Wydział Organizacyjno- Prawny

Wydział Organizacyjno-Prawny:

  1. Zadania Wydziału w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz spraw kadrowych obejmują w szczególności:
    • przygotowywanie aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
    • prowadzenie spraw dotyczących pełnomocnictw, upoważnień wydawanych przez Burmistrza,
    • prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
    • organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji mieszkańców,
    • koordynacja zadań dotyczących dostępu do informacji publicznej,
    • gospodarowanie funduszem płac, nadzór nad funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją,
    • prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
    • prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół, żłobka,
    • koordynowanie prac związanych z przeprowadzaniem ocen kwalifikacyjnych pracowników,
    • kontrola przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
    • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
    • współpraca w zakresie realizacji zadań BHP,
    • prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej pracowników oraz przygotowanie projektów regulaminów wewnętrznych w zakresie służby przygotowawczej,
    • prowadzenie spraw z zakresu szkoleń pracowników Urzędu, w tym rejestru szkoleń, sporządzanie planu szkoleń oraz koordynowanie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
    • prowadzenie/koordynacja spraw związanych z ochroną osób zgłaszających nieprawidłowości i naruszenia prawa
    • prowadzenie spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych.
  2. Zadania Wydziału w zakresie obsługi Rady i jej organów:
    • przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie przewidzianym kompetencjami,
    • prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady,
    • prowadzenie ewidencji protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji,
    • wykonywanie administracyjno-organizacyjnej obsługi sesji Rady, posiedzeń komisji i innych spotkań w ramach pracy Rady,
    • nadzór nad terminowym rozpatrywaniem i załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji,
    • publikacja uchwał Rady, protokołów posiedzeń Rady i komisji w Biuletynie Informacji Publicznej,
    • nadzór nad aktualizacją bazy uchwał Rady, aktów prawa miejscowego i ich tekstów jednolitych i ujednoliconych,
    • przesyłanie uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
  3. Z zakresu obsługi sekretariatu Burmistrza:
    • obsługa kancelaryjno – biurowa Burmistrza, I Zastępcy Burmistrza oraz II Zastępcy Burmistrza, w tym protokołowanie spotkań i narad organizowanych przez Burmistrza i Zastępców,
    • koordynowanie działań w zakresie uczestnictwa Kierownictwa w uroczystościach, spotkaniach i konferencjach,
    • organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków mieszkańców oraz zapewnienie ich sprawnej obsługi,
    • przygotowywanie list obecności pracowników,
    • prowadzenie książki wyjść prywatnych i służbowych pracowników,
    • prowadzenie rejestru delegacji służbowych pracowników,
    • obsługa organizacyjna i biurowa Kolegium Burmistrza.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Augustowie

Wytwarzający/odpowiadający: Sekretarz Miasta Augustowa

Data wytworzenia: 2018-02-26

Wprowadzający: Andrzej Jefimow

Data modyfikacji: 2023-08-03

Opublikował: Andrzej Jefimow

Data publikacji: 2003-02-19