Protokól ze wspól. posiedz. Kom. Rozwoju i Kom. Urban. z dn. 10.01.2013 r.
P R O T O K Ó Ł Nr /13
ze wspólnego posiedzenia Komisji Rozwoju
miasta Augustowa RM, Komisji ds. Urbanistyki,
Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji
Mienia RM i Komisji Rewizyjnej RM
z dnia 10 stycznia 2013 r.
Obecni członkowie Komisji – wg załączonych list obecności.
Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:
- Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta Augustowa,
- Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza Miasta Augustowa,
- mieszkańcy miasta Augustowa.
Porządek posiedzenia:
1. Ustosunkowanie się do pisma PT „Necko” Sp. z o.o. w sprawie komunikacji miejskiej.
2. Wypracowanie opinii na temat projektu budżetu miasta Augustowa na 2013 r. i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2013 – 2023.
Wspólne posiedzenie Komisji Rozwoju miasta Augustowa RM, Komisji ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM
i Komisji Rewizyjnej RM otworzył Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju miasta Augustowa RM w Augustowie.
Zapoznał obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.
Ad. pkt 1
Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju miasta Augustowa RM zapoznał członków Komisji z pismem Pana Dariusza Iwanowicza - Prokurenta Głównego Księgowego PT „Necko” Sp. z o.o., który w związku z propozycjami budżetu miasta na 2013 r. zwrócił uwagę na problemy występujące w Spółce. Poinformował, iż kwota przeznaczana przez Miasto na zakup usług komunikacji miejskiej zdaniem Pana Prokurenta nie jest dostosowana do wysokości strat, jakie komunikacja miejska przynosi biorąc pod uwagę wskaźniki inflacyjne podawane przez Prezesa GUS. Ponadto Pan Prokurent wspomniał, że Urząd Miejski nie wywiązał się z uchwały
nr XXXIII/212/09 z dnia 4 września 2009 r. w sprawie podwyższenia kapitału
w spółce w związku z podniesieniem wkładu własnego związanego z realizacją programu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego w ramach działania – Rozwój Transportu Publicznego. W ramach tego programu zakupiono 3 autobusy, 8 automatów biletowych, wprowadzono system elektronicznej informacji pasażerskiej, rozbudowano budynek garażu
o pięć nowych boksów. Pan Prokurent stwierdził, iż kwestia spłaty kary nałożonej na przedsiębiorstwo z tytułu składowania odpadów na wysypisku bez ważnej instrukcji nie byłaby problemem, gdyby potrzeby komunikacji miejskiej były wystarczająco finansowane, ponieważ dział oczyszczania miasta generuje zysk pozwalający na jej spłatę. Z powodu ww. problemów Urząd Marszałkowski negatywnie rozpatrzył wniosek PT „Necko” Sp. z o.o.
o rozłożenie kary na raty twierdząc, iż firma ma „niekorzystne” wskaźniki finansowe.
Pan Przewodniczący stwierdził, że Komisje powinny wypracować stanowisko, co do dalszego funkcjonowania PT „Necko” Sp. z o.o. Rozwiązaniem może być likwidacja Spółki i realizacja zadania własnego, jakim jest transport miejski poprzez inne przedsiębiorstwo. Pan Przewodniczący stwierdził, że dokonując pewnych wyliczeń można zauważyć, że dalsze funkcjonowanie PT „Necko” Sp. z o.o. jest dla Miasta korzystne, ponieważ na zakup usług komunikacji miejskiej Miasto przekazuje mniej niż rzeczywiście ta usługa kosztuje, natomiast ze spłatą zadłużenia w związku z nałożoną przez Urząd Marszałkowski karą przedsiębiorstwo boryka się samo. Pan Przewodniczący stwierdził, że należałoby dokładnie przeanalizować sytuację finansową Spółki, i zdecydować, czy firma ma dalej istnieć, ponieważ gdyby tak miało być należy wypracować pewne kierunki, które pozwolą na wyjście PT „Necku” z trudnej sytuacji. Jednym z rozwiązań mogłoby być pozyskanie inwestora. Konieczne jest również zaciągnięcie kredytu i spłata zadłużenia, ponieważ oprocentowane spłacanej kary jest bardzo niekorzystne i pomimo tego, że jest ono spłacane jej wysokość z roku na rok będzie rosło.
Pan Radny Dariusz Górny stwierdził, że należy dokładnie przeanalizować sytuację finansową PT „Necko” Sp. z o.o. i w tym celu należy spotkać się z Prezesem i Prokurentem Spółki.
Członkowie trzech Komisji w wyniku przeprowadzonej dyskusji stwierdzili, że sytuacja finansowa Spółki wymaga dokładniejszej analizy
i spotkania się w tym celu z Prezesem i Prokurentem PT „Necko”. Członkowie Komisji widzą potrzebę dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa przede wszystkim z uwagi na konieczność ochrony 50 miejsc pracy i konieczność realizacji zadania, jakim jest komunikacja miejsca. Za utrzymaniem przedsiębiorstwa przemawia również fakt, że zakład oczyszczania Miasta przynosi zysk.
Ad. pkt 2
Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta omówiła projekt budżetu miasta Augustowa na rok 2013 oraz dokumenty towarzyszące projektowi. Pani Skarbnik omówiła dochody i wydatki, przedstawiła wysokość rezerwy ogólnej
i celowej. Poinformowała, że wysokość zadłużenia Miasta w stosunku do dochodów zaplanowanych na 2013 r. wynosi 36,2%. Omówiła również projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2013 – 2023.
Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Rozwoju miasta Augustowa RM poruszył następujące sprawy:
- wysokości subwencji oświatowej, która nie wystarcza na pokrycie wydatków związanych z miejską oświatą;
- wypłaty tzw. 14 pensji nauczycielom w kwocie ok. 630.000 zł za 2012 r. – Pan Przewodniczący zauważył, że konieczność wypłaty 14 pensji jest dowodem na to, że w szkołach miejskich zatrudnionych jest zbyt wielu nauczycieli;
- konieczności przygotowywania projektu budżetu w bardziej szczegółowy sposób, tak, aby nie było potrzeby dopytywania się, co kryje się pod poszczególnymi paragrafami – Pan Przewodniczący zdaje sobie sprawę, że informację na temat projektu budżetu przygotowuje się zgodnie z wytycznymi, ale powinno się, pomimo to, przygotowywać bardziej szczegółowe materiały, aby nie budziły one żadnych wątpliwości;
- wydatków na administrację, ilości zatrudnionych pracowników i zmian, jakie wprowadzono w ostatnim czasie.
Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza Miasta poinformowała, że w Urzędzie Miejskim wypracowano pewne oszczędności na wydatkach osobowych. Oszczędności te powstały w związku z reorganizacją polegającą na przesunięciu dwóch pracowników, którzy pracowali w CIT w ramach Wydziału Strategii, Rozwoju i Promocji UM, a obecnie CIT będzie podlegał bezpośrednio pod Augustowskie Placówki Kultury. Konieczność przeprowadzenia takiej reorganizacji była podyktowana również faktem, iż CIT i Augustowskie Placówki Kultury po części realizują te same zadania.
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta poinformował, iż
zadania, które będzie realizowało Miasto w związku z wprowadzeniem tzw. „ustawy śmieciowej” poprowadzą pracownicy Urzędu Miejskiego i w związku
z tym nie nastąpi zwiększenie liczby etatów.
Pan Radny Marcin Kleczkowski zwrócił uwagę, iż dobrą praktyką wielu samorządów jest przygotowywanie szczegółowej informacji na temat budżetu miasta, ponieważ niektóre zapisy są zbyt enigmatyczne i zdawkowe. Pan Radny zwrócił również uwagę na fakt, iż Powiat partycypuje w utrzymaniu Biblioteki Pedagogicznej na bardzo niskim poziomie, dlatego skoro prowadzenie Biblioteki jest zadaniem Powiatu Miasto nie powinno przekazywać na jej utrzymanie tak wysokiej kwoty. Pan Radny zwrócił również uwagę, że pieniądze na administrację nie są wydatkowane w racjonalny sposób
i przykładem może tu być zbyt wysoka temperatura w budynku Urzędu Miejskiego, co skutkuje wysokimi wydatkami na ogrzewanie. Kolejnym nieporozumieniem jest wyłączanie oświetlenia miejskiego w godzinach nocnych, a powinno się szukać oszczędności tam gdzie jest to uzasadnione.
Mieszkaniec miasta Augustowa stwierdził, że od osób handlujących na prywatnych posesjach pobierana jest dodatkowo opłata targowa, co nie powinno mieć miejsca i jest to niesprawiedliwe skoro od osób, które handlują
z samochodu czy z namiotu taka opłata nie jest pobierana.
Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta odpowiedział, że opłata targowa pobierana jest od wszystkich, którzy powinni ją płacić.
Po przeprowadzonej dyskusji, Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju miasta Augustowa poddał pod głosowanie projekt budżetu miasta na 2013 r.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja Rozwoju miasta Augustowa RM projekt budżetu miasta na 2013 rok zaopiniowała pozytywnie 4 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM projekt budżetu miasta na 2013 rok zaopiniowała pozytywnie 2 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 2 głosach wstrzymujących się.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja Rewizyjna RM projekt budżetu miasta na 2013 rok zaopiniowała pozytywnie 2 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 1 głosie wstrzymującym się.
Pan Tomasz Dobkowski – Przewodniczący Komisji Rozwoju miasta Augustowa poddał pod głosowanie projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2013 – 2023.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja Rozwoju miasta Augustowa RM projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2012 - 2023 zaopiniowała pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2012 - 2023 zaopiniowała pozytywnie 2 głosami za, przy braku głosów przeciwnych
i przy 3 głosach wstrzymujących się.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja Rewizyjna RM projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2012 - 2023 zaopiniowała pozytywnie 2 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosie wstrzymującym się.
Protokołowała: Przewodniczył:
/Ewa Szczepańska/ Przewodniczący Komisji
Rozwoju miasta Augustowa RM
i Wiceprzewodniczący Komisji
ds. Urbanistyki, Ochrony Środowiska,
Rolnictwa i Komunalizacji Mienia RM
/Tomasz Dobkowski/
Wiceprzewodniczący
Komisji Rewizyjnej RM
/Jerzy Dobrowolski/
Metryka strony