Prot.ze wsp.pos.Kom.Budż.i Fin.z Kom.Rodz.,Eduk,Zdr.i Spr.Społ.RM z 15.01.2014r.

P R O T O K Ó Ł Nr /14

ze wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów RM w Augustowie z Komisją ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM

z dnia 15 stycznia 2014 r.

Obecni członkowie Komisji – wg załączonej listy obecności.

Ponadto w posiedzeniu Komisji udział wzięli:

1. Pan Kazimierz Kożuchowski - Burmistrz Miasta,

2. Pani Izabela Piasecka – Zastępca Burmistrza Miasta,

3. Pani Monika Podziewska - Skarbnik Miasta,

4. Pani Teresa Dobko – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy

Społecznej w Augustowie,

5. Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM,

6. Mieszkańcy miasta,

6. Dziennikarze.

P o r z ą d e k p o s i e d z e n i a:

1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodziny oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2015.

2. Zaopiniowanie projektu uchwały Nr XXII/222/04 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej.

3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Programu Współpracy Miasta Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami działającymi w Sferze Pożytku Publicznego na rok 2014.

4. Zaopiniowanie projektu budżetu Miasta Augustowa na rok 2014.

5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2014-2023

6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.

Wspólne posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów RM z Komisją ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM otworzyła Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM.

Zapoznała obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który został przyjęty.

Ad.pkt 1

Pani Teresa Dobko – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2015.

Po przeprowadzonej dyskusji, Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzi nie na lata 2014-2015 zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 2

Pani Teresa Dobko – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/222/04 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej.

Po przeprowadzonej dyskusji, Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXII/222/04 Rady Miasta Augustowa z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 3

Pan Roman Krzyżopolski – Kierownik Wydziału Edukacji UM omówił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami Działającymi w Sferze Pożytku Publicznego na rok 2014.

Po przeprowadzonej dyskusji, Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami Działającymi w Sferze Pożytku Publicznego na rok 2014 zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie 5 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad.pkt 4

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że korekta projektu budżetu, którą Państwo Radni dzisiaj otrzymali, różni się od pierwotnej wersji projektu budżetu wysokością środków unijnych z rozliczenia budowy amfiteatru, które Rada Miejska korygowała na ostatniej sesji. Miasto zaciągnęło kredyt krótkoterminowy, ale do końca roku nie otrzymało zwrotu dochodów i przekształciło ten kredyt na długoterminowy. Dochody, które wpłyną w 2014 r. zostały ujęte w korekcie projektu uchwały budżetowej, tj. 2.169.432 zł, czyli o tę kwotę zwiększa się budżet i spłaty kredytu, który został zaciągnięty na tzw. założenie środków z Unii Europejskiej. Po korektach dochody budżetu miasta na 2014 r. wynoszą 90.567.217 zł, z tego bieżące dochody - 77.191.701 zł, majątkowe – 13.085.582 zł. Wydatki ogółem budżetu wynoszą 86.897.785 zł, z tego 73.812.203 zł to wydatki bieżące, majątkowe – 13.085.582 zł. Skarbnik Miasta powiedziała, że dochody tegorocznego budżetu w porównaniu do wydatków są wyższe w planie o kwotę 3.669.432 zł i jest to kwota, którą przeznacza się na spłatę kredytów. Skarbnik Miasta omówiła główne źródła dochodów oraz wydatki budżetowe. Poinformowała o pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej projektu budżetu na 2014 rok.

Pani Małgorzata Grygo powiedziała, że pracownicy placówek oświatowych czekają na decyzję Burmistrza Miasta dotycząca podwyżek. Zapytała, jaką w tej sprawie Pan Burmistrz podjął decyzję?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrza Miasta wyjaśnił, że decyzja została już podjęta, ale nie można jej wprowadzić w życie do czasu uchwalenia budżetu miasta na 2014 rok. Obecnie do podwyżki została wyasygnowana grupa 70 pracowników, których pobory odbiegały od najniższego wynagrodzenia. Przewidywana podwyżka będzie wynosiła nie więcej niż 100 zł brutto na pracownika.

Pani Radna Anna Urban wyraziła nadzieję, że Pan Burmistrz wyasygnuje w budżecie miasta kwotę na podwyżki niezależnie od decyzji Rady Miejskiej. Następnie Pani Radna zapytała, jaka firma zajmuje się odśnieżaniem ulic? Zwróciła się z prośbą, aby spychacz, który pcha śnieg przed sobą, nie zsuwał tego śniegu w odśnieżone wjazdy przy posesjach.

Pani Radna Bożenna Ziemak - Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM zaproponowała, aby pracownicy Spółki podążali za spycharką i odśnieżali wjazdy.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że w 2014 roku miejskie i powiatowe ulice odśnieża Przedsiębiorstwo Transportowe „Necko” Sp. z o.o. Stwierdził, że propozycja Pani Przewodniczącej Komisji rozwiązałaby problem zaśnieżonych wjazdów, ale należy zdawać sobie sprawę, że cena za odśnieżanie ulic byłaby zupełnie inna. W specyfikacji do przetargu można by zapisać, że odśnieżanie będzie dotyczyło ulic i wjazdów na posesje.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz powiedziała, że chciałaby poruszyć sprawę podwyższenia wynagrodzeń pracownikom administracji i obsługi w przedszkolach i szkołach. Chodzi o to, iż należy coroczne zadbać o jakąś podwyżkę, aby nie utworzyła się kilkuletnia przerwa, gdyż potem będzie bardzo trudno zadbać o odpowiedni poziom wynagrodzenia.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że decyzją Ministra Finansów już od dłuższego czasu w samorządach obowiązuje zasada niepodnoszenia płac.

Pani Radna Małgorzata Grygo powiedziała, że zasada może obowiązywać, ale pobory nie powinny odbiegać od najniższego wynagrodzenia. Doszło do takiej sytuacji, że pracownik, który odchodzi na emeryturę ma pobory niższe od nowozatrudnionego pracownika.

Pani Radna Ewa Perkowska stwierdziła, że projekt budżetu był konstruowany przed podniesieniem podatków. Obecnie wiadomo, że do budżetu nie wpłynie kwota 150.000 zł. Pani Radna zapytała, jaką Pan Burmistrz podjął decyzję?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta zwrócił uwagę na sposób konstrukcji budżetu, iż zakłada się rezerwę budżetową. Przy ustalaniu wpływów z podatków nigdy nie planuje się stuprocentowej ściągalności. Wiadomo, że podatnicy zwracają się z prośbą o umorzenie podatków i niektóre osoby ich nie uiszczają. Widać to na przykładzie realizacji ustawy śmieciowej, ile osób nie wpłaciło pieniędzy za wywóz odpadów komunalnych i nawet nie złożyło deklaracji. Pomimo tego, że do budżetu nie wpłynie kwota 150.000 zł, ale w stosunku do dochodów budżetowych w wysokości 90.567.217 zł nie ma ona większego znaczenia. Burmistrz Miasta powiedział, że z powodu nieuchwalenia uchwał podatkowych będzie bardziej kategorycznie analizował ściągalność podatków.

Pani Radna Ewa Perkowska zapytała, czy w projekcie budżetu są ujęte nagrody dla nauczycieli, żeby nie było tak, jak w ubiegłym roku.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że nagrody są ujęte w budżecie. Poinformował o zabezpieczonych nagrodach Burmistrza Miasta i Dyrektora Szkoły.

Pani Rada Bożenna Łukaszewicz poprosiła o wyjaśnienie, czy budżetem przeznaczonym na nagrody nauczycieli zarządza Dyrektor Szkoły, czy Burmistrz Miasta?

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że na podstawie decyzji Regionalnej Izby Obrachunkowej nagrody dyrektorskie szkół powinny być w planie finansowym poszczególnej szkoły, tak musi być od strony technicznej i finansów publicznych. Decyzję w sprawie nagród podejmuje również Burmistrz Miasta.

Pani Radna Ewa Perkowska powiedziała, że przeanalizowała zadania inwestycyjne, które są zaplanowane na 2014 rok, ale nie zauważyła ul. 3 Maja.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że ul. 3 Maja nie jest zadaniem inwestycyjnym miejskim tylko powiatowym. Kwota 827.000 zł na to zadanie jest wykazana w dotacjach.

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że dotacja nie może być ujęta w zadaniach inwestycyjnych, ponieważ ul. 3 Maja jest zadaniem powiatu. Kwota wykazana w dotacjach jest dotacją majątkową.

Pani Radna Anna Dźwilewska – Zastępca Przewodniczącej Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM powiedziała, że w załączniku Nr 7 zestawienia planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta na 2014 r. są ujęte pieniądze na punkty przedszkolne. Pani Radna zapytała, czy jest to pełna dotacja na 2014 rok?

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że przedszkola dostają inną kwotę dotacji niż punkty przedszkolne. Wysokość dotacji wynika z zapotrzebowania punktów przedszkolnych i jest uzależniona od ilości dzieci. Nie ma ujętej dotacji z budżetu państwa na przedszkolaki.

Pani Radna Anna Dźwilewska – Zastępca Przewodniczącej Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM powiedziała, że następne pytanie jest związane z Uczniowskim Klubem Sportowym „Centrum” Augustów. W dziale 926 jest zapisane, iż dotacja podmiotom, którym zostaną zlecone zadania w zakresie sportu wynosi 120.000 zł. Czy ta kwota dotyczy równie drużyny siatkarskiej?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że w ramach konkursu, Uczniowski Klub Sportowy „Centrum” otrzymał pierwszą dotację w wysokości 50.000 złotych. W następnej transzy Klub otrzyma również dotację w wysokości 50.000 złotych i jest to o 100% więcej, niż w ubiegłym roku. Burmistrz Miasta powiedział, że na spotkaniu z Prezesem UKS”Centrum” kilkakrotnie deklarował, że taka kwota może być wyasygnowana z budżetu miasta. Natomiast rolą samorządu jest wspieranie sportu dzieci i młodzieży w szkołach, a nie sportu profesjonalnego. Jest to zadanie własne gminy. Jednak miasto wspiera kluby sportowe, ponieważ przyczyniają się one do promocji Augustowa.

Pani Radna Małgorzata Grygo zapytała, czy ulice, które w ubiegłym roku miały być projektowane, są przypisane do 2014 roku? Czy można liczyć na ich realizację, żeby nie było tak, że pieniądze będą przeniesione na zadanie dotyczące np. elektrycznego wyciągu nart wodnych?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta wyjaśnił, że elektryczny wyciąg nart wodnych był realizowane ze środków Lokalnej Grupy Rybackiej. Z tego źródła dochodów żadna ulica nie otrzymałaby dofinansowania. Burmistrz Miasta omówił przyczyny braku realizacji ulic, np. z powodu dokańczania dokumentacji technicznych, z powodu problemów związanych z odprowadzaniem wód, brakiem możliwości uzyskania zgody potrzebnej do pozwolenia na budowę.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zwróciła się z prośbą, aby Burmistrz Miasta w formie pisemnej konkretnie uzasadnił mieszkańcom, dlaczego istnieje odmowa procedury pozwolenia na budowę ulic: Arnikowej, Kreciej, Rysiej, Bobrowej, Zawilcowej, Sasankowej.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta poinformował, że udzieli odpowiedzi mieszkańcom. Następnie udzielił odpowiedzi na temat realizacji ul. Wilczej, która znalazła się na pierwszym miejscu harmonogramu budowy ulic opracowanego przez Komisję Rozwoju miasta Augustowa RM. Burmistrz Miasta powiedział, że jeżeli ul.Wilcza miałaby być realizowana, to najpierw Rada Miejska musi zatwierdzić harmonogram budowy ulic.

Pani Radna Anna Urban powiedziała, że pytała o ul. Wilczą w kontekście odpowiedzi udzielonej przez Pana Burmistrza mieszkańcom tej ulicy. Chodzi o problem dotyczący zalewanych i podtapianych posesji. Obietnica ze strony Pana Burmistrza była taka, że ul. Wilcza będzie realizowana w pierwszej kolejności, iż miasto w 2014 r. przystąpi do procedury przedwstępnej związanej z jej budową.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, iż rzeczywiście poinformował na piśmie mieszkańców, iż ul. Wilcza znajduje się na pierwszym miejscu harmonogramu budowy ulic, który opracowała Komisja Rozwoju miasta Augustowa RM. Burmistrz Miasta zwrócił uwagę na brak środków finansowych na realizację zadań inwestycyjnych związanych z budową ulic. Wyjaśnił, że zostały zabezpieczone fundusze na ul. 3 Maja, na pierzeję Rynku Zygmunta Augusta i jeżeli pojawią się takie możliwości, to zostaną złożone stosowne wnioski, ponieważ są przygotowane dokumentacje techniczne, które umożliwiają budowę ulic.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała, kiedy Rada Miejska zajmie się harmonogramem budowy ulic, ponieważ cały czas jest o nim mowa i jednocześnie w mediach lokalnych podawany jest harmonogram, jako oficjalny? Pani Radna Bożenna Łukaszewicz powiedziała, że drugie pytanie dotyczy pierzei Rynku Zygmunta Augusta. W ubiegłym roku Pan Burmistrz składał wniosek o pozyskanie funduszy na ten cel. Co się stało, że pieniądze nie wpłynęły? Jakie są możliwości pozyskania tych funduszy w 2014 roku?

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że w ubiegłym roku były składane wnioski o dotacje ze „schetynówek”, ale Miasto nie otrzymało środków na realizację ulic, m.in. 3 Maja w ocenie Urzędu Wojewódzkiego nie spełniała kryteriów programu. W związku z powyższym Miasto złożyło wniosek w Lokalnej Grupie Rybackiej i otrzymało w stu procentach środki na plażę „Bielnik” oraz otrzymało dofinansowanie na ww. ulicę tylko nie w pełnej wysokości – 600.000 zł. Szacunkowa wartość budowy ulicy to kwota 2.400.000 złotych, z czego 1.200.000 złotych to środki, które zostaną pozyskane z zewnątrz.

Pani Radna Małgorzata Grygo powiedziała, że założenia harmonogramu budowy ulic były dobre. Natomiast nie mówi się, czy lista została dobrze przygotowana, każdy ocenia ją według siebie. Ale należy wyobrazić sobie sytuację, że po oficjalnym ukazaniu się harmonogramu co pomyślą mieszkańcy starych ulic, które zostały umieszczone na osiemdziesiątym, czy nawet dwudziestym miejscu. Ludzie będą uzewnętrzniali swoje niezadowolenie, zacznie się straszny wrzask. Czy tylko jest zalewana ul. Wilcza, która jest młodą ulicą? Pani Radna Małgorzata Grygo powiedziała, że nigdy nie uwierzy, że ktoś, kto decydował o tym, jaka ulica będzie pierwsza na liście, dokładnie widział te ulice - bo żeby zadecydować, to trzeba porozmawiać z ludźmi.

Pan Kazimierz Kożuchowski – Burmistrz Miasta powiedział, że nie ustalał ww. listy rankingowej, która ukazała się w prasie i jej przedłożenie na sesję Rady Miejskiej należy do decyzji Komisji. Poinformował o prowadzonych rozmowach z mieszkańcami, którzy wyrażają swoje niezadowolenie z umieszczenia ich ulic na dalszych pozycjach na liście. Burmistrz Miasta powiedział, ze tłumaczy mieszkańcom, iż harmonogram budowy ulic musi być przyjęty przez Radę Miejską.

Pani Krystyna Wilczewska – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że do udziału w posiedzeniu Komisji Rozwoju Miasta Augustowa Rady Miejskiej, która opracowywała harmonogram budowy ulic, mógł przystąpić każdy zainteresowany radny, pochylić się nad tym tematem i popracować. Nie było określonej liczby pięciu, czy dziesięciu osób. Natomiast ktoś „wybiegł przed szereg” i przedstawił w gazecie listę, która nie została zatwierdzona przez Radę Miejską. Poza tym nastąpił powrót do weryfikacji ulic, które nie są ostateczną wersją. Ponadto należy zwrócić uwagę, że najpierw będą realizowane ulice, na które już są gotowe projekty. Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że sprawę weryfikacji ulic ujętych w harmonogramie poruszyła na posiedzeniu Klubu Radnych „Nasze Miasto”, aby potem można było przedłożyć go Radzie Miejskiej. Przewodnicząca Rady Miejskiej zachęciła Państwa Radnych do uczestnictwa w pracach Komisji.

Więcej głosów w dyskusji nie było i Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM poddała pod głosowanie projekt budżetu miasta Augustowa na 2014 rok.

W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM nie wyraziła pozytywnej ani negatywnej opinii, ponieważ za pozytywną opinią głosował 1 członek Komisji, 1 członek Komisji głosował przeciw i 3 członków Komisji wstrzymało się od głosu.

W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania, Komisja Budżetu i Finansów RM projekt budżetu miasta Augustowa na 2014 rok zaopiniowała pozytywnie 3 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 2 głosach wstrzymujących się.

Ad.pkt 5

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta omówiła zmiany projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2014-2023. Wyjaśniła, że Wieloletnia Prognoza Finansowa jest wieloletnim dokumentem planistycznym, który jest opracowywany na dany rok budżetowy i następne lata, aż do momentu, kiedy miasto spłaci swoje zadłużenie. Zadłużenie Augustowa jest rozłożone na 9 lat, czyli prognoza obejmuje rok 2014 do roku 2023. W 2014 roku Wieloletnia Prognoza Finansowa jest zgodna z uchwałą budżetową. W 2014 roku nie planuje się zwiększenia zadłużenia, miasto nie ma żadnych kredytów, natomiast jest spłacane zadłużenie z lat poprzednich. Regionalnej Izby Obrachunkowej projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2023 zaopiniowała pozytywnie.

Po przeprowadzonej dyskusji, Pani Bożenna Ziemak – Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów RM, poddała pod głosowanie projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2014-2023. Komisja Budżetu i Finansów RM projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2014-2023 zaopiniowała pozytywnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się.

Ad.pkt 6

Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM zaponała się projektem uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.

Po przeprowadzonej dyskusji, Pani Anna Dźwilewska – Zastępca Przewodniczącej Komisji ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM poddała pod głosowanie projekt uchwały w ww. sprawie. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania Komisja ds. Rodziny, Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych RM projekt uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Protokołowała: Przewodniczyła:

/Beata Filipow/ Komisji Budżetu i Finansów RM

/Bożenna Ziemak/

Zastępca Przewodniczącej

Komisji ds. Rodziny, Edukacji

Zdrowia i Spraw Społecznych RM

/Anna Dźwilewska/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Komisja Rady Miejskiej

Wprowadzający: Komisja Rady Miejskiej

Data modyfikacji: 2014-01-28

Opublikował: Beata Filipow

Data publikacji: 2014-01-28