Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
- Justyna Wnukowska - Kierownik - pokój 301, e-mail: Justyna.Wnukowska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 22.
Nadzorowanie oraz koordynowanie pracy Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Wykonywanie zadań z zakresu rolnictwa i łowiectwa, związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą. - Wojciech Waszkiewicz – Główny Specjalista - pokój 302, e-mail: Wojciech.Waszkiewicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, utrzymania czystości miasta, gospodarki leśnej. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt. Prowadzenie spraw związanych z miejską komunikacją i transportem zbiorowym. - Anna Kielich - Inspektor - pokój 300, e-mail: Anna.Kielich@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 25.
Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, prowadzenie postępowań w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzenie spraw związanych z zachowaniem funkcji leczniczych uzdrowiska. - Tomasz Turowski - Inspektor - pokój 300, e-mail: Tomasz.Turowski@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 23.
Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi. - Ewa Mickiewicz - Inspektor, pokój 300, e-mail: Ewa.mickiewicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 23,
Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, koordynowanie programu Airgustów. - Justyna Sosnowska - Inspektor - pokój 302, e-mail: Justyna.Sosnowska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
Prowadzenie spraw związanych z mogiłami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej. Deratyzacja. Sprawy związane z usuwaniem azbestu. Sprawy związane z wycinką drzew. - Maja Morgownik - Inspektor - pokój 301, maja.morgownik@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 22.
Rozliczanie wydatków związanych z zakupem mediów dla lokali komunalnych, rozliczanie nakładów remontowych ponoszonych przez zarządcę mieniem komunalnym, kontrola wydatków związanych z utrzymaniem udziałów gminy we wspólnotach mieszkaniowych. Sprawowanie nadzoru nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (przetargi, odbiory robót, kosztorysy, rozliczenie robót). - Anna Bugieda – Zastępca Kierownika - pokój 302, anna.bugieda@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
Nadzór nad Spółkami miejskimi, sprawy związane ze zbiornikami bezodpływowymi i przydomowymi oczyszczalniami ścieków oraz gospodarką nieczystości ciekłych. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska. - Agnieszka Kosobudzka - Podinspektor - pokój 302, Agnieszka.Kosobudzka@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, sprawy związane z wycinką drzew.
Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy:
- współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych,
- udział w planowaniu budżetu w zakresie inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych,
- prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
- tworzenie nowych i utrzymanie w należytym stanie istniejących gminnych terenów zieleni i zadrzewień:
- pielęgnacja drzew i krzewów,
- uzupełnianie nasadzeń,
- sezonowe nasadzenia roślin ozdobnych,
- sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni niskiej, trawników w pasach drogowych dróg gminnych, drogach wewnętrznych i nieruchomościach,
- wykonywanie zadań z zakresu cmentarnictwa:
- zadania związane z utrzymaniem cmentarza komunalnego,
- utrzymanie cmentarzy wojennych i miejsc pamięci narodowej,
- realizacja zadań zleconych z zakresu cmentarnictwa wojennego,
- zapobieganie bezdomności zwierząt i opieka nad zwierzętami bezdomnymi,
- utrzymanie szaletów miejskich,
- utrzymanie elementów małej architektury:
- wymiana, remont i naprawa ławek, koszy ulicznych przy drogach gminnych i drogach wewnętrznych oraz na nieruchomościach,
- naprawa, konserwacja i wymiana murków, ogrodzeń, tablic ogłoszeniowych,
- utrzymanie placów zabaw dla dzieci, placów fitness będących własnością Miasta,
- wykonywanie zadań związanych z gospodarką leśną, w tym:
- sporządzanie uproszczonego planu urządzenia lasu komunalnego,
- wykonywanie zadań w zakresie pielęgnacji lasu,
- sprawowanie nadzoru nad pozyskiwaniem i sprzedażą drewna, w tym prowadzenie szczegółowej ewidencji przychodowo - rozchodowej,
- sporządzanie sprawozdawczości w zakresie leśnictwa,
- przygotowywanie projektów regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania lasem komunalnym,
- wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku publicznego na drogach gminnych i drogach wewnętrznych oraz na nieruchomościach,
- wykonywanie zadań w dziale rolnictwo i łowiectwo, w tym:
- współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin,
- współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w uprawach, spowodowanych klęskami żywiołowymi,
- ochrona zwierząt gospodarskich,
- współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt oraz znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
- organizacja odbioru padłych zwierząt,
- nadzór nad łowiectwem, prowadzenie mediacji w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za szkody łowieckie,
- przeprowadzanie spisu rolnego,
- wykonywanie zadań w dziale gospodarka komunalna w tym:
- tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej:
- przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie wieloletniego planu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- pełnienie nadzoru nad działalnością zarządców nieruchomości gminnych,
- zarządzanie zasobami komunalnymi:
- nadzór nad prawidłowym rozliczaniem wpływów i kosztów związanych z zakupem mediów dla lokali komunalnych,
- sprawowanie nadzoru nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (przetargi, odbiory robót, kosztorysy, rozliczenie robót),
- rozliczanie nakładów remontowych ponoszonych przez zarządcę mieniem komunalnym,
- kontrola wydatków związanych z utrzymaniem udziałów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
- wykonywanie zadań w dziale ochrona środowiska, w tym:
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwościami Burmistrza,
- gromadzenie i udostępnianie informacji publicznych o środowisku,
- współpraca z wojewódzkim inspektorem ochrony środowiska w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
- prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć (decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach),
- współpraca z organizacjami ekologicznymi w dziedzinie ochrony środowiska,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi:
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
- sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
- nadzór nad podmiotami odbierającymi odpady komunalne oraz nieczystości ciekłe,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- zapewnienie opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku gdy właściciel nieruchomości nie zawarł umowy na opróżnianie zbiornika,
- przeprowadzenie kontroli nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe i przydomowe oczyszczalnie ścieków w zakresie objętym właściwościami Burmistrza
- przygotowywanie przedmiotu zamówienia do przetargów na odbiór odpadów,
- przygotowywanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
- przyjmowanie deklaracji składanych w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i prowadzenie przypisu (wymiaru) należności z tego tytułu,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w razie niezłożenia przez podmiot do tego zobowiązany deklaracji o wysokości opłaty albo powstania uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w złożonej deklaracji,
- opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
- realizacja zadań związanych z utylizacją wyrobów zawierających azbest i przeterminowanych leków,
- wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów do ich usunięcia z miejsc składowania do tego nie przeznaczonych,
- prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów,
- nadzór nad rekultywacją składowiska odpadów oraz monitoring po zamknięciu składowiska,
- opiniowanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
- prowadzenie spraw związanych z uzdrowiskiem,
- nadzór merytoryczny nad spółkami z udziałem Miasta,
- planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań bieżących w zakresie:
- leśnictwa - gospodarka leśna,
- gospodarki komunalnej i ochrony środowiska - oczyszczanie miasta, zieleń, schronisko dla zwierząt,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji i projektów na terenie gminy dofinansowywanych ze środków pozabudżetowych, w tym:
- sporządzanie wniosków o płatność,
- sporządzanie rozliczeń przejściowych, końcowych,
- sporządzanie sprawozdań, raportów w okresie trwałości projektów.
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i administrowaniem strefą płatnego parkowania.
- nadzorowanie wykonywania zadań z zakresu komunikacji miejskiej i publicznego transportu zbiorowego,
- sporządzanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta, jego aktualizowanie i monitorowanie,
- przyjmowanie wniosków oraz wprowadzanie informacji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków o źródłach ciepła lub spalania paliw.
Metryka strony