Wydział Inwestycji
Wydział Inwestycji:
- Magdalena Sokołowska - Kierownik - pokój 306, e-mail: magdalena.sokolowska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 18,
- Emilia Wierzbicka - Zastępca Kierownika - pokój 307, e-mail: emilia.wierzbicka@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 20,
- Kamil Murawski - Główny Specjalista - pokój 307, e-mail: kamil.murawski@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 20,
- Grzegorz Lewkowicz - Podinspektor - pokój 305, e-mail: grzegorz.lewkowicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 21,
- Joanna Adamczewska - Inspektor - pokój 305, e-mail: joanna.adamczewska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 21,
- Agnieszka Warsiewicz - Podinspektor - pokój 305, e-mail: agnieszka.warsiewicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 42 21,
Do zadań Wydziału Inwestycji należy w szczególności:
- planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych, remontowych i bieżących w zakresie:
- oświaty - szkoły podstawowe, gimnazja, przedszkola,
- polityki społecznej,
- administracji publicznej,
- działalności usługowej,
- gminnych dróg i mostów,
- kultury fizycznej - obiekty, urządzenia sportowo-rekreacyjne,
- budownictwa komunalnego,
- określanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych z uwzględnieniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych - wniosków mieszkańców, stowarzyszeń, organizacji,
- uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień zezwalających na wykonanie robót,
- zlecenie opracowywania dokumentacji projektowej,
- wykonanie prac przygotowawczych (określenie zakresu rzeczowego zadania i szacunkowej wartości zamówienia, uzgadnianie z komórką zamówień publicznych projektu umowy na roboty budowlane, usługi, dostawy, podpisanie umów po dokonaniu wyboru wykonawcy),
- kontrolowanie prac w trakcie realizacji robót budowlanych, w okresie gwarancji i rękojmi (przygotowanie dokumentów i uczestnictwo w odbiorach częściowych, przygotowanie dokumentów i uczestnictwo w odbiorze końcowym, nadzór inwestycji w zakresie rzeczowo - finansowym, przeprowadzenie procedur w zakresie uzyskania decyzji na użytkowanie, rozliczenie zadania w zakresie rzeczowym i finansowym, sporządzenie protokołów przekazania - przyjęcia OT, PT),
- prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych,
- przygotowania projektów budżetu na dany rok,
- sprawowanie nadzoru inwestycyjnego nad inwestycjami i remontami finansowanymi z budżetu Miasta i jednostek organizacyjnych Miasta oraz zadań realizowanych w ramach inwestycyjnych inicjatyw społecznych,
- przekazywanie placów budowy,
- przygotowywanie i udział w procesach tworzenia dokumentacji rozliczenia finansowego i rzeczowego zrealizowanych zadań inwestycyjnych,
- współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych,
- udział w planowaniu budżetu w zakresie inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych,
- realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,
- realizacja i nadzór nad wydatkami z dotacji dla gmin uzdrowiskowych oraz sporządzanie sprawozdania z wykorzystania dotacji,
- wykonywanie zadań zarządcy i zarządu dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych oraz dróg wewnętrznych, w tym:
- utrzymanie właściwego stanu nawierzchni jezdni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych
z drogą, - opracowywanie planów finansowania utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
- prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem zezwoleń na:
- utrzymanie właściwego stanu nawierzchni jezdni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych
- zajęcie pasa drogowego w celu wykonania robót,
- umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
- lokalizację zjazdu indywidualnego, publicznego na drogę gminną,
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz przygotowywanie sprawozdań dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o drogach publicznych,
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
- zimowe utrzymanie przejezdności dróg,
- nadawanie, pozbawianie kategorii drogom gminnym oraz opiniowanie wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych,
- konserwacja, wymiana, naprawa znaków z nazwami ulic,
- wykonanie czynności związanych z nabywaniem nieruchomości pod pasy drogowe,
- współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w następujących zagadnieniach: utrzymanie stanu technicznego dróg publicznych i dróg wewnętrznych; oznakowanie i organizacja ruchu; utrzymanie porządku i czystości; współfinansowanie zadań realizowanych przy zaangażowaniu środków gminnych; zimowe utrzymanie przejezdności dróg,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego dla dróg i mostów.
- planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych, remontowych i bieżących w zakresie:
- zaopatrzenia w wodę, odprowadzenie ścieków,
- zaopatrzenia w energię elektryczną oświetlenia ulicznego,
- zaopatrzenia w energię cieplną, gazową,
- kanalizacji deszczowej w drogach gminnych i drogach wewnętrznych, dla których zarządcą i zarządem jest Burmistrz,
- współpraca przy sporządzaniu projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta, jego aktualizowaniu i monitorowaniu,
- w zakresie dróg publicznych, dróg wewnętrznych:
- współpraca z zakładem energetycznym w zakresie remontów i modernizacji oraz bieżącego funkcjonowania oświetlenia ulicznego,
- opracowywanie planów rozbudowy oświetlenia ulicznego.
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodno-ściekową:
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków,
- weryfikacja opracowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowe kosztów przedsiębiorstwa pod względem celowości ich ponoszenia przy określaniu taryf za wodę i odprowadzanie ścieków,
- zbieranie danych i informacji dotyczących realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
- tworzenie i dokonywanie okresowego przeglądu granic aglomeracji,
- identyfikowanie nieruchomości nie podłączonych do sieci sanitarnej oraz wydawanie decyzji nakazujących wypełnienie obowiązku podłączenia posesji do w/w sieci,
- utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych,
- rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych.
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo Wodne za wyjątkiem utrzymania i organizacji kąpielisk.
Metryka strony