Wydział Inwestycji

Wydział Inwestycji:

 

Do zadań Wydziału Inwestycji należy w szczególności:

  • planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych, remontowych i bieżących w zakresie:
  • oświaty - szkoły podstawowe, gimnazja, przedszkola,
  • polityki społecznej,
  • administracji publicznej,
  • działalności usługowej,
  • gminnych dróg i mostów,
  • kultury fizycznej - obiekty, urządzenia sportowo-rekreacyjne,
  • budownictwa komunalnego,
  • określanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych z uwzględnieniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych - wniosków mieszkańców, stowarzyszeń, organizacji,
  • uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień zezwalających na wykonanie robót,
  • zlecenie opracowywania dokumentacji projektowej,
  • wykonanie prac przygotowawczych (określenie zakresu rzeczowego zadania i szacunkowej wartości zamówienia, uzgadnianie z komórką zamówień publicznych projektu umowy na roboty budowlane, usługi, dostawy, podpisanie umów po dokonaniu wyboru wykonawcy),
  • kontrolowanie prac w trakcie realizacji robót budowlanych, w okresie gwarancji i rękojmi (przygotowanie dokumentów i uczestnictwo w odbiorach częściowych, przygotowanie dokumentów i uczestnictwo w odbiorze końcowym, nadzór inwestycji w zakresie rzeczowo - finansowym, przeprowadzenie procedur w zakresie uzyskania decyzji na użytkowanie, rozliczenie zadania w zakresie rzeczowym i finansowym, sporządzenie protokołów przekazania - przyjęcia OT, PT),
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego,
  • koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych,
  • przygotowania projektów budżetu na dany rok,
  • sprawowanie nadzoru inwestycyjnego nad inwestycjami i remontami finansowanymi z budżetu Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta oraz zadań realizowanych w ramach inwestycyjnych inicjatyw społecznych,
  • przekazywanie placów budowy,
  • przygotowywanie i udział w procesach tworzenia dokumentacji rozliczenia finansowego i rzeczowego zrealizowanych zadań inwestycyjnych,
  • współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych,
  • udział w planowaniu budżetu w zakresie inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych,
  • realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,
  • realizacja i nadzór nad wydatkami z dotacji dla gmin uzdrowiskowych oraz sporządzanie sprawozdania z wykorzystania dotacji,
  • wykonywanie zadań zarządcy i zarządu dróg gminnych określonych w przepisach o  drogach publicznych oraz dróg wewnętrznych, w tym:
    • utrzymanie właściwego stanu nawierzchni jezdni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych
      z drogą,
    • opracowywanie planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
    • prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem zezwoleń na:
  • zajęcie pasa drogowego w celu wykonania robót,
  • umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
  • lokalizację zjazdu indywidualnego, publicznego na drogę gminną,
    • prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz przygotowywanie sprawozdań dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o drogach publicznych,
    • przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
    • zimowe utrzymanie przejezdności dróg,
    • nadawanie, pozbawianie kategorii drogom gminnym oraz opiniowanie wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych,
    • konserwacja, wymiana, naprawa znaków z nazwami ulic,
    • wykonanie czynności związanych z nabywaniem nieruchomości pod pasy drogowe,
    • współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w następujących zagadnieniach: utrzymanie stanu technicznego dróg publicznych i dróg wewnętrznych; oznakowanie i organizacja ruchu; utrzymanie porządku i czystości; współfinansowanie zadań realizowanych przy zaangażowaniu środków gminnych; zimowe utrzymanie przejezdności dróg,
    • prowadzenie książki obiektu budowlanego dla dróg i mostów.
  • planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych, remontowych i bieżących w zakresie:
  • zaopatrzenia w wodę, odprowadzenie ścieków,
  • zaopatrzenia w energię elektryczną oświetlenia ulicznego,
  • zaopatrzenia w energię cieplną, gazową,
  • kanalizacji deszczowej w drogach gminnych i drogach wewnętrznych, dla których zarządcą i zarządem jest Burmistrz,
  • współpraca przy sporządzaniu projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta, jego aktualizowaniu i monitorowaniu,
  • w zakresie dróg publicznych, dróg wewnętrznych:
  • współpraca z zakładem energetycznym w zakresie remontów i modernizacji oraz bieżącego funkcjonowania oświetlenia ulicznego,
  • opracowywanie planów rozbudowy oświetlenia ulicznego.
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodno-ściekową:
    • udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków,
    • weryfikacja opracowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowe kosztów przedsiębiorstwa pod względem celowości ich ponoszenia przy określaniu taryf za wodę i odprowadzanie ścieków,
    • zbieranie danych i informacji dotyczących realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
    • tworzenie i dokonywanie okresowego przeglądu granic aglomeracji,
    • identyfikowanie nieruchomości nie podłączonych do sieci sanitarnej oraz wydawanie decyzji nakazujących wypełnienie obowiązku podłączenia posesji do w/w sieci,
    • utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych,
    • rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych.
  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo Wodne za wyjątkiem utrzymania i organizacji kąpielisk.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Sekretarz Miasta Augustowa

Data wytworzenia: 2017-08-07

Wprowadzający: Daniel Wojewnik

Data modyfikacji: 2024-11-04

Opublikował: Daniel Wojewnik

Data publikacji: 2016-02-18