Protokół nr IV/14 z obrad sesji Rady Miejskiej w Augustowie z dn. 30.12.14 r.

P R O T O K Ó Ł NR IV/14

z obrad IV sesji Rady Miejskiej w Augustowie,

które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Augustowie, ul. 3 Maja 60

w dniu 30 grudnia 2014 r.

W obradach sesji wzięło udział 17 radnych – lista obecności w załączeniu. /zał. nr 1/

Ponadto w obradach udział wzięli:

- pracownicy Urzędu Miejskiego,

- kierownicy jednostek organizacyjnych miasta,

- goście,

- mieszkańcy,

- dziennikarze.

Obrady rozpoczęto o godzinie 10.10

i zakończono o 12.12

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Złożenie sprawozdania przez Burmistrza Miasta.

4. Interpelacje radnych.

5. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2014 r.

6. Wytypowanie kandydata do Powiatowej Rady Zatrudnienia.

7. Odpowiedzi na interpelacje.

8. Zapytania i wolne wnioski.

9. Zamknięcie obrad.

Ad. pkt 1

Obrady IV sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzył Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności na sali znajduje się 17 radnych, co stanowi
o prawomocności obrad. Powitał: Pana Wojciecha Walulika – Burmistrza Miasta, Pana Mirosława Karolczuka – Zastępcę Burmistrza Miasta Augustowa, Państwa Radnych, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, pracowników Urzędu Miejskiego, dziennikarzy i gości.

Ad. pkt 2

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby wnieść uwagi bądź propozycje do zaproponowanego porządku obrad?

Pani Radna Magdalena Śleszyńska zgłosiła wniosek, aby na dzisiejszej sesji miało miejsce złożenie sprawozdania dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że na sesji Rady Miejskiej nie ma Pana Andrzeja Zarzeckiego – Dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji, ale gdyby chodziło o udzielenie odpowiedzi na pytania, a nie przedstawienie sprawozdania, to być może ktoś mógłby Pana Dyrektora zastąpić.

Więcej uwag ani propozycji nie zgłoszono i Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad. W głosowaniu wzięło 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania porządek obrad wraz ze zmianami został przyjęty jednogłośnie 17 głosami za przy braku głosów przeciwnych
o przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad. pkt 3

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej udzielił głosu Panu Wojciechowi Walulikowi – Burmistrzowi Miasta
z prośbą o złożenie sprawozdania ze swojej działalności.

Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta Augustowa złożył sprawozdanie ze swojej działalności od ostatniej sesji z dnia 23 grudnia 2014 r.

Ad. pkt 4

Interpelacje radnych

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zadał pytanie dotyczące sposobu wykonania remontu na Rynku Zygmunta Augusta, ponieważ od mieszkańców napływają doniesienia o nieprawidłowościach
w związku z wykonaną inwestycją. Chodzi konkretnie o niewykonanie podłączenia do kolektorów deszczowych, co przy opadach powoduje wylewanie się wody na chodnik. Ponadto przy połączeniu Rynku Zygmunta Augusta
z ul. Polną pojawiły się dziury i nierówności, które nie zostały usunięte.

Pan Przewodniczący zapytał, czy jest jakiś plan dotyczący oświetlenia nowopowstałych ulic w dzielnicy Lipowiec /szczególnie ul. Świerkowej i ulic do niej przyległych/? Pan Przewodniczący zapytał, kiedy będzie można spodziewać się w tym względzie jakichś działań?

Pani Radna Magdalena Śleszyńska nawiązała do interpelacji zgłoszonych na poprzedniej sesji:

- konieczności zamontowania dodatkowych lamp oświetleniowych na
ul. Wrzosowej,

- wywozu śmieci z nieruchomości prywatnych w miejscach, gdzie kosze nie mogą być wystawione przed posesję.

Pani Radna zwróciła uwagę, że do tej pory w tym względzie nie zostało nic zrobione. Zapytała, czy jakieś działania zostaną w tym zakresie podjęte?

Pan Radny Józef Świątkowski zadał pytanie dotyczące cmentarza i negocjacji w tej sprawie. Pan Radny poprosił o ustawienie kosza na śmieci na ulicach Łanowej i Polnej.

Pan Radny Adam Cilulko zadał pytanie dotyczące oświetlenia ulic Jagodowej i Czereśniowej, ponieważ na tych ulicach również ten problem występuje.

Pan Radny zgłosił interpelację dotyczącą wraku samochodu, który stoi na parkingu naprzeciwko przedszkola przy ul. Kilińskiego. Pan Radny stwierdził, że ww. wrak stoi w tym miejscu już kilka miesięcy.

Ad. pkt 5

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 5, tj. do podjęcia uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2014 r. Zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zabrać głos na temat uchwały w ww. sprawie?

Pani Radna Magdalena Śleszyńska zadała pytanie do pkt 3 projektu uchwały odnośnie udzielania nieoprocentowanych pożyczek wspólnotom mieszkaniowym. Poprosiła o wyjaśnienie, na jaki cel będą te pieniądze przeznaczone i czy na pewno możemy udzielić nieoprocentowanej pożyczki skoro sami korzystamy tylko z pożyczek oprocentowanych?

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta odpowiedziała, że w pkt 7 projektu uchwały Rada Miejska udziela Panu Burmistrzowi upoważnienia odnośnie udzielania pożyczek. W tym wypadku oczywiście jest to dobra wola Państwa Radnych, ponieważ nie jest to wymóg. Poinformowała, że udziela się pożyczek wspólnotom mieszkaniowym, gdzie miasto jest głównym udziałowcem, z przeznaczeniem na remont elewacji. Wysokość pożyczek proponowanych do udzielenia ustalono w kwocie wynikającej ze spłat pożyczek już zaciągniętych przez inne wspólnoty. Takich pożyczek udzielano od kilku lat, ale w tym roku taka sytuacja nie miała miejsca. Pożyczki udzielane są na wniosek wspólnoty i są one nieoprocentowane. Prawo dopuszcza takie formy pożyczania pieniędzy, oczywiście pod warunkiem, że Miasto jest udziałowcem w tych wspólnotach.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy punkt uchwały dotyczący udzielania pożyczek wspólnotom mieszkaniowym był badany przez Panią Krystynę Wierzbińską – Radcę Prawnego Urzędu Miejskiego, pod względem legalności?

Pani Monika Podziewska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że udzielenie upoważnienia Burmistrzowi przez Radę jest standardowym upoważnieniem dotyczącym sposobu wykonania budżetu, ponieważ Państwo Radni uchwalają budżet, natomiast odpowiedzialnym za jego wykonanie jest Pan Burmistrz. Upoważnienia tego typu mają na celu ułatwienie pracy Panu Burmistrzowi. Powtarzają się one w każdej uchwale budżetowej, od momentu przyjęcia budżetu. Treść uchwał i cały budżet są nadzorowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową i badane przez nią pod względem legalności. Uchwała badana jest pod kątem prawnym i wszelkie zapisy niezgodne z prawem są unieważniane.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy gmina może udzielać pożyczek wspólnotom mieszkaniowym,
w których jest udziałowcem?

Pani Krystyna Wierzbińska – Radca Prawny Urzędu Miejskiego poinformowała, że zapisy uchwały odnośnie udzielania pożyczek wspólnotom mieszkaniowym nigdy nie budziły zastrzeżeń Regionalnej Izby Obrachunkowej, co oznacza, że były one zgodne z prawem.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że jego pytanie wynika z tego, iż dotarł do wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z 4 grudnia 2009 r., gdzie Sąd wypowiedział się na temat udzielania pożyczek na remont elewacji budynków, które nie są wyłączną własnością gminy i określił, że nie pozostaje to w związku z wykonywaniem zadań gminy z zakresu ładu przestrzennego, i dlatego stwierdził, że taki przypadek udzielania pożyczek nie jest dopuszczalny.

Pani Krystyna Wierzbińska – Radca Prawny Urzędu Miejskiego powiedziała, że nie może komentować wyroku sądu, ponieważ nie zna jego treści. Wyraziła zdziwienie zachowaniem Państwa Radnych i stwierdziła, że aby móc się wypowiadać w danej kwestii trzeba mieć trochę czasu na przeanalizowanie danej kwestii. Pani Krystyna Wierzbińska powiedziała, że jej zastrzeżeń nigdy nie budzą zapisy, które znajdują potwierdzenie
w rozstrzygnięciach Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Pan Radny Artur Kleczkowski zgłosił wniosek o ogłoszenie przerwy
w obradach sesji, aby Pani Radczyni mogła zapoznać się z wyrokiem sądu.

Pani Radna Aleksandra Kleczkowska zapytała, na jakim etapie badana jest zgodność z prawem podejmowanych przez Radę Miejską uchwał? Zapytała, czy jest to weryfikowane jeszcze w Urzędzie, czy dopiero, kiedy zajmuje się tym Regionalna Izba Obrachunkowa?

Pani Krystyna Wierzbińska – Radca Prawny Urzędu Miejskiego odpowiedziała, że uchwały budżetowe były przez nią sprawdzane, jeżeli chodzi podstawę prawną, natomiast pod względem merytorycznym odpowiedzialność leży po stronie Pani Skarbnik.

Pani Radna Aleksandra Kleczkowska zapytała, czy przy podejmowaniu uchwały w sprawie zwolnień podmiotowych w podatku od nieruchomości
w grudniu 2012 r., już po wyroku NSA, było wiadomo, że jest ona niezgodna
z prawem? Zapytała, czy ktoś w Urzędzie Miejskim śledzi te wyroki sądów?

Pani Krystyna Wierzbińska – Radca Prawny Urzędu Miejskiego odpowiedziała, że uchwała funkcjonowała w obiegu prawnym przez około 10 lat.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 15 minutową przerwę w obradach, aby wyjaśnić kwestię legalności zapisu zawartego w projekcie uchwały.

Wznawiając obrady po przerwie, Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dalszą dyskusję na temat projektu uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2014 rok.

Pani Radna Joanna Lisek zwróciła uwagę, że przewodniczący wraz
z burmistrzem, przygotowując materiały na sesję powinni wyjaśnić wszystkie kwestie prawne i wątpliwości jeszcze przed sesją. Pan Burmistrz, przygotowuje materiały na sesję przewodniczącemu, a ten podpisuje je i przekazuje radnym
i w tym momencie ma pewność, co do rzetelności przekazywanych materiałów. Pani Radna bardzo prosiła, aby na przyszłość materiały sprawdzać przed sesją, ponieważ jest na to wystarczająco dużo czasu. Stwierdziła, że dojdzie w końcu do takiej sytuacji, że co chwila będą przerwy w obradach, co tylko wprowadza chaos.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował Pani Radnej za uwagę i zgodził się, że po części jest ona zasadna. Pytanie to jednak należałoby skierować do Pani Skarbnik, która dwa dni po sesji, 19 grudnia, wywołała problem, który pojawił się nagle i z technicznego powodu ze strony przewodniczącego nie było możliwości, aby materiały jeszcze przed terminem sesji, odpowiednio sprawdzić.

Pani Radna Aleksandra Kleczkowska zgłosiła wniosek o wykreślenie
z projektu uchwały w ww. sprawie punktu dotyczącego przyznawania nieoprocentowanych pożyczek wspólnotom mieszkaniowym i ewentualnie
w przyszłym terminie podjąć uchwałę regulującą tę kwestię.

Pan Radny Adam Cilulko zadał pytanie dotyczące wykupu gruntów pod drogi. Zapytał, czy jest to duży problem dla miasta? Zapytał, jaka jest procedura wykupu tych gruntów? Ile ich jest? Gdzie planuje się budowę nowych dróg?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami UM powiedziała, że wykup w tym wypadku nie jest trafnym określeniem, ponieważ są to grunty, które z mocy prawa przeszły na własność gminy z chwilą, kiedy właściciel na swój wniosek podzielił tę nieruchomość. Wówczas te grunty, które w planie zagospodarowania przestrzennego ujęto jako drogi publiczne z mocy prawa przechodzą na własność gminy, i to jest I etap, a II etapem jest przejęcie gruntów za odszkodowaniem. Terminu odszkodowania ustawa nie określa, czyli jest to tzw. proces ciągły. Poinformowała, że gruntów, które przeszły na własność gminy
z mocy prawa i za, które jeszcze niezapłacono od 1994 r. jest 8 ha i 3682 m2. Plany zagospodarowania przestrzennego obejmują prawie całe miasto.
W momencie kiedy właściciel występuje z wnioskiem o podział nieruchomości to grunty przeznaczone pod drogi publiczne z mocy prawa przechodzą na własność gminy. Pani Kierownik stwierdziła, że co roku w budżecie miasta przeznaczano niewystarczające kwoty na wykup nieruchomości i stąd wynikają tak duże zaległości. Procedura przy odszkodowaniu za tego rodzaju grunty jest następująca:

- I etap – negocjacje byłego właściciela z burmistrzem, jeżeli chodzi
o drogi gminne /w ciągu ostatnich 2 lat byłym właścicielom proponowano kwotę 50 zł za 1 m2, na co zazwyczaj nie wyrażali zgody/;

- II etap – w przypadku, gdy do takich negocjacji nie dojdzie lub zakończą się one wynikiem negatywnym wówczas zastosowanie mają przepisy ustawy
o wywłaszczaniu nieruchomości i ta procedura odbywa się w Starostwie Powiatowym i to Starosta wydaje decyzję określającą wartość danego gruntu, oczywiście z obowiązkiem zapłaty przez gminę. Decyzja Starosty jest decyzją administracyjną, od której służy odwołanie i w tym wypadku jest to odwołanie do Wojewody Podlaskiego. Kwoty odszkodowania ustalane przez Starostę
w decyzji przyjmowane były z operatów szacunkowych rzeczoznawcy majątkowego. Od każdej decyzji wydanej przez Starostę Miasto odwoływało się do Wojewody ze skutkiem negatywnym. Utrzymanie w mocy decyzji Starosty przez Wojewodę jest decyzją ostateczną, od której nie służy odwołanie. Termin płatności wynikający z ustawy na opłacenie należności to 14 dni od daty, kiedy decyzja stała się ostateczna. W przypadku niezapłacenia kwoty w terminie należy dodatkowo płacić odsetki ustawowe.

Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, dlaczego od 1993 r. nikt nie zajmował się tą sprawą i dopuścił do zaistniałej sytuacji?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami odpowiedziała, że tematem zajmowano się, ale środki finansowe corocznie przeznaczane ten cel w budżecie miasta były niewystarczające. Powiedziała, że co roku do budżetu miasta składa wniosek
o zabezpieczenie określonej kwoty w budżecie z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowań za nieruchomości i co roku kwota uchwalana przez Radę Miejską jest o wiele niższa od wnioskowanej. Poinformowała, że na 2015 r. wnioskowała o 2 mln zł, a już wie, że w projekcie budżetu zapisano 1 mln zł. Sytuacja, co roku wygląda podobnie.

Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, jak ta sytuacja wyglądała od początku i czy te negocjacje były prowadzone?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami powiedziała, że na początku nie wszystkie osoby, których dotyczyła ww. sytuacja zdawały sobie sprawę, że mogą wystąpić z odwołaniem do Starosty, a teraz stało się to nagminne, ponieważ świadomość obywateli jest wyższa. Pani Kierownik powiedziała, że negocjacje z byłymi właścicielami były prowadzone od samego początku, ale w momencie, gdy pieniądze w budżecie zostały wykorzystane nie było sensu prowadzić negocjacji, ponieważ jaką kwotę można by było zaoferować skoro nie było już na to pieniędzy?

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej wyraził zdziwienie, że brak pieniędzy w budżecie uniemożliwia prowadzenie negocjacji, ponieważ nie muszą się one kończyć ugodą i natychmiastową wypłatą odszkodowania. Taką wypłatę można zaplanować w przyszłości. Zapytał, czy w każdym przypadku wywłaszczenia gruntów negocjacje były podejmowane?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami powiedziała, że w pierwszych latach zaistnienia sytuacji występowała z pismem do wszystkich byłych właścicieli wywłaszczonych nieruchomości. W kolejnych latach takich nieruchomości było coraz więcej,
i z powodu niewystarczającej ilości środków nie można było takich negocjacji prowadzić. Trudno jest proponować odszkodowanie, na którego wypłatę nie ma środków. Poinformowała, że w budżecie miasta, na odszkodowania za wywłaszczone grunty przez kilka lat nie przewidziano żadnych środków.

Pan Radny Artur Kleczkowski zapytał, czy przed wydaniem jakiejkolwiek decyzji podziałowej prowadzono negocjacje z właścicielami, co do dróg wewnętrznych, publicznych?

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami powiedziała, że drogi wewnętrzne czy publiczne określane są w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. W takim przypadku właściciel składa wniosek o dokonanie podziału zgodnie z planem. W momencie, kiedy już jest decyzja zatwierdzająca dany podział to z mocy prawa z chwilą uprawomocnienia się decyzji zatwierdzającej podział, droga przechodzi na własność gminy z mocy prawa. Pani Kierownik powiedziała, że przystępowano do negocjacji tylko wówczas, gdy można było zaoferować jakieś środki finansowe lub działkę zamienną. Kolejność tych działań wskazuje ustawa.

Pan Radny Tomasz Dobkowski powiedział, że Pani Kierownik miała możliwości udzielone od poprzednich Burmistrzów na prowadzenie negocjacji
i gdyby faktycznie z tych możliwości skorzystała dziś może nie byłoby tego problemu.

Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Gospodarki Nieruchomościami jeszcze raz powtórzyła, że negocjacje były prowadzone
w zakresie, w jakim pozwalały na to środki przewidziane w budżecie.

Pan Radny Adam Cilulko powiedział, że jeżeli chodzi o negocjacje to Miasto jest bezradne w przypadku, gdy właściciel wie, że na zaproponowaną przez Miasto kwotę może się nie zgodzić i wystąpić z odwołaniem do Starosty, który na podstawie wyceny rzeczoznawcy majątkowego ustala o wiele wyższą kwotę odszkodowania. W tym wypadku trudno mówić o jakichkolwiek negocjacjach.

Pan Radny Tomasz Dobkowski zgodził się, że w tej chwili faktycznie tak jest, ale sytuacja nie wyglądała w ten sposób jeszcze w latach 90 – tych.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy była badana możliwość załatwiania tej sprawy w inny sposób? Pan Przewodniczący powiedział, że są gminy, w których przed wprowadzeniem zmian planu zagospodarowania przestrzennego, uchwaleniem nowego planu, czy przed wytyczeniem dróg, gmina potrafi porozumieć się z właścicielami gruntów, którym zależy na zmianach w planie i wówczas gminy potrafią stworzyć, metody partycypowania w kosztach przygotowania planu
i przekazania gruntów nieodpłatnie pod drogi.

Pani Anna Kowalczuk – Kierownik Wydziału Architektury
i Gospodarki Przestrzennej UM
powiedziała, że zgodnie z ustawą
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym tylko i wyłącznie gmina jest obowiązana jest zapłacić za ten plan. Owszem są wyjątki, ale tylko i wyłącznie wtedy, gdy stworzy się plan pod cel publiczny, wtedy faktycznie ten inwestor może płacić za plan.

Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zwróciła uwagę, że wiele wątpliwości budzi, w zasadzie pierwsza uchwała Rady, dlatego zgłosiła wniosek formalny, aby przed sesją Rady zwoływane były Komisje Rady, na których wszelkie wątpliwości zostaną wyjaśnione. Pani Radna zauważyła, że przed dzisiejszą sesją takie posiedzenie Komisji do spraw Budżetu RM się nie odbyło, a być może gdyby tak było, wiele wątpliwości byłoby rozwianych.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wniosek Pani Radnej Aleksandry Kleczkowskiej
o wykreślenie z projektu uchwały w ww. sprawie punktu dotyczącego udzielania pożyczek wspólnotom mieszkaniowym na prowadzenie remontów.
W głosowaniu wzięło udział 16 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za przyjęciem wniosku Pani Radnej Aleksandry Kleczkowskiej głosowało 9 radnych, 3 było przeciw i 4 wstrzymało się od głosu. W związku
z tym punkt ten został wykreślony z projektu uchwały.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2014 r. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr IV/13/14 została podjęta 14 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 3 głosach wstrzymujących się, /zał. nr 2/.

Ad. pkt 6

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że Rada Miejska przystąpi obecnie do realizacji pkt 6, tj. do wytypowania kandydata do Powiatowej Rady Zatrudnienia. Udzielił głosu w tej sprawie Panu Mirosławowi Karolczukowi – Zastępcy Burmistrza Miasta.

Pan Mirosław Karolczuk – Zastępca Burmistrza Miasta poinformował, że Powiatowa Rada Zatrudnienia jest ciałem opiniodawczo – doradczym Starosty do spraw rynku pracy i liczy 16 członków. Zwyczajowo to Burmistrz Miasta reprezentował Miasto w Powiatowej Radzie Zatrudnienia. Ustawa o promocji zatrudnienia, instytucjach rynku pracy, która zmieniła się 27 maja przewiduje powołanie nowych ciał, które obecnie nazywają się Powiatowymi Radami Zatrudnienia, ale nazwa ta zmieni się na Powiatowe Rady Rynku Pracy. Nie ma terminu, do kiedy Starosta powinien zamienić Powiatowe Rady Zatrudnienia Powiatowymi Radami Rynku Pracy. Obecnie chodzi
o uzupełnienie składu Powiatowej Rady Zatrudnienia o 4 osoby, które nie mogą być jej członkami z racji, chociażby wyborów samorządowych. Prawdopodobnie w 2015 r. Starosta zdecyduje się na powołanie nowej Rady Zatrudnienia Rynku Pracy. W tym momencie Rada Miejska powinna wskazać kandydata, ale zwyczajowo jest to wójt, czy burmistrz danej gminy.

Pan Radny Piotr Piłasiewicz zgłosił kandydaturę Pana Mirosława Karolczuka – Zastępcy Burmistrza Miasta jako kandydata do Powiatowej Rady Zatrudnienia.

Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta Augustowa powiedział, że jego zdaniem Pan Mirosław Karolczuk będzie najlepszym reprezentantem
z ramienia miasta w Powiatowej Radzie Zatrudnienia.

Pan Mirosław Karolczuk – Zastępca Burmistrza Miasta wyraził zgodę na kandydowanie do Powiatowej Rady Zatrudnienia.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy ktoś z Państwa Radnych chciałby zaproponować inne kandydatury?

Innych kandydatur nie zgłoszono i Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie kandydaturę Pana Mirosława Karolczuka – Zastępcy Burmistrza Miasta do Powiatowej Rady Zatrudnienia. W głosowaniu wzięło udział 16 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania kandydatura Pana Mirosława Karolczuka – Zastępcy Burmistrza Miasta została przyjęta jednogłośnie
16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.

Ad. pkt 7

Odpowiedzi na interpelacje radnych

Na interpelację Pana Filipa Jerzego Chodkiewicza – Przewodniczącego Rady Miejskiej odpowiedzi udzielił Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą nieprawidłowości po robotach wykonanych w Rynku Zygmunta Augusta stwierdził, że nic mu nie jest wiadomo na temat usterek, czy nieprawidłowości. Zakres robót budowlanych obejmował wykonanie kanału deszczowego
z odwodnieniem z przyłączeniem wszystkich budynków do projektowanej
i wykonanej kanalizacji deszczowej. Obejmował również wykonanie kanału sanitarnego z przyłączami, tam gdzie była taka potrzeba. Również obejmował wykonanie wodociągu z kilkoma przyłączami do określonych budynków. Nie został podłączony tylko budynek na skrzyżowaniu ulic Polnej i Rynku Zygmunta Augusta, który zostanie przyłączony w II etapie. W związku z tym odprowadzenie wód deszczowych odbywa się powierzchniowo. W kolejnym etapie również w ul. Polnej zostanie wybudowany kolektor deszczowy. Zakres rzeczowy obejmował przebudowę nawierzchni jezdni, zatok parkingowych, chodników, wjazdów gospodarczych. Roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi. Roboty zostały odebrane, a ich wykonawcą było Przedsiębiorstwo Drogowe Sokolik – Zbigniew Sokolik w Białymstoku. Inspektorem nadzoru był Pan Jerzy Janusz Grudziński a okres gwarancji na wykonane roboty to 5 lat. Wykonawca jest zobowiązany, zgodnie z zapisami umowy, i protokołu z odbioru końcowego, do usuwania w trybie natychmiastowym usterek, czy też wad.

Pan Radny Józef Świątkowski powiedział, że po wykonanych robotach budowlanych w ul. Polnej jest zapadnięty asfalt, co oznacza, że roboty te nie zostały poprawnie wykonane.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej odpowiedział, że łączenie nowej nawierzchni ze starą, która znajduje się
w fatalnym stanie /od Zakładu Gospodarczego i od Delikatesów/, zdaniem Pana Kierownika jak i komisji odbioru zostało wykonane w sposób optymalny.
W projekcie budżetu na 2015 rok ujęto zadanie inwestycyjne polegające na przebudowie pozostałej części Rynku Zygmunta Augusta w tej technologii, wg której została wybudowana strona Rynku od PKS. Pan Kierownik zapewnił, że jeszcze dzisiaj sprawdzi sytuację na ul. Polnej, którą zasygnalizował Pan Radny, i jeżeli okaże się, że powstało zapadlisko to ten element połączenia zostanie poprawiony.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą oświetlenia ulic w dzielnicy Lipowiec, poinformował, że ulice: Świerkowa, Jasionowa, Grabowa, Klonowa, Dębowa oraz pozostałe nie są wyposażone
w urządzenia energetyczne, czyli oświetlenie uliczne i istnieje potrzeba wybudowania wszystkich urządzeń. Należy pamiętać, że aby to wykonać potrzebne są pieniądze. Wykonanie takiego zdania należałoby określić
w budżecie. Możliwości miasta w stosunku do potrzeb są niewystarczające.

Na interpelacje z poprzedniej sesji Pani Małgorzaty Grygo, które przypomniała Pani Radna Magdalena Śleszyńska odpowiedzi udzielił Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska UM.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą konieczności zamontowania oświetlenia na odcinku ul. Wrzosowej poinformował, że projekt budżetu miasta na 2015 r. nie zawiera tego zadania. Należy otrzymać warunki techniczne na przyłączenie do sieci energetycznej urządzeń oświetlenia ulicznego, wykonać dokumentację projektową, uzyskać decyzję o pozwoleniu na budowę i w trybie przetargowym wybrać wykonawcę. Pan Kierownik powiedział, że Miasto wystąpi o warunki techniczne, można również wykonać dokumentację projektową, co zostanie uczynione, ponieważ projekt budżetu zawiera wykonanie dokumentacji projektowych przyszłych zadań inwestycyjnych. W przypadku, gdy w budżecie miasta znajdą się środki finansowe na realizacje tego zadania to będzie można je wykonać, ponieważ nie będzie to zbyt kosztowne.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą wywozu nieczystości z posesji prywatnych stwierdził, że na nią również udzielił odpowiedzi na poprzedniej sesji.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą konieczności zamontowania na jej końcowym odcinku ul. Nadrzecznej progów zwalniających poinformował, że przygotowywane jest pismo do Powiatowego Zarządu Dróg o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Pan Kierownik podkreślił, że na całym odcinku ul. Nadrzecznej jest oznakowanie, które ogranicza prędkość do 40 km/h.

Na interpelacje Pana Radnego Józefa Świątkowskiego odpowiedzi udzielili: Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta, Pan Mirosław Karolczuk – Zastępca Burmistrza Miasta i Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą potrzeby ustawienia koszy na śmieci na ulicach Łanowej i Polnej poinformował, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wyposażenie pasów drogowych w pojemniki na śmieci leży w gestii zarządzającego. Pan Kierownik poinformował, że zarządzającym ul. Polną jest Powiatowy Zarząd Dróg, a ul. Łanowa jest drogą gminną, gdzie zarządzającym jest Burmistrz. Pan Kierownik zapewnił, że sprawdzi, czy istnieje potrzeba ustawienia kosza na
ul. Łanowej, i w przypadku, gdy faktycznie jest on potrzebny w tym miejscu, na pewno zostanie ustawiony.

Pan Mirosław Karolczuk – Zastępca Burmistrza Miasta w odpowiedzi na interpelację z poprzedniej sesji Rady Miejskiej odnośnie cmentarza zadeklarował, że jeszcze po nowym roku na ten temat Państwu Radnym zostanie przedstawiona konkretna informacja. Poinformował, że brane są pod uwagę dwie lokalizacje i należałoby rozważyć kwestię wybudowania cmentarza komunalnego w drodze partnerstwa publiczno – prywatnego.

Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta poinformował, że odbył rozmowę z Prezesem PT Necko na temat pojemników na śmieci, odstawiania ich na miejsce i odbierania bezpośrednio z posesji. Pan Burmistrz stwierdził, że na razie rozmowa nie przyniosła oczekiwanego skutku, ale należy się spodziewać, że do tematu nie trzeba już będzie wracać na następnych sesjach.

Na interpelacje Pana Radnego Adama Cilulko odpowiedzi udzielili Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM i Piotr Sieńkowski – Komendant Straży Miejskiej.

Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM w odpowiedzi na interpelację dotyczącą konieczności zamontowania oświetlenia na ulicach: Jagodowej i Czereśniowej poinformował, że Miasto posiada dokumentację projektową na budowę kompleksu ulic obejmującą ulice: Czereśniową, Jabłoniową, Porzeczkową, Słoneczną, Agrestową, Jagodową. W tej chwili trwa procedura administracyjna w zakresie uzyskania decyzji o pozwoleniu wodno – prawnych na budowę kanalizacji deszczowej. Po otrzymaniu tej decyzji Miasto występuje o wydanie decyzji pozwolenia na budowę, i jeżeli znajdą się środki finansowe w budżecie na 2015 r. wówczas będzie możliwość wybudowania oświetlenia ulicznego na ulicach Jagodowej i Czereśniowej. Pan Kierownik poinformował, że części ulic Czereśniowej i Jagodowej są oświetlone i brak oświetlenia dotyczy nowopowstałych odcinków.

Pan Piotr Sieńkowski – Komendant Straży Miejskiej, w odpowiedzi na interpelację dotyczącą samochodu stojącego na parkingu naprzeciwko Przedszkola przy ul. Kilińskiego, poinformował, że sprawa jest mu znana. Pan Komendant poinformował, że auto można zholować, kiedy jego stan wskazuje, że nie jest używany lub nie ma tablic rejestracyjnych, czyli tzw. wrak. Samochód, o którym wspomniał Pan Radny posiada tablice rejestracyjne
i znajduje się poza drogą publiczną, poza strefą zamieszkania i poza strefą ruchu. Pan Komendant stwierdził, że nie ma możliwości prawnych, aby ustalić, do kogo ten pojazd należy, ponieważ, aby wystąpić do Centralnego Rejestru Pojazdów należy mieć podstawę prawną, niemniej jednak udało się ustalić, kto jest jego właścicielem. Pan Komendant powiedział, że podejmie działania, aby właściciel usunął pojazd z parkingu.

Ad. pkt 8

Zapytania i wolne wnioski

Pan Radny Piotr Piłasiewicz zadał pytanie Panu Andrzejowi Zarzeckiemu – Dyrektorowi Centrum Sportu i Rekreacji w Augustowie na temat projektu rozwoju narciarstwa biegowego w Augustowie. Zapytał, czy ścieżki na terenie Nadleśnictwa Augustów w ramach tego projektu zostały już wytyczone? Zapytał, jakie działania promocyjne zostały podjęte, żeby promować narciarstwo biegowe? Niedługo zacznie się zima, sezon rusza wypożyczalnia nart biegowych, o której w większości nawet mieszkańcy nic nie wiedzą, nie mówiąc o turystach.

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji powiedział, że jeżeli chodzi o projekt rozwoju narciarstwa biegowego w Augustowie, który jest realizowany wspólnie z miejscowościami Druskienniki i Gołdap to rozpoczął się on we wrześniu 2013 roku. W ramach projektu podejmowanych było wiele działań, m.in. poczyniono zakupy: ratrak, armatkę śnieżną z agregatem, skuter
i cały sprzęt drobny, tzn. narty i buty, które zakupiono w okresie letnim.
W tamtym roku projekt nie mógł w pełni zaistnieć, ponieważ nie było śniegu i nie zostały zrealizowane te zawody, które zaplanowano do realizacji w ramach tego projektu w trzech miastach, m.in. w Augustowie. Zorganizowano natomiast zawody zastępcze i np. w Augustowie w maju odbyły się zawody biegowe.
Natomiast, jeżeli chodzi o działania promocyjne to w prasie ukazało się na ten temat około 10 artykułów. Oprócz tego funkcjonuje strona internetowa skitour.pl – jest to wspólna strona realizowana wspólnie z Druskiennikami, Gołdapią i Augustowem, ponadto ukazały się dwa duże artykuły w prasie ogólnopolskiej, tj. w Gazecie Wyborczej i Współczesnej, jak również istnieje strona na facebooku. Pan Dyrektor stwierdził, że trudno promować narty biegowe w momencie, kiedy nie ma śniegu. Poinformował, iż wszystko jest już przygotowane, aby rozpocząć naśnieżanie. W pierwszej kolejności przygotowane zostaną trasy dla początkujących w obrębie stadionu miejskiego. Nadleśnictwo udostępniło nam parcelę leśną, trasa zostanie oznakowana /Nadleśnictwo gotowe jest również wydać mapkę trasy/. Trasa będzie przebiegała pomiędzy drogą do Sejn, a drogą do Lipska na odcinku 3 do 7 km. Oczywiście wymaga ona dość dużej pokrywy śnieżnej i w mieście, na swoich trasach będzie można ten śnieg wyprodukować, co oczywiście będzie wiązało się z kosztami. Pan Dyrektor przypomniał, że w zeszłym roku nad Kanałem Bystrym wytyczono trasę do narciarstwa biegowego i nawet odbyła się Akademia Narciarska na stadionie. Pan Dyrektor poinformował, że
w najbliższym Przeglądzie Powiatowym ukaże się materiał na temat tras narciarskich i wypożyczalni sprzętu, trzeba tylko liczyć, że w końcu pojawią się odpowiednie warunki atmosferyczne. Pan Dyrektor poinformował, że istnieje możliwość naśnieżenia tras nad Kanałem Bystrym i rzeką Nettą, pod warunkiem, że będzie odpowiednią temperatura.

Marcin Choroszewski – Kierownik Wydziału Strategii i Rozwoju UM poinformował, że wszystkie materiały promocyjne i działania promocyjne są raportowane do Urzędu Wojewódzkiego, który sprawuje funkcję kontroli
I stopnia, jak i do wspólnego sekretariatu technicznego. Kopie wszystkich materiałów promocyjnych i informacje o działaniach promocyjnych podejmowanych w ramach projektu są dostępne w Wydziale. W ramach projektu wydany został również wydany folder promocyjny w ramach projektu, poświęcony narciarstwu biegowemu i możliwości uprawiania narciarstwa biegowego na terenie Augustowa razem z ulotką promocyjną. Dnia 27 października odbyła się konferencja kończąca projekt, na którą zaproszeni zostali również przedstawiciele wszystkich szkół z terenu miasta, aby mogli zapoznać się z możliwościami wypożyczania, korzystania ze sprzętu zakupionego w ramach projektu.

Pani Radna Magdalena Śleszyńska zapytała, jakie działania marketingowe zostaną podjęte przez Centrum Sportu i Rekreacji, ponieważ na stronie internetowej, o której wspomniał Pan Dyrektor nie ma godzin, kiedy można wypożyczyć sprzęt z wypożyczalni i warunków, na jakich można go wypożyczać. Informacje zawarte na stronie są bardzo ogólne, a na forach nie ma żadnej informacji, że trasy narciarstwa biegowego i wypożyczalnia sprzętu działają. W momencie, kiedy spadnie śnieg turyści powinni już do nas przyjechać, tak jak to ma miejsce w Szelmencie. Reklamowanie się
w momencie, kiedy spadnie śnieg to niestety już zbyt późno. Pani Radna powiedziała, że chciałaby poznać kolejność podejmowanych działań marketingowych i sposób, w jaki całe przedsięwzięcie będzie funkcjonowało.
W projekcie budżetu miasta na 2015 r. zaplanowano przychód 7 000 zł
z wypożyczalni nart biegowych, gdzie koszt obsługi systemu to 43 000 zł. Pani Radna zapytała, kiedy zarobimy nawet te 7 000 zł, skoro do tej pory nie ma żadnej informacji, aby ta wypożyczalnia działała? Wypożyczalnia może funkcjonować bez uruchomienia tras do narciarstwa biegowego, ponieważ wielu ludzi biega prywatnie, po lesie, i dobrze byłoby, gdyby wiedzieli, że mogą skorzystać z wypożyczalni.

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji odpowiedział, że od nowego roku cały system ma ruszyć w pełni, ale pod warunkiem, że będzie ku temu odpowiednia pogoda. Wypożyczalnia będzie mieściła się na stadionie przy ul. Tytoniowej, gdzie jest specjalnie wyremontowane pomieszczenie.
Pan Dyrektor powiedział, że trudno jest reklamować coś, co jest niemożliwe do realizacji. Kwota 7 000 zł przychodu z wypożyczalni sprzętu to kwota orientacyjna i trudno było ją zaplanować skoro nigdy się tego nie robiło. Koszty są związane nie tylko z samymi nartami, ale również z paliwem, energią elektryczną, ubezpieczeniem, zatrudnieniem pracowników, itd... Pan Dyrektor stwierdził, że nie jest problemem szybkie dotarcie z informacją do odbiorców, ale ta informacja powinna być konkretna. W naszym przypadku trudno
o konkretną informację, skoro prognozy pogody są niesprzyjające. Pan Dyrektor zadeklarował, że od 1 stycznia 2015 r. zostaną podjęte działania mające na celu uruchomienie całego systemu, przygotowana jest kadra pracowników do tego, aby m.in. rozpocząć naśnieżanie tras, pod warunkiem, że pogoda na to pozwoli. Pan Dyrektor stwierdził, że Szelment jest ośrodkiem, który nastawiony jest
w zasadzie na jeden produkt, dlatego trudno porównać z nim działania CSiR.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił uwagę, że Pan Dyrektor zapewnił, iż będzie w stanie bardzo szybko dotrzeć
z informacją w momencie, kiedy pojawią się odpowiednie warunki atmosferyczne /Pan Przewodniczący zauważył, że już od kilku dni panują sprzyjające warunki atmosferycze/. Pan Przewodniczący zapytał, jak wygląda plan dotarcia z informacją do przeciętnego odbiorcy?

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji odpowiedział, że informacja na temat funkcjonujących tras do narciarstwa biegowego
i wypożyczalni sprzętu zostanie przekazana poprzez facebook, media lokalne, stronę internetową, strony internetowe ośrodków zaprzyjaźnionych. Zwrócił uwagę na Gołdap, ponieważ jest to bardziej zaawansowany narciarsko ośrodek, który do tej pory również nie rozpoczął działań w przedmiotowym zakresie, pomimo tego, że mają wkrótce „Bieg Jaćwingów”. Osoby naprawdę zainteresowane tematem szybko dowiedzą się na temat funkcjonujących tras oraz wypożyczalni. Mroźna pogoda trwa zaledwie od kilku dni, był okres świąteczny, pracownicy w grudniu funkcjonowali w innym systemie zatrudnienia i trudno jest z dnia na dzień dokonać zmiany.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, ile dni zimowej pogody potrzeba, aby wszystko uruchomić?

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji powiedział, że jeżeli ujemna temperatura utrzyma się wówczas pracownicy będą pracowali na trzy zmiany, po to, aby armatka bez przerwy mogła naśnieżać trasy. Pracownicy zostali w tym kierunku przeszkoleni. Pan Dyrektor podkreślił, że naśnieżanie wiąże się z kosztami i nie możemy sobie pozwolić na to, że przygotowywanie tras będzie trwało kilka dni, i za chwilę wszystko spłynie, ponieważ pogoda jest taka, a nie inna. Pan Dyrektor zapewnił, że wszyscy czekają na odpowiednie warunki. Sprzęt naśnieżający jest o tyle skomplikowany, że nie można uruchamiać go tylko na jakiś czas, tylko musi pracować bez przerwy.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że nie chciałby narażać Miasta na koszty i uruchamiać trasy na pół dnia i stąd padło pytanie ile dni mroźnej pogody potrzeba, aby trasy mogły zacząć funkcjonować? Pan Przewodniczący stwierdził, że od jakiegoś czasu pogoda jest sprzyjająca, a CSiR nie uruchamia tras.

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji odpowiedział, że potrzeba 3-4 mroźnych dni, aby naśnieżyc trasy w obrębie stadionu.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, jakie były przyczyny, że jeszcze do tej pory trasy te nie zaczęły funkcjonować skoro był okres świąteczny, w którym z reguły tego typu usługi dobrze się sprzedają? Można zaobserwować ośrodki narciarskie, które funkcjonują również w święta, oczywiście pewne przedsięwzięcia trzeba planować z wyprzedzeniem. Zapytał, czy Pan Dyrektor przeprowadził analizę kosztów zatrudnienia pracowników w okresie świątecznym? Czy został przeprowadzony bilans opłacalności takiego rozwiązania, aby pracownicy jednak pracowali w święta, tak aby pojawiły się jakieś przychody z tego tytułu?

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji odpowiedział, że przyczyna może wydać się prozaiczna, ale pracownicy pracują według wcześniej ustalonego grafiku pracy, zgodnego z Kodeksem Pracy. Zgodnie
z Kodeksem Pracy pracodawca za dodatkową pracę musi płacić nadgodziny.
W okresie świątecznym są to dość kosztowne nadgodziny. Pan Dyrektor powiedział, że nie przeprowadził analizy kosztów takiego rozwiązania,
o którym mówił Pan Przewodniczący.

Pan Radny Adam Cilulko zaproponował, aby wszyscy obecni na sesji dali społeczeństwu dobry przykład i pobiegali na nartach jak już trasa
i wypożyczalnia ruszą.

Pan Radny Wojciech Krzywiński powiedział, że w Płaskiej udało się uruchomić wypożyczalnię nart za 10 000 zł, która funkcjonuje już od 2 lat, ale oczywiście to jest zupełnie inna skala. Pan Radny powiedział, że od 2 lat na Kulig na Byle Czym to właśnie z GOK-u w Płaskiej wypożyczane były narty, również wypożyczane były na Mistrzostwa Szkół Gimnazjalnych i wiele innych przedsięwzięć. Pan Radny stwierdził, że czasem trzeba popracować dłużej, żeby zarobić, i żeby coś mogło funkcjonować. Pan Radny wyraził nadzieję, że wkrótce trasy narciarskie i wypożyczalnia ruszą w Augustowie.

Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił uwagę, że próbował, na stronie pływalni miejskiej, odnaleźć informację na temat tras narciarskich i wypożyczalni sprzętu, ale niestety bezskutecznie.

Pan Radny Józef Świątkowski zapytał, czy poza okresem zimowym trasy do narciarstwa biegowego można wykorzystywać, np. jeździć po nich na nartorolkach?

Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum i Rekreacji odpowiedział, że nartorolki również zakupiono do wypożyczalni, ale nie będzie można nimi jeździć po lesie, ponieważ na nartorolkach można poruszać się jedynie po asfaltowanych nawierzchniach.

Pani Radna Joanna Lisek zapytała, czy nowa Rada Miejska będzie pracowała na projekcie budżetu, który Radni otrzymali od ustępującego Burmistrza? Czy Pan Burmistrz przedstawi nowy projekt budżetu miasta na 2015 rok?

Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta odpowiedział, że Rada Miejska będzie pracowała na projekcie budżetu, który przedłożył Państwu Radnym ustępujący Burmistrz.

Pani Radna Małgorzata Grygo poprosiła Pana Józefa Górskiego – Kierownika Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM, by dopilnował, aby na ul. Spacerowej ustawiono znak informujący o tym, że jest to ulica ślepa.

Protokołowała: Przewodniczył:

/Ewa Szczepańska/ Przewodniczący

Rady Miejskiej w Augustowie

/Filip Jerzy Chodkiewicz/

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miasta Augustów

Wprowadzający: Rada Miasta Augustów

Data modyfikacji: 2015-02-02

Opublikował: Ewa Szczepańska

Data publikacji: 2015-02-02