Protokół nr 10/16 z posiedz. Komisji Rewizyjnej RM z dnia 7 czerwca 2016 r.
PROTOKÓŁ NR 10/16
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Augustowie
z dnia 7 czerwca 2016 r.
W posiedzeniu Komisji udział wzięli – listy obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
- Rozpatrzenie pisma dotyczącego poinformowania mieszkańca o sposobie załatwienia sprawy.
- Rozpatrzenie skargi na decyzję Burmistrza Miasta Augustowa.
- Rozpatrzenie pisma dotyczącego poinformowania mieszkańca o sposobie załatwienia sprawy.
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej RM otworzył Pan Wojciech Krzywiński
– Przewodniczący Komisji.
Zapoznał obecnych z proponowanym porządkiem posiedzenia, który po zmianie kolejności rozpatrywania poszczególnych spraw został jednogłośnie przyjęty.
Ad. pkt 1
Rozpatrzenie pisma dotyczącego poinformowania mieszkańca o sposobie załatwienia sprawy
Pan Krzysztof Nosek – Prezes ATBS „Kodrem” sp. z o.o.
Ad. pkt 2
Rozpatrzenie skargi na decyzję Burmistrza Miasta Augustowa
Pan Wojciech Krzywiński – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował,
że 20 maja 2016 r. do Rady Miejskiej wpłynęło pismo Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, znak pisma: PS-V.1411.9.2016.ETB, którym przekazano zgodnie
z właściwością skargę z Pani B. K. na odpowiedź Burmistrza Miasta Augustowa w sprawie rozpatrzenia skargi na zachowanie Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Augustowie. Pan Przewodniczący odczytał treść skarg z 20.04.2016 r. i z maja 2016 r. /data wpływu do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku – 16 maja 2016 r./, które wraz z pismem PUW w Białymstoku stanowią załączniki do niniejszego protokołu. Wyjaśnił, że Pani B.K. nie była usatysfakcjonowana odpowiedzią Burmistrza na jej skargę
z 20 kwietnia 2016 r. /w załączeniu do protokołu/, dlatego złożyła skargę do Wojewody Podlaskiego. Poprosił Kierownika MOPS o złożenie wyjaśnień w ww. sprawie.
Pani Teresa Dobko – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej odnosząc
się do zarzutów przedstawionych w skardze tłumaczyła, że nie wyrzuciła klientki za drzwi, gdy ta zajrzała do pokoju, tylko poprosiła ją grzecznie, aby zaczekała na korytarzu /świadkami sytuacji byli pracownicy MOPS obecni w tym czasie w gabinecie Kierownika/. Stwierdziła, że podczas spotkania z pracownikami nie miały miejsca śmiechy, czy picie kawy, czy grożenie palcem, co zarzuciła Pani B.K. Na zapytanie Przewodniczącego Komisji, jaki charakter miało spotkanie z pracownikami odpowiedziała, że były to rozmowy na temat spraw bieżących. Pani Irena Wiatrowska – Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych -pracownica, z którą chciała rozmawiać Pani B.K. wyszła ze spotkania
od Kierownika, aby wysłuchać, w jakiej sprawie klientka zgłosiła się do MOPS. Kierownik MOPS stwierdziła, że nie wie, co było powodem napisania skargi i zawarcia w niej nieprawdziwych zarzutów. Stwierdziła, że to ze strony skarżącej należą się jej przeprosiny, ponieważ czuje się dotknięta pomówieniami zawartymi w skardze. Klientka została potraktowana jak każda inna osoba korzystająca z usług MOPS.
Pani Irena Wiatrowska – Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych w odpowiedzi
na zarzut, że Pani B.K 40 minut czekała na korytarzu, aby się z nią spotkać jest nieprawdziwy, ponieważ spotkanie z kierownikiem było krótkie. Obowiązki pracowników MOPS oraz Kierownika Działu Świadczeń Socjalnych związanych z realizacją chociażby Programu 500+ nie pozwalają na prowadzenie długotrwałych rozmów. Stwierdziła,
że wzburzenie klientki mogło być spowodowane faktem, że nie uzyskała informacji, które
nie dotyczyły jej osoby, a pracowników obowiązują zapisy ustawy o informacji publicznej. Pani Kierownik stwierdziła, że po rozmowie z klientką nic nie wskazywało, aby miała pretensje do pracowników MOPS, i że złoży skargę.
Pani Radna Joanna Lisek stwierdziła, że na posiedzenie Komisji Rewizyjnej powinno
się zaprosić autorkę skargi, aby mogła wypowiedzieć się w ww. sprawie.
Komisja Rewizyjna zapoznała się ze skargą przesłaną do Wojewody Podlaskiego na odpowiedź Burmistrza Miasta Augustowa na skargę z dnia 20 kwietnia 2016 r. jak również wysłuchała wyjaśnień Kierownika MOPS oraz Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych – zarazem świadka zdarzenia. Z przytoczonych wyjaśnień nie wynika, aby Pani B. K. została przyjęta i potraktowana w sposób niegodny, czy uwłaczający urzędnikowi samorządowemu. Według Pani Kierownik MOPS oskarżenia są absolutnie bezpodstawne i nic nie wskazywało na to, że po rozmowie z Panią B.K. skarga odniesie taki skutek. Komisja Rewizyjna postanowiła zaprosić Panią B.K. na kolejne posiedzenie Komisji w celu zapoznania się z jej stanowiskiem. Komisja wyraziła nadzieję, że obiektywne i pełne zbadanie skargi pozwoli sformułować ostateczną uchwałę, która zostanie przedłożone Radzie Miejskiej w Augustowie.
Ad. pkt 3
Rozpatrzenie pisma dotyczącego poinformowania mieszkańca o sposobie załatwienia sprawy
Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Inwestycji poinformował, że zostało zakończone postępowanie prowadzone przez Starostę Augustowskiego w zakresie wydania decyzji pozwolenia wodno – prawnego na rozbiórkę pomostu na Plaży Bielnik. Dnia 1 czerwca
2016 r. Miasto zostało powiadomione o zakończeniu postępowania w ww. zakresie.
Komisja Rozwoju po zapoznaniu się z wnioskiem E. Ł z dnia 10 maja 2016 r. /data wpływu do Urzędu Miejskiego – 12.05.2016 r./ stwierdziła, że nie jest właściwa do „zbadania zasadności wydatkowania publicznych środków na prywatną inwestycję inwestora E.Ł. zgodnie z pozwoleniem na budowę z dnia 30 grudnia 1998 r.” i sugeruje, jeżeli wnioskodawca podtrzymuje zawarte we wniosku zarzuty, aby skierował sprawę
do odpowiednich organów ścigania informując o zaistniałych nieprawidłowościach.
Protokołowała: Przewodniczył:
/Ewa Szczepańska/
Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej
Wojciech Krzywiński
Członkowie Komisji:
Metryka strony