Wydział Finansowy
Wydział Finansowy
Wydział finansowy w Urzędzie Miasta w Augustowie jest jednym z ważniejszych działów. Jego zadaniem jest trzymanie pieczy nad skarbcem miasta Augustowa, czyli nad naszymi pieniędzmi. W jego skład wchodzą:
- dział księgowości budżetowej,
- dział podatków i opłat lokalnych,
- kasa.
- Radosław Czerwiński - Skarbnik Miasta - pokój 310; tel. 87 643 42 26, e-mail: Radoslaw.Czerwinski@urzad.augustow.pl;
Skarbnik jako główny księgowy budżetu zapewnia prawidłową gospodarkę finansową Miasta.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1/ nadzorowanie pracy Wydziału Finansowego,
2/ kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu Miasta, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
3/ opracowanie projektu budżetu Miasta oraz wieloletniej prognozy finansowej,
4/ czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu i opracowywanie określonych analiz i sprawozdań w tym zakresie,
5/ wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza,
6/ zapewnienie prawidłowego dysponowania środkami budżetowymi,
7/ przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących zmian w budżecie oraz wysokości podatków i opłat, w tym ulg i zwolnień,
8/ zawiadamianie Rady oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej o wykonaniu poleceń w przypadku odmowy kontrasygnaty,
9/ wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
10/ współpraca z Sekretarzem w zakresie gospodarowania funduszem płac Urzędu,
11/ nadzorowanie przygotowania projektów wewnętrznych regulacji w zakresie polityki rachunkowości,
12/ opracowanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu miasta.
- Edyta Filipkowska - Kierownik - pokój 311; tel. 87 643 80 54, e-mail: Edyta.Filipkowska@urzad.augustow.pl; prowadzenie i nadzorowanie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej, budżet, fundusze strukturalne, inwestycje,
- Agata Kaminiecka - Zastępca Kierownika - pokój 311; tel. 87 643 80 54, e-mail: Agata.Kaminiecka@urzad.augustow.pl; Ulgi w spłacie zobowiązań w podatkach lokalnych (umorzenia, rozłożenia, odroczenia), nadzoruje pracę wydziału podatkowego,
- Katarzyna Boszko - Inspektor - pokój 309; tel. 87 643 42 27, e-mail: Katarzyna.Boszko@urzad.augustow.pl; obsługa płacowa,
- Piotr Filipow - Główny Specjalista - pokój 308; tel. 87 643 42 28, e-mail: Piotr.Filipow@urzad.augustow.pl; budżet, środki trwałe, obsługa zadłużenia,
- Monika Rybakowicz - Inspektor - pokój 308; tel. 87 643 42 28, e-mail: Monika.Rybakowicz@urzad.augustow.pl; obsługa VAT, ewidencja zaangażowania wydatków budżetowych.
- Monika Zakrzewska - Inspektor - pokój 309; tel: 87 643 42 29, e-mail: Monika.Orzechowska@urzad.augustow.pl; wydatki budżetowe,
- Ewa Wysocka - Inspektor - pokój 214; tel. 87 643 42 29, e-mail: Ewa.Wysocka@urzad.augustow.pl; ewidencja dochodów budżetowych,
- Izabela Kamińska - Inspektor - pokój 212; tel. 87 643 42 25, e-mail: Izabela.Kaminska@urzad.augustow.pl; podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne,
- Iwona Wierzbołowicz - Inspektor - pokój 212; tel. 87 643 42 25, e-mail: Iwona.Wierzbolowicz@urzad.augustow.pl; podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby prawne, rolnicy,
- Małgorzata Charko - Inspektor - pokój 212; tel. 87 643 80 58, e-mail: Malgorzata.Charko@urzad.augustow.pl; księgowość i windykacja – osoby fizyczne,
- Anna Kalisz-Jagłowska - Inspektor - pokój 212; tel. 87 643 42 25, e-mail: Anna.Kalisz@urzad.augustow.pl; podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne, zwrot podatku akcyzowego rolnikom,
- Sylwia Wiszniewska - Inspektor - pokój Nr 213; tel. 87 643 42 22, e-mail: Sylwia.Wiszniewska@urzad.augustow.pl; opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi (księgowość i windykacja), dzierżawy, wieczyste użytkowanie,
- Barbara Lipska - Inspektor - pokój 213; tel. 87 643 42 22, e-mail: Barbara.Lipska@urzad.augustow.pl; opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi (księgowość i windykacja),
- Erazm Stefanowski - Inspektor - pokój 212; tel. 87 643 86 21 e-mail: Erazm.Stefanowski@urzad.augustow.pl; obsługa podatku od środków transportowych, opłaty: uzdrowiskowa, miejscowa i skarbowa,
- Adam Filipkowski - Inspektor - pokój 308; tel. 87 643 42 28, e-mail: Adam.Filipkowski@urzad.augustow.pl; podatek od spadków i darowizn, obsługa depozytów;
- Izabela Simonienko - Pomoc Administracyjna - pokój 214; tel. 87 643 42 22, e-mail: Izabela.Simonienko@urzad.augustow.pl; obsługa kasy
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należą sprawy budżetu i finansów Miasta, a także sprawy związane z realizacją dochodów, m.in. z tytułu podatków i opłat,
a w szczególności:
- przygotowywanie propozycji założeń budżetowych,
- koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektu budżetu,
- przekazywanie informacji o kwotach przyjętych do projektu budżetu i uchwale budżetowej i jej zmianach dla jednostek budżetowych oraz o kwotach przyjętych w uchwale budżetowej dla innych jednostek,
- weryfikacja planów jednostek budżetowych pod kątem zgodności z budżetem
na etapie projektu budżetu i uchwały budżetowej, - planowanie i realizacja budżetu Miasta i wieloletniej prognozy finansowej, w tym:
- przygotowanie materiałów służących do opracowania projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej i ich opracowanie,
- obsługa finansowo - księgowa budżetu i środków pozabudżetowych,
- przekazywanie środków finansowych jednostkom organizacyjnym Miasta,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania projektów aktów prawnych dotyczących zmian budżetu,
- opracowanie projektu budżetu Miasta,
- opracowanie projektów uchwał i zarządzeń dotyczących:
- budżetu Miasta na rok budżetowy,
- wieloletniej prognozy finansowej i jej zmian,
- zmian w budżecie Miasta,
- kredytów i pożyczek,
- poręczeń i gwarancji,
- obsługa płac pracowników Urzędu oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i podatków,
- prowadzenie księgowości:
- kasowej dla gminy i odrębnie memoriałowej dla Urzędu w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów w zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych,
- podatkowej w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zasad rachunkowości i planu kont w zakresie ewidencji podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego,
- dla Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenia ewidencji księgowej mienia Miasta, a w szczególności naliczanie amortyzacji,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z zasadami ujętymi w uregulowaniach wewnętrznych Urzędu,
- prowadzenie gospodarki kasowej, w tym:
- prowadzenie bieżących rachunków bankowych dochodów i wydatków, a także wyodrębnionych rachunków do realizacji zadań finansowanych środkami zewnętrznymi,
- prowadzenie rachunków bankowych dla depozytów, funduszy specjalnych,
- wykonywanie operacji gotówkowych w kasie Urzędu - przyjmowanie i wypłata gotówki,
- prowadzenie ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania (bloczki opłaty targowej, kwitariusze przychodowe),
- rozliczanie inkasentów opłaty targowej, skarbowej i uzdrowiskowej,
- monitorowanie faktycznych przepływów pieniężnych w stosunku do planowanych dochodów i wydatków,
- obsługa zadłużenia Miasta, w tym:
- analiza zadłużenia wraz z projekcją wieloletniej prognozy finansowej na lata objęte zadłużeniem z tytułu kredytów, pożyczek i emisji obligacji komunalnych,
- sporządzanie kwartalnych informacji i sprawozdań instytucjom udzielającym pożyczki i kredyty, agentom emisji obligacji komunalnych, badających wiarygodność i zdolność finansową Miasta,
- podawanie do publicznej wiadomości w szczególności:
- kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu gminy w tym wielkości deficytu
lub nadwyżki, zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, - do 31 maja każdego roku za poprzedni rok, zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej - informacji z wykonania budżetu gminy w poprzednim roku budżetowym, w tym kwoty deficytu albo nadwyżki, kwoty wykorzystanych środków z Unii Europejskiej, kwoty zobowiązań wymagalnych, informacji o kwotach dotacji otrzymanych z budżetu j.s.t. oraz kwoty dotacji udzielonych innym j.s.t., informacji obejmujących wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł, informacji obejmującej wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej, wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji,
- kwartalnych informacji o wykonaniu budżetu gminy w tym wielkości deficytu
- bieżąca analiza rozliczeń w zakresie pożyczek i kredytów, w tym dokonywanie spłaty zadłużenia zgodnie z zawartymi umowami,
- koordynacja, konsolidacja, generowanie i dystrybucja sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań w zakresie operacji finansowych (miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych),
- koordynacja i opracowanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu dla Rady i właściwych organów nadzoru (półroczne i roczne),
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych przez jednostki organizacyjne Miasta i komórki organizacyjne Urzędu,
- obsługa gminy w zakresie podatku od towarów i usług,
- analiza i weryfikacja wniosków właściwych podmiotów, związanych z planowaniem i realizacją budżetu,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości budżetowej, sprawozdawczości w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdawczości finansowej określonej w przepisach szczególnych,
- prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej, w tym pomocy „de minimis", prowadzenie postępowań, w szczególności w sprawie udzielanych ulg w zakresie prowadzonych spraw oraz sporządzanie wymaganych odrębnymi przepisami sprawozdań w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z częściowym zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
- nadzór nad wykonywaniem budżetu przez jednostki podległe, w tym przekazywanie i rozliczanie środków,
- prowadzenie rozrachunków z tytułu podatków w tym podatku dochodowego od osób fizycznych,
- rozliczanie zaliczek udzielonych pracownikom,
- koordynacja prac związanych z ujęciem w budżecie Miasta zadań wynikających z budżetu obywatelskiego,
- prowadzenie ewidencji planu budżetu Miasta wraz z ich ujęciem w układzie zadaniowym,
- nadzór nad wykorzystaniem otrzymanych dotacji w tym:
- przekazanie informacji do właściwych jednostek i komórek organizacyjnych celem przygotowania stosownych wniosków w sprawie zmian budżetu,
- uzgadnianie przyznanych i przekazanych Miastu dotacji w okresach sprawozdawczych,
- prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego,
- prowadzenie analitycznej księgowości dochodów budżetowych, w szczególności
z tytułu:
- podatku od nieruchomości,
- podatku od środków transportowych,
- podatku rolnego i leśnego,
- wieczystego użytkowania gruntów, dzierżawy i trwałego zarządu,
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- opłaty adiacenckiej,
- opłaty planistycznej,
- sprzedaży mienia,
- opłaty za udostępnienie danych osobowych,
- opłaty skarbowej,
- opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- grzywien,
- opłaty za koncesje i licencje,
- opłaty targowej,
- opłaty za zajęcie pasa drogowego,
- opłaty uzdrowiskowej,
- opłaty dodatkowej za nieopłacone parkowanie,
- opłaty reklamowej,
- opłaty miejscowej,
- innych należności w ramach bieżących potrzeb,
- prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłoszenia przedmiotów opodatkowania,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach o opłatach lokalnych oraz figurowaniu w ewidencji podatków i opłat lokalnych,
- windykacja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie ewidencji wpłat i rozrachunków z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, dzierżawy oraz windykacja należności z tego tytułu,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych oraz zwolnień w tym zakresie,
- prowadzenie działań windykacyjnych należności pieniężnych (wystawianie upomnień, wezwań, tytułów wykonawczych itp.),
- prowadzenie kontroli podatkowej,
- przekazywanie informacji o uzyskanych wpływach z podatku rolnego Podlaskiej Izbie Rolniczej,
- wydawanie postanowień w sprawie umorzenia, rozłożenia na raty podatku lub zaległości podatkowej z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn, karty podatkowej,
- rozpatrywanie odwołań dotyczących działania Strefy Płatnego Parkowania w Augustowie.
Metryka strony