Protokól nr XX/16 Rady Miejskiej w Augustowie z dn. 02.03.16 r.
P R O T O K Ó Ł NR XX/16
z obrad XX sesji Rady Miejskiej w Augustowie,
które odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Augustowie, ul. 3 Maja 60
w dniu 2 marca 2016 r.
W obradach sesji wzięło udział 18 radnych – lista obecności w załączeniu /zał. nr 1/.
Ponadto w obradach udział wzięli:
- Burmistrz Miasta Augustowa,
- Zastępca Burmistrza Miasta Augustowa,
- Skarbnik Miasta,
- kierownicy wydziałów i referatów UM,
- kierownicy jednostek organizacyjnych miasta,
- dyrektor i prezesi spółek miejskich,
- goście,
- mieszkańcy,
- przedstawiciele prasy.
Obrady rozpoczęto o godzinie 16.10
i zakończono o 20.15
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza Miasta Augustowa od ostatniej sesji Rady Miejskiej.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
a) uchwalenia Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie,
b) Statutu Miasta Augustowa,
c) przystąpienia do sporządzenia Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Augustowa zwanego „Netta-Rybacka”,
d) wyrażenia zgody na zastosowanie innej niż określona w ustawie o gospodarce nieruchomościami stopy procentowej w odniesieniu do rozłożonej na raty niespłaconej części ceny sprzedaży nieruchomości gruntowej sprzedawanej
jej użytkownikowi wieczystemu,
e) wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość,
f) przystąpienie do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla miasta Augustowa,
g) wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
h) zmiany uchwały nr XVII/142/15 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Augustowa na 2016 r.,
i) o zmianie uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania wierzytelności Miasta Augustowa i jednostek organizacyjnych miasta, z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, odroczenia terminów zapłaty lub rozkładania na raty tych należności, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych,
j) o zmianie uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej, terminów
płatności oraz sposobu jej poboru,
k) zmian budżetu miasta na 2016 rok,
l) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2016-2025.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
- Przyjęcie protokołów z obrad: XVIII sesji RM z 22.12.2015 r. i XIX sesji RM z 14.01.2016 r.
- Zapytania i wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Ad. pkt 1
Otwarcie obrad
Obrady XX sesji Rady Miejskiej w Augustowie otworzył Pan Filip Jerzy Chodkiewicz
– Przewodniczący Rady Miejskiej. Stwierdził, że zgodnie z listą obecności na sali obecnych jest 18 radnych, co stanowi o prawomocności obrad. Powitał: Pana Wojciecha Walulika
– Burmistrza Miasta, Pana Mirosława Karolczuka – Zastępcę Burmistrza Miasta,
Państwa Radnych, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, pracowników Urzędu Miejskiego, dziennikarzy i gości.
Krzysztof Smarkusz – reprezentujący PowiatowySzkolny Związek Sportowyzapoznał zebranych z działalnością Związku. W imieniu Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego wręczył Panu Burmistrzowi medal Podlaskiego Wojewódzkiego Związku Sportowego za zasługi w rozwoju sportu szkolnego.
Ad. pkt 2
Przyjęcie porządku obrad
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz - Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił zaproponowany porządek obrad.
Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta wniósł o zmianę porządku obrad
i wprowadzenie w punkcie 5 trzech projektów uchwał w sprawie:
- uchwalenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Augustowa w 2016 roku,
- stypendiów za osiągnięte wyniki sportowe,
- nagród za osiągnięte wyniki sportowe
oraz o zamianę w punkcie 5 podpunktów f i g.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza o zmianę porządku obrad. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania wniosek został przyjęty 17 głosami
za, przy 1 głosie przeciwnym i przy braku głosów wstrzymujących się.
Pan Przewodniczącypoddał pod głosowanie porządek obrad po zmianach. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się.
Ad. pkt 3
Przyjęcie sprawozdania Burmistrza Miasta Augustowa
Pan Radny Wojciech Krzywiński zapytał, pod jaką działalność zostanie wydzierżawiona nieruchomość przy ul. Zarzecze nad jez. Necko/SprawozdanieBurmistrza Miasta AugustowaNr 122/16 z 28 stycznia 2016 r., pkt 2/.
Pan Burmistrz odpowiedział, że przedmiotowa nieruchomość zostanie wydzierżawiona
pod park linowy.
Rada Miejska przyjęła sprawozdanie Burmistrza Miasta Augustowa z jego działalności
od 14 stycznia 2016 r. do 26 lutego 2016 r.
Ad. pkt 4
Interpelacje i zapytania radnych
Pan Radny Dariusz Ostapowicz poruszył sprawę dotyczącą radnej poprzedniej kadencji, której przyznano lokal komunalny na czas remontu jej prywatnego domu. Zwrócił uwagę,
że sprawa od dawna budzi niezadowolenie społeczne, ponieważ remont trwa już ponad
20 lat a mieszkanie do tej pory nie zostało zwrócone. Zapytał, w jaki sposób problem zostanie rozwiązany.
Pani Radna Joanna Lisek zadała pytanie dotyczące projektu budowy ulic miejskich.
W jakiej technologii zostaną wykonane? Dlaczego mieszkańcy powinni partycypować
w kosztach? Jaki będzie procent udziału mieszkańców w stosunku do wartości całego zadania? Zwróciła uwagę, że mieszkańcy i radni są niedoinformowani.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska poruszyła następujące sprawy:
1. Zapytała, w jakim terminie zostanie zdemontowana scena na Rynku Zygmunta Augusta. Przypomniała, że na poprzedniej sesji Burmistrz obiecał, że stanie
się to w przeciągu 2-3 tygodni.
2. Zwróciła uwagę, że do tej pory w mieście pomimo wcześniejszych ustaleń nie została ustawiona tablica informująca o możliwości adopcji zwierząt.
3. Zwróciła się z prośbą o zamontowanie na pływalni miejskiej przewijaków
dla niemowląt.
4. Zapytała, jakie są plany odnośnie do budynku Centrum Informacji Turystycznej, ponieważ w budżecie miasta nie zaplanowano jego remontu. Zwróciła uwagę,
że szczególnie dach wymaga naprawy.
5. W związku z odpowiedzią Burmistrza na jej pismo dotyczące spotkania, które odbyło się w Zespole Szkół Samorządowych, a jego organizatorem był Pan Jarosław Zieliński – Poseł na Sejm RP zapytała, w jakiej roli na tym spotkaniu występował Pan Dariusz Szkiłądź. Zapytała, czy Pan Dariusz Szkiłądź występował tam
w charakterze członka partii. Czy organizatorem był jednak Urząd Miejski
w Augustowie? W piśmie Burmistrz informuje, że tematem spotkania były zmiany
w polskiej edukacji. Pani Radna zwróciła uwagę, że na spotkaniu miała miejsce kampania wyborcza. Zapytała, czy na terenie szkoły i w godzinach pracy takie spotkanie miało prawo się odbyć. Brali w nim udział dyrektorzy miejskich placówek oświatowych jak również wielu zaproszonych gości. Pani Radna poinformowała,
że jest w posiadaniu nagrania, na którym „wymachiwano ulotkami wyborczymi”,
a jedna z posłanek stwierdziła, że było to spotkanie wyborcze. Zapytała,
czy w związku z zaistniałą sytuacją mogą zostać wyciągnięte konsekwencje
i czy spotkanie było zgodne z prawem.
Pan Radny Paweł Łukasz Kotwica zapytał, czy sygnalizację świetlną na ul. Tytoniowej można skonfigurować w taki sposób, aby była zsynchronizowana ze zmianami godzin pracy pracowników BAT oraz ok. godz. 15.00. Sygnalizacja powinna zostać skonfigurowana w taki sposób, aby priorytet mieli wyjeżdżający z ul. Tytoniowej.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała, czy podjęto działania mające na celu zniesienie opłaty za parkowanie poza sezonem letnim. Przypomniała, że rok temu Burmistrz obiecywał, że temat będzie analizowany.
Pan Radny Wojciech Szymon Krzywiński zwrócił uwagę, że las komunalny nad jez. Necko poza głównymi ścieżkami jest bardzo zanieczyszczony.
Pani Radna Sylwia Bielawska poruszyła następujące sprawy:
- Zwróciła uwagę, że na łączniku pomiędzy ulicami Kopernika a Zygmuntowską
tuż przy trafostacji powstało wysypisko śmieci. Podobna sytuacja ma miejsce
za budynkiem Augustowskich Placówek Kultury. - Poinformowała, że przy budynku CIT na jedną z lamp spadła tabliczka informacyjna wskazująca kierunek WC /tabliczka ze względu na jej stan powinna zostać wymieniona/.
- Zapytała, kiedy zostanie zamontowany kosz na odchody zwierzęce, który podobno został już zakupiony.
- Zapytała, kiedy można spodziewać się wymiany przepalonych żarówek w latarniach na ulicach miejskich. Zwróciła uwagę, że na ul. Mostowej przepalonych jest,
co najmniej 14 żarówek. - Zapytała, kiedy zostanie zamontowanie oświetlenie mostu na ul. Mostowej.
- Zapytała, kiedy nastąpi rozbiórka pomostu na plaży Bielnik.
Pan Radny Piotr Piłasiewicz zapytał, kiedy zostanie wykonana ekspertyza stanu technicznego budynku Centrum Informacji Turystycznej.
Pan Radny Artur Kleczkowski poruszył następujące sprawy:
- W imieniu mieszkańców Os. Śródmieście i Południe zapytał, czy istnieje możliwość zamontowania na tym obszarze znaków drogowych d40 informujących o strefie zamieszkania.
- Zapytał, czy wybudowany przez mieszkańców, czy też odnowiony chodnik można będzie zaliczyć jako wkład własny w budowę ulicy w ramach programu budowy ulic miejskich.
Pan Radny Józef Świątkowski zapytał, czy po zdemontowaniu sceny w centrum miasta
w to miejsce zostanie ustawiona nowa scena, czy też nie będzie żadnej.
Pan Radny Adam Cilulko zapytał, czy istnieje możliwość ustawienia tablic informacyjnych o adopcji zwierząt na targowisku miejskim i na Rynku Zygmunta Augusta.
Pan Radny Jacek Truszkowski poruszył następujące sprawy:
- Zapytał, czy podjęto decyzję dotyczącą budowy chodnika wzdłuż ul. Obrońców Westerplatte w kierunku na Lipsk /od Kanału Augustowskiego
do ul. Limanowskiego/. - Zapytał, czy istnieje możliwość koszenia brzegu Kanału Bystrego.
- Zwrócił uwagę, że na ul. 29 Listopada zmieniło się natężenie ruchu. Zapytał,
czy istnieje możliwość zmiany znaku „stop” na „ustąp pierwszeństwa przejazdu”
dla wyjeżdżających z ul. Waryńskiego. - Zapytał, czy można zmienić organizację ruchu na skrzyżowaniu ulicy Polnej
z ul. Zygmuntowską przy byłej mleczarni. W tym wypadku ul. Polna powinna
być drogą z pierwszeństwem przejazdu. - Zapytał, czy Miasto może spowodować, aby na latarniach ulicznych nie wywieszano ogłoszeń, ponieważ wygląda to bardzo nieestetycznie.
- Zwrócił uwagę, że naprzeciwko Urzędu Miejskiego na płocie prywatnej posesji wisi plakat wyborczy z października zeszłego roku. Zapytał, czy można wyegzekwować
od danej partii politycznej, aby usunęła nieaktualny plakat. - Zapytał, czy przy Pomniku Żołnierzy Wyklętych przy ul. Portowej można pozostawić kilka zniczy, aby każdy, kto czuje taką potrzebę mógł je zapalić.
Pan Radny Filip Jerzy Chodkiewicz poruszył następujące sprawy:
- Zwrócił uwagę, że w BIP Urzędu Miejskiego linki odsyłające do uchwał oraz innych dokumentów nazwane są w nieczytelny sposób, np. numerem i datą uchwały
bez podania jej tytułu. W tym wypadku powinno się użyć nazwy uchwały, aby ułatwić mieszkańcom ich wyszukiwanie np. poprzez wyszukiwarkę internetową google. - Zwrócił uwagę, że przy parkingu POSTiW znajduje się martwe drzewo, które zagraża bezpieczeństwu przebywających tam osób.
- Zapytał, czy oszczędności w wysokości 30 tys. zł wypracowane w zeszłym roku przez Szkołę Podstawową Nr 6 zgodnie z wcześniejszym zapewnieniem wrócą w tym roku do budżetu Szkoły?
- Zapytał, czy możliwe jest, aby obsługa prawna Urzędu Miejskiego przygotowała projekt uchwały zobowiązującej Burmistrza do utworzenia elektronicznego rejestru umów.
Ad. pkt 5a
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie
Pani Teresa Dobko – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej omówiła projekt uchwały w ww. sprawie. Zgłosiła autopoprawkę do projektu uchwały polegającą
na wykreśleniu w §6 punktu 8, tj.: „prowadzenia placówki wsparcia dziennego Świetlicy „Nasza Ostoja”. Pozostałe punkty ulegną przesunięciu o jeden w górę. Ponadto, aby w §6
ust. 9 otrzymał brzmienie: „Ośrodek realizuje zadania wynikające z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w tym prowadzi placówkę wsparcia dziennego Świetlicę „Nasza Ostoja”.
Pan Radny Piotr Piłasiewicz zapytał, czy realizacja tzw. ustawy 500+ wiąże
się z dodatkowymi kosztami, które będzie musiał pokryć samorząd. Czy dotacja z budżetu państwa będzie wystarczająca?
Pan Burmistrz odpowiedział, że dotacja z budżetu państwa pokryje wszystkie koszty związane z realizacją ustawy 500+.
Pani Małgorzata Grygo – Przewodnicząca Komisji Społeczno – Oświatowej poinformowała, że Komisja na posiedzeniu w dniu 29 lutego 2016 r. projekt uchwały
w ww. sprawie zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie autopoprawkę zgłoszoną do projektu uchwały. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania autopoprawka została przyjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie.
W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/165/16 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 2/.
Ad. pkt 5b
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Statutu Miasta Augustowa
Pan Artur Kleczkowski – były Przewodniczący Komisji Statutowej poinformował,
że Komisja Statutowa na posiedzeniu w dniu 23 grudnia 2015 r. projekt Statutu Miasta Augustowa zaopiniowała pozytywnie.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Statutu Miasta Augustowa. W głosowaniu wzięło udział
18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/166/16 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 3/.
Ad. pkt 5c
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Augustowa zwanego „Netta
-Rybacka”
Pan Radny Paweł Łukasz Kotwica zgłosił poprawkę do projektu uchwały, aby objąć zakresem zmiany planu miejscowego dodatkowe trzy obszary, które są zaznaczone
w istniejących planach miejscowych jako 2ZP, 3ZP oraz 2KX – są to tereny zieleni miejskiej. Zmiana została jednogłośnie przyjęta na posiedzeniu Komisji Rozwoju w dniu
15 lutego 2016 r.
Pan Radny Piotr Piłasiewicz przypomniał, że na posiedzeniu Komisji Rozwoju zgłoszono wniosek, aby w uchwale zawrzeć treści dotyczące koncepcji zagospodarowania terenów
w oparciu o ogłaszane konkursy.
Pan Marek Sadowski – Kierownik Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej wyjaśnił, że wprowadzenie zmiany zaproponowanej przez Pana Radnego Piotra Piłasiewicza w uchwale intencyjnej nie jest możliwe, ponieważ treść uchwały regulowana jest przepisami prawa.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Augustowa zwanego „Netta – Rybacka”.
W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/167/16 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 4/.
Ad. pkt 5d
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie innej
niż określona w ustawie o gospodarce nieruchomościami stopy procentowej
w odniesieniu do rozłożonej na raty niespłaconej części ceny sprzedaży nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu
Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami omówiła projekt uchwały w ww. sprawie.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie innej niż określona w ustawie
o gospodarce nieruchomościami stopy procentowej w odniesieniu do rozłożonej na raty niespłaconej części ceny sprzedaży nieruchomości gruntowej sprzedawanej jej użytkownikowi wieczystemu. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/168/16 została podjęta 17 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 5/.
Ad. pkt 5e
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość
Pani Krystyna Wasilewska – Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami omówiła projekt uchwały w ww. sprawie.
Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, czy wśród nieruchomości wskazanych w projekcie uchwały są takie, które przeznaczono pod ulice.
Pani Krystyna Wasilewska odpowiedziała, że nieruchomości przeznaczone
do wydzierżawienia w większości przeznaczone będą pod uprawy warzywnicze lub zieleń urządzoną. Wśród nich nie ma gruntów, na których planowana jest budowa dróg.
Pan Radny Jacek Truszkowski zapytał, czy Burmistrz ma możliwość wcześniejszego rozwiązania umów o dzierżawę nieruchomości.
Pani Krystyna Wasilewska odpowiedziała, że umowę dzierżawy można rozwiązać przed terminem, na jaki została zawarta.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/169/16 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 6/.
Ad. pkt 5f
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego
i obszaru rewitalizacji
Pan Maciej Huculak – zajmujący się opracowaniem Gminnego Programu Rewitalizacji miasta Augustowa poinformował, że Radni otrzymali w wersji elektronicznej diagnozę zróżnicowania wewnątrzmiejskiego, na podstawie, której wyznaczony został teren zdegradowany i rewitalizacji na czterech obszarach wymagających wsparcia, tj.: część „Centrum” miasta, „Kaczy Dołek”, „Koszary”, „Lipowiec”. Do przesłanych materiałów dołączono również załącznik graficzny, na którym wskazano ww. obszary. Materiał przygotowano w oparciu o przepisy ustawy o rewitalizacji z 9 października 2015 r. Następnym etapem działania jest przystąpienie do sporządzania gminnego programu rewitalizacji, który będzie podstawą do występowania o środki zewnętrzne na kompleksową odnowę najbardziej problemowych obszarów w mieście.
Pan Przewodniczący przypomniał, że w trakcie prac nad przygotowaniem wspomnianej diagnozy odbywały się spotkania z mieszkańcami.
Pani Radna Joanna Lisek zwróciła uwagę, że w Augustowie nie ma osiedla „Kaczy Dołek”. Wyraziła wątpliwość, czy takiej nazwy powinno się używać w uchwale.
Pan Sebastian Piekarski – Radca Prawny wyjaśnił, że nazwy zastosowane w projekcie uchwały są nazwami zwyczajowymi.
Pan Przewodniczący stwierdził, że proces rewitalizacyjny dotyczy nie tylko i wyłącznie obszaru infrastruktury, ale przede wszystkim współpracy z mieszkańcami. Nazwy zastosowane w załączniku do projektu uchwały funkcjonują w powszechnym obiegu.
Pan Maciej Huculak poinformował, że powołano grupę roboczą do spraw programu rewitalizacji i na spotkaniach tej grupy zdecydowano o zastosowaniu nazw zwyczajowych.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/170/16 została podjęta 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym się /zał. nr 7/.
Ad. pkt 5g
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla miasta Augustowa
Pani Radna Magdalena Śleszyńska zapytała, dlaczego obszar „Koszary” sięga aż po Hotel Hetman i „Klonownicę”.
Pan Maciej Huculak odpowiedział, że zdecydowano o tym, aby nie wykluczać określonej grupy mieszkańców z przeprowadzanej analizy. Obszar Augustowa podzielono na pewne jednostki urbanistyczne, które bezpośrednio nie nawiązują do obszarów obecnie obowiązujących, tj. podziału na osiedla czy innych, które funkcjonują. Wyznaczana jednostka, aby miała sens analityczny musi mieć określoną liczbę mieszkańców oraz powierzchnię. Wyznaczanie odrębnego obszaru „Klonownicy” mogłoby zaburzyć wyniki analizy.
Pan Radny Artur Kleczkowski zapytał, dlaczego w przygotowanym materiale nie ujęto budynków wielorodzinnych Nadleśnictwa na Lipowcu.
Pan Maciej Huculak wyjaśnił, że w trakcie analizy okazało się, że obszar Nadleśnictwa,
z punktu widzenia różnych problemów społecznych, znacząco różni się od pozostałej części Lipowca i nie spełnia podstawowych warunków koncentracji zjawisk w sferach: społecznej, przestrzennej, funkcjonalnej, itd. Z tego powodu obszar ten został wyodrębniony jako samodzielna jednostka.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla miasta Augustowa. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/171/16 została podjęta
17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym
się /zał. nr 8/.
Ad. pkt 5h
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/142/15 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Augustowa na 2016 r.
Pan Andrzej Stanisław Litwińczuk – właściciel Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Poradnia Zdrowia Psychicznego – Poradnia Terapii Uzależnień
i Współuzależnienia” poinformował, że w ramach Poradni dodatkowo funkcjonują: Punkt Pomocy dla Ofiar Przemocy w Rodzinie i Młodzieżowy Punkt Konsultacji i Terapii. Wyjaśnił, że jego wystąpienie związane jest z faktem, że jak co roku przed 15 października złożył wniosek z prośbą o zawarcie porozumienia na realizację dodatkowych zadań profilaktycznych, które nie są związane z Narodowym Funduszem Zdrowia. NFZ finansuje jedynie część świadczeń związanych z lecznictwem odwykowym. Pozostałe świadczenia pozostają w rekomendacji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Poinformował, że do tej pory nie otrzymał odpowiedzi na złożony przez siebie wniosek. Młodzieżowy Punkt Konsultacji i Terapii dla Dzieci wraz z rodzicami oraz Punkt Pomocy dla Ofiar Przemocy w Rodzinie nie otrzymały wsparcia z budżetu miasta. Pan Andrzej Stanisław Litwińczuk apelował do Radnych i Burmistrza o wsparcie jego działań.
Mieszkaniec miasta Augustowa poinformował, że wystąpił z pismem do Burmistrza,
w którym poruszył m.in. problem lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu, które usytuowano w zbyt bliskiej odległości od placów zabaw, a nawet znajdujące sie na terenie wesołego miasteczka. Zapytał, dlaczego w mieście Augustów do tej pory nie podjęto uchwały
o lokalizacji punktów sprzedaży alkoholu. Stwierdził, że Gminny Program Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych kolejny raz jest zmieniany, ponieważ
nie podjęto uchwały, która jest podstawą realizacji tegoż Programu.
Mieszkanka miasta Augustowa zwróciła uwagę, że Miejska Komisja Przeciwdziałania Alkoholizmowi, która funkcjonuje w Augustowie jest jedną z najliczniejszych
i najdroższych w województwie.
Pan Radny Dariusz Ostapowicz zwrócił uwagę, że problem alkoholowy i narkomanii z roku na rok narasta, na co wskazują statystyki. Szczególnie młodzież narażona jest na negatywny wpływ alkoholu, czy narkotyków, szczególnie dopalaczy i dlatego działania profilaktyczne prowadzone przez poradnię Pana Andrzeja Litwińczuka są bardzo potrzebne. Zasugerował,
aby ten punkt porządku obrad odłożyć na następną sesję i powołać komisję, która zbada
czy ww. uwagi są zasadne.
Pani Magdalena Śleszyńska zwróciła uwagę, że Miejska Komisja Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Narkomanii w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej liczyła 18 członków, obecnie liczy 10, z czego jedynie 3 osoby to Radni Rady Miejskiej.
Pani Radna Joanna Lisek zgłosiła propozycję o zdjęcie projektu uchwały z porządku obrad, ponieważ należy dokonać ponownego podziału środków finansowych w taki sposób,
aby wniosek Pana Andrzeja Stanisława Litwińczuka został uwzględniony.
Pani Beata Kornelius – Radca Prawny zwróciła uwagę, że w projekcie uchwały
nie dokonano imiennego podziału środków finansowych. W uchwałach, które są źródłem prawa miejscowego nie można wskazywać podmiotów, którym przyznaje się dofinansowanie. W projekcie uchwały dokonano jedynie ogólnego podziału środków na poszczególne zadania, które następnie będą rozdysponowywane na określone cele, np. na działalność Poradni.
Pan Radny Artur Kleczkowski upewnił się czy dobrze rozumie, że Pan Litwińczuk może jeszcze liczyć na przyznanie dofinansowania na działalność wskazanych Poradni.
Pani Beata Kornelius odpowiedziała, że nie zna harmonogramu wydatkowania środków finansowych na przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii. W momencie, gdy ogłoszone zostanie zapotrzebowanie na daną usługę wówczas tak jak każdy inny podmiot
Pan Litwińczuk będzie mógł ubiegać się o środki finansowe z budżetu miasta.
Pan Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały nie ma bezpośredniego związku
ze sprawą przedstawioną przez Pana Litwińczuka więc można go przegłosować.
Pan Andrzej Stanisław Litwińczuk zarzucił, że jego osoba jest pomijana przy podziale środków finansowych.
Pani Beata Kornelius stwierdziła, że tym faktem powinna zająć się Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Pan Radny Adam Cilulko stwierdził, że nie wyobraża sobie sytuacji, aby w Augustowie
nie było poradni odwykowej dla młodzieży. Apelował do Radnych o podjęcie działań,
aby placówka mogła istnieć i dysponować środkami finansowymi na swoją działalność.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz poinformowała, że zgodnie z informacją przekazaną przez Pana Skarbnika na posiedzeniu Komisji ds. Budżetu środki finansowe przeznaczone
na rozwiązywanie problemów alkoholowych w 2015 r. w pełni nie zostały wykorzystane. Kwota, która pozostała z zeszłego roku to 209 224 zł. Zgodnie z prawem zostały
one włączone do tegorocznego preliminarza Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii. Zwróciła uwagę, że w projekcie uchwały określono wyższe kwoty na poszczególne zadania w stosunku
do ubiegłego roku.
Pani Radna Joanna Lisek zapytała, kto jest pełnomocnikiem Burmistrza do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych.
Pan Burmistrz odpowiedział, że nie ma takiego pełnomocnika.
Pani Radna Joanna Lisek zapytała, do kogo w takim razie trafił wniosek
Pan Andrzeja Stanisława Litwińczuka.
Pan Michał Kotarski – Asystent w Wydziale Spraw Społecznych i Administracyjnych wyjaśnił, że podziałem środków na przeciwdziałanie alkoholizmowi zarządza Przewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Pani Radna Joanna Lisek zgłosiła wniosek formalny o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w ww. sprawie, ponieważ jest zbyt wiele niewyjaśnionych kwestii.
Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że skoro projekt uchwały nie ma żadnego związku ze sprawą podnoszoną przez Pana Andrzeja Litwińczuka to powinno
się go przegłosować.
Głos zabrała osoba z publiczności, której wypowiedź nie została zarejestrowana ze względu na wyłączony mikrofon. Na zapytanie mieszkańca odpowiedzi udzielili Pan Burmistrz
i Pan Michał Kotarski
Pan Sławomir Sieczkowski – Skarbnik Miasta wyjaśnił, że projekt przedmiotowej uchwały ma na celu wprowadzenie zwiększonych środków finansowych na walkę z alkoholizmem
i narkomanią. O tym, jaki sposób środki zostaną wykorzystane zdecyduje Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jak również Radni. Wystąpienie Pana Litwińczuka nie ma nic wspólnego z podejmowaną na sesji uchwałą. Zgodnie z ustawą
o wychowaniu w trzeźwości środki finansowe, których nie wydatkowano w zeszłym roku należy wprowadzić do budżetu i programu przeciwdziałania alkoholizmowi, co uczyniono
w niniejszym projekcie uchwały.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz wyjaśniła, że podjęcie uchwały umożliwia realizację wniosku Pana Litwińczuka.
Pani Radna Joanna Lisek wycofała wniosek o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w ww. sprawie.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVII/142/15 Rady Miejskiej w Augustowie
z dnia 8 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii Miasta Augustowa na 2016 r. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/172/16 została podjęta jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 9/.
Pan Przewodniczący na wniosek Pani Radnej Sylwii Bielawskiej ogłosił 15 minutową przerwę w obradach sesji.
Ad. pkt 5i
Rozpatrzenie projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu
i trybu umarzania wierzytelności Miasta Augustowa i jednostek organizacyjnych miasta,
z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, odroczenia terminów zapłaty lub rozkładania na raty tych należności, warunków dopuszczalności pomocy publicznej
w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów
do tego uprawnionych
Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał, czy projekt uchwały ma na celu umożliwienie spłaty należności poprzez wydłużenie tego okresu, ponieważ dotychczasowy 12 miesięczny był niewystarczający. Podkreślił, że nie wszyscy powinni korzystać z tej możliwości, ponieważ nie wszyscy kwalifikują się do tego rodzaju pomocy.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że sytuacja każdej z osób występujących o rozłożenie należności
na raty jest indywidualnie weryfikowana. Wielu ludzi wykazuje dobrą wolę, aby spłacić zaległość, ale czasami jest ona tak znacząca, że rozłożenie jej na 12 rat okazuje
się niewystarczające.
Pan Radny Tomasz Dobkowski zwrócił uwagę, że rozłożenie zaległości na zbyt wiele
rat może spowodować, że odsetki będą wyższe od należności głównej.
Pani Radna Aleksandra Kleczkowska – Przewodnicząca Komisji do spraw Budżetu poinformowała, że na posiedzeniu Komisji w dniu 2 marca 2016 r. projekt uchwały
w ww. sprawie został zaopiniowany pozytywnie przy 6 głosach za, przy 1 głosie przeciwnym i przy braku głosów wstrzymujących się.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała o termin opracowania programu dotyczącego wydłużonego okresu spłat.
Pan Burmistrz odpowiedział, że program zostanie opracowany w ciągu 2 tygodni
przez Prezesa Spółki ATBS „Kodrem” i przedstawiony Radnym na następnej sesji.
Pan Radny Piotr Piłasiewicz poddał pod rozważenie pomysł, aby dłużnicy mieli możliwość odpracowania zaległości, jeżeli nie mają możliwości jej spłacenia.
Pan Burmistrz odpowiedział, że taka możliwość zostanie uwzględniona
w przygotowywanym dokumencie.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska stwierdziła, że wiele rodzin czekało
na umożliwienie im spłaty zaległości w rozbiciu na większą ilość rat, dlatego powyższa uchwała jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie szczegółowych zasad, sposobu
i trybu umarzania wierzytelności Miasta Augustowa i jednostek organizacyjnych miasta,
z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, odroczenia terminów zapłaty lub rozkładania na raty tych należności, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/173/16 została podjęta
16 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 1 głosie wstrzymującym
się /zał. nr 10/.
Ad. pkt 5j
Rozpatrzenie projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej, terminów płatności oraz sposobu jej poboru
Pan Radny Tomasz Dobkowski zapytał o wysokość zysków wpływających do budżetu Miasta i Spółki z opłaty targowej.
Pan Sławomir Sieczkowski – Skarbnik Miasta poinformował, że w planie dochodów
na 2015 r. z tytułu opłaty targowej ujęto kwotę 200 tys. zł, której wykonanie wyniosło 214,5 tys. zł. Zgodnie z uchwałą inkaso wynosi 90% i w ramach tej kwoty Spółka utrzymuje targowisko oraz płaci opłatę za dzierżawę nieruchomości do budżetu miasta. Poinformował,
że sporządzony zostanie bilans funkcjonowania targowiska i wówczas na podstawie tego dokumentu będzie można uzyskać szczegółowe dane.
Pani Radna Aleksandra Kleczkowska – Przewodnicząca Komisji do spraw Budżetu poinformowała, że na posiedzeniu Komisji w dniu 2 marca 2016 r. projekt uchwały
w ww. sprawie został zaopiniowany pozytywnie.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie dziennych stawek opłaty targowej, terminów płatności oraz sposobu jej poboru. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/174/16 została podjęta jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymującym się /zał. nr 11/.
Ad. pkt 5k
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2016 rok
Pan Sławomir Sieczkowski – Skarbnik Miasta omówił projekt uchwały w ww. sprawie.
Pan Burmistrz poinformował, że w projekcie uchwały ujęto środki finansowe na remont Mola Radiowej Trójki i przedstawił etapy jego realizacji.
Pan Sławomir Sieczkowski zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały w sprawie zmian budżetu miasta na 2016 rok polegającą na dokonaniu zmian w Załączniku Nr 3 Limity wydatków na wydatki majątkowe w układzie zadań w 2016 roku /zał. nr 12/.
Pani Radna Joanna Lisek zadała pytanie dotyczące planowanej inwestycji, tj. budowy przedszkola i żłobka przy ul. Ogrodowej. Pani Radna zwróciła uwagę, że wcześniej
w projekcie uchwały zapisano zadanie pn.: „rozbudowa i modernizacja Przedszkola nr 6”.
Pan Sławomir Sieczkowski poinformował, że z ekspertyzy technicznej budynku wynika,
że budynek Przedszkola nr 6 nie nadaje się do remontu, dlatego nazwa zadania została zmieniona z pozostawieniem tej samej wartości środków finansowych. Zostanie opracowana dokumentacja techniczna na budowę nowego obiektu w zupełnie innym standardzie.
Pan Radny Wojciech Szymon Krzywiński zastanawiał się czy warto odbudowywać Molo Radiowej Trójki w takim rozmiarze. Stwierdził, że w Augustowie nie jest potrzebny tak duży pomost, którego odbudowa i następnie utrzymanie są kosztowne.
Pan Burmistrz odpowiedział, że skoro pomost ma być oddany do użytku przed sezonem
to zmiana zakresu robót i wielkości pomostu nie będą możliwe.
Głos zabrała osoba z publiczności, której wypowiedź nie została zarejestrowana ze względu na wyłączony mikrofon. Na zapytanie mieszkańca odpowiedzi udzielił Pan Burmistrz.
Pani Radna Joanna Lisek zwróciła uwagę, że rozległe Molo pełni rolę plaży, ponieważ
nad brzegiem jeziora nie ma odpowiedniego miejsca do plażowania.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz ze zgłoszoną autopoprawką w sprawie zmian budżetu miasta
na 2016 rok. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/175/16 została podjęta 15 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 1 głosie wstrzymującym się /zał. nr 13/.
Ad. pkt 5l
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2016 - 2025
Pan Sławomir Sieczkowski – Skarbnik Miasta omówił projekt uchwały w ww. sprawie. Zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały w załącznikach nr 1 i 3. Uaktualnia się wykonanie za 2015 rok, w szczególności w związku z otrzymaniem informacji z Ministerstwa Finansów w zakresie ostatecznego rozliczenia należnych Gminie Miasto Augustów udziałów
w podatkach dochodowych za 2015 rok /zał. nr 14/.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie autopoprawkę do projektu uchwały.
W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania autopoprawka została przyjęta jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych
i przy braku głosów wstrzymujących się.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz ze zgłoszoną autopoprawką w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2016 - 2025. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała nr XX/176/16 została podjęta 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy 2 głosach wstrzymujących się /zał. nr 15/.
Ad. pkt 5ł
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia programu opieki
nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie miasta Augustowa w 2016 roku
Pani Małgorzata Grygo – Przewodnicząca Komisji Społeczno – Oświatowej poinformowała, że Komisja na posiedzeniu w dniu 29 lutego 2016 r. jednogłośnie pozytywnie, 6 głosami za, zaopiniowała projekt uchwały w ww. sprawie.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności na terenie miasta Augustowa w 2016 roku. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr XX/177/16 została podjęta jednogłośnie 17 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy braku głosów wstrzymujących się /zał. nr 16/.
Ad. pkt 5m
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie stypendiów za osiągnięte wyniki sportowe
Pan Andrzej Zarzecki – Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji zgłosił autopoprawkę
do projektu uchwały w §3 pkt 2 polegającą na wykreśleniu słowa „szachy”.
Po przeprowadzeniu analizy uznano, że w tej dyscyplinie sportowej nie notuje się osiągnięć kwalifikujących do przyznania stypendium.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska zapytała Kierownika Wydziału Edukacji i Sportu, dlaczego do projektu uchwały nie wprowadzono w §3 w pkt 2 dyscypliny wakeboard skoro taki wniosek został przyjęty na posiedzeniu Komisji Społeczno – Oświatowej.
Pan Dariusz Szkiłądź – Kierownik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśnił, że wspólnie
z Dyrektorem Centrum Sportu i Rekreacji przeanalizowano projekt uchwały stwierdzono,
że z projektu uchwały należy wykreślić dyscyplinę jaką są szachy.
Pan Andrzej Zarzecki stwierdził, że wykreślenie z ww. uchwały dyscypliny szachy jest zasadne, ponieważ została ona wpisana do projektu uchwały przez pomyłkę. Ponadto zawodnicy gry w szachy z Augustowa nie są wysoko klasyfikowani, dlatego ta dyscyplina nie powinna być ujęta w projekcie uchwały.
Pani Magdalena Śleszyńska przypomniała, że na posiedzeniu Komisji Społeczno
– Oświatowej projekt uchwały przegłosowano ze zmianami.
Pani Małgorzata Grygo – Przewodnicząca Komisji Społeczno – Oświatowej potwierdziła, że na posiedzeniu Komisji w dniu 29 lutego 2016 r. projekt uchwały został przegłosowany wraz ze zmianami wprowadzonymi przez Panią Magdalenę Śleszyńską.
Pan Przewodniczący poprosił Przewodniczącą Komisji o wyjaśnienie, jakie zmiany
do uchwały zostały przegłosowane przez Komisję.
Pani Małgorzata Grygo poinformowała, że na posiedzeniu Komisji Społeczno – Oświatowej Pani Radna Magdalena Śleszyńska zgłosiła wniosek o wprowadzenie do projektu uchwały dodatkowej dyscypliny sportu pn. wakeboard. Projekt uchwały został zaopiniowany wraz ze zmianą.
Pan Wojciech Walulik – Burmistrz Miasta stwierdził, że rozumie punkt widzenia Radnych, którzy chcieliby nagradzać osiągnięcia za różne formy aktywności podejmowane w naszym mieście. Zwrócił uwagę, że do tej pory w Augustowie nie przyznawano stypendiów za wybitne osiągnięcia sportowe. Wyjaśnił, że przygotowana uchwała umożliwi w transparentny sposób nagradzać najlepszych sportowców w mieście. W związku z tym sport wysokokwalifikowany, czyli wyczynowy, będzie promowany, a zawodnicy nagradzani.
Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że skoro w Augustowie nie ma wybitnych szachistów to nie ma obawy, że środki finansowe z funduszu stypendialnego będą na nich wydatkowane. Ponadto powinno się zabiegać o zmotywowanie szachistów, ponieważ mistrzowie w szachach mają wysoki iloraz inteligencji, a takich osób w Augustowie potrzeba.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska stwierdziła, że jest wdzięczna Burmistrzowi
za utworzenie funduszu stypendialnego i wypracowanie zasad nagradzania, ponieważ
dla zawodników i ich rodziców ważne jest ciągłe wsparcie ich rozwoju. Uzasadniła swój wniosek dotyczący dodania do projektu uchwały dyscypliny sportowej, jaką jest wakeboard zwracając uwagę, że sportowcy uprawiający ten sport w Augustowie osiągają znaczące wyniki sportowe. Stwierdziła, że w projekcie uchwały zapisano również szachy, ponieważ jedna z zawodniczek z Augustowa była mistrzynią Europy. Stwierdziła, że skoro utworzony fundusz stypendialny ma być przeznaczony na wsparcie i rozwój zawodników, to może warto ująć w nim również inne dyscypliny sportowe.
Pan Andrzej Zarzecki stwierdził, że intencją uchwały jest nagrodzenie sportowców z terenu Augustowa za wybitne osiągnięcia w Polsce i za granicą. Zwrócił uwagę, że w Augustowie aktualnie nie ma zawodników w grze w szachy na liczącym się poziomie, a zawodniczka,
o której wspomniała Pani Radna reprezentuje Białystok. Zwrócił uwagę, że na stronie Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego nie ma zarejestrowanego Klubu Wakeboardowego z Augustowa. Stwierdził, że jego zdaniem, aby nie pozostać w dysharmonii w stosunku do innych dyscyplin sportowych pozaolimpijskich uprawianych w Augustowie, powinno się wykreślić z projektu uchwały szachy i nie dopisywać wakeboardu. Stwierdził,
że jeżeli w Augustowie rozwiną się inne dyscypliny sportowe na wysokokwalifikowanym poziomie, wówczas będzie można dokonać zmiany w uchwale.
Pani Beata Kornelius zwróciła uwagę, że uprawianie różnych dyscyplin sportu jest wspierane przez Pana Burmistrza poprzez ogłaszanie konkursów dofinansowania zadań
z zakresu sportu. Stwierdziła, że zawodnicy osiągający wysokie wyniki sportowe promują nasze miasto na arenie krajowej i międzynarodowej. W sytuacji, gdy w projekcie uchwały pozostaną szachy, wówczas powinno się również wymienić każdą dyscyplinę sportową, która uprawiana jest w Augustowie. Wymogiem ustawowym jest wskazanie dyscyplin sportowych, w których przyznawane są stypendia za wybitne osiągnięcia.
Pan Radny Tomasz Dobkowski stwierdził, że skoro w projekcie uchwały zapisano szachy,
to powinny one w niej pozostać, ponieważ mieszkańcy mogą nie zrozumieć powodu wykreślenia.
Pan Radny Wojciech Szymon Krzywiński zwrócił uwagę, że jeżeli ktoś osiąga wyniki sportowe na poziomie światowym w dyscyplinach sportowych pozaolimpijskich
z wyłączeniem szachów, wówczas otrzyma stypendium w ramach The World Games
– Światowych Igrzysk Sportowych. Rozgrywki szachowe organizowane są w ramach olimpiady światowej.
Pan Radny Józef Świątkowskizaproponował kompromis polegający na wykreśleniu
z projektu uchwały szachów w zamian za ustawienie w parku miejskim przy Rynku Zygmunta Augusta kilku stołów do gry w szachy.
Pan Burmistrz stwierdził, że projekt niniejszej uchwały dostosowany jest do możliwości
i potrzeb miejskiego budżetu.
Pan Radny Adam Wysocki stwierdził, że jego zdaniem wykreślenie dyscypliny szachowej
z projektu uchwały nie spowoduje, że miłośnicy tego sportu przestaną ją uprawiać.
W momencie, gdy pojawi się ktoś wybitny, osiągający sukcesy na skalę międzynarodową, zawsze można uchwałę zmienić i wyróżnić taką osobę. Pozostawianie jednej dyscypliny, która znacząco nie wpisuje się w sport uprawiany w Augustowie, może spowodować,
że sportowcy innych dyscyplin uprawianych na porównywalnym poziomie mogą poczuć
się pominięci.
Pan Andrzej Zarzecki zacytował fragment ustawy o sporcie, art. 31 ust 1 pkt 3: „Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa w drodze uchwały szczegółowe zasady, tryb przyznawania i pozbawiania oraz rodzaje i wysokość stypendiów sportowych, nagród i wyróżnień, o których mowa w ust. 1 i 2, biorąc pod uwagę znaczenie danego sportu dla jednostki samorządu terytorialnego oraz osiągnięty wynik sportowy”.
Pan Magdalena Śleszyńska zgłosiła wniosek formalny o wprowadzenie do projektu uchwały poprawki polegającej na wpisaniu w §3 w pkt 2 dyscypliny wakeboard.
Pan Radny Adam Wysocki zapytał, czy wakeboard jest dyscypliną strategiczną
w Augustowie i czy na terenie Augustowa jest jakakolwiek aktywnie działająca sekcja.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska odpowiedziała, że jest sekcja wakeboardowa działająca przy Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym i jedna z zawodniczek wywalczyła tytuł wicemistrzyni Polski. Ponadto w Akademii Sportu i Rekreacji około 180 dzieci poznaje tę dyscyplinę sportu, a na wyciągu nart wodnych coraz więcej osób uprawia ten sport.
Pan Burmistrz wyjaśnił, na czym polega sport wyczynowy wysokokwalifikowany.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie autopoprawkę do projektu uchwały w §3 pkt 2 polegającą na wykreśleniu słowa szachy. W głosowaniu wzięło udział 15 radnych.
W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania autopoprawka nie została wprowadzona do projektu uchwały, ponieważ za głosowało 4 radnych, 10 było przeciw i 1 wstrzymał
się od głosu.
Następnie Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek formalny o wprowadzenie
do projektu uchwały poprawki polegającej na wpisaniu w §3 w pkt 2 dyscypliny sportowej pn. wakeboard. W głosowaniu wzięło udział 16 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania za przyjęciem wniosku głosowało 9 radnych, 6 było przeciw,
a 1 wstrzymał się od głosu. Wniosek został przyjęty.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie stypendiów za osiągnięte wyniki sportowe. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr XX/178/16 została podjęta 13 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i przy 3 głosach wstrzymujących się /zał. nr 17/.
Ad. pkt 5n
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nagród za osiągnięte wyniki sportowe
Pani Radna Magdalena Śleszyńska zgłosił wniosek formalny o wprowadzenie
do projektu uchwały poprawki polegającej na wpisaniu w §3 w pkt 2 dyscyplin sportowych pn. szachy, wakeboard.
Pan Przewodniczącypoddał pod głosowanie wniosek formalny o wprowadzenie
do projektu uchwały poprawki polegającej na wpisaniu w §3 w pkt 2 dyscyplin sportowych pn. szachy i wakeboard. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowanie za przyjęciem wniosku głosowało 13 radnych,
1 był przeciw, a 3 wstrzymało się od głosu. Wniosek został przyjęty.
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie nagród za osiągnięte wyniki sportowe. W głosowaniu wzięło udział 17 radnych. W wyniku przeprowadzonego jawnego głosowania uchwała
nr XX/179/16 została podjęta 13 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy
4 głosach wstrzymujących się /zał. nr 18/.
Ad. pkt 6
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania
Na interpelację Pana Radnego Dariusza Ostapowicza odpowiedzi udzielił PanBurmistrz.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą Radnej poprzedniej kadencji
i zajmowanego przez nią lokalu komunalnego przypomniał, że postępowanie w tej sprawie toczy się już od kilku lat. Według przepisów prawa byłej Radnej nie przysługuje mieszkanie komunalne. Pan Burmistrz poinformował, że eksmisja w tamtym roku została czasowo wstrzymana na prośbę byłej Radnej z uwagi na jej zły stan zdrowia, co zostało poparte dokumentacją medyczną. Sprawa budzi wiele kontrowersji i po Świętach Wielkanocnych zostanie wznowiona.
Na interpelację Pani Radnej Joanny Lisek odpowiedzi udzielili Pan Burmistrz i jego Zastępca.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą projektu budowy ulic miejskich wyjaśnił, że ma on na celu budowę ulic wspólnie z mieszkańcami. Poinformował,
że ulice nie będą wykonane w pełnym standardzie, co umożliwi objęcie realizacją
jak największej liczby ulic. W tej sprawie do mieszkańców wystąpiono z pismem zachęcającym do zakładania komitetów, w którym poinformowano, w jaki sposób program budowy ulic będzie funkcjonował. Odbyło się już pierwsze spotkanie z mieszkańcami, następnie podjęte zostaną rozmowy z powstającymi komitetami. Pan Burmistrz zapewnił,
że do końca kadencji znaczną część dróg miejskich uda się wybudować.
Pan Mirosław Karolczuk wyjaśnił, że główną ideą budowy ulic jest pozbycie
się błota na ulicach. Nie należy spodziewać się, że od razu powstaną drogi z chodnikami, pasami zieleni, ścieżkami rowerowymi. Powstanie jezdnia z utwardzeniem podłoża
i dwoma warstwami asfaltu /nośnej i ścieralnej/ wraz z odwodnieniem. Przypomniał,
że zespół radnych poprzedniej kadencji opracował harmonogram budowy ulic w mieście. Spośród 108 ulic Radni zdecydowali się na opublikowanie 25 i listy w sprawie planowanego przedsięwzięcia zostały skierowane do mieszkańców tych 25 ulic, ponieważ realizacja całego projektu będzie przebiegała etapowo. Następne pismo zostanie skierowane do mieszkańców kolejnych 25 ulic z listy, która jeszcze nie została opublikowana. Pan Burmistrz
w odpowiedzi na sygnały mieszkańców, którzy nie otrzymali zawiadomień stwierdził,
że nie potrafi wyjaśnić zaistniałej sytuacji. Poinformował, że do tej pory odbyło się jedno spotkanie z reprezentantami 7 ulic, a w najbliższych tygodniach w Urzędzie Miejskim będą odbywały się kolejne spotkania z mieszkańcami. Na spotkaniach będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób założyć komitet i zapoznać się z wariantami budowy ulic. Pierwszy wariant obejmuje budowę utwardzonej jezdni z odwodnieniem o szerokości 4 m. Wariant ostatni obejmuje budowę jezdni z odwodnieniem o szerokości 6 m z obustronnym chodnikiem. Dwa pierwsze warianty będą realizowane w oparciu o zgłoszenie, natomiast dwa pozostałe będą wymagały pełnej dokumentacji budowlanej. Pierwszym etapem będzie zgłaszanie
się komitetów zainteresowanych budową ulic i na tej podstawie będzie można ogłosić przetarg na wykonanie pierwszych fragmentów dróg. Wielkość zamówienia wpłynie
na niższą cenę. Na wybudowanie czeka ponad 40 km ulic w mieście. W tym roku na ten cel zabezpieczono w budżecie 5 mln zł i rozpoczęte zostaną prace w szerokim zakresie. Więcej informacji będzie można uzyskać po pierwszym cyklu spotkań z mieszkańcami.
Pan Burmistrz poinformował, że wysokość partycypacji mieszkańców w budowie ulicy będzie uzależniona od wybranego wariantu. Za wybudowanie ulicy o szerokości
4 m od każdego numeru domu wstępnie ustalono opłatę w wysokości 1 000 zł
a za wybudowanie ulicy o szerokości 5m – 1500 zł, natomiast kolejne warianty będą droższe. Przeprosił wszystkich, którzy nie otrzymali pisma o planowanej budowie ulic. Zapewnił,
że uchybienie to zostanie naprawione.
Pan Przewodniczący podziękował Radzie Miejskiej poprzedniej kadencji
za wypracowanie harmonogramu budowy ulic, co zaoszczędziło wiele pracy obecnym Radnym i umożliwi realizację programu znacznie wcześniej. Harmonogram został opracowany w oparciu o ściśle określone kryteria. Zainteresowanie tematem budowy ulic jest bardzo duże i przyjmowane przez mieszkańców z dużym entuzjazmem. Przypomniał,
że budowa ulic była jednym z haseł wyborczych Naszego Miasta, które konsekwentnie trzyma się nakreślonego wyborcom programu.
Pan Radny Jacek Truszkowski poprosił, aby wysyłając pisma do mieszkańców
z jego okręgu wyborczego pamiętać również o nim, ponieważ chciałby uczestniczyć
w organizowanych spotkaniach.
Głos zabrała osoba z publiczności, której wypowiedź nie została zarejestrowana
ze względu na wyłączony mikrofon.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała, jakie działania zostaną podjęte
po zawiązaniu się komitetów budowy ulic.
Pan Burmistrz odpowiedział, że jeżeli dany komitet będzie gotowy do współpracy wówczas budowa danej ulicy zostanie rozpoczęta.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała, czy Miasto dysponuje środkami
w budżecie na przebudowę wszystkich ulic miejskich.
Pan Burmistrz odpowiedział, że w budżecie miasta na budowę ulic zabezpieczono kwotę 5 mln zł.
Pani Radna Bożenna Łukaszewicz zapytała, według jakich kryteriów ustalana będzie kolejność budowy.
Pan Burmistrz przypomniał Radnej, że harmonogram budowy ulic został wypracowany przez Radnych poprzedniej kadencji. Budowa zostanie rozpoczęta zgodnie
z harmonogramem, pod warunkiem, że mieszkańcy danej ulicy zawiążą komitet.
Na interpelacje Pani Radnej Magdaleny Śleszyńskiej odpowiedzi udzielili:
Pan Burmistrz, Pan Andrzej Zarzecki - Dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji,
Pan Dariusz Szkiłądź – Kierownik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Pan Sebastian Piekarski – Radca Prawny.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą sceny na Rynku Zygmunta Augustowa poinformował, że jej demontaż nastąpi wkrótce.
Pan Burmistrz poinformował, że odpowiedź dotycząca terminu zamontowania tablic informacyjnych udzielona zostanie na piśmie.
Pan Andrzej Zarzecki w odpowiedzi na interpelację dotyczącą konieczności zamontowania przewijaków dla niemowląt na pływalni miejskiej zapewnił, że takie przewijaki zostaną zamontowane. Poinformował, że na hali basenowej jest specjalne pomieszczenie przeznaczone dla matek z małymi dziećmi, gdzie można dziecko przewinąć
i skorzystać z toalety.
Pan Sebastian Piekarski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą udziału
Pana Dariusza Szkiłądzia w spotkaniu organizowanym przez Pana Jarosława Zielińskiego
– Posła na Sejm RP w Zespole Szkół Samorządowych zacytował art. 108 Kodeksu Wyborczego, zgodnie z którym zabroniona jest agitacja wyborcza na terenie szkół wobec uczniów. Inne spotkania, które nawet byłyby agitacją wyborczą, co do zasady
nie są zakazane. Zwrócił uwagę, że polityka to dobro wspólne i np. dzisiejsze spotkanie również jest politycznym. Spotkanie zorganizowane w ZSS było poświęcone sprawom oświatowym, dlatego Kierownik Wydziału Edukacji i Sportu powinien wziąć w nim udział. Stwierdził, że władze lokalne powinny spotykać się z władzami centralnymi, a do takich władz należą parlamentarzyści.
Pan Dariusz Szkiłądź stwierdził, że spotkanie zorganizowane w szkole
nie było polityczne. Potwierdził, że podczas spotkania miał miejsce incydent, który
nie powinien się wydarzyć, a mianowicie Pani Poseł Krystyna Pawłowicz zarekomendowała kandydatkę PiS w wyborach uzupełniających do Senatu, co trwało najwyżej 2 minuty. Zwrócił uwagę, że 1,5 godzinne spotkanie poświęcono oświacie i uczestniczyło
w nim 90 osób, w tym nauczyciele oraz dyrektorzy szkół miejskich i powiatowych. Zwrócił uwagę, że spotkanie miało charakter konsultacyjny, ponieważ przedstawiono na nim zmiany planowane w ustawodawstwie oświatowym. Parlamentarzyści byli ciekawi zdania pracowników zatrudnionych w oświacie na temat planowanych zmian.
Pan Przewodniczący stwierdził, że spotkania, o których wspomniał Pan Sebastian Piekarski powinny mieć miejsce i niezależnie od tego, która partia polityczna będzie sprawowała władzę w naszym kraju to przedstawiciele Rządu będą mile widziani w naszym mieście. Poinformował, że relacja ze spotkania dostępna jest w internecie i można się
z nią zapoznać. Pan Przewodniczący zacytował słowa, które zostały wówczas wypowiedziane, tj: „Uczeń nie jest i nie powinien być dla nauczyciela żadnym partnerem. Nauczyciel ma być dla ucznia Bogiem”. Pan Przewodniczący poprosił Pana Kierownika, aby odniósł się do słów wypowiedzianych przez jedną z posłanek RP.
Pan Dariusz Szkiłądź odpowiedział, że nie słyszał tej wypowiedzi. Stwierdził,
że jeżeli faktycznie padło, to powinno być zanegowane. Podkreślił, że nauczyciel dla ucznia powinien być partnerem na każdym etapie jego edukacji.
W odpowiedzi na interpelację Pana Radnego Pawła Łukasza Kotwicy dotyczącą sygnalizacji świetlnej na ul. TytoniowejPan Burmistrz zapewnił, że wystosowane zostanie
w tej sprawie pismo do Powiatowego Zarządu Dróg i Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Na interpelację Pani Radnej Bożenny Łukaszewicz odpowiedzi udzielił Pan Burmistrz.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą zniesienia opłaty
za parkowanie poza sezonem przypomniał, że na początku stycznia przyszłego roku wygasa umowa z operatorem i wówczas Radni określą, w jaki sposób widzą dalsze funkcjonowanie parkomatów w Augustowie.
Na interpelację Pana Radnego Wojciecha Szymona Krzywińskiego odpowiedzi udzielił Pan Burmistrz.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą porządku w lesie komunalnym zapewnił, że las zostanie posprzątany.
Pan Radny Piotr Piłasiewicz zasygnalizował, że na plaży na Lipowcu na drodze
do Wojciecha, na terenie zwanym „Silikatami” również panuje nieporządek.
Pan Burmistrz poinformował, że wskazany teren należy do Lasów Państwowych
i w tej sprawie również zostanie wystosowane pismo.
Pan Przewodniczący poinformował, że problem ten był już zgłaszany Nadleśnictwu
i plaża została posprzątana.
Pani Radna Magdalena Śleszyńska poinformowała, że na skrzyżowaniu ulic Wrzosowej i Śliwkowej, na terenie miejskim również jest bardzo brudno. Sprawa była zgłaszana wielokrotnie.
Pan Mirosław Karolczuk zwrócił uwagę, że spacerując Alejami Kardynała Wyszyńskiego można zauważyć, że w lesie należącym do Lasów Państwowych również porozrzucane są śmieci.
Pan Przewodniczący zapytał, czy na chodnikach wzdłuż tego lasu ustawiono kosze.
Pan Burmistrz zapewnił, że Miasto zostanie uprzątnięte w jak najkrótszym czasie, ponieważ czystość w mieście jest sprawą priorytetową, zwłaszcza, że zbliża się sezon letni.
Na interpelację Pani Radnej Sylwii Bielawskiej odpowiedzi udzielili Pan Burmistrz,
Pan Zastępca Burmistrza, Pan Józef Górski.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą powstałych dzikich wysypisk śmieci zapewnił, że wskazane miejsca zostaną posprzątane.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą tabliczki informacyjnej przed CIT stwierdził, że zostanie ona wymieniona.
Pan Mirosław Karolczuk w odpowiedzi na interpelację dotyczącą zamontowania kosza na odchody zwierzęce wyjaśnił, że nie został on do tej pory zamontowany, ponieważ nie ma do niego specjalnych woreczków.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą wymiany żarówek
w latarniach na ulicach zapewnił, że działania zostaną podjęte niezwłocznie.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą terminu zamontowania oświetlenia mostu na ul. Mostowej poinformował, że zostało już ono naprawione
i w najbliższych dniach zostanie zainstalowane.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą rozbiórki pomostu
na Plaży Bielnik poinformował, że został wykonany operat wodno – prawny jak również złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o wydanie decyzji wodno – prawnej.
Z prowadzonej korespondencji wynika, że w najbliższym czasie pozwolenie zostanie udzielone. Po nadaniu klauzuli ostateczności decyzji Miasto wystąpi do Wojewody o wydanie decyzji na rozbiórkę pomostu.
Na interpelację Pana Radnego Piotra Piłasiewicza odpowiedzi udzielił Pan Burmistrz.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą budynku CIT poinformował,
że do końca marca ekspertyza techniczna budynku zostanie wykonana.
Pan Burmistrz poinformował, że przed sezonem nie planuje gruntownego remontu tego budynku. Poprawiona została instalacja elektryczna i wykonana zostanie niezbędna naprawa dachu, aby nie dochodziło do zaciekania. Pan Burmistrz zasugerował, aby zorganizować debatę, na której mieszkańcy wypowiedzą się na temat przyszłości budynku.
Pan Radny Piotr Piłasiweicz zapytał, czy złożony przez niego wniosek o wyburzenie budynku Centrum Informacji Turystycznej zostanie poddany pod głosowanie.
Pan Mirosław Karolczuk odpowiedział, że termin ogłoszenia oceny wniosków
do budżetu obywatelskiego upływa 4 marca 2016 r.
Pan Radny Filip Jerzy Chodkiewicz zapytał o termin 29 lutego 2016 r., który wskazany jest na stronie internetowej poświęconej budżetowi obywatelskiemu jako zakończenie oceny formalnej wniosków.
Pan Sebastian Piekarski – Radca Prawny wyjaśnił, że ocena wniosków zgłoszonych do budżetu obywatelskiego jest dwuetapowa. Na pierwszy etap składa się praca merytoryczna wydziałów Urzędu, która zakończy się 29 lutego 2016 r. Następnym etapem jest praca komisji, która dokonuje ostatecznej oceny wniosków i do 4 marca lista projektów zostanie zweryfikowana.
Pan Michał Kotarski zwrócił uwagę, że w treści zarządzenia zaznaczono, że oceny formalnej dokonują wydziały merytoryczne, ale istnieje możliwość powołania komisji. Komisja po zebraniu i analizie wszystkich dokumentów do 4 marca 2016 r. na stronie www.zmieniamy.augustów.plopublikuje informację wraz z uzasadnieniem zawierającą wskazanie wniosków, które zostaną poddane pod głosowanie. Zapewnił, że sprawdzi,
czy informacja podana na stronie internetowej jest prawidłowa i zostanie poprawiona, jeżeli będzie wymagała zmiany.
Na interpelacje Pana Radnego Artura Kleczkowskiego odpowiedzi udzielili
Pan Burmistrz i Pan Józef Górski.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą ustawienia znaków informujących o strefie zamieszkania na osiedlach Południe i Śródmieście wyjaśnił,
że decyzja o ustawieniu oznakowania ulicznego leży w gestii właściciela lub zarządcy drogi. Zapewnił, że przeanalizuje tą sprawę, i jeżeli okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, wówczas zostanie zamontowane.
Pan Burmistrz zapewnił Radnego, że otrzyma odpowiedź na ww. interpelację
w ciągu najbliższych 2 tygodni.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą możliwości zaliczenia wcześniej wybudowanego chodnika jako wkładu własnego w budowę ulic poinformował,
że sprawa będzie dyskutowana na spotkaniach z poszczególnymi komitetami.
Na interpelację Pana Radnego Adama Cilulko odpowiedzi udzielił Pan Józef Górski.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą zamontowania tablic informacyjnych o adopcji zwierząt poinformował, że na targowisku miejskim są 4 tablice informacyjne, na których w porozumieniu z dzierżawcą, czyli ATBS „Kodrem” można zamieszczać określone informacje.
Na zapytania i interpelacje Pana Radnego Jacka Truszkowskiego odpowiedzi udzielili:
Pan Burmistrz, Pan Józef Górski – Kierownik Wydziału Inwestycji, Pan Sebastian Piekarski – Radca Prawny.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na zapytanie dotyczące możliwości wybudowania chodnika wzdłuż ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od Kanału Augustowskiego
do ul. Limanowskiego poinformował, że Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzki poinformował, że w budżecie na 2016 r. nie przewidziano środków finansowych na realizację
ww. inwestycji.
Pan Burmistrz poinformował, że Urząd Miejski ponownie wystąpi do PZDW
w tej sprawie z odpowiednim uzasadnieniem wniosku.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą koszenia Kanału Bystrego poinformował, że Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej nie jest tym zainteresowany, ponieważ Kanał Bystry nie jest szlakiem żeglownym. Pan Burmistrz stwierdził, że należy zastanowić się nad zakupem, np. wspólnie z Powiatem, urządzenia do koszenia Kanału Bystrego czy rzeki Netty. Ewentualnie można wynająć firmę, która podejmie się tego zadania.
Pan Józef Górski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą zmiany znaku stop
na ustąp pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulic 29 Listopada z ul. Waryńskiego wyjaśnił, że zmiana organizacji ruchu leży po stronie zarządów dróg. Ulica Waryńskiego jest drogą powiatową, a ul. 29 Listopada jest drogą krajową. Zwrócił uwagę, że co najmniej dwa razy do roku dokonywany jest przegląd stanu oznakowania na drogach gminnych
i powiatowych. W przeglądach uczestniczą przedstawiciele Powiatowej Policji
w Augustowie. Podczas tych przeglądów nie stwierdzono, że zmiana jest potrzebna.
Pan Burmistrz zaproponował zorganizowanie spotkania z władzami Policji
i Powiatu, radnymi miejskimi i powiatowymi, aby wspólnie ustalić, jakie zmiany organizacji ruchu w mieście są potrzebne. Pan Burmistrz zaproponował, aby takie spotkanie zorganizować, np. w połowie kwietnia. Zachęcał do zgłaszania wniosków dotyczących tego tematu.
Pan Radny Paweł Łukasz Kotwica potwierdził, że przeglądy oznakowania dróg gminnych i powiatowych faktycznie się odbywają, ale dokonujący przeglądu, czyli Policja
i Powiatowy Zarząd Dróg, oczekują naszych uwag i sugestii. Pan Radny zwrócił uwagę,
że na skrzyżowaniu ulic Turystycznej i 29 Listopada ustawione są 22 znaki drogowe,
i pomimo przeglądów sytuacja do tej pory się nie zmieniła. Zwrócił uwagę, że jeżeli wnioski o zmniejszenie ilości dublujących się znaków czy uporządkowanie oznakowania na drogach
nie będą zgłaszane, wówczas sytuacja nigdy nie ulegnie poprawie.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą usunięcia ogłoszeń ze słupów oświetleniowych zapewnił, że działania w tym zakresie zostaną niezwłocznie podjęte.
Pan Sebastian Piekarski w odpowiedzi na interpelację dotyczącą usunięcia nieaktualnego plakatu wyborczego z ogrodzenia nieruchomości na przeciwko Urzędu Miejskiego poinformował, że Urząd Miejski wystąpi w tej sprawie do komitetu wyborczego, ponieważ nieusunięcie plakatów wyborczych w ustawowym terminie jest wykroczeniem.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą ustawienia zniczy
pod Pomnikiem Żołnierzy Wyklętych zapewnił, że znicze zostaną zakupione.
Na interpelacje Pana Radnego Filipa Jerzego Chodkiewicza odpowiedzi udzielili
Pan Burmistrz, Pani Dorota Kapla i Pan Sebastian Piekarski.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą zamieszczania informacji
w BIP zapewnił, że uwaga Pana Przewodniczącego będzie uwzględniona.
Pani Dorota Kapla w odpowiedzi na interpelację dotyczącą usunięcia martwego drzewa przy plaży miejskiej zapewniła, że zostanie ono usunięte po uzyskaniu stosownych zezwoleń.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą oszczędności wypracowanych przez Szkołę Podstawową nr 6 poinformował, że w tym roku w szkole planowana jest duża inwestycja. Pan Burmistrz stwierdził, że sprawa ewentualnego zwrotu wypracowanych oszczędności będzie szczegółowo analizowana.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą utworzenia elektronicznego rejestru umów oświadczył, że ze swojej strony nie widzi żadnych przeciwwskazań, aby Rada Miejska podjęła uchwałę w tej sprawie.
Pan Sebastian Piekarski stwierdził, że ma wątpliwości czy Rada Miejska może zobowiązać Burmistrza do utworzenia takiego rejestru. W tym wypadku jest to ingerowanie Rady w kompetencje Burmistrza, ponieważ prowadzenie takiego rejestru jest sprawą wewnętrzną Urzędu.
Pan Przewodniczący poprosił o sprawdzenie, w jaki sposób można doprowadzić
do powstania takiego rejestru, ponieważ stają się one coraz bardziej popularne i są tworzone
w innych gminach.
Pan Burmistrz zapewnił, że jeżeli utworzenie takiego rejestru jest zgodne z prawem,
to ze swojej strony nie widzi żadnych przeciwwskazań. Podzielił zdanie Przewodniczącego
i stwierdził, że utworzenie elektronicznego rejestru umów spowoduje, że praca Urzędu będzie jeszcze bardziej transparentna.
Na interpelację Pana Radnego Józefa Swiątkowskiego odpowiedzi udzielił
Pan Burmistrz.
Pan Burmistrz w odpowiedzi na interpelację dotyczącą sceny na Rynku Zygmunta Augusta poinformował, że zostanie ona w najbliższym czasie zdemontowana. Poinformował, że Miasto wystąpiło do Ministerstwa Kultury z wnioskiem o przyznanie środków finansowych na zakup nowej mobilnej sceny.
Ad. pkt 7
Przyjęcie protokołów z obrad: XVIII sesji RM z 22.12.2015 r. i XIX sesji RM
z 14.01.2016 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie protokół z obrad XVIII sesji RM
z 22.12.2015 r., który został przyjęty 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy
1 głosie wstrzymującym się. W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie protokół z obrad XIX sesji RM
z 14.01.2016 r., który został przyjęty 15 głosami za, przy braku głosów przeciwnych i przy
1 głosie wstrzymującym się. W głosowaniu wzięło udział 16 radnych.
Ad. pkt 8
Zapytania i wolne wnioski
Głos zabrały osoby z publiczności, których wypowiedzi nie zostały zarejestrowane ze względu na wyłączony mikrofon. Na zapytania mieszkańców odpowiedzi udzielili: Pan Burmistrz,
Pan Radny Paweł Kotwica, Pan Mirosław Karolczuk.
Pan Przewodniczący przedstawił korespondencję, która wpłynęła do Przewodniczącego
i Rady Miejskiej:
- z odpowiedzią Burmistrza Miasta Augustowa na pismo Oddziałowej Sekcji Emerytów
i Rencistów ZNP w Augustowie, w którym ustosunkowuje się do argumentów zawartych
w piśmie dotyczących przeniesienia Gimnazjum nr 1 do budynku Szkoły
Podstawowej nr 4 /zał. nr 19/;
- ze skargą na działalność Burmistrza /zał. nr 20/;
- z pismem Urzędu Gminy Augustów, w którym zwrócono omyłkowo skierowaną do Urzędu Gminy Augustów uchwałę Nr 6/2016 r. z dnia 4 stycznia 2016 r. Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku /zał. nr 21/;
- z uchwałą nr 311/16 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku dotyczącą uchwały nr XVIII/157/15 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Augustowa na lata 2016-2025
/zał. nr 22/;
- z uchwałą nr 1127/16 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku dotyczącą uchwały nr XIX/164/16 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 14 stycznia 2016 r. w sprawie zmian budżetu miasta na 2016 rok /zał. nr 23/;
- z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Podlaskiego dotyczącym uchwały
nr XVIII/152/15 Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli /zał. nr 24/;
- z pismem Związku Komunalnego Biebrza w załączeniu, do którego przesłano uchwałę
nr III/17/16 Zgromadzenia Związku Komunalnego Biebrza z dnia 29 stycznia 2016 roku
w sprawie zmiany Statutu Związku Komunalnego Biebrza /zał. nr 25/;
- z pismem Przewodniczącej Regionalnej Komisji Orzekającej przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku dotyczącym naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez byłego Burmistrza /zał. nr 26/;
-z pismem Wspólnoty Mieszkaniowej Tartaczna 32 dotyczącym skargi na byłego Prezesa ATBS „Kodrem” /zał. nr 27/;
- z informacją Naczelnika Urzędu Skarbowego w Augustowie dotyczącą obowiązku składania oświadczeń majątkowych /zał. nr 28/.
Ad. pkt 9
Zamknięcie obrad
Pan Filip Jerzy Chodkiewicz – Przewodniczący Rady Miejskiej po wyczerpaniu porządku obrad zamknął XX sesję Rady Miejskiej w Augustowie.
Protokołowała: Przewodniczył:
/Ewa Szczepańska/ Przewodniczący
Rady Miejskiej w Augustowie
/Filip Jerzy Chodkiewicz/
Metryka strony