotacji na realizację zadania „Turystyka aktywna Pojezierza Augustowskiego — Mapa Kanału Augustowskiego”, natomiast na tych mapach byłyby promowane wszystkie organizacje. Klienci AOT nie wyrzucają map, które stanowią dobrą reklamę i mogą być rozdawane na targach turystycznych.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji przychylił się do ww. wypowiedzi stwierdzając, że turystę przychodzącego do Centrum Informacji Turystycznej interesuje przede wszystkim mapa tym bardziej, że w 99% turyści są zmotoryzowani. Przewodniczący Komisji powiedział, że opracowywaną mapę można by okleić z drugiej strony logami organizacji. Podkreślił, że miasto, które chce być miastem turystycznym, powinno taką mapę posiadać, w której oprócz logo miasta i logo Augustowskiej Organizacji Turystycznej mogłyby znaleźć się podstawowe informacje dotyczące Augustowa, różnego rodzaju adresy i telefony instytucji. Mapa powinna pomóc turystom w odwiedzeniu Augustowa.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta wyjaśniła, że w wyniku toczących się rozmów Burmistrz Miasta zadeklarował udział w wydaniu mapy.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej poinformowała, iż Burmistrz Miasta obiecał przeznaczenie na ww. cel środków finansowych.

Pani Radna Joanna Lisek zapytała, co to jest Stowarzyszenie Otwarta Grupa Augustów.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że jest to GOA Augustów.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej stwierdziła, że skład komisji konkursowej powinien być taki, aby nikt nie miał żadnych wątpliwości.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zaproponował, aby spotkanie w sprawie wypracowania elementów dotyczących promocji Augustowa odbyło się w październiku — listopadzie oraz zostały przeznaczenie na te cele środki finansowe w budżecie miasta. Takie działanie spowoduje, iż pieniądze będą wydawane na zadania, które są niezbędne w promocji miasta.

Pani Elżbieta Kamińska — przedstawiciel Augustowskiej Organizacji Turystycznej powiedziała, że Augustowska Organizacja Turystyczna i Centrum Informacji Turystycznej będą posiadały kasy fiskalne. Obie organizacje zajmują się sprzedażą różnych rzeczy, które promują Augustów. Stwierdziła, że w jednym budynku robi się Augustowskiej Organizacji Turystycznej niezdrową konkurencję.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta wyjaśniła, że zakup kasy fiskalnej uporządkuje działalność pod względem finansowym i skarbowym.

Pan Radny Adam Wysocki stwierdził, że idealnym rozwiązaniem byłoby, aby Augustowska Organizacja Turystyczna i Centrum Informacji Turystycznej były zlokalizowane w różnych miejscach miasta. Zapewniłoby to lepszą dostępność i zmniejszyło konkurencję.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że Miasto Augustów jest członkiem Augustowskiej Organizacji Turystycznej. Poruszył kwestię współpracy Burmistrza Miasta z Zarządem AOT w zakresie różnych działań.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta powiedziała, że współpraca poprawi się, ponieważ jest to dopiero początek działalności nowego Prezesa AOT.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja ds. Promocji Kultury, Sportu i Turystyki RM ustosunkuje się do kwestii pracy Komisji Konkursowej, organizacji konkursów i sposobu ich przeprowadzania. Odpowiedni wiosek w tej sprawie zostanie złożony Burmistrzowi Miasta.

Ad.pkt 2

a)

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że przed udzieleniem głosu Pani Annie Jastrzębskiej — Dyrektorowi Augustowskich Placówek Kultury chciałby poinformować, iż z uwagi na rozszerzony zakres obowiązków Augustowskich Placówek Kultury od 1 stycznia 2013 r., sprawozdanie z działalności ostatni raz zostało złożone w przedstawionej wersji. Przewodniczący Komisji poinformował, że dopiero dzisiaj otrzymał bilans Augustowskich Placówek Kultury za 2012 rok z rachunkiem zysków i strat, a także plan pracy Augustowskich Placówek Kultury na 2013 r. Zaproponował, aby w związku z powyższym ww. dokumenty zostały omówione na następnym posiedzeniu Komisji.

Pan Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury omówiła działalność Augustowskich Placówek Kultury w 2012 r., których działalność, problemy i osiągnięcia zostały szczegółowo opisane w sprawozdaniu merytorycznym i finansowym.

/ Sprawozdanie — stanowi załącznik do niniejszego protokołu/.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji poruszył kwestię pozyskania nowych pomieszczeń w remontowanym Miejskim Domu Kultury.

Pan Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury wyjaśniła, że powstaną dwie pracownie i biuro, a także sala widowiskowa i wystawiennicza. Zwróciła uwagę na konieczność przeprowadzenia generalnego remontu Miejskiego Domu Kultury.

Pan Radny Adam Wysocki zapytał, na jaki cel zostaną przeznaczone pomieszczenia zaplecza w nowym amfiteatrze? Stwierdził, iż po sezonie turystycznym ww. pomieszczenia mogłyby być wykorzystane na jakieś pracownie.

Pan Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury powiedziała, że budowa amfiteatru jeszcze nie została zakończona i obecnie nie wiadomo, kto będzie nim zawiadywał. Zgodnie z planem zagospodarowania w budynku powstaną dwie garderoby, jest dokonany podział na część męską i żeńską, miejsce na działalność gospodarczą, toaleta. Natomiast przeznaczenie pomieszczeń na pracowanie po sezonie turystycznym wiąże się z koniecznością ogrzewania budynku.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta wyjaśniła, iż są takie plany, aby amfiteatr był w zarządzie Augustowskich Placówek Kultury.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na zadania, które są finansowe z kilku źródeł. Poinformował, że z powodu nie otrzymania pełnych dokumentów nie mógł dokonać zbilansowania kwot. Przewodniczący Komisji poprosił o powielenie materiałów i przekazanie wszystkim członkom Komisji, aby można było je omówić na następnym posiedzeniu. Następnie przypomniał dwa wnioski Komisji, które dotyczyły rozbudowy Miejskiego Domu Kultury oraz zorganizowania 1-2 festiwali w ciągu sezonu turystycznego, które skupią oglądających i zainteresowanie mediów.

Pan Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury poruszyła problem braku środków finansowych i działań oszczędnościowych. Stwierdziła, że jest to temat do dyskusji na spotkaniu jesienią. Wyraziła obawę, czy wystarczy pieniędzy na zorganizowanie jednej dużej trzydniowej imprezy, która pochłonęłaby cały budżet Augustowskich Placówek Kultury. Natomiast o wyborze imprezy decydują władze miasta.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji poruszył sprawę imprez dofinansowanych ze wszystkich źródeł, którym można byłoby przyjrzeć się na spotkaniu jesienią. Wybór imprez przyczyni się do promocji Augustowa i spowoduje zainteresowanie mediów. Przewodniczący Komisji przypomniał próbę organizacji festiwalu filmowego w Augustowie, który nie doszedł do skutku. Powiedział, że niektóre miasta robią fantastyczne rzeczy i warto byłoby je podpatrywać. Poinformował, że Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM w planie pracy założyła opracowanie promocji miasta Augustowa na przyszły rok. Następnie stwierdził, że o wysokości środków finansowych na imprezy powinni zadecydować radni w głosowaniu nad budżetem miasta. Zwrócił uwagę na udział miasta w targach turystycznych „Wiatr i Woda”.

Pan Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury powiedziała, iż w związku z tym, że od bieżącego roku zajmuje się promocją miasta, postanowiła zorganizować spotkanie wszystkich osób biorących udział w targach „Wiatr i Woda”.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że zainteresowane osoby powinny spotkać się jesienią i opracować plan wyjazdów na targi.

Pani Anna Jastrzebska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury zwróciła uwagę na zapisy planu pracy Komisji na 2013 rok.

b)

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że przed udzieleniem głosu Panu Andrzejowi Zarzeckiemu — Dyrektorowi Centrum Sportu i Rekreacji chciałby przypomnieć, że od 1 stycznia 2012 roku Centrum Sportu i Rekreacji przejęło obiekty Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Pan Andrzej Zarzecki — Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji omówił sprawozdanie z działalności Centrum Sportu i Rekreacji za 2012 rok. Powiedział, że pomimo połączenia jednostek rok sprawozdawczy był najtrudniejszy i najcięższy, jeśli chodzi o przetrwanie zakładu budżetowego, ponieważ zakończył się bardzo złym wynikiem finansowym. Przychody, które co roku są planowane na dużo wyższym poziomie powodują to, że minus się pogłębia. Dyrektor CSiR przedstawił oszczędności wynikające z połączenia jednostek, zwrócił uwagę na zły stan przejętych obiektów, które zmusiły do podejmowania dodatkowych kosztów. Powiedział, że Centrum Sportu i Rekreacji realizowało cele statutowe, organizowało duże przedsięwzięcia sportowe i rekreacyjne. Natomiast działania oszczędnościowe nie wpływają na pozytywny efekt finansowy. Dyrektor CSiR podkreślił, że w obecnej formule zakładu budżetowego działalność Centrum Sportu i Rekreacji w 2013 r. nie jest możliwa. W związku z powyższym zwrócił się z wnioskiem o przekształcenie zakładu budżetowego w jednostkę budżetową. Obecnie Centrum Sportu i Turystyki musi zwracać część niewykorzystanej dotacji, która jest niezbędna do utrzymania płynności finansowej. Stwierdził, że pływania w Augustowie ma już 13 lat i wymaga remontu.

/Sprawozdanie — stanowi załącznik do niniejszego protokołu/.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zapytał, czy przewidywane jest unowocześnienie pływalni, wymiana urządzeń? Stwierdził, że już od kilku lat znane są problemy finansowe Centrum Sportu i Rekreacji, a obecnie dochodzą jeszcze obiekty MOSiR, plaża miejska, którą trzeba dopasować do nowej rzeczywistości. Przewodniczący Komisji stwierdził, że najlepszym, możliwym rozwiązaniem byłoby przekształcenie zakładu budżetowego. Następnie poruszył sprawę godzin otwarcia pływalni, które po raz pierwszy zostały wprowadzone w 2012 roku. Zapytał, czy warto było wprowadzić tę zmianę?

Pan Andrzej Zarzecki — Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji przedstawił działania zmierzające do pozyskiwania środków finansowych z innych źródeł wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Jedynie była możliwość pozyskania dotacji w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dyrektor CSiR powiedział, że już trzeci raz został ogłoszony przetarg na modernizację elektrycznego wyciągu nart wodnych i remont pomostów. Następnie powiedział, że wynik finansowy związany ze zmianą godzin otwarcia pływalni był niekorzystny, ujemny. Porównując przychody z 2011 r. i 2012 r. okazało się, że w tym okresie CSiR zarobiło mniej o 25.000 zł. Obecnie istnieją plany wprowadzenia w okresie sezonu letniego układu 12-godzinnego.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zapytał, kiedy był złożony wniosek o przekształcenie zakładu budżetowego i czy został on umotywowany?

Pan Andrzej Zarzecki — Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji powiedział, że wniosek złożył w ubiegłym miesiącu, ale już wcześniej były pisane pisma o rozważenie takiej zmiany. Wniosek został krótko umotywowany.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że ww. sprawą powinna zająć się Komisja ds. Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki RM na następnym posiedzeniu i może rzeczywiście trzeba będzie przekształcić Centrum Sportu i Rekreacji w jednostkę budżetową, rozważyć przeznaczenie w jednym z budżetów miasta puli środków finansowych. Przewodniczący Komisji poprosił Pana Andrzeja Zarzeckiego o przedstawienie planu pracy Centrum Sportu i Rekreacji na 2013 rok. Zaproponował, aby w związku z opracowaniem wniosków przez Komisję następne posiedzenie odbyło się za dwa tygodnie, na którym byłaby także rozpatrzona kwestia przekształcenia zakładu budżetowego. Przewodniczący Komisji poprosił Panią Annę Jastrzębską o przygotowanie zestawu wydatków związanych z organizacją imprez przez Augustowskie Placówek Kultury w 2012 r. oraz wykazu wydatków dotyczących działalności kół zainteresowań. Stwierdził, że w związku z planami zrobienia czegoś wspólnie, trzeba poznać koszty organizacji imprez. Przewodniczący Komisji poprosił Pana Andrzeja Zarzeckiego o przedstawienie wykazu wydatków związanych z organizacją imprez w 2012 r. oraz planu pracy na 2013 r.

c)

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że kolejne sprawozdanie dotyczy działalności Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji w 2012 r. Zwrócił uwagę na zadania współfinansowanych ze środków zewnętrznych, o które ubiega się Urząd Miejski. Niektóre wnioski o dofinansowanie zostały zaopiniowane pozytywnie, inne — negatywnie. Przewodniczący Komisji udzielił głosu Panu Marcinowi Choroszewskiemu — Kierownikowi Wydziału Strategii i Rozwoju UM z prośbą o omówienie sprawozdania Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji za okres 01.01.1012 r. — 31.12.2012 r.

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM omówił sprawozdanie z działalności Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji za 2012 rok.

/Sprawozdanie — stanowi załącznik do niniejszego protokołu/.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji stwierdził, że w ramach wydatków poniesionych na organizację lub współorganizację imprez promocyjnych została przeznaczona kwota ok. 60.000 zł na imprezę Augustów na miarę gwiazd — Mega koncert. Impreza odbywała się na stadionie b.MOSiR i była biletowana. Na czyje konto wpłynęły pieniądze? .

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta powiedziała, że bilety były sprzedawane po 10 zł. Zasady organizacji imprezy zostały określone w umowie.

Pani Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury powiedziała, że nie była to impreza APK, ale wiadomo było, że pieniądze otrzymał organizator.

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM wyjaśnił, że kwota 60.000 zł została przeznaczona m.in. na gaże i noclegi dla artystów, opłatę za scenę, koncert. Było to zadanie zlecone.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że w ramach wydatków poniesionych na reklamę w mediach była przeznaczona kwota 36.900 zł na promocję miasta przez Racing Team Bartłomiej Marszałek. Co było robione w ramach tej kwoty?

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM wyjaśnił, że pieniądze zostały przeznaczone m.in. na oklejenie łódki Bartłomieja Marszałka, na której startował w Motorowodnych Mistrzostwach Świata Formuły 1 w Portugalii, Ukrainie, Polsce, Emiratach Arabskich, które były relacjonowane w telewizji w wielu krajach. Naklejka z logo Augustowa była umieszczona na kombinezonie. Udzielając wywiadów Bartłomiej Marszałek zawsze wspominał o sponsorowaniu jego teamu przez Augustów.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji zapytał na co została przeznaczona kwota 8.780 zł związana z imprezą Gwiazdy nad Neckiem i Pojedynek Miast Partnerskich Augustów — Szklarska Poręba.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta powiedziała, że ze spotkania, które było potraktowane jako robocze, wynikła propozycja współpracy. Umowy dotyczyły m.in. wymiany młodzieży, pojedynków, promocji.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji powiedział, że taką współpracę warto jest rozwijać. Przewodniczący Komisji poprosił Pana Marcina Choroszewskiego o przygotowanie do następnego posiedzenia Komisji zestawienia wydatków związanych z udziałem w imprezach targowych w 2012 roku.

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM zwrócił uwagę na koszty imprez, które są przedstawione w przedłożonym sprawozdaniu.

Pan Zbigniew Huszcza — Przewodniczący Komisji stwierdził, że w 2012 r. zabrakło mediów ogólnopolskich. Ważna jest wspólna organizacja spotkań, które powinny odbywać się dużo wcześniej po to, aby potem można było zarezerwować w budżecie miasta pieniądze na konkretne zadania. Następnie poprosił, aby sprawozdania z działalności za 2012 r. i plany pracy na 2013 r., o które prosił, były złożone do końca przyszłego tygodnia. Dokumenty będą omówione na następnym posiedzeniu Komisji. Ponadto Komisja zajmie się rozpatrzeniem wniosku Centrum Sportu i Rekreacji w sprawie przekształcenia zakładu budżetowego. Komisja postara się przedstawić Burmistrzowi Miasta i dyrektorom jednostek wnioski do końca kwietnia 2013 r.

Pani Izabela Piasecka — Zastępca Burmistrza Miasta powiedziała, że wniosek Centrum Sportu i Rekreacji przekaże Komisji celem wydania stosownej opinii.

Pan Marcin Choroszewski — Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM zwrócił uwagę na nowy element, który pojawi się pod koniec 2013 r., a mianowicie na koszty związane z utrzymaniem tras biegowych.

Pan Andrzej Zarzecki — Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji stwierdził, że tego typu działalność musi kosztować. Zapytał, czy Miasto Augustów chce prowadzić branżę sportowo-rekreacyjną mieszkańcom miasta i przyjeżdżającym turystom?

Pani Radna Bożenna Ziemak stwierdziła, że po raz pierwszy, od kiedy pełni funkcje radnej, ktoś mówi, że sport powinien być na pierwszym miejscu. Stwierdziła, że poprzez rozwój sportu będzie rozwijała się turystyka i więcej ludzi przyjedzie do Augustowa - miasta posiadającego naturalne warunki, las i trasy biegowe.

Pani Anna Jastrzębska — Dyrektor Augustowskich Placówek Kultury zwróciła uwagę na potrzeby kultury w Augustowie, omówiła działania zmierzające do pozyskania nowych pomieszczeń w budynku przy Rynku Zygmunta 9 na potrzeby Miejskiego Domu Kultury.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Beata Filipow/ Przewodniczący Komisji

ds. Promocji, Kultury, Sportu

i Turystyki RM

Zbigniew Huszcza

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2013-04-30

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2013-04-30