Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Wydział Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

  • Justyna Wnukowska - Kierownik - pokój 301, e-mail: Justyna.Wnukowska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 22.
    Nadzorowanie oraz koordynowanie pracy Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Wykonywanie zadań z zakresu rolnictwa i łowiectwa, związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą.
  • Wojciech Waszkiewicz – Główny Specjalista - pokój 302, e-mail: Wojciech.Waszkiewicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
    Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, utrzymania czystości miasta, gospodarki leśnej. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt. Prowadzenie spraw związanych z miejską komunikacją i transportem zbiorowym.
  • Anna Kielich - Inspektor - pokój 300, e-mail: Anna.Kielich@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 25.
    Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, prowadzenie postępowań w zakresie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,  prowadzenie spraw związanych z zachowaniem funkcji leczniczych uzdrowiska.
  • Tomasz Turowski - Inspektor - pokój 300, e-mail: Tomasz.Turowski@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 23.
    Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
  • Ewa Mickiewicz - Inspektor, pokój 300, e-mail: Ewa.mickiewicz@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 23,
    Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, koordynowanie programu Airgustów.
  • Justyna Sosnowska - Inspektor - pokój 302, e-mail: Justyna.Sosnowska@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
    Prowadzenie spraw związanych z mogiłami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej. Deratyzacja. Sprawy związane z usuwaniem azbestu. Sprawy związane z wycinką drzew.
  • Maja Morgownik - Inspektor - pokój 301, maja.morgownik@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 22.
    Rozliczanie wydatków związanych z zakupem mediów dla lokali komunalnych, rozliczanie nakładów remontowych ponoszonych przez zarządcę mieniem komunalnym, kontrola wydatków związanych z utrzymaniem udziałów gminy we wspólnotach mieszkaniowych. Sprawowanie nadzoru nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (przetargi, odbiory robót, kosztorysy, rozliczenie robót). 
  • Anna Bugieda – Zastępca Kierownika - pokój 302, anna.bugieda@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
    Nadzór nad Spółkami miejskimi, sprawy związane ze zbiornikami bezodpływowymi i przydomowymi oczyszczalniami ścieków oraz gospodarką nieczystości ciekłych. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska.
  • Agnieszka Kosobudzka - Podinspektor - pokój 302, Agnieszka.Kosobudzka@urzad.augustow.pl, tel. 87 643 86 24.
    Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, sprawy związane z wycinką drzew.

 

Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy:

  • współdziałanie z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych,
  • udział w planowaniu budżetu w zakresie inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych,
  • prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
  • tworzenie nowych i utrzymanie w należytym stanie istniejących gminnych terenów zieleni i zadrzewień:
    • pielęgnacja drzew i krzewów,
    • uzupełnianie nasadzeń,
    • sezonowe nasadzenia roślin ozdobnych,
  • sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni niskiej, trawników w pasach drogowych dróg gminnych, drogach wewnętrznych i nieruchomościach,
  • wykonywanie zadań z zakresu cmentarnictwa:
  • zadania związane z utrzymaniem cmentarza komunalnego,
  • utrzymanie cmentarzy wojennych i miejsc pamięci narodowej,
  • realizacja zadań zleconych z zakresu cmentarnictwa wojennego,
  • zapobieganie bezdomności zwierząt i opieka nad zwierzętami bezdomnymi,
  • utrzymanie szaletów miejskich,
  • utrzymanie elementów małej architektury:
  • wymiana, remont i naprawa ławek, koszy ulicznych przy drogach gminnych i drogach wewnętrznych oraz na nieruchomościach,
  • naprawa, konserwacja i wymiana murków, ogrodzeń, tablic ogłoszeniowych,
  • utrzymanie placów zabaw dla dzieci, placów fitness będących własnością Miasta,
  • wykonywanie zadań związanych z gospodarką leśną, w tym:
  • sporządzanie uproszczonego planu urządzenia lasu komunalnego,
  • wykonywanie zadań w zakresie pielęgnacji lasu,
  • sprawowanie nadzoru nad pozyskiwaniem i sprzedażą drewna, w tym prowadzenie szczegółowej ewidencji przychodowo - rozchodowej,
  • sporządzanie sprawozdawczości w zakresie leśnictwa,
  • przygotowywanie projektów regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania lasem komunalnym,
  • wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku publicznego na drogach gminnych i drogach wewnętrznych oraz na nieruchomościach,
  • wykonywanie zadań w dziale rolnictwo i łowiectwo, w tym:
  • współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin,
  • współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w uprawach, spowodowanych klęskami żywiołowymi,
  • ochrona zwierząt gospodarskich,
  • współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt oraz znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
  • organizacja odbioru padłych zwierząt,
  • nadzór nad łowiectwem, prowadzenie mediacji w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za szkody łowieckie,
  • przeprowadzanie spisu rolnego,
  • wykonywanie zadań w dziale gospodarka komunalna w tym:
    • tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej:
  • przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie wieloletniego planu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
  • pełnienie nadzoru nad działalnością zarządców nieruchomości gminnych,
    • zarządzanie zasobami komunalnymi:
  • nadzór nad prawidłowym rozliczaniem wpływów i kosztów związanych z zakupem mediów dla lokali komunalnych,
  • sprawowanie nadzoru nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (przetargi, odbiory robót, kosztorysy, rozliczenie robót),
  • rozliczanie nakładów remontowych ponoszonych przez zarządcę mieniem komunalnym,
  • kontrola wydatków związanych z utrzymaniem udziałów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
  • wykonywanie zadań w dziale ochrona środowiska, w tym:
  • sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwościami Burmistrza,
  • gromadzenie i udostępnianie informacji publicznych o środowisku,
  • współpraca z wojewódzkim inspektorem ochrony środowiska w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
  • prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć (decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach),
  • współpraca z organizacjami ekologicznymi w dziedzinie ochrony środowiska,
  • wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
  • prowadzenie spraw związanych z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi:
  • przygotowywanie projektów uchwał w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
  • prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
  • sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
  • nadzór nad podmiotami odbierającymi odpady komunalne oraz nieczystości ciekłe,
  • prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
  • zapewnienie opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku gdy właściciel nieruchomości nie zawarł umowy na opróżnianie zbiornika,
  • przeprowadzenie kontroli nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe i przydomowe oczyszczalnie ścieków w zakresie objętym właściwościami Burmistrza
  • przygotowywanie przedmiotu zamówienia do przetargów na odbiór odpadów,
  • przygotowywanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych,
  • przeprowadzanie kontroli w zakresie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
  • przyjmowanie deklaracji składanych w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i prowadzenie przypisu (wymiaru) należności z tego tytułu,
  • prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w razie niezłożenia przez podmiot do tego zobowiązany deklaracji o wysokości opłaty albo powstania uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w złożonej deklaracji,
  • opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
  • realizacja zadań związanych z utylizacją wyrobów zawierających azbest i przeterminowanych leków,
  • wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów do ich usunięcia z miejsc składowania do tego nie przeznaczonych,
  • prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów,
  • nadzór nad rekultywacją składowiska odpadów oraz monitoring po zamknięciu składowiska,
  • opiniowanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów,
  • prowadzenie spraw związanych z uzdrowiskiem,
  • nadzór merytoryczny nad spółkami z udziałem Miasta,
  • planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań bieżących w zakresie:
  • leśnictwa - gospodarka leśna,
  • gospodarki komunalnej i ochrony środowiska - oczyszczanie miasta, zieleń, schronisko dla zwierząt,
  • sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji i projektów na terenie gminy dofinansowywanych ze środków pozabudżetowych, w tym:
  • sporządzanie wniosków o płatność,
  • sporządzanie rozliczeń przejściowych, końcowych,
  • sporządzanie sprawozdań, raportów w okresie trwałości projektów.
  • prowadzenie spraw związanych z organizacją i administrowaniem strefą płatnego parkowania.
  • nadzorowanie wykonywania zadań z zakresu komunikacji miejskiej i publicznego transportu zbiorowego,
  • sporządzanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta, jego aktualizowanie i monitorowanie,
  • przyjmowanie wniosków oraz wprowadzanie informacji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków o źródłach ciepła lub spalania paliw.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Sekretarz Miasta Augustowa

Data wytworzenia: 2017-08-07

Wprowadzający: Andrzej Jefimow

Data modyfikacji: 2024-05-08

Opublikował: Andrzej Jefimow

Data publikacji: 2016-02-16